??? KESÄKUISET 2013 ???
Kommentit (286)
Viikon paras päivä!
Täällähän käy melkoinen keskustelurumba, itsellä jäi eilen palsta välistä kokonaan.
Netta, kiitos onnitteluista!! Miten on, ootko testannut uudelleen vai alkoiko vuoto???
Nyytis, onpa erikoinen tilanne! Miltä verikokeissa on tilanne näyttänyt? Eräs äiti silloin aikaan kun palstailin vuonna 2004 täällä, kärsi juuri samanmoisista oireista ja hänellä kyse oli juuri siitä, että oli ollut kaksosraskaus ja toinen vuoti pois. Terve tyttö hänelle syntyi tammikuussa 2005 =). Tuuhan kertomaan mikä tilanne!
Maizaanalle ja atiilialle isosti tsemppiä heinäkuisiin. Hyvä kuu se on sekin, kuten todettua.
Monella on niin jännät paikat nyt, että pidän vaan tasapuolisesti peukkua kaikille. Joku kyseli, että voiko testiä tehdä etukäteen vai vasta kun menkat myöhässä. No, onhan niitä markkinoilla sellaisia herkempiä testejä, joista näkee tulosta jo 2-4vrk ennen menkkojen oletettua alkupäivää jos on saletti oviksen ajankohdasta. Itse en niihin luota mutta tosi moni testaa hirmuisen aikaisin. Silloin kannattaa muistaa, että tosi moni raskaus alkaa mutta menee kesken heti alkuunsa ja menkat alkaa ajallaan. Tosi aikaisin tehdyssä testissä siis saattaa raskaus näkyä, mutta se ei kestä. Paras tuloshan se on, jos malttaa sinne menkkoihin asti ootella ja sitten testaa. Minullakin se erittäin vahva viiva tuli vasta 2vrk menkkojen oletetun alkupäivän jälkeen, keskiviikkona. Maanantaina viiva toki näkyi selvästi mutta oli vielä haalea.
Voimia ja plussatuulia kaikille. Niin, ja niitä tarrasukkia =D!
Oma olo on ihan jees, rinnat alkaa vähän turvota ja tuntuu, että kokoajan pitäs syödä jotain. Vielä ei pahaaoloa tms joten hyvinkin oireeton olo.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja tulkaa heti kertomaan jos testaatte!
RM rv4+5
Eipä taida meille kesäkuun vauvaa tulla. Ovis varmasti mennyt jo, eikä peitot heiluneet :( Eilisen punkkulasi ja sauna väsytti niin kivasti, että nukahdin sohvalle =D
Noh, onhan tässä aikaa valmiissa maailmassa.. Pysyn silti toiveikkaana mukana ja tsemppaan teitä muita. Käykäähän kertomassa kuulumisia!
+++++++
/Cätsy kp16...
eli täällä alkoi vuoto tänään. Purple siirtyy heinäkuisiin, mutta toivottaa tsemppiä jännittäviin päiviin. Olen varma, että vielä saadaan lisää kesäkuun vauvoja :)
Täälläkin vuoto pienesti alkanut. Elättelen kuitenkin vielä toiveita, ettei kunnolla alkaiskaan (kun esikoisen alussakin oli pientä vuotoa), joten roikun mukana vielä pari päivää.
82
mupiksella onkin jännät paikat tiedossa. Toivotaan että turvotus olisi raskausoireita ;-)
Nyytis, mikä tilanne? Mitä verikokeet näytti? Onko vielä toinen kyydissä? :-)
Cätsy, eihän sitä tiiä jos jotain on tallettunu jo aiemmin tai ovis olis myöhempään. Älä lannistu ;-) Rennosti vaan kierron loppuu saakka :-)
Purple, harmillista. Toivotaan kuitenkin parempaa onnea heinäkuisiin :-)
82, raportoihan tilannetta ;-) Täällä jännätään sun puolesta!!
