Keskinkertainen tekijä Kinuskikissa
ehkä siinä sivujensa suosion salaisuus. Ihmisten on helppo samaistua ja tehdä perässä.
Katsoin muutaman youtube videon ja surkeaa kädenjälkeä.
Kermaruusut, ei noita ilkeäisi kakkuunsa laittaa
Sokerimassaruusut
Sitten tämä salmiakkiseeprakakku
Kuvan ja ohjeen kakku on eri, videolla raidat menee miten sattuu
Pääsi sentään Iltalehden uutisiin
http://www.iltalehti.fi/pippuri/2015051319682768_ah.shtml
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:34"]Miksi kadehtisin, osaan tehdä paremmannäköisiä tuotteita ja ammattitutkintokin löytyy. Kinuskikissalla ei ole tietääkseni alan koulutusta, on harrastelija. Miksi kadehtisin huonompaani? [/quote] Koska sulla ei ole mainetta ja mammonaa?
[/quote]
Jos katkeruus ja kateellisuus kanssaihmisille olisivat vientituote niin Suomen budjettivaje kääntyisi jo tämän vuoden puolella 10 miljardin ylijäämäksi.
[/quote]
Varmankin ap kokee, ettei harrastelija ansaitse tuollaista suosiota?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:34"]Miksi kadehtisin, osaan tehdä paremmannäköisiä tuotteita ja ammattitutkintokin löytyy. Kinuskikissalla ei ole tietääkseni alan koulutusta, on harrastelija. Miksi kadehtisin huonompaani? [/quote] Koska sulla ei ole mainetta ja mammonaa?
[/quote]
Jos katkeruus ja kateellisuus kanssaihmisille olisivat vientituote niin Suomen budjettivaje kääntyisi jo tämän vuoden puolella 10 miljardin ylijäämäksi.
[/quote]
[/quote]
Saattaahan sitä kokea, mutta kyse onkin siitä että onko siinä jotain järkeä että saadaan joku angstikohtaus jonkun itselle täysin tuntemattoman ihmisen onnistumisesta :)
Välillä tuntuu että tämän maan perusongelma ei ratkea muuten kuin vaihtamalla kansa. Lukekaa muuten iltiksestä (vkl) usan suurlähettiläs Oreckin (?) haastattelu. Hänkin siinä hieman kiertäen ihmetteli että miksi suomalaisen pitää vaikka kaivaa jostain joku hankaluus jossain hommassa menestymiselle jos sitä ei muuten hommassa ole. Suurin este suomalaisten menestymiselle on suomalaiset itse, siis asenteen osalta.
Mikä siinä on, ettei Kinuskikissan, jopa helpotkin reseptit eivät vaan toimi? Ei pohjat kohoa ja ainemäärät ovat liian pieniä tai suuria...
Hienoja kuvia on otettu, mutta ei varmasti tehty kyseisellä reseptillä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Saattaahan sitä kokea, mutta kyse onkin siitä että onko siinä jotain järkeä että saadaan joku angstikohtaus jonkun itselle täysin tuntemattoman ihmisen onnistumisesta :)
Välillä tuntuu että tämän maan perusongelma ei ratkea muuten kuin vaihtamalla kansa. Lukekaa muuten iltiksestä (vkl) usan suurlähettiläs Oreckin (?) haastattelu. Hänkin siinä hieman kiertäen ihmetteli että miksi suomalaisen pitää vaikka kaivaa jostain joku hankaluus jossain hommassa menestymiselle jos sitä ei muuten hommassa ole. Suurin este suomalaisten menestymiselle on suomalaiset itse, siis asenteen osalta.
[/quote]
Suomessa kaikki toimii, mutta mikään ei onnistu :).
Tuo tietysti juontaa myös yhteiskunnan rakenteista käsin. Työelämässä sen huomaa, kun ihmisiin ei luteta eikä työtä arvosteta ylätasolla.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:54"]
Leipominen ei kiinnosta minua, mutta olen joskus katsonut hänen ohjeitaan.
Taitava tekijä ja kaunis nainen.
Kumpi näistä on sinulle ongelma? :D
Kauneus taitaa olla kyllä katsojan silmässä
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:48"]
Yh, mitä liivateklönttejä tuos salmiakissa. Ja hyllyvälyllyvä leikattj kakkupala. Ei kiitos.
[/quote]
Et vaan osaa. Liivatteen käsittely ei ole vaikeaa mutta siinä on joitain niksejä tai tuppaa tulemaan klönttejä :)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:34"]
Miksi kadehtisin, osaan tehdä paremmannäköisiä tuotteita ja ammattitutkintokin löytyy.
Kinuskikissalla ei ole tietääkseni alan koulutusta, on harrastelija.
Miksi kadehtisin huonompaani?
[/quote]
Saisiko linkin sinun paremmille sivuille?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:34"]Miksi kadehtisin, osaan tehdä paremmannäköisiä tuotteita ja ammattitutkintokin löytyy.
Kinuskikissalla ei ole tietääkseni alan koulutusta, on harrastelija.
Miksi kadehtisin huonompaani?
