Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisiköhän peruskoulun palata kansakoulusysteemiin?

Vierailija
01.11.2012 |

Lyhyt opintomäärä niille, joita ei vain kiinnosta tai vanhemmat haluavat laittaa sossun luukulle ajoissa ja pitempi koulutus niille, joilla on lahjoja?

Karsiutuisi pois tuollaiset pakkoruotin, pakkomatematiikan, pakkoliikunnan yms. vastustajat.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan vaikka aloitus onkin hiukan provoileva ;)

Minulla on useampi lapsi joilla on erialisia ongelmia (lukihäiriöstä aspergeriin ja siltä väliltä). He ovat ns erilaisia oppijoita, mutta tasapäistävässä peruskoulussa ei ole resursseja tämän huomioimiseen.

Viimeisen vuoden aikana on tapahtunut nykäys parempaan suuntaan- mielenkiinnolla odotan onko tuosta oikeasti apua, va jääkö suunniutelmat paperille ja sanahelinäksi.

Ammatillisen koulutuksen puolella toivon, ttä puhet avoimesta ammattikoulusta ja oppisopimuksen kehittämisestä tosiaan toteutuisivat! AInakin nyt on ammattilaiskaarti herännyt oikeasti siihen, että kaikille ei vaan vanhanmallinen ammattikoulutus sovi, ei vaikka keipillä sinne koitetaanki najaa (entisaikaan nämä olivat niitä jotka menivät kansakoulusta suoraan tehtaalle töihin, mutta enää ei pääse)

Vierailija
2/4 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt opintomäärä niille, joita ei vain kiinnosta tai vanhemmat haluavat laittaa sossun luukulle ajoissa ja pitempi koulutus niille, joilla on lahjoja?

Karsiutuisi pois tuollaiset pakkoruotin, pakkomatematiikan, pakkoliikunnan yms. vastustajat.

Tutkimusten mukaan korkeimmin koulutetut suhtautuvat pakkoruotsiin kaikkein kriittisimmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiveesikaan ei toteutuisi. Akateemisissa ja niissä jotka toivovat lastensa kouluttautuvan pitkälle on enemmän noiden pakkoaineiden, varsinkin pakkoruotsin, vastustajia kuin väestössä keskimäärin.

Ja missään nimessä ei tuollaista lyhyttä opintomäärää osalle siksikään, että ei ihmiseltä saa tukkia etenemismahdollisuuksia tulevaisuudessa sen takia, jos nyt on ollut lapsena vaikeaa ja siksi siinä vaiheessa koulu ei ole maistunut. Itsekin olin koko peruskoulun täysin epäkiinnostunut koulusta, keskiarvo 6 pintaan. Lukiossa aloin kiinnostua sitten ja ihan akateemisen tutkinnon olen hankkinut ja alan töissä siitä asti. Kansakoulusysteemillä olisin varmasti jättänyt koulut minimiin ja olisin jossain tehtaassa duunissa nyt, uskoen että olen vaan tyhmä eikä mulla oo lukupäätä.

Vierailija
4/4 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksutonta. tuoloin, kun minä kävin sitä, oli se maksullista KAIKKI KIRJAT piti maksaa itse, samoin oli lukukausimaksu.

eli maksullisuus karsi monta lahjakasta lasta pois, jos vanhemmat huonotuloisia.

sitten tuo jako tehtiiin niiin aikaisin,e t moni tuolloin putosi pois, ihan vaan koska ei vielä ollut oppinut kunnolla oppimismenetelmiä..

eli tuo ns jako tulisi tehdä vasta esim 5 luokalta.

ja maksuton.

ja sitten tulisi lisätä ja suosia ns erityisluokkia, eli musiikki-liikunta-tanssi-matikka-kuvis-yms painoitteisia luokkia.

jotta lapsilla olisi mahdollisuus harrastaa sitä missä ovat hyviä ja mistä tykkäävät..toki kaikki kävisivät kaikki samat ns perusaineet yhtenevät määrät, mutta olisi sit enempi noita erityisaineita...

koulussa nykyään tasapäistetään liikaa, kaikki käyvät tasan kaikkea tasan yhtäpaljon.

parempi olisi, et kaikki kävisivät riittävän määrän ns perusaineita ja saisivat sitten keskittyä niihin aineisiin enempi, joista tykkäävät ja joissa menestyvä :)

myös koulutuntien määrää olisi lisättäv, nyky lapset ovat ihan liika a yksin kotonaan!

eli koulu alkaa klo 8 ja päättyy klo 14 kaikilla

kun on mukavat aineet ja likuntaa ja taideaineita , niin kaikki jaksavat kyllä, sitten kaikki alle 12veet jää kouluun, kunnes vanhemmat sieltä noutavat klo 16-17 tuolloin iltapäivällä yhdessä ohjaajien kanssa ulkoilevat, tekevät läksyjä, harrastavat.

näin jäisi illat perheen yhteistä aikaa :))

ei tarttis lähtee roudaan lapsia harrastuksii !!!!!!!!

ei tarttis vahtii läksyjä, ne kun olis vahdittu jo ;)

ei tarttis kavereita hommata kotiin, ja antaa noiden sotkee ja syödä jääkaappia tyhjäksi , kun ite on töissä...

uskon,e tn äin saatasiiin ihmisten perhe-eläm ihanaksi :)

illat olisi rauhallisia, yhteisiä, ja varmasti perheongelma t vähenisivät rutkasti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi