??? KESÄKUISET 2013 ???
Kommentit (286)
Olen laskenut väärin! Tänään onkin jo kiertopäivä 26/29, joten lauantaina olisi odotettavissa täti, jos on tullakseen (toivottavasti ei).
Rinnat ovat niin kipeät, että rappusia alasmentäessä pitää toisella kädellä tukea niitä, ettei vihloisi. Nenä on edelleen tukossa, mutta siihen alkaa tottua. Mies on matkalla, joten minulla on aikaa tarkkailla itseäni ja alan tulla vainoharhaiseksi näiden oireitteni kanssa: "ei kyllä ennen ole ollut näin kipeät rinnat! ..Vai onko?" "Ei kyllä ennen ole nippaillut näin kovasti mahasta! ..Vai onko sittenkin?"
Joka tapauksessa nippailu on nyt siirtynyt oikealta puolelta vasemmalle. Mitä sekin nyt voi tarkoittaa? Onko se jotain ihan muuta, kuin hedelmöittymiseen liittyvää sittenkin?
Aargh, en jaksa odottaa näitä paria päivää ennen, kuin asialle tulee varmuus. Jos täti tuleekin, siirryn heinäkuisiin. Mies on myös tosi innokkaana asiassa. Tämän kierron aikana se jopa herätti minut huolissaan keskellä yötä ja sanoi, että me ei olla muistettu tehdä lapsia tänään! Ja sitten piti äkkiä tallettaa muutamat siittiöt. Heh!
Marjana: Toivon, että tässä luomukierrossa tärppäisi. Ottakaa rennosti vaan! Monesta paikasta olen lukenut, että kun lasta on yritetty pitkään, on se saanutkin alkunsa juuri silloin, kun paineet on heitetty romukopaan, eikä ollakkaan erityisemmin yritetty. Ehkä on hyvä välillä ottaa rennosti ihan parisuhteenkin kannalta:).
Merette: Aiotko testata lauantaina, mikäli täti ei tule? Kerro heti sitten, miten kävi.
En pystynyt enää jännittämään yksin, joten oli pakko ilmoittautua mukaan!
Olen 21-vuotias nuori nainen ja kahden lapsen äiti. Meillä on 2-vuotias tyttö ja kohta 1 vuotta täyttävä poika. Aviomieheni on 24v. Yhdessä ollaan oltu 5,5 vuotta ja naimisissa 2 vuotta. Ja kolmatta lasta tässä siis kuumeillaan. :)
Poistatin hormonikierukan kolme viikkoa sitten eli ensimmäinen yrityskierto menossa, mutta kierrosta olen ihan pihalla ja se on varmaan ihan sekaisinkin vielä hormonien jäljiltä.
Mulla on ollut todella ihmeellisiä tuntemuksia alavatsalla. En muista että edellisissä raskauksissa olis ollut näin kova paineen tunne alavatsalla ja samalla vihloo ja lievästi särkee kuukautismaisesti. Ehkä ne kuukautiset vaan tekee tuloaan tai sitten on ovulaatio, aika näyttää. Toivotaan tietty että tärppi olisi käynyt. :) Ajattelin tehdä testin viikon päästä, jos maltan odottaa niin kauan. Sitten saa ainakin varmistuksen että onko raskaudesta vai vain muusta hormonitoiminnasta johtuvaa.
Plussatuulia kaikille!
Vaniliini, yk1
Rontsukka: hauskaa kun teilläkin on jo useampi lapsi. Silti vaan innostuu kuumeilemaan ja on malttamton... vai onko? Osaatko sä kuumeilla silleen järkevästi vai tuutko hourupääksi aina ennen menkkoja vaikka kokemustakin jo on? Tervetuloa mukaan!
Merette ja Vaniliini: tervetuloa mukaan teillekin!
Regalo ja Makkarakeitto: teillä onkin komeet oirekirjot jo kummallakin. Täytyy ihan peukutella bdbdbdbdbd, jotta pääsette avaamaan plussapinon. Se oma kroppa voi huijata niin monin tavoin mutta toivottavasti teillä on muuta kuin sitä iänikuista PMS:ää ja toiveajattelua =D!
Marjana: varmaan onkin ikävä, en minäkään oikein osaa nukkua jos omassa sängyssä pitää yksin olla. On vaillinainen olo... Onneksi viikonloppu lähenee kovaa vauhtia ja saat ukon kainaloon piakkoin. Ja sitten vaan kohti luomuplussaa, eiks jeh?
