??? KESÄKUISET 2013 ???
Kommentit (286)
elikkäs mupis kera kp1/28 yk10 ilmoittautuu mukaan :) ensi viikolla aukiolotutkimukseen ja sitten taas jatketaan eteenpäin. Näillä siis mennään :)
mupis
Eli voit lisätä listaan:
Misu 78, kp 7/24-26, yk 3.
Ovista tässä odottelen. Pitäisi saapua ensi viikon alkupuolella ja sit saa kyllä mies kyytiä :D
Hei vaan tasapuolisesti tutuille ja tuntemattomille. Palstailin jo keväällä muutamassa kk-pinossa, mutta sitten tuli tenkkapoo hermojen kanssa ja vetäydyin loman ajaksi omiin oloihin.
Taustaa sen verran, että mulle neljättä lasta yritetään, avomiehelle olis eka. Piti olla ihan tulee jos on tullakseen, mutta olen saanut nuo kolme avustetusti (clomit+pregnyl) ja siihen taivuin nyt lähtemään taas. Mulla oli papan takia gyne heinäkuussa ja siellä todettiin munasarjojen olevan ihan heihei. Itkut tuli itkettyä ja mietin, että jaksanko lähteä tähän tosiyrittämiseen. Mieli taipui kuitenkin ja tässä sitä ollaan.
Huomenna olis tän kierron clomiultra ja sitten taas nähdään missä mennään. Mulla on aina ollut tosi hyvä vaste tuolle lääkkeelle, joten toivon tietysti, ettei montaa kuukautta tarttis tätä tehdä. Miestä tosin ei ole tutkittu ja se on edessä ellei muutamaan kuukauteen tule tällä reseptillä valmista.
Ikää 34 mulla, mies 31.
Kivaa loppuviikkoa kaikille,
Roxymama kp12/29-34 yk7
Alkaa pino kasvamaan!
Misu-78 - kuulostaa hyvälle! ;-D
Maizaana: Uskon, että tuo tupakan polton lopettaminen on isoin asia, minkä voit tehdä raskauden puolesta. :) Muuten varmasti terveellisillä elämäntavoilla ja liikunnalla pärjää pitkälle. Hyvä ruokavalio pitää elimistön ja limakalvotkin kunnossa ja liikunta sitten ne stressihormonitasot matalalla. Syön itse monivitamiineja täydentämään ruokavaliota ja omega-3:ia. Henk.kohtaisesti olen kokeillut kaiken greippimehut, omenaviinietikat, helokkiöljyt ym mukaanlukien, enkä usko enää millään poppakonstilla olevan suurta tekemistä raskautumisen kanssa, JOS omat elämäntavat ovat jo valmiiksi kunnossa, ja ravinnosta saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet ja vitamiinit.
Roxymama: Kannattaa kyllä tosiaan ne miehen simpat testauttaa, ettet turhaan joudu sitten enempää lääkkeitä käyttämään, jos vika on myös siellä puolessa. Tsemppiä!
ON: Tänne pinoon minäkin kirjautuisin sisään. En vielä tiedä kuinka aktiivinen aion olla tässä kuussa, mutta katsotaan. :)
Moni minut varmasti tunnistaakin, mutta uusille esittelynä: Olen 27v, mieheni 29v ja esikoista ollaan toivottu 2,5 vuotta. Viime kierrossa tehtiin ensimmäinen koeputkihedelmöitys, joka ei tuottanut toivottua tulosta. Testeissä ei näkynyt haamun haamua, joten ilmeisesti kiinnittymisyritystä ei ollut yhtään. Aion kysyä onko siihen mitään apuja, kuhan seuraavan kerran käyn lääkärissä.
Saimme pakkaseen kuitenkin 3 alkiota ja seuraavaksi yritetään sitten pakastetun alkion siirtoa (PAS), jos ne vaan kestää sulatuksen. Mutta välissä täytyy kuulemma olla yksi luomukierto. Eli tulen mukaan kuumeilemaan tänne kesäkuisiin luomusti, koska kyllähän ihmeitä tapahtuu. :) Jos ei tapahdu, niin sitten heinäkuisten pinoon odottelemaan tuota PAS:ia.