ON: Mekkakipumaiset repäisyt jatkuu. Noustessa tai kovasti ponnistellessa sattuu aivan kamalasti. Nenä on tukossa tälläkin hetkellä. Ja flunssaa meinaa pukata. :-D Kovin on herkkä olo. Katon synnytyssairaalaa kyyneleet silmissä. Ja muutenkin silleen fyysisesti herkkä olo. Nypin aiemmin kulmia ja sattui aivan kamalasti, vaikka yleensä ei tunnu missään. Hassua.
No, tätiä ootellaan maaantaihi asti ja jos mitään ei oo tapahtunut niin kaivellaan testejä esiin :-) Sittenhän sen näkee.
viime yönä näin ihania unia ja en ois halunnu herätä mutta unistahan ei puhuta jos haluaa niiden toteutuvan ;)
Outo olo on nyt päivän kuluessa tullut esille.. en osaa sanoa onko se ylimääräistä toiveajattelua vai mitä, mutta jotenkin on sellainen epätodellinen olo.
vielä kun n.viikon jaksais ja toivotaan ettei täti pyrähdä paikalle :)
bella: toivotaan että plussaa pärähtelee ja ettei se täti tulekkaan :)
mupis ja suuret toiveet kp23/28
Täällän on paljon plussanneita! Mahtavaa ja paljon onnea! Toivottavasti vielä jatkuu tämä plussanneiden aalto! ;)
Tosi monella nyt jännät paikat. Peukut on pystyssä!
Nyytis: Voimia sulle! Oon tosi pahoillani.
ON: Sain bongattua tänään oviksen, vahvat viivat tuli (jipii, mä ovuloin!!). Eli kp16. Mutta nythän mulla jää luteaalivaihe liian lyhyeksi jos alkaa menkat vaikka kp24. Mun olis tarkotus (tai olisi pitänyt eilen) alottaa primolut nor pilsujen syöminen (tuhruvuodon takia ennen kuukautisia) mutta en alottanut kun halusin eka bongata oviksen. Ajattelinkin, että jos alotan niitten syönnin päivän tai kahden päästä, sitten kun ovis on ohi niin sitten saan niillä pitkitettyä vähän kiertoa. Oonko ihan dorka? Ja voikohan myöhäinen ovis johtua siitä kun edellinen kierto oli niin pitkä 32 päivää. Haittaako se jos tuhru vuotoa tulee ennen kuukautisia jotenkin kiinnittymiseen?
Mä oon ihan hukassa täällä! Kaikki tieto ja mielipiteet otetaan vastaan kiitollisena!
Vai pitäiskö mun nyt heti alottaa niitten pilsujen syöminen? Se on siis 10 päivän kuuri.
Toivottavasti joku saa jotain selkoa tästä ja osaisi auttaa..
elluh kp16/24-32
Lääkeinfo.fi sivuilla olikin että ei saa siirtää kuukautisia noilla jos raskautuminen on mahdollista.. Eli en kaiketi voi sitten alottaa noita. Pitää vaan toivoa että menkat ei ala turhan aikasin..
Huomenna aion aamusta vetästä negaa tikkuun, kun oireilu vaan on niin hurjaa... Kolmesta edellisestä en ole ikinä testannut näin aikaisin, mutta hullu mikä hullu... :D
netta, Miisku, cenlia, 82, Minni..
Onko mitään uutta? ;-) Ootteko testaillut vai onko täti jo yllättänyt?