ON: Oma olo on pään sisällä parempi kuin maanantaina ja hieman parempi kuin eilen, joten oikeaan suuntaan tässä mennään. Enää ei keljuta niin lujaa, joten uskoisin hormonimäärän laskeneen jo hyvin. Vatsaa polttelee ja maha on sekaisin, mutta ne kuuluu asiaan. Viikonloppuna teen nollatestin, eli varmistan, ettei kropassa ole enää pregnylin jämiä. Nega pitäis siis saada testiin. Sitten voi luottaa aikanaan tulevaan plussaan jos testaamaan saakka päästään ja sellainen plussa tulee... Vielä ei mitään isoja hinkuja mihinkään suuntaan, mutta toki se tieto, että minulta irtosi kaksi munasolua, on mielessä, koska mahikset ovat tuplahyvät... Tässä projektissa ei tokikaan mikään takaa mitään, se on nähty.
Kivaa torstaipäivää,
RM kp19 dpo5
Tein juuri testin apteekin testillä, joka näytti hyvin haaleaa viivaa!!!! VOiko tämä olla?
Nyt lähden äkkiä apteekkiin hakemaan herkempää testiä ja sitten täytyy varmaan soittaa miehelle. Olen ihan sekaisin!
Tänään siis KP27/29
Myös first signal -testi näytti haileaa plussaa, vaikken ottanutkaan sitä aamuvirtsasta! Jihuu!
Mies oli onnellinen puhelimessa ja alkoi heti huolehtia, että muistanhan olla stressaamatta mistään ja pitää itsestäni huolta.
Aamulla nännit kutisivat ja vatsaa nipisteli siihen malliin, että oli pakko tehdä testi. Olin tuloksesta aika varma, mutta silti viivan ilmestyminen häkellytti ja tuijotin sitä vaarmaan viisi minuuttia epäuskoisena.
Nyt sitten vaan pitää toivoa, että tämä pysyy siellä, eikä kiirehdi ennen aikojaan ulos. En oikein tiedä, miten siihen voisi vaikuttaa.
Plussaonnea kaikille tasapuolisesti!
Oli pakko tulla onnittelemaan sinua Makkarakeitto! :) Ihanaa! Tarrasukkia sinne!
Voi kumpa minäkin pian... :)
Hurjan paljon onnea Makkarakeitto! Oon kyllä ihan kateudesta vihreä täällä :D Jospa olisit tartuttanut kunnon plussaviruksen meihin muihinkin, saataisiin paljon vauvantuoksua kesäkuulle :)
Onnea Makkarakeitto, todella hyvä homma! Ihanaa, nyt alkaa tippua näitä kesävaaveja sitten. Pitäkää juna asemalla niin mahdollisimman moni pääsee kyytiin.
Vointeja ja tarrasukkia!
RM
Vähän on kyllä epätodellinen olo, enkä ole vielä ihan sisäistänyt asiaa. Tuntui hassulta, kun neuvolantäti onnitteli puhelimessa ja käski tulla vasta viikolla kahdeksan käymään.
Tarrasukkia nyt tosiaan vaan. Yhden keskenmenon kokeneena tietysti nyt vähän huolettaa.
Tsemppiä teille kaikille!
Toivottavasti saan paljon kanssasisaria jakamaan tätä hämmennystä.
Oikein kovasti onnea makkarakeitto. :) nyt vain koitat olla ressaamatta ja muistat ottaa rauhallisesti ja kuunnella omaa kehoa, niin kaikki menee varmasti hyvin. :) me muut täällä jännitetään tuleeko lisää plussia ja kesäkuu vauvoja. :)
Emila, Kp 24/28 yk4
Hei kaikille,
Toivoisin päästä mukaan joukkoonne! Olemme >35-v pariskunta, 1 lapsi entuudestaan, ja toinen ollut hetken toiveissa. Esikoinen jo pian 4 v., toisen lapsen toiveita siirretty milloin mistäkin syystä, mutta nyt minulla kova kuume :)
Ihania plussauutisia täällä jo, kovasti onnea ja peukut pystyssä muidenkin puolesta!
Kultatyttö, Kp 15/27, yk 4 muistaakseni (tässä välissä jo yksi keskenmeno)
Mulla vaihtuikin nyt sitten kp 8 sitten kp 1.. Ja tänään piti ottaa ovistikutkin käyttöön. :( Masentaa. Olinkin vähä ihmetellyt erikoisia "menkkoja" ja tässähän tää selitys tulikin. Mulla ei vaan koskaan ole ollut kierto näin pitkää 32! Jos nyt tärppäis niin la olisi vielä kuitenkin kesäkuussa joten pysyttelen täällä.
