Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset pysyvät laihoina?

Vierailija
13.09.2012 |

Tiedän, osa ihmisistä on niin onnekkaita, että voivat syödä mitä vain lihomatta. Heitä on kuitenkin suht vähän ja tosi laihoja naisia tosi paljon. Jo nuorena monet lopettavat kunnolla syömisen ja vain närppivät ja joskus harvoin syövät kunnolla.

Eivät kaikki voi olla sellaisiakaan, joita ruoka ei kiinnosta eivätkä tykkää syödä.

Itse painin jatkuvasti paino-ongelmien kanssa. Jos haluan syödä ja herkutella, niin tarvitse äärettömän kovaa hikitreeniä monta kertaa viikossa.

Mitä enemmän naisille tulee ikää, niin sitä enemmän he tuntuvat syövän. Suurin osa sanoo, että ei voi syödä, koska se näkyy heti painossa. Mutta mistä naiset saavat voimaa syömättömyyteen?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä ei kuulu heidän dieettiinsä?

vehnäleipä, valkoinen pasta ja välillä riisikin kuuluvat päivittäiseen elämään eikä ole mitenkään rajoitettuja. Näin syöden mitat 167 cm/53 kg, ikää 38 v, istumatyöntekijä enkä harrasta liikuntaa.

Vierailija
22/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on samasta tasapainosta ku ihmisillä jotka on lihavia, mutta joiden paino pysyy samana. Ne on löytäneet saman tasapainon kulutuksen ja syömisen välille kuin laihatkin. Itseasiassa on helppo pysyä samassa kuin lihottaa/laihduttaa. Toki uusikin tasapaino löytyy, mutta on helpompi pysyä ennallaan ja vanhoissa tavoissa. Sekä lihavien että laihojen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä 2-4 palaa päivässä. En tosin koskaan styö leipää esim. lämpimän ruuan lisukkeena, vaan esim. pari palaa aamiaisella ja kerran viikossa lounaaksi vaikka ciabatta tai bagel (jonka lasken leväksi vaikkei kai sitä varsinaisesti ole?). Tykkään tosi paljon leivästä, mutta jos syön sitä paljon (esim. 6 palaa päivässä) niin se näkyy aika pian painossa.

Leipä ei kuulu heidän dieettiinsä?

Vierailija
24/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 kertaa viikossa liikunnalla. haluan syödä ja juoda mitä haluan. syön päivittäin karkkia ja viiniäkin tulee juotua. täytyy kuluttaa enemmän kuin syö. mä olen vanhemmiten vähentänyt syömistä.

olen kiinteä ja elämäni kunnossa, vaikka jo 50 v olen.

Vierailija
25/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään monesta epäterveellisestä ja rasvaisesta ruuasta. Majoneesista saan vatsakipuja. En pidä juustoista, oluesta, sipseistä enkä erityisemmin edes suklaasta. Keksejä en syö koskaan. En kaipaa mitään "herkuttelua". Syöminen ei ole minulle mitenkään tärkeä asia. Jos olisi joku ravintopilleri, voisin aivan ilomielin popsia pari sellaista päivässä kaipaamatta yhtään syömistä. Olen kyllä myös sellainen puuhailija, en pysy paikoillani kovinkaan pitkiä aikoja. Harrastan kyllä liikuntaakin saadakseni vähän muotoa jäseniini, olen ollut aina sellainen rääpäle-narukäsi.

Vierailija
26/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpyttelin sun laittamat sapuskat kiloklubiini ja itse laihtuisin noin viikossa 1,5 kiloa.

Tuon kermamuffinssin oikeaa energiamäärää en tiedä mutta laitoin sen tavallisena banaanimuffinssina, eli ehkä kilo viikossa olisi melko realistinen laihtuminen pelkällä ravinnolla.

Tähän toki vaikuttaa se että olen 16 kiloa normaalipainoni ylärajasta, eli läskiä riittää.

Minun tutuista kukaan järkevästi syövä ei syö noin kuten kuvailit, en itsekään syö.

Olen lihonut psyykkisistä syistä. En käytä lääkkeitä mutta söin kuten ennenkö lopetin liikkumisen, siitä energialisäys.

Vierailija
27/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan ihannepainoinen, 52 kiloa, mutta vain 160-senttinen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että hoikkana pysyäkseni en voi syödä kovinkaan paljon. Lisäksi minulla on ongelma, että en pysty enää harrastamaan juuri mitään hikiliikuntaa edenneen nivelrikon takia, siksi minun on keksittävä muita tapoja pitää paino kurissa ja lisätä kulutusta.

Itse olen kuntoilun vähentyessä lisännyt hyötyliikuntaa, eli siivoan, kävelen kaikki mahdolliset matkat jne. aina kun olen riittävän hyvässä kunnossa. Olemme luopuneet autosta, ja mies ja poikakin kävelevät työ- ja koulumatkat. Kaikilla on paino tippunut auton myymisen jälkeen.

