??? KESÄKUISET 2013 ???
Kommentit (286)
omaa: vaikka onkin olo että tuskin plussaillaan tästäkään kierrosta niin outoja hommia olen huomannut tän päivän aikana. eli vatsaa on nipistellyt useammin kuin yleensä ja se on tuntunut yleensä noustessa tai ihan vaan paikallaan seistessä ja se ei ole kipeää ja repivää vaan sellaista pikkuruista pistelyä joko keskivatsalla tai vasemmanpuolen munasarjoissa. ja toinen tuli tässä kotiin tullessa kun sanoin miehelle että mikä ihme pihalla haisee, minun nokkaan tuli oikein ammoniakkinen haju ja siis todella ällöttävä ja mies ei haistanut mitään.
vaikka tiedän kyllä että nämä on taas toiveajattelu 'nyt se onnistui'-ajatuksia silti ne tuo hieman positiivisuutta :)
mupis
täällähän on hulinaa ollut, selailin pari sivua taaksepäin..
mupis, "odottavan" naisen elämä on kummia oireita täynnä... :D
Roxymama, onnea oikein kovasti, nythän se suurin odotus vasta alkaakin! pitää alkaa käyttämään samaa tarrasukkamerkkiä, jotta tulisi täälläkin tulosta..:P
Nyytis, ei kannata lannistua! toihan ainakin kertoo että hedelmöityminen onnistuu! :)
Bella, voisiko sua siis onnitella viivan paikasta, koska eikös se himmeäkin viiva ole positiivinen tulos? :)
Marjana, mielenrauhan vuoksi ovulaatiotikut? nyt voisit hyvällä syyllä vaatia mieheltäsi joka ilta kokovartalohierontaa, jotta stressi ei viivästyttäisi ovulaatiota.. ;)
hilma3, hymähdin kun kuvittelin kuinka olet miesparkaasi väkipakolla raahannut makkariin niska-perseotteella niiiinkin kauheaan hommaan..;)
atiilia, elä nyt hyvä ihminen panttaa sitä testiä, hulluksihan tässä palstalaiset tulevat! ;)
purple, ymmärrän sua niin hyvin. musta tuntuu että puolet kuukaudesta vaan odotan ja mietin onko oikea oire vaiko olenko jälleen luuloraskaana. sitä niinkuin jotenkin tekee ja suorittaa päivittäisiä asioita ikäänkuin sumussa.
ON: hieman hölmistyneissä fiiliksissä ollaan- tein tänään r-testin, n. 1,5h päästä kun olin edellisen kerran käynyt vessassa, nega tuli. clearbluen mukaan mikä vrkaika tahansa testin tekemiseen ok. toisaalta, tätistä ei ole merkkiäkään vielä. mitä hemmettiä?! eli olisko nyt vaan kiertopäivät venähtämässä yli 29.. tän vuoden aikana vain kerran ollut 29, yleensä ollut siinä 27.. vilunväristyksiä, rinnat ovat arat, hikoilua, närästystä, pahoinvointia ja tunteet ovat kyllä herkistyneet..toissijaisia oireita ollut ennenkin, vaikka en raskaana ole ollutkaan, joten niiden varaan ei voi mitään sanoa.
Helou!
Bella: Kyllä sitä näin toistakin toivoessa sitä kuvittelee kaikenmoisia oireita... Ja saahan sitä malttamaton olla eli testaile vaan rauhassa jos siltä tuntuu :) Voisit itseasiassa taas testailla, jos viivat ois vahvistunut :)
Purple: Voi sua! Koitahan nyt olla sekoamatta. Voisinpa antaa vähän omaa rauhallisuuttani sinulle :) Ja kyllä kai sitten rauhoitut yrityskertojen lisääntyessä (siis tietenkin parempi, jos eivät lisääntyisi toivotusta syystä)
Mupis: Juu, ei sun vielä kannata masentua. Kaikki selviää muutaman viikon kuluttua eikä asialle mitään maha. Oli kummin tahansa. Toivottavasti pian kuitenkin suuri maha. (Sanaleikkejä, jos ette muuten hoksaa;)
Roxymama: Kiitos plussapeukutuksista ja onnea sinulle odotukseen!
