??? KESÄKUISET 2013 ???
Kommentit (286)
Ensinnäkin Mupis, hyvältä kuullostaa! Peukut pystyyn nyt sulle!
Omaa napaa... Rinnat ei enää kipuile, mitä nyt paikoitellen vähän aristaa, huonoa oloa ja nenän tukkoisuutta kyllä on, mutta ehkäpä toi huonovointisuus johtuu just siitä, että pää on täynnä räkää ja huimaa. Eli toisin sanoen alan alaselkä ja alavatsakipuineni olla jo ihan valmistautunut menkkoihin. Alavatsakipuilu on ihan jatkuvaa ja alapääkin kipuilee eli eköhän se ihan menkkajuilntaa ole. :( pettynyt olohan tässä on vaikka yk oli vasta ensimmäinen, toisaalta sitten taas tuntuu, että onko se jo liikaa toivoa neljättä kun on ennestään kolme ihanaa tervettä lasta...
Aika sekamelska nupissa, ei sillä näköjään ole väliä monesko kyseessä, ihan yhtälailla kuumeilu ja hormonit saa sekaisin. Maanantaita kaikille!
ja ei niin kivaa..
Tässä on nyt ollut vatsassa hieman sellaisia menkkamaisia tunteita mutta, koska ne on niin ohimeneviä niin veikkaan että olen saanut vain laksatiivisia vaikutuksia mynthoneista :))
Toivottavasti ainakin.
Ihmeen aikaisin kyllä kivut alkavat jos tätiin viittaavat koska normaalisti kerkeää vuoto alkaa ja sitten vasta tulee loppu päivän vatsan väänteet.
Mutta muuten ei ole menkkamainen olo.
Vähän kyllä tekis huomenna jo mieli testata kun oishan se jo kp27/28 :) mutta koska nega on aina inha saada taidan odottaa suosiolla torstaille tai perjantaille jos ei keskiviikkona täti tulla mätkähdä.
Eilen mieskin oli illalla ihan varma että nyt se on siellä ja kun kysyin että mistä niin veikkaa niin sanoi että mun tissit on paljon isommat ku normaalisti :)) vaikka koitin sanoa että tuskin ne nyt näin aikaisin kuule kasvais mihinkään vielä niin herra on nyt päättäny että sen simot on osannu uida :D
No nyt vaan jännitetään ja tietenkin pysytään rauhallisena ;)
mupis kp26/28
Uutta viikkoa, leidiis!!!
Täällähän on viikonlopun aikana tapahtunut vaikka mitä. Heti ekana pahoittelut Nyytis, harmi, että se meni kuitenkin noin =(. Toivottavasti palaudut yritysfiilikseen nopsasti ja saatte tulosta heinäkuussa!
Moni on siirtynyt heinäkuisiin, tsemppiä sinne kovasti!
Oviksen bongaajiakin oli muutama, tsempit teille, että olisi tuottoisaa tallettelua ollut =D!
Mupis, sulla on kyllä huimat oireet! Itselläni on myös kaikissa viidessä raskaudessa ihan alussa nännit tummuneet ja verisuonet tulleet näkyviin paremmin. Tuo epätodellinen olo ja repäisykivut ovat myös ehtaa raskauoireistoa. Peukku, että testi ois plussa!!!
Marjana, kiva kuulla sinustakin! Minusta olet ihan oikeilla jäljillä tuon ovis-asian ja keltarauhashormonin kanssa, noin mäkin sen olen tajunnut. Toivottavasti ovuloit, jotta kierto pysyisi jotenkin aisoissa eikä se plussakaan silloin olisi poissuljettu asia. Voimia loppukiertoon!!!
ON: Vielä oli joku onnitellut, kiitos paljon. Kyllähän tää aika hurjaa on. Välillä on niin epätodellinen olo kun unohdan olevani raskaana. Sitten taas se muistuttelee itsestään esimerkiksi viikonlopun aikana voimistuneella väsymyksellä. Haukottelen jatkuvasti ja haluaisin vaan nukkua mutta uni ei virkistä.
Kahvi on alkanut tökkiä. Koska olen aina juonut paljon kahvia töissä(kin) niin nyt pitää alkaa miettiä miten selitän tämän juomattomuuden, vielä kun en halua paljastaa tilaani kellekään.