Menkat alkoi eilen, mutta vuoto on vielä epämääräisen ruskeaa. Ilmeisesti johtuu noista koeputkihedelmöityksen lääkityksistä. Toivottavasti kunnon verinen vuotokin vielä alkaa tämän päivän aikana, ettei tässä tarvitse huolestua.
Marjana kp 2/30-33 yk 30
Hei,
Mietin pitkään, että liitynkö kesäkuisiin ollenkaan. Tuntuu niin hurjalta, että tärppäisi vauvahaaveet jo nyt.
Meillä on se tilanne, että kierukka poistettiin ensimmäisenä vuotopäivänä. (Minulla oli kuukautiset joka kuukausi kierukan ajan!). Nyt on siis menossa kp4/28-30, yk1.
Minulla on ikää 33v ja miehellä 32v. Aikaisemmasta liitosta minulla on kaksi lasta: poika 11v. ja tyttö 7v. Nyt siis haaveissa saada ensimmäinen yhteinen lapsi.
Hengailen mukananne ja kai ne tavoitteet pitää konkretisoida, yhdessä on jokatapauksessa kivempi kuumeilla :)
Tsemppiä kaikille. Toivon todella, että mahdollisimman moni plussaaa kesäkuisen!
Heipat!
Ihana aurinko =)!
Marjana: kiva kun säkin tulit tänne kesäkuisiin. Jospa vaikka luomuylläriä pukkais? Eihän sitä KOSKAAN tiedä... Mun ihan läheinen ystävä plussasi aikanaan toisen tuoresiirron ja sitä seuraavan PASsin välissä, luomusti. Muistan miten kaamea järkytys se oli hänelle, ei meinannut uskoa todeksi ollenkaan. Ihmeitä tapahtuu...
ON: Ultra oli siis aamulla ja uutiset oli aivan loistavia. Ensinkin lääkärini (yksityinen lapsettomuuslääkäri) on aivan huippu tyyppi. Antoi minulle kuvan munasoluista ja sanoi, että onpa sitten harvinaislaatuinen kuva sulla jos vauva lähtee tästä kasvamaan =).
Niin, eli clomeilla (kp4-8) saatiin ihan lepoon vaipuneeseen vasuriin kaksi munasolua, nyt kp13 koot 20mm ja 16,5mm. Limakalvo myös optimaalinen, 8,5mm. Pregnyl pistetään ensi yönä ja saadaan näillä näkymin sitten se pienempikin munasolu mukaan sieltä. kaksin verroin siis toivoa tässä kuussa =). JEI! Peitto heiluu siis koko viikonlopun, eipä haittaa!
Ihanaa viikonloppua kaikille ja vointeja.
RM kp13
Täti tulla tupsahti,ihan odotetusti. Ovis meni viime kuussa sivusuun,kun mies ei ollu "sillä" tuulella kun ehdottelin ja seuraavana päivänä oli ovis.
Vähän taustaa: minä 27, mies 29, lapset 4 ja 3. Plussasin helmikuun ketjusta, mutta se meni kesken heinäkuun alussa rv8. Mies ei oikein tiennyt haluaisiko alkaa heti uudestaan yrittämään, mutta muutama viikko sitten sanoi että tyhmäähän se ois olla yrittämättä, kun molemmat kuitenkun sen kolmannen vauvan haluaa...ja sittenhän meillä onkin jo lapsiluku täynnä.
Näillä näin alkuun, mukavaa viikonloppua kaikille! Tehdään tästä kuusta yhtä plussarikas kuin toukokuinen!!
hilma kp1/25-32 yk4+km+yk2
Marjana: Voih! Ihmeiden aika ei ole ohi, toivotaan enemmän kuin paljon, että onnistuisi ihan luomuna. Jos ei, niin sitten PASilla. Tsemppiä! Olet ajatuksissa.
Purple: Tottakai! Tervetuloa! Kyllä se on paaaaljon kivempi kuumeilla porukassa ja höpötellä muutakin ja kysellä neuvoja, kun jos vaihtoehtoisesti murehtisi yksin. :-)
Roxymama: Peitonheilutteluja sinne! Pahoittelen, etten itse ymmärrä noista (Pregnyl,clomit ym) juurikaan, mutta hengessä ollaan mukana! Toivotaan että tärppää. Tsemiä hurjasti! :-)
hilma3: Pahoittelut tätin vierailusta. Sama tilanne oli meillä oviksen aikaan...