Netta: Jospa raskaana kuitenkin olet, mutta ei vielä vaan näy testissä! :)
ON: Juuri kun eilen pääsin sanomasta, että testailen yleensä harvoin ja vasta sunnuntaina tällä viikolla, niin johan pamautin ja testasin jo tänään pari tuntia sitten. Puhdas nega kyllä oli :(
Oli vaan niin kipeä vatsa, että piti kävelläkin kaksin kerroin. Tuntui, että vatsa ihan kramppasi ja selkäkin tuntu alkaavan kramppaamaan. Sattu tosi paljon. Oli ihan epänormaalia siis, joten ajattelin, et jos raskaana kuitenkin olisin... No, aikastahan testi oli tässä vaiheessa jo tehdä, mut silti ois plussa ollu kivempi...
Mutta erikoinen toinen raskausoire: juttua tulee ja sekastakin tästä tuutista. Normaalisti niin "järkevä" ja rauhallinen minä.....
Huh, jos nyt oottais sinne sunnuntaihin (tai niihin menkkoihin jotka alkaa varmaan huomenna...)
82
Vietettiin miehen kanssa rentouttavaa leffailtaa, katottiin Nälkäpeli. Sai hetkeks ajatukset johonkin ihan muualle kuin "omaan napaan" :-D On se "odottavan" aika pitkä. Huh.
Piti kuitenkin tulla kurkkimaan, mitä tänne kuuluu!?
mupis, tollasia samanlaisia tuntemuksia mullakin oli muutama päivä oviksen jälkeen. Nyt dpo8 ihan hävinneet. :S
netta, ei kannata vielä =/ Tänään just testasin uudelleen ja taisin vaan kuvitella ne "viivat". Oikein tarkkaan ja pitkään kun kattoi, niin siihen saattoi kuvitella sellaisen viivanpaikan, mutta ei ollut mitään punertavaa viivaa. Taisi mielikuvitus tehdä tepposet. Taas.
82, niin totta noi oireiden kuvittelut. Sitähän sanotaan, että "kyllä nainen tietää kun on raskaana". Joo - mä oon olevinaan tiennyt jo viis kertaa. Enpä oo kertaakaan ollu -,- Ja "raskaus alkaa rinnoista" - no on tuutit kyllä niin törröllään ja turvonneet ja kipeet, mutta ei oo plussia näkynyt. =/ Mutta tohon sekavuuteen. Mä tänään ruokatunnilla ihmettelin että kenen haarukalla mies syö. Kun mun mielestä meillä ei oo sellasia. Väitin oikein kiven kovaan, ja oon edelleen sitä mieltä että mä en oo nähnyt meillä sellasia haarukoita ikinä. Hassua :-D Mies kyllä sanoi, että niitä on kaksi paria ja otti ne meidän keittiön laatikosta aamulla x) Kyllä minua hävetti kun työkaverit siinä naureskeli :-D Haha!
ON: Tosiaan, en malttanut mieltäni ja testasin superherkällä taas kerran. Ei tullut plussaa, ei haamua ja epäilen jo vähän sitä viivanpaikkaakin. Pitkään kun sitä tikkua toljottaa niin oon näkevinäni siinä viivanpaikan, vihertävä. Mutta ei se punertava ole. Taisin siis kuvitella ne edellisetkin :-) Noh, nyt vannoin itselleni, että testailen seuraavan kerran vasta su tai ma. Ellei täti ole jo kurvannut silloin.. Muttamutta. Tänään närästys jatkunut ja tosi kuumeinen olo, vaikka kuumetta ei ookaan. Väsyttää ihan vietävästi ja töissä heikotti ja huimasi koko päivän. Välillä tuntui siltä että taju lähtisi noin millisekunnin ajaksi ja näkee ittensä kaatumassa hidastetusti, mutta samassa "palaa ruumiiseen" ja jatketaan taas menoa. Tosi pelottavaa. Kiukku ja rintojen arkuus jatkunut.
Kuitenkin, tää peli taitaa olla jo tässä kierrossa menetetty :-/ Ottaa kyllä niin pattiin.
Kylläpä erikoista, kun jomotteli pari päivää ennen ja tänään jo punertavampaa vuotoa, joten laskisin kp 1. Eli minut voi poistaa listalta. Ei muutakuin eteenpäin. Harmittaahan se.
Huomenta,
Tsemppiä negan testanneille. Turhautumisen ymmärtää, ja senkin että ottaa kunnolla päähän. Se plussa tulee sieltä vielä, positiivista mieltä ja rentoutumista tarvitaan. (Minäkin paras sanomaan.. Toisia on jotenkin helpompi tsempata kuin itseään, vai mitä?)
