Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei n. "köyhille" tunne kelpaavan mikään, joka ei ole upouutta????

Vierailija
12.09.2012 |

Että nyppii, vein vanhan telkan, joka kylläkään ei ollut vanha, mutta mallia putki, kierrätyskeskukseen. Äijä sanoi siellä et joo, heitä se tonne lavalle, ei noi enää kenellekkään kelpaa! Ai ei kelpaa, mullakin oli siinä erikseen mukana kaukosäädin, ja telkka siis ainaostaan muutaman vuoden vanha. Mut ei sit kelpaa kenellääkään "köyhälle" lapsiperheell esim. kakkostelkaka, kaatikselle vaan. Seuraavaks vien suoraan ite.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen köyhänä opiskelijana ostanut aikanaan Vapaa Valinnasta halvat lautaset, joista 5/6 on täysin ehjiä ja yhdestä ihan pieni kulma säröytynyt. Ostovuosi 1996 tai 1997. Sen sijaan "merkkilautaset" on yhtälailla säröytyneet, vaikka ovat tuoreempia. Mitä on se kuuluisa astioiden laatu? Musta on paljon järkevämpää ostaa halvat lautaset, koska ne kestää ihan yhtä hyvin kuin kalliit ja ulkonäkökin on usein jees. En ole ikinä ymmärtänyt merkkien perässä juoksemista. Useimmiten maksaa vain siitä merkistä, laatu ei vastaa hintaa kuitenkaan.

Vierailija
22/30 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla on jo telkkari, ja nyt jos hankkii uuden, niin en itsekään ostaisi kirppikseltä mitään putkitelkkaria, jonka iästä ei olisi mitään varmuutta, saati toimivuudesta. Joltain tutulta voisin toki ostaa tai ottaa vastaan, mutta kirppiksellä ei koskaan tiedä noiden kunnosta - ja toisaalta kuten joku sanoi, pikkuviallinenkin telkkari voi olla vaarallinen.

Itse ostan melkein kaiken käytettynä, mutta tietyt hankinnat, kuten juuri TV ostan mieluummin uutena. Nykyinen telkkari onkin kestänyt yli 10 vuotta, eli eipä noita usein tarvitse hankkia. Toki digiboksi piti hommata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

40tuumasen litteän telkkarin ilmaiseksi tutulta. Sen takia ei oikeen huvittais jostain putkitelkkarista jopa MAKSAA.

Niin ja oikeasti me köyhät myös turvaudutaan osamaksuihin useasti, esim. itse etsin (eron myötä) halpaa parisänkyä itselleni. Ei kauhean halvaksi olisi tullut kun kaikki myivät likaisia vanhoja sänkyjään yli 100e (useimmat myivät melkein uuden veroisen hintaan) + siihen päälle vielä pakun vuokraus + bensat ja kuljettajalle joku palkkio.

Tilasin hobbarista, kantoivat kotiin asti ja maksan 30e/kk vuoden ajan. Eikä ole likainen.

Siksi ei kelpaa. Me köyhät kun harvemmin omistetaan autoakaan.

Tuota justiin en ymmärrä, että pitää osamaksulla ostaa, jos ei ole varaa uuteen. Sillon tosiaan pitäisi kelvata käytetty, tai vaihtoehtoisesti järkevämpää olisi säästää se vuosi, että saa summan kasaan. Tolla reilulla 300€ olisit siis saanut ainakin kaksi käytettyä sänkyä. Monesti myös myyjä saattaa tuoda sängyn suoraan kotiin, ei toki aina. Eikä taatusti ole Hobbarinkaan kuljetus ilmainen!

Ei vielä yksi pääsky kesää tee, mutta tuntuu olevan, että samat tyypit ostaa osalla kaiken: telkkarit ja sängyt ja vaatteet ja kas kummaa, 30€ + 50€ + 200 € tekee satasen kuussa.