Rintojen kipuilu on edelleen lisääntynyt ja syödä voisin kokoajan. Eli kaipa se sitä itseään on =). Nyt vaan ootellaan alkuraskauden ultraa!
Ihanaa syksyistä viikkoa kaikille, toivotaan, ettei sada!
RM rv5+1
Voi Nyytis! =/ Jaksuhaleja sinne! Nyt vaan sit heinäkuisiin paremmalla onnella! Ja kuten joku jo sanoikin, niin nythän se pitäis sit olla suurempi todennäköisyys tärppiin :-)
Minni, jaksuhaleja sinnekin! Perästä tullaan..
mupis: voi että, jännät paikat sulla! Ei tuo voi muuta olla kun plussaa ;-) Tuuhan sit kertomaan tilannepäivitystä ja oireita kans! ;-) Milloin testailet?? :-)
ON: Flunssa vaan pahenee ja tänään tuli vertakin nenästä :-D Kokoajan tirskuttaa! Illalla kärsin kauheesta sormien ja nilkkojen turvotuksesta. Minäkin aamulla peilin edessä pukiessani huomasin suurentuneet nännipihat ja tummentuneet nännit. Ihmettelin tätä, sillä illalla testi näytti vahvasti negaa! Noh, lopummalla päivää se täti sitten päätti kujeilla ja kurvata luokseni! Se siitä sitten. On se vaan kumma mitenkä oma keho huijaa noin pahasti. Taas kaikki maholliset ja mahdottomat raskausoireet.
Mutta, heinäkuisiin käy tieni. Käyn välillä vilkuilemassa mitä teille kuuluu :-) Onnea oviksien bongailuun ja plussauksiin!
Hengessä mukana!!
-Bella- kp1/29 tauon jälkeen yk2, kokonaisuudessaan yk7
Olen täällä palstalla kuumeillut/jännitellyt aina aika ajoin. Heinäkuussa 2011 oli km ja sen jälkeen jossain vaiheessa käväisin taas palstalla. Meillä on jo 10v erityisen ihana erityinen poika ja 7v "prinsessa" tyttö, tämä olisi siis 3 pienokainen.
Tuo heinäkuun 2011 tärppi km on ottanut koville ja sytytti vielä sellaisen vauvan kaipuun.
Nyt siis kp 17 menossa, puuhailtu kp 13 ja ovis siis oli jo. Jänniä tuntemuksia vaan tuntuu jo muka olevan, vaikka eihän nyt vielä mitään kaiken järjen mukaan pitäisi olla:O No, mutta olen huomannut, että aivan kuin masussa olisi joku painon tunne. Ei minulla tälläistä yleensä ole ollut ennen tätiä. Toisaalta silloin km olleessa raskaudessa oli myös jänniä tuntemuksia jo aika pian eli en nyt voi olla huomioimatta näitä. Vaikeaa, kun järki sanoo että ei mitään järkeä ja sydän sanoo että kaikki on mahdollista. Huoh!
Eli täällä sitä taas nyt ollaan teidän ihanassa seurassa kunnes toisin todistetaan:D Sekoilen varmasti vielä monta kertaa, mutta älkää välittäkö! :)
Viimeinen tädin visiitti oli siis 23.9 ja toivottu LA olisi 30.6.2013, käytännössä vain päivän erolla siitä mitä minulla oli 10v esikoisesta, aika huima sattuma:) Minulla ei kuitenkaan tuo LA varmastikaan pidä, kun aina on lapset menneet yli viikon eli heinäkuisiin sitten tipun kuitenkin, mutta se on sitten sen ajan murhe se.