Eli elluh kp 1/24-32
Plussanneille oikein paljon onnea, ja uusille tervetuloa joukkoon! Lista senkun pitenee, mutta toivottavasti ei pitkäksi aikaa :).
Tämä kierto taisi meikäläisellä mennä nyt ihan ohi. Eilen oli mahtavat oviskivut, mutta mies on ollut muutaman päivän niin huonolla tuulella ettei sitä seksi ole pahemmin kiinnostanut :(. Eli en ole saanut houkuteltua vauvantekopuuhiin edes ja se kyllä sapettaa. Joten raskautumisen mahdollisuus tässä kierrossa on tasan tarkkaan nolla ;(. Eiku tätiä odottamaan ja kohti heinäkuuta sitten. Kaksi heinälasta löytyy jo kotona, niin mikäs siinä jos kolmaskin tulis :D.
Misu78, kp 15/23-26 ja mieli maassa
Kultatyttö: tervetuloa mukaan. Sullakin ollut jo keskenmeno =(.
Elluhille osanotto menkoista. On se vaan niin masis hetki...
Misu: Tosi huono tsäkä tai tilanne sulla. Tyhmää. On tosi väärin kun ei voi edes kuumeilla jos ei ole petipuuhia ollut. Eikö mies sitten ole yhtä intona yrittämässä vai onko tilanne muuten vaikea? Ensi kuuhun sitten...
ON: taas niin ailahtelevainen päivä, ettei mitään rajaa. Aamulla meni ihan hermot ja koko päivä on ollut ihan tuskaa. Välillä mieli kohenee mutta sitten taas sain taistella kuopuksen kanssa kauppareissulla ja ruokapöydässä ja meinasi aivan palaa hihat. Hieman räjähdysherkällä tuulella siis olen. Fyysinen olo alkaa olla aika normaali, rinnat vähän arat vielä ja vatsaa vihloo välillä. Mutta niin oli viime kuussakin tähän aikaan. Huomenna aattelin tehdä sen nollatestin ja toivon saavani negan. Sitten voi alkaa kuulostella joskos niitä oikeita oireita olis... tai sit ei ois...
Mitäs viikonloppusuunnitelmia teillä muilla on? Meillä aatos mennä uimahalliin ja muuten vaan olla kotosalla -ja ulkoilla jos sää sallii.
Mukavaa perjantai-iltaa,
RM kp20 dpo6
Roxymama: Kaksi km ollut yhteensä, yksi ennen esikoista ja yksi nyt tätä toista toivoessa. Tämä toinen oli onneksi ihan alussa. Mutta ainahan sitä tuntee jollain tavalla itsensä äidiksi jo testiplussasta lähtien :(
Teillä on varmaan monilla kokemusta siitä, että tuntee vaikka mitä raskausoireita ennen kuukautisia, ja sitten kuukautiset kuitenkin alkaa... Voi että siinä tuntee itsensä jotenkin tyhmäksi ja skitsoksi! Mulla oli nyt juuri viime kierrossa (eka yritys keskenmenon jälkeen) niiiiiiin selvät raskausoireet: väsymys, outo maku suussa, hikoilutti, kahvi maistui oudolta, itketti, alavatsaa jomotteli ja rinnat oli arat. Varmaan johtuu siitäkin, että ennen ollut hormonaalinen ehkäisy, eikä ole tottunut noihin normaaleihin menkkoja edeltäviin tuntemuksiin.
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!
Kultatyttö KP 16/27
Makkarakeitolle suuret onnittelut! Minusta on hienoa, että näitä nopeita raskautumisia tulee. Se antaa varmasti uskoa monille, ettei kaikilla tässä mene pitkää aikaa. Tarrasukkia matkaan Makkarakeiton pikkuiselle! :)
RM: Joko se Pregnyl viikossa häviää elimistöstä? Tsemppiä vielä noiden oireilujen kanssa.
ON: Tämän naisen viikonlopun suunnitelmiin kuuluu nauttia olostaan! Tämä perjantai-ilta on omistettu vain ja ainoastaan minulle. Tein vähän herkkuiltapalaa ja nautin itsekseni pari lasia punaviiniä. Kuuma suihku ja hömppäleffa. Huomenna sitten vähän kotona ruoanlaittoa ja leipomista, ja saunailta ystävien kanssa. Miehen saan kotia sitten sunnuntaina, mutta en aio koko viikonloppua vain odottaa sitä. Nautin siitä hetkestä sitten, kun on sen aika. :)
Alavatsalla on ollut nyt parina päivänä vähän epämääräisiä nippailuja satunnaisesti. Vähän ihmetettää mitä ne on tähän on aikaan kierrosta... Jännä seurata hämmensikö tuo koeputkihedelmöitys elimistöä jotenkin. Luin nimittäin sellaistakin, että joku on ovuloinutkin IVF:n jälkeen jo ihan alkukierrosta. Ei tämä kyllä ihan siltäkään tunnu, mutta kuitenkin.
