Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen mielipiteesi, mitä ajattelet jos noin 3-kymppinen ei ole Facebookissa?

Vierailija
11.11.2012 |

Esimerkiksi jos kaikki työpaikalta ovat, mutta yksi ei ole.

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka menee fb:hen, kun kaikki työkaveritkin on? Mulla on omakin elämä työpaikan ulkopuolella.

Vierailija
2/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho, ei herätäkään mitään ajatuksia. Eihän siellä tarvitse kaikkien olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nimittäin ole facebookissa ja oon kolmekymppinen.

Vierailija
4/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelevasta ja tiedostavasta henkilöstä, jolla ei ole tarvetta jakaa jokaista vatsavaivaansa kaiken maailman kesken :)

Vierailija
5/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai korkeintaan että "tuo ei varmaan ole halunnut liittyä facebookkiin".

Vierailija
6/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jakaa päivän työnsä facessa. Tosin sanoen siis fiksu.

Vierailija
7/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei halua olla facessa syistä xyz

- on facessa incognito, eikä halua olla siellä työkavereiden/kenen tahansa random tyyppien nähtävillä

mikä edelleen johtaa mahdollisuuksiin:

- kyseessä on hyvin yksityinen ihminen

- haluaa salata jotain

- hänellä ei ole ystäviä

- häntä ei kiinnosta facebook

- aatteelliset syyt estävät liittymästä

Vierailija
8/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se mulle kuuluu, en itsekään päivitä facea kuin 3 x vuodessa.

Vierailija
9/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole, siksi olen fb:ssa vaikka en sinne mitään kirjoitakaan kuin aniharvoin.

Vierailija
10/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei ole fcebookissa eikä aio mennä. Mitä sitten? Fksu yliopisto-opiskelija, joka ei tahdo kommunikoida koko ajan.

Nouseva trensi NYT on se, että meidän pitäisi kyetä rauhoittumaan. Ei niissä f-ympyröissä ainakaan ajattelu kehity. Turhanpäiväistä jorinaa.

Vierailija
11/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ne työpaikan tyypit vain luulevat, ettei ole Facebookissa. Siellä se on, muttei halua työpaikan tyyppejä vielä vapaa-ajan stalkkareikseen.

Vierailija
12/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin se on ihan ihmisen oma asia.

Meillä on töissä vähän hankalaa välillä joidenkin tyyppien kanssa, kun työssämme yksi tärkeistä työvälineistä on Facebook, ja sitten jotkut eivät periaatteesta liity sinne.

Mä itse tykkään Facebookista koko ajan enemmän ja enemmän, ja mua vähän harmittaa että jotkut eivät anna sille edes mahdollisuutta.

Vierailija
13/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelevasta ja tiedostavasta henkilöstä, jolla ei ole tarvetta jakaa jokaista vatsavaivaansa kaiken maailman kesken :)

Oikeasti en ole facessa, koska en ole tähän päivään mennessä keksinyt, miksi mun pitäisi olla siellä. Mä en tarvi sitä mihinkään. Oikea elämä on paljon kiintoisampaa. Ja mä olen sentäs viestintäalalla...

Vierailija
14/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

negatiivisia mielikuvia. Tunnen joitain, ja heillä ei ole edes tietokonetta, eivät ehkä osaa käyttääkään, ja se on mielestäni jo outoa nykyään.

Tai sitten ovat juuri näitä vastustajia, joilla on vahva mielipide siitä, etteivät halua jakaa vatsavaivojaan (no, miksei), vaikkeivat ole edes käyneet fb:tä kokeilemassa.

Sitten taas niitä, joilla se tili on, mutta eivät enää juuri käytä sitä, en sen suuremmin ihmettele. Itsekin saatan lopettaa. Tai sitten en, kyllä mua kuitenkin kiinnostaa varmaan käydä katsomassa sukulaisten kuulumiset, tosin hekään eivät joka päivä päivittele.