Toivotaan, että tulee paaaaaljon plussia!! ;-) Ovista odotellessa..
RM: Nimenomaan! Meillä kun ei edelleenkään ole mitään syytä, miksi en voisi raskautua ihan luomusti. Joten siksi aina yritetään. :) Hienoa, että Clomit on toimineet sinulla, jes! Nyt ahkeraa peiton heiluttelua sitten vaan! onneksi se on vain mukavaa puuhaa. ;) Pistät siis Pregnylin itse? Btw, antoiko ne sen sinulle lääkäristä? Kun tukustahan sitä ei tällä hetkellä saa ollenkaan. Minulle tuli viimeksi taas Pregnylistä ihan järkyttävä mustelma mahaan. Osuuko se pirulainen aina verisuoneen vai mistähän sekin johtuu. Ja se mustelma napottaa siinä sitten melkeinpä kaksi viikkoa... Ärsyttää, jos on esim. jotain saunailtaa, niin ihmisiä ihmetyttää mustelma mahassa. Niin uskomatonta kuin se onkin. Vissiin mahaan ei kukaan saa muuten mustelmia. :D
hilmalle teretulemast! Tässä kuussa pidät sitten huolen, että mies varmasti innostuu oviksen aikoihin. Ei kai hän ottanut paineita siitä oviksen ajankohdasta? Vai muutenko ei hommat vaan innostanut sillä hetkellä?
ON: Vuoto on runsastunut ja muuttunut onneksi ruskeasta ihan punaiseksikin. Ihmettelen vaan, että kaksi päivää jo vuotanut kohtuullisen hyvin, mutta varsinaista kunnon vuotoa kipujen kera ei ole vieläkään. Suorastaan hirvittää, jos se tulee tuplakipujen kanssa... Normaalistikin olen aika kipeä yhden päivän ja vuodan kuin seula, niin ihmettelen vaan, jos se päivä jää pois nyt.
Viikonloppu meneekin sujuvasti tässä töissä, niin ei todellakaan ehdi harmitella näitä menkkoja tai tätä lapsettomuutta. Ulkona kelikin näyttää niin kurjalta, ettei edes harmita lähteä töihin. :D Mieluummin otan vapaapäivälle sitten auringonpaisteen. Eli tilaan sen ensi viikon keskiviikolle. ;)
Mukavaa viikonloppua kanssakuumeilijoille!
Marjana kp 3/30-33 yk 30
Hei kaikki! Täällä kuumeillaan kolmatta lasta, meidän lapset syntyneet tyttö 7/2006 ja poika 9/2008. Maaliskuusta saakka seurannu näitä palstoja ja erityisesti mielessäni tsempannut Marjanaa!
Minä oon 30v ja isäntä 31v. Huhtikuussa poistatutin kierukan ja oli tarkoitus aloittaa yrittäminen elokuulla, mutta kyllä sitä todellisuudessa on yritetty jo kesäkuulta! Mulla on riesana kilpirauhasen vajaatoiminta, kun veriarvot ei tahdo pysyä montaa kuukautta kurissa lääkityksellä. Nyt ne on taas saatu kohdalleen ja olokin ollut mainio pari kuukautta! Ovis on pongattu joka kuukausi, kierto ei ihan päivällensä säännöllinen ole, mutta ei kyllä montaa päivää heitäkään.
Tämä on nyt sitten meidän viimeinen lapsi niin olen päättänyt nauttia joka ikisestä yritys- ja odotushetkestä (kunhan sinne päästäis)ja kokeilla kaikki mahdolliset "jutut". Eli ovistikkuja on kokeiltu sen puolisen vuotta ja ostin valmiiksi kotidopplerin, sitähän joku taisi kysyäkin!!!
Tässä kierrossa oli jännitysmomenttina, että kerkiääkö ovulaatio tulla ennen miehen viikon reissua ja se tuli pari päivää ennen! Joten taas on kaikki mahdollinen tehty tässä kierrossa ja nyt odotellaan pari viikkoa... Tästä kierrosta, jos tärppäis ja loppuun asti sujuis niin laskettuaika olis meidän hääpäivän paikkeilla :D
Terv. Annamaria kp 16/27-29
Tähän pinoon on tervetulleita kaikki, joilla on toiveissa vauva kesäkuulle 2013. :-)
Päivitetty 14.9.