Vierailija
24/30 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on "niitä karseita" kasarilautasia eli mustia kuusikulmaisia iso setti. :D Pari on vähän naarmuuntunut ja niistä on ehkä lähtenyt reunasta siru tai pari, mutta muuten ovat edelleen moitteettomassa kunnossa ja kestävät muuten konepesuakin. Sain ilmaiseksi pihiltä sukulaiselta ja vaikka tyylillisesti eivät ehkä iske minuunkaan, en nähnyt mitään järkeä ostaa itse (velaksi) lautasia kun toinen niitä tarjosi.

Vierailija
25/30 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän osamaksusta. Joinakin kk maksan enemmän, joka kk kumminkin sen minimin. Tilasin esim. läppärin osamaksulla, hinta 800e kotiinkuljetettuna. Maksuaikaa vuosi, sain alle puolessa vuodessa maksettua kun maksoin aina 2 tai 3erää kerralla, riippuen sen kuukauden muista laskuista.

Tottakai olen laskenut että mulla on aina se minimi kkmaksu varaa maksaa muiden laskujen ja yllättävien menojen lisäksi. Ei mitään rakettitiedettä, u know? Ja kun kuussa jää ylimääräistä, maksaa enemmän.

Ja kyllä katselin noita sänkyjä aika kauan, nukuin yli 3kk nahkasohvalla. Pakujen vuokrauksia ym. + työvuorojen sopivuuksia myyjien aikatauluihin, oli tosi vaikeata. Kyllästyin ja tilasin osamaksulla.

Olen myös tilannut osamaksulla vaikka säästötililläni olisi ollutkin saman arvoinen summa, tai enemmän.

Se on vain lasku muiden joukossa. Mutta tottakai kannattaa katsoa sitä korkoa osamaksuissa, esim. hobbarissa ei ole paha ainakaan isoille tilauksille. H&M:ssä taasen törkeä.

Vierailija
26/30 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

25:selle. Unohtu lainata alkuperäinen viesti

Vierailija
27/30 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muuttuneet harmaiksi. samaan aikaan ostetut Ikean lasit vielä ihan ok. Molempia käytettään saman verran. Lisäski mulla on n 20 v sitten ostettuja pienempiä juomalaseja, jotka ostin tarjoustalosta, sellaisia sininisiä. ne on paremmassa kunnossa kun joku vuosi sitten ostetut Iittalan siniset Kartio-lasit. Paras paistinpannuni on ostettu Lidlistä, myöhemmin ostettu isompi pannu , James oliverin pannu Stockalta, on noussut kuprulle keskeltä ja pinta vaurioitunut. Ja olen käsitellyt molempia yhtä varovaisesti. Lidlin pannua toki käytetty enemmän.

Vierailija
28/30 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Taulu-TV- kulutttaa enemmän./i]

Samankokoisena LCD-tv vie vähemmän sähköä kuin putki-tv. Jos LCD-tv on selvästi isompi (niin kuin yleensä on), energiankulutus kasvaa riippuen tietysti tv:n tekniikasta.

Kun ottaa huomioon, että putki-tv on aina iso ja painava ja niissä on huono resoluutio, en yhtään ihmettele, että uusikaan putki-tv ei kelpaa.

Vierailija
29/30 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin taulutelkka sopii sinne paremmin.

Mä heitin vanhan putkitelkan pois juuri siitä syystä, että sei tilaa ihan hirveästi.

Vierailija
30/30 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tosissani nyt miettiä mitä meille on tähän asuntoon ostettu uutena.. Mikro, pyykinpesukone, tietokone ja telkkari. Ainiin, yksi Ikean hylly. Muuten meillä on kierrätystavarana hankittu sohva, parisänky, lasten kerrossänky, vaatekaapit, ruokapöytä, lipastot, hyllyt, kirjahyllyt, osa matoista (osan olen tehnyt itse mummon luona).

Kyllä minulle kelpaa käytetty, kunhan se on minun makuuni sopiva. En halua sellaista tavaraa kotiini, josta en pidä. En osta uutenakaan sellaista mistä en pidä niin miksi ottaisin ilmaiseksi tai ostaisin käytettynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi