Miksei n. "köyhille" tunne kelpaavan mikään, joka ei ole upouutta????
Että nyppii, vein vanhan telkan, joka kylläkään ei ollut vanha, mutta mallia putki, kierrätyskeskukseen. Äijä sanoi siellä et joo, heitä se tonne lavalle, ei noi enää kenellekkään kelpaa! Ai ei kelpaa, mullakin oli siinä erikseen mukana kaukosäädin, ja telkka siis ainaostaan muutaman vuoden vanha. Mut ei sit kelpaa kenellääkään "köyhälle" lapsiperheell esim. kakkostelkaka, kaatikselle vaan. Seuraavaks vien suoraan ite.
Kommentit (30)
Luulevat että on parikymmentä. Ja käytetty pikkuviallinen televisio ei ole ihan vaaraton laite.
eikö sulle itselles putkipelikelpaa?
Että nyppii, vein vanhan telkan, joka kylläkään ei ollut vanha, mutta mallia putki, kierrätyskeskukseen. Äijä sanoi siellä et joo, heitä se tonne lavalle, ei noi enää kenellekkään kelpaa! Ai ei kelpaa, mullakin oli siinä erikseen mukana kaukosäädin, ja telkka siis ainaostaan muutaman vuoden vanha. Mut ei sit kelpaa kenellääkään "köyhälle" lapsiperheell esim. kakkostelkaka, kaatikselle vaan. Seuraavaks vien suoraan ite.
Se imee aivan tuhottomasti sähköä. Siksi!
Itse tienaan 40 000 vuodessa ja ostan paljon käytettynä, minulla on myös putkitelkkari. Vaihdan sen vasta sitten kun se menee rikki.
joitakin vuosia sitten vanhan putkitelkkarin. Mukana tuli digisovitin, jota ei olla vielä tarvittu kun oma, vuonna 2006 hankittu toimii aivan hyvin. Hintaa koko setillä taisi olla viisikymppiä. Hyvin toimivat tänä päivänä kaikkil.
Nykyään heitetään muutenkin hyvää kamaa roskikseen.
että kaikilla on sama oikeus kaikkeen, riippumatta siitä onko töissä vai eikö ole.
Näin sitä rakennetaan solidaarista yhteiskuntaa ja motivoidaan tekemään työtä.
NOOOOT!
Mutta demarien äänestäjiä riittää.
telkka kelvannut ap sulle? Miksi halusit eroon toimivasta uudehkosta (?) televisioista. Meilläkin oli monta vuotta iso vanha kuvaputki-tv, uusi litteä ostettiin vasta silloin kun vanha meni totaalisen rikki. Meidän perheen tulot on 90000 vuodessa.
Pienituloisuutta ja järjenköyhyyttä kylläkin, se aiheuttaa sitten ongelmia yhdistelmänä. Mutta ei köyhä ole mikään rikkaamman sponssikohde, jolle voi heitellä murusia kehujen tai puhtaan omatunnon toivossa.
Taulu-TV- kulutttaa enemmän.
Kerropa millä perusteella. Joo, varmaan joku plasma, mutta suurin osa "tavallisista" uudemmista telkkareista on ihan mallia lcd-näyttö. Todellakin kuluttaa vähemän (ja rutkasti!) kuin vanhat putkitöllöttimet.
ap:n ihmettelyille voin kertoa, että se on vaan halvempaa ostaa uutta vaikka gigantin tarjouksesta, kuin mennä ostamaan ekotorilta mts. Ekotorikin vetää hirmuisia hintoja joistain tomulaatikoista! Muutenkin kalusteet saa halvemmalla ikeasta uutena, kuin käytettynä (mahtavatko edes myrkyttää luteilta?) kirppiksiltä. Ja muiden laitteiden uudistuessa ei tuommoisella vanhalla kuvaputkella vaan Tee mitään. Tarvitsisi saada useampi scart-kiinni ja usb ja katsoa blue rayta jne.
T.köyhä opiskelija ajan hermolla, käytössä käytetty, tutulta ostettu ..litteä tv :D
40tuumasen litteän telkkarin ilmaiseksi tutulta. Sen takia ei oikeen huvittais jostain putkitelkkarista jopa MAKSAA.
Niin ja oikeasti me köyhät myös turvaudutaan osamaksuihin useasti, esim. itse etsin (eron myötä) halpaa parisänkyä itselleni. Ei kauhean halvaksi olisi tullut kun kaikki myivät likaisia vanhoja sänkyjään yli 100e (useimmat myivät melkein uuden veroisen hintaan) + siihen päälle vielä pakun vuokraus + bensat ja kuljettajalle joku palkkio.
Tilasin hobbarista, kantoivat kotiin asti ja maksan 30e/kk vuoden ajan. Eikä ole likainen.
Siksi ei kelpaa. Me köyhät kun harvemmin omistetaan autoakaan.
että sain telkkarin siis ilmaiseksi koska entiset omistajansa ostavat isomman 3D television.