Kuumeilijat
KP 31 ->
KP 21-30
KP 11-20
Regalo kp20/30-56, yk 5
Auringonkukkanen:) kp17/28, yk 9
Nyytis kp15/29-33, yk1+km+yk4
Tinuppi kp14/27-34, yk3+kkm+yk5
Roxymama kp13/29-34 yk7KP 1-10
Misu 78, kp 8/24-26, yk 3
Miisku80 kp8/30, yk 3
-Bella- kp6/29-32, yk2(7)
cenlia kp6/28-40, yk2
Maizaana kp6/27, yk2
Purple kp4/28-30, yk1
Minni kp3/26 (25-28), yk5
mupis kp2/28 yk10
Marjana kp 2/30-33 yk 30
hilma kp1/25-32 yk4+km+yk2Plussanneet
Terkkuja täältä megapitkästä työvuorosta!
Jiihaa, nyt alkaa olla täteilyt kestetty tältä erää! Tämä vuodon määrä kierukan poiston jälkeen ollut kyllä aivan järkyttävä!
Bella: Olipa kaunis runo tuolla toukokuisten puolella. Näinhän se pitäisi osata ajatella, että se oma/ meidän vauva tulee just silloin kuin pitääkin tulla. Vaikka toisaalta, kyllä siinäkin joku kohtuus pitäisi olla. Marjaana, sulla kyllä ihailtava tsemppi ja pos.energia, vaikka ei aina varmaankaan ole todellakaan helppoa tämän asian kanssa. Tietääkö teillä ystävät ja perhe, että on ihmisiä keiden kanssa saat jakaa asioita. Osaan myös kuvitella, kuinka paljon tulee uteluja siitä, miksei vielä ole lapsia "tehtynä".
Niin, perusasiat kuntoon, ei kait tähän taida mitään kikka kolmosia ollakaan, vaikka niin toivoisikin. Itse olen pyrkinyt liikkumaan enemmän ja voisin jopa sanoa, että pieni urheilukärpänen puraissutkin! Kun ja jos raskaudun, olen päättänyt pyrkiä tätä linjaa mahdollisuuksien mukaan jatkamaan. Pointtina tälle ns. paremmalle elämälle on kyllä toki tuo vauvakin, mutta ihan vaan oma itsenikin ja hyvinvointi. Vuorotyö, univelat ja joskus vähän sitä stressiäkin vaikuttavat niin tähän omaan oloon. Niin ja kait jo tämä ikäkin, hah. Nyt ois hymiön paikka. Tosiaan 35v tulee talvella ja kait se alkaa näkymään ja tuntumaan. Onneksi nuo lapset ja nuoriso kotona ja töissä pitävät huolen siitä, että vauhtia riittää.
On muuten jännä, kuinka tulee katsottua kalenteria ihan eri tavalla kuin aiemmin, kun tämä projekti on käynnistynyt. En vaan haluaisi, että tulisi mitään suorituspaineita kummallekaan ja oloa, että on pakko. Sovittiin kyllä yhteisesti, että nyt laitetaan sängyn jouset kunnon testaukseen tässä kuussa.
Onneksi on aika kiireistä seuraavat pari viikkoa, niin ei ehdi tätä niin miettiäkään. Oman neidin synttärit pitäisi järkätä ensi viikonloppuna kaikkine hilavitkuttimineen ja töitäkin ihan liikaa. Hiukan huvittaa, että mulla on viikon aikana vedettävä oman lapsen kaverisynttäreiden lisäksi kahdet muutkin kaverisynttärit. Mahtaa olla volyymi, popcorni ja leikitys ja kilpailu kiintiö täynnä sen jälkeen. Oikeasti, huh huh!
Hei, ootteko käynyt fiilistelemässä uutta äitiyspakkausta? Musta se on aivan ihana. Tai kaikki pienet vaatteet on musta nyt ihania. Ei väliä, itse arvostan tuota pakkausta aikamoisena etuoikeutena. Miehellekin sanoin, että tuo paketti tulee meillekin, kun sitä jaetaan v.2014 alkuun ja siihen mennessä on kyllä pieni meidän perheessä. Kuten meidän kaikkien eikö vaan!