Bella: Ei kai vielä heitetä kirvestä kaivoon? :) Mä olen hengessä mukana. Testasin myös eilen apteekin omalla testillä negan, vaikka vielä olisi pitänyt muutama päivä malttaa!! Eihän tää liian aikaiseen tehty testi ollut fiksu veto laisinkaan.
Mitä mieltä te olette? Kannattaako se testi tehdä aina vasta kun kuukautiset on myöhässä? Vai onko oikeasti olemassa testiä, jonka voi tehdä "etukäteen"?
Mä en ymmärrä sitä, että miksi kyselen tämmöistä. Kahden ensimmäisen raskauden kohdalla olen tehnyt testin päiviä kuukautisten poisjäännin jälkeen. Nyt on vaan niin malttamaton tämän asian suhteen.
Kiitos kaikille tsempeistä! Ja tosiaan onhan se toisaalta lohduttavaa tietää, että ainakin hedelmöittyminen tapahtuu (tosin onhan tossa toi esikoinenkin siitä todisteena ;)), mutta ainakin tietää että ovuloin imetyksen jälkeenkin. Joillainhan imetys saattaa estää ovulaatiot pidemmäksikin aikaa vaikka kuukautiset tulisikin.
Yritän suunnata katsettani siis heinäkuisiin, vuoto on jo loppumassa, joten sen perusteella kohta taas päästään yrittämään. Ainoa mikä ihmetyttää on se, että raskaustestit näyttävät yhä positiivista. Samoin rinnat on vielä kosketusarat.
No, tänään kävin verikokeissa ja testaavat raskaushormonin verestä ja huomenna taas sama juttu. Tarkoituksena siis selvittää laskeeka hormoni vai ei. Lääkärin mielestä enää ei pitäisi olla hormonia juurikaan veressä, kun vuoto kuitenkin alkoi ihan ajallaan (tai ehkä pari päivää myöhässä). Sitten lääkäri tokaisi, ehkä siellä on ollut kaksoset ja toinen vuotaa pois. Ja nyt voitte vaan kuvitella miten sekava olotila on, kun ei haluaisi toivoa liikoja, mutta totta kai tuollainen kommentti jää päähään soimaan... Ensi viikolla ollaan jo viisampia.
Niin ja anteeksi, roikun nyt vielä täällä kesäkuisissa epätoivoisesti kun en osaa vielä heinäkuuhunkaan siirtyä.
Nyt tuli taas tosi omanapainen viesti, mutta tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja toivotaan kunnnon plussatuulia :)
Nyytis
Voi Atiilia, tsemppiä heinäkuisiin!
Purple, ei heitetä! Jostain sain uutta intoa tähän hommaan. Joskus vaan tuntuu että on ihan yksin olemattomien oireiden ja negatestien parissa. Kun ei viitsi kavereille kertoa ja mieshän nyt ei luonnollisestikaan kyttää jokaista asiaa. Mun mies ei taida ees muista raskausoireista tietää kun pahoinvointi ja menkkojen poisjäänti :P
Nyt on vähän toiveikkaampi olo kuin eilen. Tänään kouraisi pari kertaa aika inhottavasti alavatsasta. Ja tänään oon hengästynyt pelkästä kävelystä ja pikku puuhailusta töissä. Mikä on aika hämmentävää, koska päivittäin joudun normaalisti sykkimään sata lasissa, eikä tunnu missään :) Noh, sen näkee sitten ensi viikolla :)
Täytyy nyt vielä tulla tänne ihmettelemään, että jopas on oudot menkat! Eilen illalla jo aavistus pienen pientä ruskeaa, yöllä ei mitään, aamulla pyyhittäessä ihan verta, muuten ei verta näy ja sen jälkeen vaan tuota todella vähäistä ruskeaa. Laittaako tämä vauvan tekeminen todella elimistön näin sekaisin. Ehdin sit jo sen testinkin tekemään, varmuuden vuoksi, mutta se oli nega.
Mutta, tsemppiä teille kaikille muille :) Minä siirryn heinäkuisiin, kunhan tämä vuoto nyt todella alkaisi.
Mulla oli viime menkat lähestulkoon samanlaiset.. Ekana päivänä valkovuoto hennon vaaleanpunaista, tokana jo tuli vähän paperiin ihan punaista verta.. Sitten se loppui päiväksi kuin seinään ja seuraavana päivänä alkoi kunnon vuoto ja kesti 5pv. Silloin oli menkat 4pv myöhässä ja negaa näytti testi, kun itse ihmettelin menkkojen harvinaislaatuisuutta.