Sekin kertoo jo jotain elektroniikan kehityksestä ja 'vanhan' tarkoittavan nykyään vain parivuotta vanhaa, eikä 10-20v
Mutta sen sijaan että ryyppäisin ja pitäisin hauskaa, sijoitan huonekaluihin. Myös minulla on köyhänä silmää estetiikalle, enkä halua asua murjussa. Siksi minulle ei myöskään kelpaa mikä tahansa asunto. Minusta on ihan kohtuutonta pyytää jostain Keskustan 30 neliön "peruskuntoisesta" murjusta 450e vuokraa. (Oulu) Löysin 390ellä Keskustasta vastaremontoidun asunnon, jossa on 35 neliötä. Kaikki kalusteeni ovat laadukkaita (no okei, yksi Ikean kaappi löytyy). Minulla on paljon Kartellin kalusteita, Design-valaisimet, aterimet Hackmannia, kaikki lautaset ja lasit Iittalaa jne. Minua loukkaa jos joku tarjoaisi minulle putkitelkkuaan. Tai vanhaa sohvaansa. Tai mitä vaan muodista mennyttä. Vaikka olen köyhä, minulla on oikeus kauniiseen, omannäköiseen asuntoon. Toki voin ostaa käytettyä, kunhan se on oikeasti siisti ja ajanmukainen. Roskia en ala asuntooni säilömään.
Meidän sänky ostettiin huutonetin kautta, 25e. Olohuoneen Lundia-hyllystö saatiin sattumalta ilmaiseksi joltain tyypiltä, joka halusi vanhoista eroon. Olohuoneen pöytä on siskoni vanha, sohva siskon miehen. Molemmat saatiin ilmaiseksi. Makkarin vaatekaappi ostettiin huutonetistä, 35e. Vauvan pinnis (20e), rattaat (140e), syöttötuoli ja lähes kaikki vaatteet ovat käytettyjä.
Uutena ollaan ostettu lähinnä vain elektroniikkaa. Samoin minä ostan useimmat omat vaatteeni uutena, en tahdo löytää kirppiksiltä mitään. Niin ja olohuoneen matto on uutena ostettu!
En usko, että olisin lainkaan onnellisempi jos vauvalla olisi tuliterä Stokken pinnis ja oltaisiin maksettu lundioista itsemme kipeiksi.
terv. äitiyslomalainen, jonka mies on työtön
Meidän sänky ostettiin huutonetin kautta, 25e. Olohuoneen Lundia-hyllystö saatiin sattumalta ilmaiseksi joltain tyypiltä, joka halusi vanhoista eroon. Olohuoneen pöytä on siskoni vanha, sohva siskon miehen. Molemmat saatiin ilmaiseksi. Makkarin vaatekaappi ostettiin huutonetistä, 35e. Vauvan pinnis (20e), rattaat (140e), syöttötuoli ja lähes kaikki vaatteet ovat käytettyjä.
Uutena ollaan ostettu lähinnä vain elektroniikkaa. Samoin minä ostan useimmat omat vaatteeni uutena, en tahdo löytää kirppiksiltä mitään. Niin ja olohuoneen matto on uutena ostettu!
En usko, että olisin lainkaan onnellisempi jos vauvalla olisi tuliterä Stokken pinnis ja oltaisiin maksettu lundioista itsemme kipeiksi.
terv. äitiyslomalainen, jonka mies on työtön
meillä on uusia, on Iittalaa, Hackmannin aterimet jne. Pari Ikean kuppia löytyy, mutta pääasiassa yritän ostaa laadukkaita astioita.
edullisempi katsoa kuin taulu-tv. En minä ymmärrä, miksei vähävaraiselle kelpaa. Kelpaisi meillekin, jos nykyinen töllö hajoaisi ja olisi rahat vähissä. Esimerkiksi varakkaat vanhempani katsovat edelleen putkitelkasta olkkarissa. Taulu-tv löytyy keittiöstä ja makkarista.
Olen ap huomannut saman ilmiön. Persaukisimmat pitää suurinta tasoa siinä, että lapsilla pitäisi olla satasen haalarit ja mikään käytetty ei kelpaa. Veljeni vaimo on tästä esimerkki. Nainen ei tienaa latin latia, mutta 500 Euron takki pitää saada. No, omapa on ongelmansa, jos haluavat elämäntyylillään ylivelkaantua ja naisen eläkeikäiset vanhemmat edelleen käy töissä, jotta voivat dumpata laiskalle tytölleen rahaa.
Ostajat viime kädessä tietysti päättävät, mutta jotain tekoa on silläkin millaisia hintoja ekotorit tavaroistaan pyytävät. Älyttömäksi on mennyt touhu. Kaikki missä on pienikin kolhu tai mikä on vähänkään vanhanaikainen, muttei antiikkia, ei kelpaa kierrätyskeskuksen myyntiin. Todennäköisesti joudut vielä maksamaan siitä, että saat vanhan pois!
eikö sulle itselles putkipelikelpaa?