CelesteSebastian kp 17/28
Hih ja tarkistuksena oli 3+2=5 eli hyvä juttu :D
Tsemppiä plussanneille :)
Täällä kp23 ja ei minkään näkösiä oireita et ois tärpänny :/ tässä kierrossa en testaa ennenku menkat myöhässä. Oviksen aikaan kovasti heiluteltu peittoja mut saas nähdä. Täällä esikoinen taas tänään kyseli et koska meille tulis vauva:) kovasti sisarrusta kaipais
Tein sillon v-loppuna sen negan ja se rauhotti mut ja tajusin, että tuskin tässä vielä nappaa ja rauhallisesti nyt vaan... HAH! Salli mun nauraa! Lisää negaa ja kaikenmaailman oireita ja ihan pähkähullu akka pikku hiljaa... :D
Koko ajan nälkä ja väsyttää. Päivällä vedän päikyt ja aamuyöstä heräilen käänteleen kylkeä. Koko ajan vilu ja tissit kylmänarat ja kipuiset. Ruokakaapilla kolutaan koko ajan ja maha murisee viimeistään tunnin päästä syömisestä. Pissalla ravataan koko ajan, rakkoa painaa ihmeellisesti. Vatsa turvoksissa ja saman päikän sisällä voi olla ummetuksen ja ripulin oireilua. Ruokailujen välillä oksettaa ja närästää. Välillä puskee armoton hien puuska, mutta sitten kun riisun päällimmäisen paidan, rupee tisseihin sattumaan ja oon kun horkassa. Tänään suuhun tuli tupakan maku ja kun aloin sitä ihmetellä -en siis polta ja olin ollut koko päivän pienimmän kanssa sisällä, ettei tullut edes hajusta- niin maku muuttuikin yhtäkkiä lapsuuden Tom ja Jerry-keksien mauksi ja iski niin armoton makean mieliteko, että vedin lusikalla puoli purkilista suklaapähkinä-levitettä...
Ja mä oon siis ollut laihiksella melkein kolme kuukautta, eikä mitään makeeta oo tehnyt viimeiseen pariin kuukauteen enää edes mieli... :/
Jännittää. Nyt yritän malttaa mieleni ja tehdä testin vasta v-loppuna jos sitä ennen ei menkat ala. Katsotaan maltanko... Ja jos alkavat niin pudotaan ja korkealta... :(
Sekaviin fiiliksiin...
Vähän niin kuin cupcakemamalla rintavarustuksessa tuntuu..mut sitten kun tarkemmin kokeilen niin ei niissä mitään normaalista poikkeavaa kipua itselläni sitten kuitenkaan ole. Liivit päällä niitä kyllä jomottelee... Toissapäivänä ja eilen menkkamaista jomotusta(tipahdan korkealta kun kuvittelen että liittyi kiinnittymiseen) tänään ei mitään jomotusta,mutta tilalla repäisy herkkyys?! jos ovis oli viime viikon ma niin meneekö siinä viikko ennen kiinnittymistä,kertokaa viisaammat jotka asiasta tietävät!! Niin ja eihän unohdeta iltapahoinvointia, jota nyt 3 iltana peräkkäin ollut...
Eilen yei jollain herkällä testin, mut liian aikaistahan se on jos dpo on vasta 6..ja ei ollut aamupissasta..siis nega se..
Suokaa anteeksi silkka omanapaisuuteni ja kirj.virheet,puhelimella tämän näpyttelin :)
hilma 26/25-32 yk4+km+yk2
Siis en varmaan edes enää kuvittele kun ihan oikeasti kun 7v neitiä syliin tässä illalla nostin, niin vihlaisi niin pirusti masua että. Eihän nyt yleensä yksi syliin nosto nyt noin kipeätä tee:O Ja nyt tuntuu aivan kuin täti olisi just tulossa, sellainen painon tunne alamasulla. Ei mulla siis yleensä tälläistä tunnu kuin vasta just ennen tätiä ja sen aikana. Yleensä mulla oviksen jälkeinen viikko ei tunnu miltään, normi kevyeltä vain. Todella outoa. Jännittää jo nyt, vaikka vielä on pitkä aika tädin tuloon.
CelesteSebastian kp 17/28
Elluh: Mitäs se lääkäri sanoi Primolutin käytöstä?
Nyytikselle osanotot! Teillä on ollut huonoa tuuria matkassa. :/
Mupis: Lupaavia oireita nuo oudot olot. ;)
Minni: Onko sinulla muuten otettu noita progesteroniarvoja? Tuli vaan mieleen, jos rinnat ei ole koskaan muuten kipeät kuin raskaana ollessa. Toki voihan se olla, että kaikille progesteroni vaan ei aiheuta niin voimakkaita oireita normaaleissa kierroissa.