Kyllä sitä kaikista yrityksistä huolimatta aina vähän stressaa ja elimistöhän silloin saattaa tehdä sen tempun, että menkat myöhästyy.. Varsinkin just kun on se piina että no alkaako vai ei.. Jos stressaa liikaa niin menkat voi jäädä kokonaan tulematta. Ja en usko että kukaan pystyy vauvakuumeessa olemaan kuin viilipytty! Siksi kai sitä aina luuleekin tärpänneen kun menkat on pikkuisen myöhässä. Mutta johtuu ihan siitä että alitajunnassa on tuo stressi kuukautisista.
Siispä tiivistettynä, luulen että säkin oot vähän stressannut ja sun kroppa kiusaa sua nyt vähän lisää.. Oudoilla menkoilla :'D Jos ei vuoto ala kunnolla parin pvn sisään niin kannattaa varmaan testata uudelleen ;-)
ON : Tämän pvn aikana on tuntunut niitä repäisyvihlaisukipuja lisää muutamaan otteeseen.. Joko siellä tapahtuu jotain tai sitten menkat alkaa jo viikonloppuna. Oireet vaan on hieman hassut. Menkkakipuja ei viimekierrossa ollut lainkaan, nyt niitä on ennen menkkoja. Yleensä ne alkoi mulla vasta ekan vuotopäivän jälkeen tosi voimakkaina ja kesti 3pv. Nyt ne on paljon lievpiä mutta tuntuu samalta, kestää kuitenkin vain tosi pienen hetken. Normit menkkakivut olis sellasta jatkuvaa.. Hmm. Jännää, ellensanoisi. :)
Eli Hei vaan kaikille! Olen pinoa lueskellut ja tullaan nyt mukaan, kun tämä kuumeilu on kovaa ja salaisuuden pito raastavaa! Eli täällä kuumeillaan nyt neljättä, itsellä ikää 30 ja miehellä 33. Nyt ensimmäinen yk menossa ja dpo 6. Oireita olis vaikka muille jakaa, mutta saas nyt nähdä sitten... ;)
-Cupcakemama
tsemppiä kaikille jotka jo olette tästä kierrosta tipahtaneet, mutta hieno kuu se on heinäkuukin :)
Mulla niiiiiiin tekis mieli testata jollakin testillä ihan pikkusen vaan että mitä se sanoo..
On niiiiin turvonnut olo (sormet on ku nakit ja nilkat suorastaan pallot) mahaa vihlailee ihan jatkuvasti, mutta se ei ole sellaista mihin olen tottunut vaan jotain outoa ja väsymys on jotain sanoin kuvaamatonta. ja rinnat on huomattavasti kipeämmät jo nyt kun mitä muistan koskaan olleen.
Mutta siis niinkuin aina sitä vaan kuitenkin kuvittelee ;)
siis varmaa ovis päivää en tikuttanut mutta luulisin että nyt on dpo 8-9 että on todella aikaista kyllä tehdä mitään.. viikon ku jaksas vielä :)
mupis kp22/28
Tervetuloa mukaan!
Kerrotko vielä kieropäiväsi ja kauanko kiertosi yleensä kestää, niin saan laitettua sinut listaan. Lista menee kiertopäivien mukaan =)
Tsemppiä!
Sulla on sitten samat jännät paikat kun mulla! Itellä kans dpo9 ja kiertopäivä on kyllä jo 25. En malttanut ja oon testannut jo pari kertaa. Negoja näyttänyt, niinkun varmaan sullakin, jos nyt testailet. Haluun vaan tsempata jaksamaan vielä se viikko!! Koska noi negat saa mielialat vähän romahtamaan ;-) Jos ei viikkoa, niin ainakin muutama päivä vielä ;-)
Täälläkin vihloo alavatsaa menkkakipumaisesti, mutta ei normaalisti. Jotain kummallista siinä on. Ja väsymys on täälläkin jotain ihan kamalaa!
Tsemppiä kovasti!!
Tänään siis menossa kp21/28-29.
On siis dpo6 ja käsittämättömiä oloja... Menkkoja ennen yleensä oireita vaan päivän verran, että mitähän ihmettä nää nyt on...? Rinnat aristaa, vatsaa juilii ja pistelee, alaselkää särkee ja kuumottaa, väsyttää ja etoo.