Vierailija
15/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti en ole facessa, koska en ole tähän päivään mennessä keksinyt, miksi mun pitäisi olla siellä. Mä en tarvi sitä mihinkään. Oikea elämä on paljon kiintoisampaa. Ja mä olen sentäs viestintäalalla...

että joko on sitä kuuluisaa Omaa ELämää, tai sitten on Facebookissa?

Kyllä mulla ja ystävilläni on varsin rikkaat elämät, ja Facebook vain edesauttaa sitä elämää entistä rikkaammaksi.

Musta on kiva seurata vähän kaukaisempien sukulaisten ja kavereiden kuulumisia Facebookista. Kiva nähdä kun lapset kasvaa, ja kiva käydä oma-aloitteisesti kurkkimassa toisten loma ym. kuvia, joita ovat Faceen laittaneet.

Samoin on kivaa, kun ihmiset postaa kuvia vaikka jostain yhteisesti juhlista tai tapahtumista seinälle, ja jälkikäteen voi helposti kiittää kaikkia ja käydä kaikkien kanssa pientä keskustelua siitä, miten hommat meni.

Samoin esim. lapsen koulukuokan vanhemmille tehty ryhmä on tosi loistava sellaisiin pieniin arkisiin juttuihin, eli esim. kysäistä muilta vanhemmilta, millaisia sääntöjä muilla on esim. koulun jälkeen kaupassa käynnin suhteen. ELi siellä on tosi matala kynnys kysyä asioita ja aloittaa pieniä keskusteluita, joita muuten ei tulisi käytyä. EHkä jopa vähän tutustua paremmin luokkalaisten vanhempiin...

Vierailija
16/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eivät ole laumasieluja.

Vierailija
17/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eivät ole laumasieluja.

Eli jokainen Facebookia käyttävä on laumasielu? Ovatko sitten ylipäätään muista ihmisistä kiinnostuneet ja sosiaaliset ihmiset laumasieluja? Aikamoista ylenkatsetta ja itsensä nostamista on minusta kuvitella, että on valtavan yksilöllinen, kun eristäytyy ja jättäytyy ulkopuolelle asioista, joista monet ovat saaneet elämäänsä iloa ja hyötyä.

Minä näen FB:n nykyään lähinnä viestintävälineenä siinä, missä puhelimen ja sähköpostinkin. Henkilö, joka ei ole FB:ssa, ei herätä minussa minkäänlaista ihailua vaan ennemminkin harmistusta. FB:n ryhmä- ja tapahtumaominaisuudet ovat sen verran käteviä, että sieltä puuttuva henkilö saa aikaan samanlaista turhautumista kuin 10 vuotta sitten ne "individualisit", jotka eivät suostuneet hankkimaan kännykkää. Hiukan luulosairaana saatan myös pitää; käytännössä sinun ei tarvitse "antaa" FB:lle juuri mitään itsestäsi voidaksesi perustaa tilin. Ei sinne ole pakko laittaa kuvia joka lomamatkalta tai päivitettyä terveyshistoriaansa. Tietty varovaisuus on aina hyvästä, mutta koko palvelun kaikkien käyttäjien leimaaminen laumasieluiksi on lähinnä sitä omaa pelkoa ja ennakkoluuloa.

Vierailija
19/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä. Huvittavinta on se, että ollaan metrin päästä toisistaan (työkaverit) ja kirjoitellaan facebookkiin kuulumisia.

Vierailija
20/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka käyttää omaakin päätään ja omaa sen verran vahvan itsetuntopohjan, ettei ole vietävissä ja vedettävissä pakolla mukaan kaikkeen mihin ei itse syystä tai toisesta vaan halua. Mutta ihan yhtä ok jos haluaisikin olla.

Ainoa mikä tässä herättää negatiivisen ajatuksen, on tämä aloitus tai muu muiden ihmisten valintojen jyrkkä arvottaminen. Mutta senhän jotkut hyvin osaa, eikä se muuten ole sosiaalisuutta..