Marjana kp 9/30-33 yk 30
Minut on tänään Clearbluen toimesta julistettu virallisesti vainoharhaiseksi. Eli voin lopettaa oireiden kyttäämisen ja ruveta odottelemaan menkkojen alkua. Kieltämättä v*tuttaa nyt aika rankasti, mutta elämä on. Lähden tästä töihin leikkimään iloista asiakaspalvelijaa, oh joy :D
Makkarakeitto: En aijo vielä tänään testata, pettymyksiä on ollut liikaa. Kiltisti odotan huomiseen, vaikka testi jo kaapissa polttelee. Sinulle oikein paljon onnea plussasta!
Kultatyttö: Oireita löytyy vaikka muille jakaa. Mitä enemmän miettii niin sitä enemmän niitä tuntuu löytyvän. Kun alkaa olemaan jo melko varma raskaudesta niin täti palauttaa takaisin maan pinnalle.
ON: Oireet jatkuu, ala vatsan vihlominen on ehkä hiukan Plisääntynyt. Yleensä minulla alkaa jo paria päivää ennen kunnon vuotoa sellainen vähäinen ruskehtava vuoto mutta nyt ei ole vielä mitään. Tänään pidän vielä näppini irti testistä, vasta huomenna kaivan sen esiin jos sitä ennen ei tätiä näy.
Merette kp28/28 yk 6
Marjana: Sun viikonloppuvuunnitelmat kuulostaa todella hyviltä =). Voi kun saisi itsekin omistautua vaan itselleen... Varmasti on ihanaa saada se ukkokulta kotiin sitten sunnuntaina.
Mä olen muuten kuullut kanssa, että joillakin nuo siirrot tai siis niiden aikaiset lääkkeet ovat vauhdittaneet luomukiertoakin, joten jospa vaikka pian tulis ovis?
Regalolle pahoittelut. Mikäs kp sulla nyt olikaan kun testasit? Jos ei enää toivetta plussasta niin tsempat sitten heinäkuulle!
Meretelle tsemppiä ja malttia. Kohtahan sä jo pääsetkin testailemaan!
ON: Pregnyl on tosiaan jo poistunut kehosta, tänään tein testin aamusta ja puhdas nega oli. Jotenkin vaan en edes välitä nyt koko asiasta, koska mulla on täydellisen luovuttanut olo. En tiedä mistä tämä melankolia nyt tuli, mutta olen aivan 100% varma, että menkat tulee nätisti ajallaan, eli ensi perjantaina tai lauantaina. En jostain syystä usko tärppiin ja itkin yöllä jo ne menkkaporut. Ihan masis olo ja sanoin miehellekin, että ei tästä tule mitään, älä odota yhtään mitään.
Olo on ihan presiis samanlainen kuin viime kierrossakin eli miksi olisi tärpännyt? Muistan myös niistä kolmesta onnistuneesta raskaudesta sen, että mulla oli jo oviksen jälkeen heti sellainen "voittajafiilis", jotenkin vaistosin, että onnistui.
No niin, näihin kuviin ja nurinoihin, mukavaa viikonloppua.
RM kp21 dpo7
Taidan minäkin vieläilmottautua kesäkuisiin, vaikka vahva tuntemus on että saan siirron heinäkuisiin.
Eli minä 34v. ja mies 38v. ensimmäistä yhteistä yritetään. Minulla aikaisemmasta suhteesta lapset 12v. ja 9v.
Regalo: Meillä näyttää kierto olevan samoissa päivissä ja oireetkin näyttää samoilta. Viime kierrossa minulla ei ollut oikein mitään tuntemuksia ennen tädin tuloa. Sitä edellisessä oli ihan samanlaiset oireet kuin nyt ja sieltähän se täti yuli ajallaan. Siksi olen nytkin sitä mieltä, että plussaa taitaa olla turha odottaa.
Marjana: Hieno, että jaksat olla edelleen positiivisella mielellä. Täällä pidetään koko ajan peukut pystyssä.
Merette kp 25/28 yk 6