Ensimmäinen yk menossa, mutta taustalla ei hormonaalista ehkäisyä, joten ei senkään jälkipuhureita...
Jännittää varsinkin sen vuoksi, että kaksi edellistä lasta on tärpännyt ekasta yksta... Mutta toisaalta omiaan lisäämään odotusta ja mahdollisesti oman nupin aikaansaamia oireita...
Tsemppiä kaikille, jotka elää piinaviikkoa!
On tää vaan kiva seurata muiden onnistumisia. Ihmeellisesti sitä elää muiden iloissa ja suruissa täällä palstalla mukana, vaikka ei ikuna kasvotusten olla tavattu =)
Ja tervetuloa cupcakemama! Tämä on mulle myös neljännen kuumeilua, mutta meille toinen yhteinen. Luulisi, että kun lapsia on jo kolme, vauvakuume hiipuisi, mutta ei! On ne vaan niiiin ihania nuo lapsoset =) Ja se elämän alun ihme...
Mulla taitaa olla kp 15?? Olen jotenkin menny päivissä sekaisin. Aamulla tajusin vatsakivuista, että ei hitto! Ovis!! Noh, nyt töistä tullessa hain pullon (sitä kuuluisaa) punkkua. Nyt oottelen miestä treeneistä kotiin. Sauna päälle, ja... ;) Mikäli nyt ei oo myöhäistä...
Btw, miten teillä ovis kipuilee? Ite vasta pari viime kiertoa tuntenut tai tajunnut että tämä sama kipu iskee silloin tällöin. Kaamee viiltelevä kipu, outo paineen tunne alavatsalla. Tekis mieli olla kaksinkerroin.
Nooo, nyt siis naatiskellee :)
/Cätsy
Tänään alkoi vuoto, että tämä päivä mennytkin alavireessä... Annan itselleni luvan tämän päivän taas rämpiä pohjamudissa, huomenna taas kohti uutta yritystä. Ärsyttää, kun tätä vuotoakin niin että lorina kuuluu :-) kierukkaa kyllä ikävä, ei edes huomannut koko juttua. Nyt hei kaikille niitä +++++++tulemaan ja tsemppistä piinapäiviin Bella ja muut!
Cupcakemama, lisätty :-) Jospa ne on NIITÄ oireita ;-) Toivotaan parasta! Ota nyt vaan rennosti!
Cätsy, kuulostaa oikein hyvälle ;) Eikun vaan miestä petiin tai lauteille tai mihin vaan ;-D
Cätsy kysyit noista oviskivuista.. Itellä ovis kipuilee sellaisena repäisytuntemuksena joko oikealla tai vasemmalla puolella munasarjan kohdalla. (Tai molemmilla puolilla) Ihan niinkun joku vetelis tosi kovaa "naruista" :-D Sellasia voi tulla muutamiakin. Mutta ei kestä kun sen päivän tai kaks ne kivut. Ripeesti jos nousee istumasta ylös tai ponnistelee kovasti/paljon, niin alavatsan seutuvilla kramppaa oikein kunnolla. Ja oviksen aikaan mulla rinnat menee melko kovaksi ja etenkin nännit kipeytyy ja on tositosi kosketusarat.
Maizaana, vooih =/ Pahoittelen. Onnea heinäkuisiin!! Toivottavasti sieltä plussaat :-)
noi oviskivut. Se aika kuukaudesta, kun nainen hedelmällinen, pitäisi haluu touhuta pedissä ja olla niin pupuileva. Sitten on ne kivut! Hmmm, ristiriitaista? En sitten tiiä onko oviskipua, toivottavasti nyt ei ainakaan mitään muuta. Ja kun sitä tulosta joutuu sen pari viikkoa odottelee! Jotenki sellanen fiilis, et ei tää nyt tärppää. AAArgs!
Kävin sitten lukee tuolla odottajien puolella. Voi kun itekkin sinne pääsis.. Ihan kyynel silmäkulmassa luin niitä onnellisia tekstejä. Jospa sinne kesäkuisiin odottajiin tästä itsekin. Tai heinäkuun, tai....
Ihanaa kun täällä saa näitä ajatuksiaan purkaa =)
/Cätsy
Kirjoitusvirheitä ja vuodatusta. Kirjoitan puhelimella ja tekstiä ei voi kattoo taaksepäin hirveeestikään niin pitää arviosta lähettää ;-D