Näihin määrätietoisiin tunnelmiin päätän tämän pitkän sepustuksen ja toivotan kaikille ihanaa viikonloppua! Meillä on kahdenkeskeistä aikaa tämä ilta, mukavaa pitkästä aikaa. Kotona pitäisi tehdä kaikenlaista, kun täältä töistä kotiudun, mutta se siivouspäivä voi odottaa. Sauna, punkku ja kynttilät ja vaan ihan oleminen ovat tämän illan teema.
Maizaana, 7/27, yk2
Heips kaikki! Mä tuun mukaan tänne kuumeilemaan.
Pieni esittely ensin: Minä 21v. mies 22v. Esikoista yritetään. Tilanne on nyt juuri sopiva vauvalle kaikinpuolin. Hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut vuoteen. Ongelmana taitaa olla lyhyt kierto ja keltarauhasen vajaus (??). Gyne sanoi kerran, että en välttämättä ovuloi ollenkaan. En jaksa kuluttaa testejä oviksen bongailuun joten toivotaan vaan kovasti että ovuloin! Nyt on meneillään yk 4.
kp 2/24 yk 4
Onpa mukava lauantaiaamu ollut, kauratyyny ja panadol on ystäviäni. Mieskin oli niin ihana et ihan oma-aloitteisesti sen kauratyynyn toi :)
Marjana: Ei ollut miehellä paineita oviksesta, sattui olemaan perjantai-ilta ja aamuvuoroviikko takana niin ei vaan jaksanut...mutta ehkä tässä kierrossa voikin sitten jo vähän muistuttaa et millon se paras hetki raskaaksi tulemiselle on. Ja mitä ollaan puhuttu niin km vielä siellä takaraivossa aika-ajoin kolkuttelee molemmilla...
Voimia teille luomukiertoon, nauttikaa ja hemmotelkaa toisianne, niin eiköhän se luomuplussa sieltä teillekin suoda! Ihanan positiivisesti jaksat suhtautua asioihin, vaikka tiedän kuinka vaikeata se voi olla! (kokemusta esikoisen kohdalla,yritystä 3v.,jossain vaiheessa kaikki vaan loksahti kohdilleen)
RM: Ihanaa kun palasit seuraamme! Hyvältä kuulostaa, eikun peitto heilumaan!
hilma kp2
Bella, oo vaan iloinen, ettet tiedä noista clomeista ja muista mitään, sehän vaan meinaa, ettet ole tarvinnut etkä toivottavasti tarvikaan järeämpiä aseita käyttöön =).
Marjana: Mä sain pregnyl-reseptin lääkäriltä ja apteekista hain. Lääkäri soitti ensin lähimpään apteekkiin ja varmisteli, että lääkettä on saatavilla. Kuulemma nyt taas tukussa on ihan hyvin saatavilla. Itse siis pistin, yöllä ja nyt vaan ollaan ahkeria!
Hilma, kiitos kiitos, on kiva olla taas täällä.
ON: on ihan olotila kyllä, vatsaa nipistelee ja jomottaa, joten merkit ovat ihan selvät. Juoksulenkillä ja tallihommissa heposen kanssa tuntui vähän keljulle, mutta eiköhän olo parane kun ne munasolut sieltä sitten irtoaa.
Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille ja reipasta mieltä! Mää meen nyt miehen kanssa päiväsaunaan ja sitten ties vaikka... =)
RM
Annamaria: Toivotaan, että ne kilppariarvot pysyykin kohdillaan. Se on ikävä "pieni" riesa, jolla on niin isot seuraukset muutenkin hyvinvointiin saati sitten tähän vauvakuumeeseen. Sinä olet ottanut sitten tosiaan ihan hupimatkana tämän vauvakuumeilun ja tulevan odotusajan. :) Oikea asenne, joka hetkestä kannattaa nauttia. Myös tästä kutkuttavasta kuumeilusta! Tervetuloa kuumeilemaan mukaan ja onneksi oviksenkin ehditte hyödyntämään.
elluh: Tervetuloa! Kannattaa varmaan aika pian alkaa kuitenkin selvittää, että ovuloitko. Siihen on kohtuullisen helppo lääkkeillä vaikuttaa, joten turha toisaalta vuosia yrittää turhaan, jos ovulaatiota ei tapahdu ollenkaan.