ON: Vatsa ollut viikonlopun ajan vähän sekaisin. Tänä aamuna alkoi ällötys kun desinfioin käteni sellaisella tepuu-mandariini desinfiointiaineella. Hyi että se sai mut voimaan pahoin. Menkkakipuja ei oo ollu, mutta edellen kun nousee rivakasti istumasta seisomaan niin vihlaisee alavatsaa. Täti ei oo vielä tullut vaikka eilen jo odotin sen tulevan. Tänään jos ei näy niin huomenna testailen :-) Ja toinen mitä oon hämmästellyt.. niin täälläkin on tuota jalkojen ja käsien turvotusta. Mulla ei lähtenyt eilen sormuskaan pois kun on sormet niin turvonneet, ja nyt kun kokeilin niin ihan sama efekti. Yleensä se on aika väljä. Ja eilen pistin vaelluskengät jalkaan, joka on kaks numeroo isommat kun mun jalan todellinen koko, niin ne tuntu siltä kun ei ois pitkään aikaan luistellu ja sit yhtäkkiä tunkeekin luistimet jalkaan. Särki kyllä alkuun ihan kamalasti. :-D Flunssaoireet on vaan lisääntynyt ja nenä tukkoilee :P Saa nähä.
Kertokaahan kuulumisia ;-)
Cätsy: Minä oireilen oviksen aikaan yleensä tosi voimakkaasti. Kun ne kivut alkaa, niin pari-kolme tuntia menee kyllä kippurassa. Se ei kuulemma ole vaarallista tai haitallista, ja siihen kyllä saisi lääkkeitäkin, mutta en ole ottanut, kun se kipu helpottaa kuitenkin parin tunnin jälkeen. Ibuprofeiiniahan ei kannata ottaa, ettei se sitten häiritse sitä ovulointia.
Elluh: Olen vähän huonosti ketjua seurannut, mutta mihin tarkoitukseen nuo Primolutit sinulla on? Kun kyllähän niitä käytetään lapsettomuushoitona jossain yhteydessä, mutta useammin kyllä Terolutilla tai Lugesteronille estetään sitä tuhruvuotoa loppukierrosta, jolloin luteaalivaihe olisi riittävän pitkä. Tuhruvuodoista ei voi oikein tietää aina estääkö ne kiinnittymistä. Joskus estää ja joskus ne on ihan harmittomia. Yritä saada huomenna lääkäri kiinni ja varmista tuo lääkkeen aloitus. :)
ON: Olen jotenkin ollut aivan omissa oloissani tämän kierron ajan. Jotenkin ajatukset on täysin suunnattu siihen, että odotan seuraavat menkat ja sitten suunnitellaan pakastealkion siirto seuraavaan kiertoon. En ole siis osannut kuumeilla tätä kiertoa lainkaan. Ovista pyrittiin kyllä hyödyntämään, mutta en tiedä ovuloinko normaalisti lainkaan, kun kovat kivut jäi puuttumaan. Noin 5 päivän ajan oli epämääräisiä alavatsatuntemuksia ja enemmän limoja, mutta mitään tarkempaa mahdollista ovispäivää en bongannut.
Ovistestejä en edes tehnyt, koska nehän voi antaa plussan, mutta silti ovulaatio ei tapahdu. Kuten kävi pari kuukautta sitten. Ajattelin luottaa vain kropan tuntemuksiin nyt tällä kertaa. Ei tässä muulla olisi väliä, mutta viimeksi, kun tuo ovis jäi välistä, kierto venyi turhaan. Enkä jaksaisi odotella nyt kovin pitkään. Ilmeisesti kroppa on hieman sekaisin noista ivf-hoidon lääkkeistä, koska ei ennen ole näitä ovuloimattomia kiertoja ollut. Ja ehkä ovuloin nytkin, mistäs sen tietää, kun ei verikokeilla asiaa varmistettu. :)
Mutta ainakin jollain tavalla loppukiertoa kohti ollaan menossa, koska rinnat on jo hieman arat ja turvoksissa eli kyllä siellä keltarauhanen varmasti jotain hommiaan tekee. Mikä toisaalta voisi kertoa myös siitä, että ovulaatio tapahtui. Käsittääkseni keltarauhashormonin taso ei nouse loppukierrossa juuri lainkaan (eikä tule mitään sen aiheuttamia oireitakaan), jos ovulaatiota ei tapahtu. Korjatkaa joku, jos olen ihan hakoteillä. :D
Jos normaalit loppukierron alavatsan vihlonnat vielä tulee, niin sitten uskon tämän kierron menneen normaalisti.