Syömisellä on vaikutusta myös, olen tietoisesti vähentänyt ruuan psykologista merkitystä mielialoihini. Nykyään syön vain silloin, kun se on tarpeellista. Tylsää, mutta minulle välttämätöntä tekonivelleikkauksen lykkäämiseksi.

Kannattaa aloittaa muutokset pienin askelin, näin ne vaikuttavat mahdollisimman vähän arkielämään.

Vierailija
28/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa ja ruuanlaittoa sekä ystävien ja perheen kestitsemistä. Mutta vaikka meillä syödään kerran viikossa pitkän kaavan mukaan ruuat on aina itse tehtyjä hyvistä raaka-aineista jolloin niissä ei ole hirveästi lihottavia aineita. Ja annoskoko on kohtuullinen. Tosin kakkua tai jäätelöä voin kyllä syödä rajattomasti.... Arkiruuatkin tehdään aina itse, mutta silloin ei ole jälkiruokia eikä alkupaloja.

Meillä liha paistetaan aina voissa, kastike tehdään oikeaan kermaan ja monet ruuat teen patoina hauduttamalla. Lisukkeina ei koskaan (no kerran kk:ssa) ole ranskiksia tai röstejä vaan mielummin kasviksia tai vaikka villiriisiä.

Mun perusannos on esim 2-3 lihapullaa (suht pieniä), 1 peruna ja 1dl kanttarellikermakastiketta. Salaattia sitten puolet lautasesta. Leipää 1 ruisviipale päivässä. Syön 2 lämmintä ruokaa päivittäin, vl vain yhden + välipalan (Lidlin tumman croisantin:D)

Lihosin bmi alarajalta ylärajalle (10kg) 16 vuotta sitten kun rakensimme taloa - lihasmassaa tuli älyttömästi lisää. No, se muuttui raksan jälkeen "läskiksi" joka on ja pysyy.... pari kertaa viikossa yritän käydä salilla, silloin kuluu n 500-600 kaloria tunnissa.

Tällä viikolla olen keventänyt ja pudottanut päivittäiset kalorit 1300>1000, pitäis vähän yrittää saada alas, mutta lauantaina on rapujuhlat....

Vierailija
29/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keliakiaa enkä liho vaikka haluaisin :(

Vierailija
30/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamulla yhden omenan, lounaaksi purkin maitorahkaa ja jonkun hedelmän, päivälliseksi normi kotiruokaa tavallinen annos, ja illalla mukillinen teetä ja joskus joku herkku, esim. kaupan cremetäytemuffinssi. Silti painoa tulee koko ajan lisää ja lisää, lihon, vaikka syön kuin hoikat. Noista päivän syömisistä ei tule kuin jotain 800-1000 kilokaloria, ja silti paino vain nousee...

Tarkista annoskoko (yksi peruna ja sitä vastaava määrä lihaa on riittävä) ja jätä iltaherkku pois tai vaihda se näkkileipään.

600 kaloria yksinään:D

Vierailija
31/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syömällä sen, minkä kuluttaa. Ihan sama, mitä syö, mutta kasviksia saa syödä paljon enemmän. Ruisleipää ja hedelmiä, luonnonjogurttia leseillä menee myös paljon.

Olen 157/46, joten jatkuvasti pitää olla tarkkana, koska parikin kiloa näkyvät heti. En syö koskaan kevytruokia, vaan kaiken täytyy olla aitoa ja hyvää. Rakastan juustoja, viinejä ja suklaata. Mutta niitä ei voi olla joka päivä.

Vierailija
32/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamulla yhden omenan, lounaaksi purkin maitorahkaa ja jonkun hedelmän, päivälliseksi normi kotiruokaa tavallinen annos, ja illalla mukillinen teetä ja joskus joku herkku, esim. kaupan cremetäytemuffinssi. Silti painoa tulee koko ajan lisää ja lisää, lihon, vaikka syön kuin hoikat. Noista päivän syömisistä ei tule kuin jotain 800-1000 kilokaloria, ja silti paino vain nousee...

Tarkista annoskoko (yksi peruna ja sitä vastaava määrä lihaa on riittävä) ja jätä iltaherkku pois tai vaihda se näkkileipään.

Annoskoko on suunnilleen desi riisiä ja 150g tofua, kasviksia vielä lisukkeeksi. Jos vaihdan muffinsin näkkileipään, kalorit vajenee vielä n. 100kcal. Se vastaa noin 100 grammaa läskiä viikossa. Ongelma vaan on, että jatkuvasta kalorivajeesta huolimatta paino vaan nousee...

Jahas, toi selvensi, syöt liian vähän proteiinia ja (kunnon) rasvoja.

Ahaa, ymmärrän yskän, kiitos kuitenkin neuvoista.

Vierailija
33/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei käytä hormonaalista ehkäisyä...