RM: Ahaa, no onpa hyvä, että Pregnyliä saa taas. Se toinen lääke maksaa nimittäin mansikoita... yli 50 euroa. Mukavaa viikonloppua teille! :)
Minä en ole uskaltanut käydä mitään äitiyspakkauksia vilkaisemassakaan. Viime kuussa sorruin ensimmäisen kerran tämän 2,5 vuoden yrityksen aikana ja ostin verhot, jotka olisi jossain vaiheessa tarkoitus tulla lastenhuoneeseen. Nekin ostin enemmän sen takia, koska pidin siitä kuosista niin paljon, etten voinut olla ostamatta. Ei niitä kyllä voi laittaa muuhun huoneeseen, mutta jemmailen niitä nyt kaapissa sitten ja käyn katselen ihanaa kuviointia välillä. :D
ON: Pitikin sitten ihmetellä eilisaamuna, kun ei kunnon vuotoa tai kipuja ole tullut. Eilen ne sitten tuli kesken työpäivän. Alkoi epämääräisellä selkäkivulla ja ihan puolessa minuutissa iski sellaiset vatsakivut, että en hetkeen tiennyt pystynkö edes töitä tekemään. Onneksi särkylääkkeet lähti auttamaan vielä siinä vaiheessa ja olo helpotti tunnin sisällä. Mutta hyvä, että tutut oireet tulivat, niin ainakin nämä menkat siinä mielessä on ihan normalit tuosta koeputkihedelmöityksestä huolimatta. :)
Tässä kierrossa en aio ovistakaan tikuttaa lainkaan. Mennään ihan rennolla fiiliksellä ja heilutellaan peittoja kierron puolivälissä ja sitten, kun oviskivut alkaa. Seuraavassa kierrossa täytyy kuitenkin sitten taas tikuttaa ilmeisestikin sen alkionsiirron takia.
Tämä nainen suuntaa nyt aamulenkille ja sitten töihin! Rentoutukaa te, keille on suotu vapaa viikonloppu! :)
Marjana kp 4/30-33 yk 30
Kiitos pienestä herätyksestä. Pistin heti tilaukseen ovistikkuja, jos niillä saisin tässä kierrossa bongattua oviksen niin siinäpä se selviäisi. Olen nyt yhden kierron ottanut aamulämmöt ylös kielen alta. Ihmeellistä on se, että kaksi kertaa lämmöt tipahti viikon välein (35,8-36,2) ja siitä pikku hiljaa nousi normaali lukemiin. Muuten lämmöt on koko ajan siinä 36,6-36,7. Missään kohtaa ne ei erityisesti nouse (loppu kierrosta 36,6-36,8). Hassua vaan, että nyt kun on menkat niin lämpö edelleen koholla..
Tässä näin aamutuimaan selitettynä meikäläisen lämpötilat! Hahhaa. Että hyvää sunnuntaita sinne kaikille! :D
Elluh kp 3/24 yk 4
Maizaana, tarkoitatko tuota vuoden 2012-2013 pakkausta? Vai onko jossain vielä uudempi?
Tämä: http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/100812144725AS/$File/13877…
On mielestäni hieman liikaa poikamainen.. Kun selailee nuita edellisiä, niin 90' luvulla ja 2000-luvun alussa oli paljon sellaisia, jotka kävis molemmille. :-)
elluh: Kannattaa tosiaan ensin testata, ovuloitko. Sitten hoitaa asiaa eteenpäin :)
ON: Menkat oli ja meni ja nyt odotellaan ovista. Aamulla heti herättyä heiluteltiin peittoa "ihan huvikseen" eli ei mitenkään raskautumismielessä, kun eihän oviskaan oo vielä ees lähellä.. No sen jälkeen sitten kun noustiin, niin mies tokas että "ja niin se pikkuinen sai alkunsa". Juu ei siinä mitään pahaa, mutta kun ärsyttää tuo asenne, että se olis noin helppoo. :-D Ja kai mä oon vähän herkkis >.<
Bella kp8/29, yk2(7)
Täällä on nyt menossa dpo 6 ja eilisestä lähtien oon kärsinyt alavatsan polttelusta ja ripulista. Liekö joku vatsapöpö iskenyt, en uskalla edes ajatella että tää voisi olla jotain muuta... Pessimisti ei pety, laitoin silti Raskauskeijulle tilauksen Pregcheckin puikoista, jos vaikka ens viikonloppuna dippailis niitä :)
myös minnille :-)