Joka tapauksessa pitkä kierto tästä tulee. Varmasti lähemmäs tuo 35 päivää.
Marjana kp 25/34-35 yk 30
Jännittyneenä taas tulin tänne katsomaan että kuinkas alkupään jengillä menee mutta eipäs ole nyt kuulunut mitään? :)
Bella: nyt peukkua pystyyn ja ja ristiin ja vaakaan ja kaikilla mahdollisilla onnentoivotuksilla huomiseen!! :) TOivotan ettei tätiä näy :)
Mulla on hirmu jännitys päällä täällä... välillä on sellasia repäisykipuja kun nousee ja teen ihan mitä vaan niin välillä tikkuilee alavatsalla. unta maistuis vaikka kokoajan (viime yönäkin nukuin 11h!) ja enemmänkin vois nukkua :)
Toivottavasti tästä nyt ois tullu plussa ja mäkin pääsisin kokemaan sen :) Joskus sitä katso ovis plussaaa ja aatteli että tuolta sen tulis näyttää siinä toisesssa tikussa!!! vaan ei :)
NO odotellaan ainakin torstaihin ja toivotaan sillä torstai on toivoa täynnä :)
mupis kp25/28
Marjana: Mulla on ne ihan vaan pidentämässä ja tasoittamassa kiertoa, kun joskus tuhruvuoto alkoi niin aikasin että melkeen koko kuukausi oli menkkojen tapaista.. Kiitokset vastauksestasi! :)
Nyt ainakin ovulaatio tapahtui kun tänä aamuna oli lämpö noussut :)
Täytyy huomenna soittaa lääkärille!
elluh kp17/24-32
Eli olihan se nega, niinkuin järkikin sanoi. Tietysti huomasi olevansa pettynyt ja toivoneensa jonkinmoista haamujen esihaamua tikkuun, mutta silti kaiken kaikkiaan oon tyytyväinen, että testin tein. Tätä neljättä oon kuumeillut niin kauan, että kun mies yllättäen lämpenikin ajatukselle, meni oma nuppi niin sekaisin, että sinne ei mahdu kuin raskausajatukset. Siksi tämä olikin hyvä paluu maanpinnalle. Esikoista saatiin kuitenkin aikanaan odottaa, että vaikka kaksi edellistä onkin tärpännyt heti ekasta, niin täytyy saada itsensä ymmärtämään, että ne on olleet uskomattomia onnenkantamoisia, eikä nyt todennäköisimmin käy yhtä helposti. Että tätä Järki Vs Tunteet-peliä täällä pelaillaan... Nyt huomattavasti rauhallisimmin mielin osaa jatkaa arkea ja odottaa menkkoja alkaviksi, että pääsisi sitten ensi kierrosta taas yrittämään. ;)
Rauhallista sunnuntaita kaikille piinaviikon parissa itseään kiduttaville ja ahkeraa peiton heiluttelua oviksen parissa puuhaileville! ;)
Pahoittelut tädin kohdanneille, mutta tsemppiä heinäkuisiin! Muistaakseni heinäkuu on vilkkain kuukausi synnytysten osalta, joten senkin puolesta pitäisi seuraavalle kuulle tulla paljon plussia :)
ON: Labratesteissä käyty, torstaina hcg-arvo yli 100, perjantaina oli tippunut jo 42. Maanantaina otetaan vielä yksi verikoe, mutta vahvasti näyttää siltä että kesken on mennyt (myös se toinen jos sellaista on ollutkaan). Tässä on nyt viikonloppu nuoltu haavoja ja nautittu esikoisesta, joten nyt on hyvä suunnata katseet heinäkuuhun. Kiitos kaikille myötäelämisestä, ihanat sananne tuntuvat todella hyvältä.
Täällä aika moni vielä piinailee, tsemppaan teitä kaikkia tasapuolisesti. Plussatkaahan ahkerasti!
Nyytis
jaksamisia sinulle sinne!!