Aliina: Varmasti parempikin ottaa vähän etäisyyttä vauvakuumeiluun, jos parisuhde meinaa kärsiä. Hyvä parisuhde on kuitenkin äärimmäisen tärkeä tällaisessa yhteisessä projektissa.
RM: Kahvittomuuden voi aina selittää närästyksellä. ;) Ja siirtyä teen juontiin.
Bella, tsemppiä heinäkuisiin! Eiköhän täältäkin perästä tulla ensi viikolla.
CelesteSebastian: Tervetuloa kuumeilemaan! Voisiko nuo repäisyt olla kuitenkin ovulaatiota vai onko sinulla aina orjallisesti 28 päivää pitkä kierto?
ON: Todella pitkältä tämä kierto rupesi tuntumaan! Sunnuntaina (kp 24) harrastettiin seksiä ja silloin tuli pieni tippa verta. Enemmänkin sellainen limaan sekoittunen veritippa. Minulla on ollut joskus luteaalivaiheessa seksin jälkeistä veristä vuotoa, mutta se on aina ollut kirkkaampaa ja runsaampaa. Tämä pieni verimäärä hieman ihmetytti. Varsinkin, kun sitä vuotoa ei tullut jälkeen päin yhtään.
Viime kirjoituksessa kaipaamani loppukierron alavatsan nippailut ja vihlonnat sentään tulivat paikalle. Uskon siis kovasti, että olen ovuloinut, koska nämä oireet tulivat. En niinkään liitä niitä edes raskauden mahdollisuuteen, kun minulla progesteronitason nousu kyllä loppukierrossa aiheuttaa ne oireet muutenkin. Tokihan sitä raskautta silti toivoo...
Valkovuotoa on tullut melkeinpä joka päivä jonkin verran. Vielä varmaan viikon verran tätä kiertoa jäljellä... Kun ei tiedä tarkkaa ovulointipäivää, niin ei osaa tarkalleen kierron pituutta arvioita. Ovulaatio-oireiden perusteella menkat voisi alkaa aikaisintaan tämän viikon lauantaina ja viimeistään ensi viikon ti tai ke. Jos ovat alkaakseen, niin alkaisivat vaan mahdollisimman pian.
Marjana kp 27/34-35
Bella: harmi kun ei plussaa tullut! Täältä tullaan varmasti pian perässä heinäkuisiin.
Marjana: En soittanut lääkäriin, olen käynyt yksityisellä gynellä ja soittoajat sinne on ollut nyt niin, etten ole pystynyt töiden takia soittamaan. :/ Voi kumpa sulle tulis nyt plussa! Jos vaikka nyt olis käynyt niin kun monet puhuu että sitten tärppäs kun ei odottanut tärppäävän! ;)
Aloitin kuitenkin aamulla primolutit. Ja tänään oli sitten ruskeaa vuotoa ilmestynyt. Ja tosiaan kolme päivää oviksesta joten ei voi mitään kiinnittymistä olla. Masentaa ja itkettää. Koko ajan nää mun kierrot muuttuu ja lyhenee tai pitenee. Tuntuu, ettei enää yhtään tunne omaa kehoaan. Tästä sitten varmaan viikon päästä alkaa menkat ja siitä sitten heinäkuisiin..
elluh kp19/24-32 yk4
Kiitos viestistä!
Mulla kyllä ovis taatusti jo mennyt kun limat on loppuneet:) Ja oviskivut ja tuntemukset on kyllä toisenlaisia kuin tämän päiväinen. Joskus toki on kiertoja 29-30 mutta harvemmin. No, katsellaan mitä tämänyt sitten onkaan vai tekeekö mieli vaan tepposia. Mutta ei kyllä tälläistä painontunnetta kyllä alamasuun voi kuvittelemalla saada:O
CelesteSebastian: Tervetuloa kuumeilemaan! Voisiko nuo repäisyt olla kuitenkin ovulaatiota vai onko sinulla aina orjallisesti 28 päivää pitkä kierto?