[/quote]
Esim koska "huonompasi" on menestynyt ihan itseoppineena? Tämä on aika yleistä, esim näyttelijäpiireissä Jasper Pääkkönen sai aika kylmää kohtelua koska oli lahjakkuutensa vuoksi pärjännyt paremmin kuin monet näyttelijöiksi valmistuneet taiteen maisterit.
Kyllä amatöörin Kinuskikissan leipomukset päihittää ainakin ulkonäkövertailussa monenkin ammattilaisen tekeleet, esim.Ullan unelmien Ulla Svenskin leipomukset on monet tooodella epäsiistejä ja epäesteettisiä ja on sentään kondiittori ammatiltaan. Ullan kakuissakin aina täytteenä se iänikuinen hillo ja kerma...
Mitä väliä, miltä joku ruusu näyttää? Nehän syödään pois! Hukkaan heitettyä aikaa!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:05"]
Meni maku kun etsin vappuna munkkiohjeita ja kinuskikissa suositteli kasviöljyä paistamiseen! yök! amatoorimäistä.
[/quote]
Tosimies paistaa munkit mobil-ykkösessä?
Kasvi se on kookoskin.
[/quote]
kookos on hedelmä, toope.
[/quote]
Hedelmä ei ole kasvi? :-O
Hienosti Kinuskikissa on laajentanut bisnestään (kirjat, kalenteri ym.). Sivusto ja reseptit ovat helposti lähestyttäviä. Leipomukset ovat yleensä hyvin viimeisteltyjä, ei ole sottaista vaikutelmaa, mikä myös rohkaisee kokeilemaan reseptejä itsekin.
Viime aikoina on ollut kuitenkin vähän tylsempi kausi, reseptit toistavat itseään, eikä oikein mitään uutta ja kivaa ole. Tietysti Kinuskikissa on jo tehnyt niin monenlaisia kakkuja ja koristeita, että rupeaa jo olemaan vaikeuksia keksiä ihan uutta. Myös säännöllinen reseptien "julkaisupakko" voi latistaa mielikuvitusta, on vain julkaistava tietyin väliajoin jotakin, että pysyy pinnalla ja lukijat hereillä.
Minua ei itseä kiinnosta leipoa sateenkaarenvärisiä kakkuja tai keksejä. Minusta olisi virkistävää, jos Kinuskikissa julkaisisi pitkästä aikaa reseptin, jossa olisi jotain uutta MAKUA, ei niinkään mitään hassunhauskaa spiraalikuviota. Ehkä jotain eksoottisia leipomuksia eri maiden leipomiskulttuurista, kuitenkin sovellettua niin että raaka-aineet löytyy marketistakin?
Leipominen ei kiinnosta minua, mutta olen joskus katsonut hänen ohjeitaan.
Taitava tekijä ja kaunis nainen.
Kumpi näistä on sinulle ongelma? :D
Ei minua ne keskinkertaiset koristelut haittaa, vaan se, että ohjeissa on useamman kerran ollut jotain häikkää minkä takia koko leipomus on ainakin itselläni mennyt piloille.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:16"]
Kyllä amatöörin Kinuskikissan leipomukset päihittää ainakin ulkonäkövertailussa monenkin ammattilaisen tekeleet, esim.Ullan unelmien Ulla Svenskin leipomukset on monet tooodella epäsiistejä ja epäesteettisiä ja on sentään kondiittori ammatiltaan. Ullan kakuissakin aina täytteenä se iänikuinen hillo ja kerma...
[/quote]
Koristelujen sottaisuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta joo jestas tuota jatkuvaa hillo+kerma-täytettä.
Kinuskikissa taitaa panostaa enemmän koristeluun ja tuotosten ulkonäköön, mitä makuihin. Monella reseptillä olen saanut todella näyttävän kakun, joka ei joko maistu miltään tai on aivan liian makea. Suolaiset reseptit ovat järjestään mauttomia. Vaikka pitäisihän se hoksata jo itsekin, jos reseptissä mausteita laitetaan 1/4 tl... Vahingosta viisastuneena tiedän nykyään joko tuunata Kinuskikissan reseptejä enemmän omaan makuun sopiviksi tai katsoa itse reseptin jostain muualta ja koristeluvinkit Kinuskikissalta.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:05"]
Meni maku kun etsin vappuna munkkiohjeita ja kinuskikissa suositteli kasviöljyä paistamiseen! yök! amatoorimäistä.
[/quote]
Tosimies paistaa munkit mobil-ykkösessä?
Kasvi se on kookoskin.
[/quote]
kookos on hedelmä, toope.
[/quote]
Hedelmä ei ole kasvi? :-O
[/quote]
Tiedättekö sen laulun "Kuinka saisin rikki kookoshedelmän. Minä ryhdyin kuorta särkemään!" Mitenköhän sen englanninkieliset sanat menee? Cocofruit jotain?
Oon aina luullut kyllä, että kookospähkinä on pähkinä, eikä hedelmä mutta nyt selvisi tämäkin. Kiitos!
no minun pitäis harjoitella paljon noiden tekemistä, ja tarvisin just videon, että miten tehdään, mutta ihmettelin miks ei ollut kerrottu esim pitääkö kerma olla miten jyhkeää, vaan oli erotiikkavideon tyylistä taustamusaa! Selostus olis parempi
[/quote]