Uuteen kieroon vaan samalla positiiviseela mielellä kun mitä viimekiertoon lähdit!! :)
itsellä on tää outo oloilu vaan jatkunu kokoajan. Oltiin ostoksilla tänään ja vällillä huimasi ja välillä oksetti ja välillä oli ihan ok olo..
Saapa nähdä mitä tuleman tulee :)
mupis
Pahoittelut Nyytis että meni kesken )= Mutta jos tästä jotain hyvää täytyy hakea niin seuraavaan kiertoon on normaalia paremmat mahdollisuudet raskautua..
Niinkun arvelin niin tätihän sieltä kurvasi ja aina vain aiemmin kuin ennen.. Mun on siis turha plussaa odottaa tikkuun ellei rinnat ole niin kipeät ettei suihkua kärsi.. Se on sellainen taattu oire. Mulla ei ole muuten koskaan tissit kipeät. Toivon siis heinäkuun vauvaa.. Hirvittää vähän että tässä on nyt taas jo 6 kk mennyt.. ei taida tulla tämäkään vauva helpolla ja ilman kyyneliä );
minni kp2/24(28) yk 6
huomasin tässä saunassa käydessä että nännini näyttävät tummemmilta kuin normaalisti ja huomasin pari näkyvää verisuonta rinnoissa myös.. Voisko se meinata mitään koska en muista että ois koskaan ollu mulla aikasemmin.. vai onko joku ei raskauden kokenut huomannut itsellään samaa?? tietty kaikkihan on vähän erilaisia,mutta... aina sopii toivoa eikö? ;)
Minni: nyt kovasti toivotaan se ovis sulle ens kiertoon ja siitä sitten kohti plussaa :)
mupis (oonpas taas ahkerasti käyny tänään :DD )
Ihan oli pakko kirjautua sisään ja kommentoida, ois se vaan todella oikein, että mupis pääsis kanssa tuonne odottavien puolelle! Ainakin itsellä nännit tummui, sikälimikäli mitään muistan niistä ajoista. Ja todentotta, pikkuesikoinen täytti juuri sen 17 vuotta ja nyt ollaan niitä kahveja viikonvaihteessa juotu.
Muuten olen ollut tällä palstalla hissukseen tässä kuussa, jotenkin ottaa tämä projekti edelleen pataan liian kanssa ja jonkinlaista surutyötä vissiin teen sen asian suhteen, että eipä sitä "pikkukakkosta" sittenkään tänne tule. No never say never ja niin edelleen. Ainakin ovis tuli, tosin ihme mahanmöyrintä jäi päälle sen jälkeenkin. Noo odotellaan. Vielä viikko töitä ja sitten reissuun. Hassua kun keväällä lippuja varatessa mietin, että uskaltaakohan sitä... Huh, onneksi en mennyt halpaan ja jättänyt muuta elämää odotuksen odotuksen takia.
Vauvakuume näyttää jotenkin juuri nyt pahasti oireilevan myös parisuhteeseen, ikinä ennen ei ole ollut näin tulenarkaa meininkiä. Sen lisäksi vielä työstressiä ja rahastressiä joten pysytään nyt vaan matalalla profiililla täällä. Onneksi täällä kuitenkin on tapahtunut iloisia asioita joten ei muuta kuin onnea RM ja muut plussanneet!!
Aliina kp 23?
vaikka tuolla heinäkuisissa kuumeilenkin kun jouduin tämän kesäkuun skippaamaan "epäselvissä olosuhteissa", että
MUPIS: Toi sormien ja nilkkojen järjetön turvotus ja kamala väsymys oli mulla ekat raskauden merkit viimeksi kun olin raskana 4 vuotta sitten ;) Hyvältä kuulostaa!
Ja hurjan paljon plussia kaikille tänne ja toivottavasti teistä ei monikaan tule meidän kanssa tuonne heinäkuisiin!!! Toki tervetuloa vaan jos olosuhteet niin pakottaa mutta voi kun ei tarvitsisi :)
napsunen