Marjana kp 27/34-35
[/quote]
Elluh: Tiedän niin tuon tunteen, kun kroppa ei toimi kuten haluaisi. Minulla on e-pillereiden ajalta kokemukset siitä, kun melkein vuoden ajan vuotoja tuli miten sattuu, kun pillerit eivät sopineet. Nyt tässä vauvakuumeen aikana on tullut sitten noita luteaalivaiheen vuotoja, joita tutkittiin sitten naistentautien polilla ja löydoksenä pieni solumuutos, josta seuraava kontrolli vuoden päästä. Ei mitään hälyttävää siis.
Välttämättä se ruskea tiputtelu ei haittaa raskautumista ollenkaan, mutta uskon kyllä, että se tuntuu turhauttavalta. Toivottavasti saat lääkäriltä vastauksen ja kenties jonkun muun valmisteen pitämään ne vuodot aisoissa. Vaihtoehtoja kuitenkin on. Ja primolutissakin annosta voidaan tarvittaessa nostaa.
CelesteSebastian: Jospa siellä sitten yrittää alkio kiinnittyä ja tekee sitä painon tunnetta. Tsemppiä piinaviikkoihin. ;)
Marjana: Jo multa otettiin ne ennen esikoista ku niitä testejä tehtiin ja silloin oli normit. Voihan se toki olla synnytyksen myötä
muuttunut.. mene ja tiedä.. Mutta luulen sen olevan ihan kohdillaan, koska vuoto on todella kovaa ollut minulla aina.. Verta tulee ku härän kurkusta
(anteeksi ilmaisuni) Ja voishan sitä kysyä jos sen ottaisivat taas, niin ainakin tietäisi.. En tosin ole varma ottaako ne niitä minulta vielä kun on "vasta" yk 6 menossa..
Täytyy kattoo jos ottais ne terolutit taas käyttöön.. ne oli mulla ennen esikoista koska kierto oli todella lyhyt, ja nytkin on lyhenemään päin..
Onnea muille vielä loppukiertoon ja toivottavasti emme näe tuolla seuraavassa pinossa vaan pääsisitte tuonne odottajiin.. Mutta jos niin hullusti käy että se tätin taas kurvaa niin tervetuloa vain!!
minni kp 5/25(28) yk 6
anteeksi nyt en lukenut kenenkään mitään, mutta PLUSSA!!! En vieläkään oikein käsitä! :) ööööö! Kädet tärisee edelleen ja olo on ihan yhtä epätodellinen kun se on ollut viimeisen viikonkin :) sori nyt oma napa, en vaan niin uskonu tän koskaan tapahtuvan! Mies kysy eilen että mikä on olo ja kun ei mitään eilen tuntunu rintojen kipuilun lisäksi niin sanoin että menskut tulee yöllä viimestään aamulla, ja mies ehotti jo että pitäskö mennä käymään siellä lääkärillä ja varailla hoitoja eteenpäin että keinoon ois menty. Vaan ilokseni eipä tarvita :) päivittelen myöhemmin lisää sillä en uskaltaudu vielä kuitenkaan odottajiin :)
nyt kaikille plussa onnea!! Se voi näköjään tapahtua!
mupis rv 4+0 :)
Onnea, onnea, onnea!!! Niin selkeet oireet sulla oli, että en oo ollenkaan yllättynyt plussastasi. Mahtava juttu!!!
Muille kovasti tsemppiä piinaan, kovasti oireilee täällä moni muukin. Toivottavasti kukaan ei joudu putoamaan kauhean korkealta vaan pääsee tuonne odottajiin mukaan.
Marjana: toivon tietenkin, luonnollisesti, ettei menkat ala sulla olleskaan vaan ensi viikolla se oot sinä, joka täällä täriset ja sekavia kirjoittelet =D! Mut jos ei niin sitten sais sun menkat tulla hetikohtapian niin pääsette PAS:iin.
Jään taustalle odottelemaan lisää plussia, tuleehan niitä!
RM rv5+3
Onnea mupis! Piti tulla heinäkuisista vilkuilemaan tälle puolelle ja ilokseni huomasin, että täällähän on plussattu!
Tsemppiä vielä lopputulosta jännittäville.
Purple kp6, yk2
täällä ei oo viel tätiä näkyny mut on ollu silloin tällöin vihlauksia ja eilen ja tänään aamusta hiukan huonovointinen. en vielä testaile ehkä vasta loppuviikosta jos ei täti pärähdä ennen sitä.
Onnea hirmuisesti plussanneille
cenlia