Naimisissa oleva, pidätkö yhtä vai kahta sormusta?
Pidätkö sekä kihla- että vihkisormusta?
Jos vaan yhtä, millainen sormus on?
Kommentit (50)
kihlasormus ei näytä hyvältä vihkisormuksen kanssa koska minulla on lyhyet nakkisormet :)
Vihkisormus on aika yksinkertainen, siro ja monta pientä timanttia.
me ostettiin vaan kihlasormukset molemmille:) ei oo vihkisormuksia kummallakaan.
miehen kihla on hopeeta ja mun on ihan yksinkertanen 2-3mm levee valkohopeinen kihla:) rakastan tätä mun sormusta(vaikka näinki yöllä unta että mulla oli toinenki sormus joka oli jotain tummempaa ainetta ja kiilsi ihanasti)
t. kihlaton
Kun pari yhteisesti sopii naimisiin menosta, katsotaan heidän siitä hetkestä kihlautuvan, vaikka ulkoisia merkkejä (esim. sormus) ei hankittaisi. Tämä lähinnä juridinen juttu, vanhoja peruja ajoista, joilloin ns. alttarille jätetty morsian saattoi hakea korvauksia sulholta, koska "kihlaus on lupaus avioliitosta" (yhteinrn sopimus naimisiin menosta).
Koska sinulle ei sillä ole merkitystä, niin voit toki sanoa olevasi kihlaton, mutta juridisesti olet ollut kihloissa - vähintään sen ajan, mitä on mennyt avioliiton esteiden tutkimiseen.
kihlasormus, vihkisormus ja sitten yksi avioliiton siunauksen myötä.
Kahta sormusta. Kihlasormus sileä pyöristetyillä reunoilla, Vihkisormus kaunista Kalevalaa. A) pidän molemmista, B) sopivat hyvin yhteen, C) on kätevä merkki siitä, että olen naimisissa. Miehellä täsmälleen samanlaiset sormukset (tosin isommat), joita myös sormessaan pitää.
En käytä kumpaakaan sormusta. Mies puolestaan käyttää molempia sormuksia.
Täällä kuitenkin kihlasormus on se prameampi ja timantillinen, joten en katso tarvitsevani sen seuraksi muuta. Lisäksi kihlasormus on maan tapaan kallis ja timantit suurehkoja (sulhaset tuhlaavat aikamoisen summan, yleensä vähintään kuukauden bruttopalkan kihlasormukseen), joten toinen sormus olisi mielestäni jotenkin liikaa. Se on nätimpi yksinään.
Ei hankittu kihlasormuksia.. Vihkisormus on valkokultaa. Yläpuolella rivissä 7 rubiinia ja niitä reunustaa sormuksen molemmilla reunoilla yhteensä 32 pientä timanttia. 10-vuotishääpäiväksi toivoisin sormukselle kaveria.
Teetimme kihlautuessamme uniikit sormukset, jotka pujotimme sitten vihkimisen aikana siunattuina uudelleen toistemme sormiin.
Nyt haluaisin vaihtaa omaani isomman timantin. :)
Ei hommattu kihlasormuksia kun kihla-aikaa kesti vain kolme kuukautta. Vihkissormus on hopeinen ja siinä on kolme pientä timantia.
Muuten sama vastaus, mutta sormus on kelta- ja valkokultaa ja timatteja vain yksi :)
vain vihkisormusta, titaaninen viidellä timantilla. Kihlasormusta ei hankittu. 1-v. hääpäivälahjaksi saan kuulemma sit toisen sormuksen.
Vihkisormus on sen verran leveä, että kapea kihlasormus siinä vieressä olisi liikaa.
Vihkisormus on meidän itse suunnittelemamme, jonka koruseppä toteutti. =)
Joskus sukujuhliin ja vastaaviin mennessä pidän molempia.
siihen hetkeen, kun menitte naimisiin. Kihlaus on avioliittolupaus, sormuksella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Kaikki naimisissa olevat ovat olleet kihloissa vähintään kaksi viikkoa eli esteiden tutkinnan ajan.
no kertokaa milloin olen ollut kihloissa? t. kihlaton
Mikään niistä ei ole kihla- eikä vihkisormus, ne ei enää mahdu sormeen.
Mutta kaikki sormukset olen saanut rakkaalta aviomieheltäni tässä vuosien varrella. Kaikissa on kivi/kiviä, pienempiä tai isompia. Hopeisia ja kultaisia. Käytän mitä milloinkin.
Ja aviossa olemme olleet jo 19 vuotta.
Samalla hetkellä näpyteltiin sormusvietsiä!!!
Minut kyllä yllätti se, kuinka moni käyttää vain yhtä sormusta. Sehän on tietenkin ihan makuasia ja jokainen toimii mielensä mukaan, mutta olen pitänyt jotenkin itsestäänselvyytenä, että Selvä Enemmistö kantaisi kahta rinkulaa sormessaan, toista kihlautumisen merkkinä ja toista muistuttamassa avioliittolupauksesta. Varsin mielenkiintoinen ketju siis, jos vastauksiin voidaan luottaa. Tällaisissahan kyllä aina jakauma vääristyy, mutta ehkä suunta on totuudenmukainen...
Syy: menimme kihloihin, kun olin raskaana ja sormeni oli turvonneet, joten raskauden jälkeen kun palauduin normaaliin, niin sormus oli liian iso. En saanut aikaiseksi mennä pienentämään, ja niinpä se eräänä päivänä hävisi, eikä ole sen koommin näkynyt. Olin pari kk ennen häitä ilman sormusta.
Nyt mulla on vihkisormus. Oikean kokoinen :-)
Kun olitte sopineet menevänne naimisiin.