Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paistetut nuudelit - miten valmistan?

Vierailija
31.10.2012 |

Lähinnä se askarruttaa, että minkälaisista nuudeleista tulisi parhaat, ja mitä kaikkea kannattaa valmistuksessa käyttää valkosipulin lisäksi.

Tiedustelee tumpelo.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptejä on netti täynnä. Googlaa "stirfried noodles" tai "bami goreng".

Itse käytän lähes aina vehnänuudeleita. Keitän ne, jäähdytän nopeasti vedessä ja jätän kylmään veteen odottamaan. Kun muut aineet ovat wokissa kypsiä, huuhtelen nuudelit lävikössä ja lisään wokkiin. Ja lämpöä pitää olla niin paljon kuin vain levystä lähtee, muuten tulee mössöä.

Vierailija
2/6 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. useimmissa kaupoissa on Blue Dragon tms merkkisiä nuudeleita valmiissa "annospesissä". Itse ostan yleensä niitä. Ne on helppo tehdä: keitetään ensin vettä, otetaan pois levyltä ja laitetaan nuudelit pariksi minuutiksi sinne veteen (3 minuutiksi jos niitä ei wokata jälkeen).

Tämän jälkeen yleensä käytän ne itse wokkiin seuraavasti. Ensin paistan seesamiöljyssä (tulee aito aasialainen maku tästä) valkosipulinkynsiä ja raastettua tuoretta inkivääriä hetken. Jos wokkiin tulee lihaa tai tofua, paistan sitä hetken yksin öljyssä. Sitten wokattavia vihanneksi muutamaa lajia. Sitten sekaan nuo nuudelit. Päälle soijakastiketta, sitruunan mehua ja chilikastiketta. Sekoitellaan pari minuuttia kuumalla levyllä. Tarjotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. useimmissa kaupoissa on Blue Dragon tms merkkisiä nuudeleita valmiissa "annospesissä". Itse ostan yleensä niitä. Ne on helppo tehdä: keitetään ensin vettä, otetaan pois levyltä ja laitetaan nuudelit pariksi minuutiksi sinne veteen (3 minuutiksi jos niitä ei wokata jälkeen).

Tämän jälkeen yleensä käytän ne itse wokkiin seuraavasti. Ensin paistan seesamiöljyssä (tulee aito aasialainen maku tästä) valkosipulinkynsiä ja raastettua tuoretta inkivääriä hetken. Jos wokkiin tulee lihaa tai tofua, paistan sitä hetken yksin öljyssä. Sitten wokattavia vihanneksi muutamaa lajia. Sitten sekaan nuo nuudelit. Päälle soijakastiketta, sitruunan mehua ja chilikastiketta. Sekoitellaan pari minuuttia kuumalla levyllä. Tarjotaan.

siis pitää wokata muutama minuutti ennen nuudelin lisäämistä, kunnes ne on käytännössä valmiita.

Yksi sovellus jota tässä hiljattain tein oli sellainen johon alkuun lisättäväksi proteiinilähteeksi tuli valmismarinoitua tofua, ja vihanneksiksi purjoa, hienonnettua kiinankaalia, porkkanaraastetta sekä päälle vielä lopuksi mungpavun ituja. Muita hyviä yhdistelmiä on esim. naudanlihasuikaleet + vihanneksiksi paprika, punasipuli, herkkusienet (+ ehkä esikeitetyt parsakaalin nuput).

Vierailija
4/6 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Vierailija
5/6 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valkosipuli -ja inkivääritahnat voi tehdä itse.

Vierailija
6/6 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valkosipuli -ja inkivääritahnat voi tehdä itse.

voi tehdä kuten tuossa yllä ohjeissa, valkosipuli pilkottuina kynsinä pannulle ja inkivääri raastettuna.