Kun joissain duunariammateissa tienaa hyvin, niin eikö se kuitenkin mene niin
että hyvä raksa/putki/sähkömies tienaa hyvin, mutta rivimiehet ei niinkään.
Mun on ainakin vaikea uskoa, että kun amikseen pääsee vitosen keskiarvolla, niin muutaman vuoden päästä ne kaikki nostaa 5000e kk-palkkaa.
Vai selittäkää mulle mitä olen ymmärtänyt väärin?
Kommentit (25)
ammattilainen tienaa hyvin jos hänellä on oma yritys ja tekee jatkuvasti myös ilta- ja viikonlopputöitä.
8.5 peruskoulun keskiarvo, hain rakennusalalle amikseen koska tiesin ettei opiskelu ja toimistot kiinnosta. Olen tykännyt aina enemmän tehdä ulkona käsilläni hommia, ja viime vuonna tienasin räpylöilläni 48k. Jos olet painosi arvoinen ja teet tulosta, kyllä sitä rahaa pyörii.
Raudoittaja mies 24v pks
Sehän vähän riippuu, mikä ketäkin kiinnostaa. Oma poika on surkea lukemaan, mutta imee kaiken tiedon itseään kiinnostavista asioista muita kuuntelemalla ja seuraamalla. Hakee myös netistä tietoa, mutta lykkääpä sille kirja etten, että opiskele tosta. ei tuu mitään.
Vierailija kirjoitti:
amikseen opiskelemaan vaikka mitä ja luullaan että kohta alkaa onnenpäiät kun saa hyvää liksaa. Valitettavasti vain osa ammattimiehistä osaa ammattinsa.Ennen kun oli kisällijärjestelä niin et saanut papereit ennen kun osastit ommasi. Nyt saat amiksesta päättötodistuksen siksi että opet tahtoo susta eroon
Pelkällä päättötodistuksella et isoille tienisteille pääse. Pitää suorittaa vielä ammattitutkinto ja sitren vielä erikoisammattitutkintoja ja niiden lisäksi eri osa-alueista ammattitutkintoja.
no tottakai on. jos saa peruskoulusta vitosen paperit, on helvetin tyhmä. tästä ei pääse mihinkään.
tyhmä ei muutu viisaaksi ja harvoin tyhmä oppii tekemään kovin hyvin mitään.