Nyt 3 vuotta ilman ja paino pysyy kurissa vaikka syön mitä mieli tekee. Tosin juju taitaa olla se, että ilman pillereitä on vähemmän mielihaluja, olo on energisempi ja kaloreita kuluu esimerkiksi jo aktiivisemman seksielämän puolesta enemmän!

Vierailija
34/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cremetäytemuffinsi on varmaan 600 kaloria yksinään:D

Siinä on hurjat 1290 kaloria, eli 129 kcal, pussin kyljestä luettuna. Itse lasken oman päivittäisen kulutukseni nimenomaan noissa kilokaloreissa, mikä lienee yleisempää. Eli muffinsinkin kera kilokalorit jää alle tuhanteen.

Vierailija
35/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cremetäytemuffinsi on varmaan 600 kaloria yksinään:D

Siinä on hurjat 1290 kaloria, eli 129 kcal, pussin kyljestä luettuna. Itse lasken oman päivittäisen kulutukseni nimenomaan noissa kilokaloreissa, mikä lienee yleisempää. Eli muffinsinkin kera kilokalorit jää alle tuhanteen.

129 000 kaloria yhdessä muffinsissa!!

Vierailija
36/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mutta se onkin sitten yksi suurimmista mitä tulee.

Mä voisin syödä tuohon vielä lisää ja laihtuisin silti. ;) Ja jos vaihtaa sen muffinssin johonkin kuiteperäseen ja vaikka kinkkua päälle niin olis heti järkevämpi ruoka, sitä olisi enempi ja laihtuu silti.

28, joka oli myös 7.

Pituutta itselläni niinikään myös 160 senttiä.

Vierailija
37/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA syön terveellisesti ja välillä tietysti herkuttelen.

Ja liikun paljon.

Kyllähän laiha voi syödä yhtä paljon kuin lihavakin, jos ei se lihava liho koko ajan enemmän. Kysehän on syömisen ja kulutuksen suhteesta. Jos läski syö enemmän kuin kuluttaa niin lihoo. Samoin laiha. En ole vain koskaan päästänytkään itseäni lihomaan

Olen hoikka sekä herkuttelija ja nautin elämästä. Liikuntakin on ihanaa.

Vierailija
38/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamulla yhden omenan, lounaaksi purkin maitorahkaa ja jonkun hedelmän, päivälliseksi normi kotiruokaa tavallinen annos, ja illalla mukillinen teetä ja joskus joku herkku, esim. kaupan cremetäytemuffinssi. Silti painoa tulee koko ajan lisää ja lisää, lihon, vaikka syön kuin hoikat.

Noista päivän syömisistä ei tule kuin jotain 800-1000 kilokaloria, ja silti paino vain nousee...

niin sun kannattaisi kyllä hakeutua tutkimuksiin. Sinulla lienee jokin vakava aineenvaihdunnallinen sairaus. Kukaan terve aikuinen ei pysy ylipainoisenaä 800-1000 kcal päiväsyömisillä jos tämä tosiaan on linja ollut jo pidempään.

Vierailija
39/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikempana nyt yhden lapsen jälkeen 30+ -ikäisenä (170cm/58kg) kuin 20-30 v lapsettomana (n. 63 kg).

Liikun 3-5 kertaa viikossa: yleensä 2x joukkuelajin treenit ja 2x n. 11 km lenkki, jonka juoksen, en hölkkää (ja siihen kuntoon pääseminen, että pystyn juoksemaan tuon lenkin aika kovaa, on vienyt aikaa, mutta kyllä kannatti, ihanaa juosta kun jaksaa + juoksu kuluttaa ratkaisevasti enemmän kuin kevyt hölkkä).

Herkuttelen kyllä enkä stressaa asialla, mutta mässään paljon vähemmän kuin nuorempana. Tähän on vaikuttanut erityisesti elämäntapojen muutos: olen totuttanut itseni pois herkkujen jatkuvasta mässäämisestä ja nyt sitä ei vain tule tehtyä, kun se ei kuulu "päiväohjelmaan". Melkein joka ilta tosin syön jäätelöä.

Ruokavalioni on muuten aika kevyt ja terveellinen, tässäkin vaikuttaa tottumukset. Vatsalaukkukin on varmaan pienentynyt, eikä nälkä tule enää yhtä helposti kuin ennen. Työpaikkaruokalan ruoka on todella terveellistä ja kevyttä.

Myös se vaikuttaa, että kun kerran pääsin tähän painoon, niin huomasin miten paljon paremmalta näytän ja miten paljon enemmän pidän vartalostani näin, joten olen myös aidosti motivoitunut pysymään tässä painossa.

Vierailija
40/47 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keliakiaa enkä liho vaikka haluaisin :(

Minäkin olen keliaakikko, mutta paino meinaa gluteenittomilla ruoilla nousta liikaa, jos ei ole tarkka. Gluteenittomissa leivissä ja leivoksissa on enemmän kaloreita kuin tavallisissa.

Onko sinulla sitten suolinukka pysyvästi vaurioitunut, jos paino ei ala nousta gluteenittomalla ruokavaliolla?