??? KESÄKUISET 2013 ???
Kommentit (286)
Hei!!! Ja oikein paljon onnea matkaan raskaana oleville!!!
Joku oli nähnyt unta raskaana olemisesta. Meillähän mies lähti oviksen jälkeen viikoksi reissuun niin sen reissun aikana näin yhtenä yönä unta, että mun tissit oli kauheen kipeet. No siitä tietysti heti heräsin ja pompahdin istumaan ja kokeilemaan onko ne oikeesti kipeet :D ei kylläkään ollu, mutta olis siinä ollu isännällä ihmettelemistä jos olis vieres ollu, kun akka puristelee istuen tissejään keskellä yötä!!! :D
Meinasin jo eilen illalla kirjoittaa tänne, että menkkoja täällä jo odotetaan alkavaksi parin päivän sisällä, kun päivällä tuli pyyhkiessä paljon vaaleanpunaista paperiin. Ja kiukutti tietenkin koko päivän etteikö vieläkään meillä tärppää. MUTTA kun illan aikana ei väriä näkynyt enää pyyhkiessä niin teinpä aamupissasta raskaustestin: siinä näkyi hentoakin hennompi "viivanpaikka"! Mieli onkin nyt hieman iloisempi kuin eilen! Toki tässä on vielä perjantaihin asti aikaa ennenkuin menkat on myöhässä, joten mitä vaan voi tapahtua ja siihen astihan teen joka aamu raskaustestin ;) Mutta olo hyvin tyytyväinen.
Tästä on hyvä lähteä hymyillen töihin :)
Tsemppiä kaikille!!!
Terv. AnnaMaria kp26/27-30
Kiitos kaikille onnitteluista. Tänään tein vielä testin ja viivahan se sieltäkin tuli. Kai se on vaan uskottava, että pieni ihmisen alku siellä kasvaa.
Oikein paljon plussatuulia muille perässä tuleville.
Merette rv 4+2
Merette: mahtavan hienoa, meillä on varmaan aikalailla samoihin aikoihin sitten LA, jos kaikki menee hienosti. On kyllä ollut kauhean vaikeaa sisäistää, että vauva siellä todella kasvaa. Pitäisi jaksaa odottaa monta viikkoa ensimmäistä ultraa. Hassua, ettei neuvolaan tarvitse mennä kuin vasta aikaisintaan viikolla 8. Millaisia oireita sinulla on nyt? Itselläni mahassa muljahtelee ja vähän humalaisen tuntuinen höperö olo.
Emila.89: oireet kuulostaa samoilta, kuin minun! Mulla on hyvät plussakutinat sinusta! Toivotaan!
-Bella-: en muista, mistä tämä pöljä nimimerkki. Taisin yrittää jotain muita ensin, mutta ne oli varattu. Tätä ei ihme kyllä ollut vielä muilla:)
Annamaria82: Ooh! Hentokin viiva tarkoittaa sitä itseään! Joillakinhan saattaa tulla "valekuukautiset", ehkä kyse on nyt siitä! Varovaiset onnentoivotukset!!
Regalo: saapuiko täti?
Hönkäilen teihin kaikkiin päin, jotta tämä plussavirus tarttuisi! HHHHH!
Ei se enään oo kesäkuukausi menossa... On niin kylmä että en usko selviäväni talvesta :)
Onnea tosi paljon makkarakeitto ja merette!!! (T:ihan vähän katkera :)) )
Mulla alkaa loppua usko ja toivo. En oo tikuttanu mutta veikkaan että tänään voi olla ovis kun alko limat pikkusen oleen paksummat ja eilen oli sellasia pikkasen menkkamaisia jomotuksi ja talletus on tottakai tehty joka toinen päivä :) Tässä kuussa ukko saa kyytiä joka toinen päivä siihen päivään saakka kun menkat tulee eli toivottavasti ei tule niin jatkuu kiva harrastus taukoamatta :DD
mutta siis usko alkaa mennä ja en oikein usko koskaan itse saavani plussaa... JOtenkin vaan on se kutina..
sori aamu vuodatus :)
mupis oisko kp14/28 yk10
Se onkin työviikko puolessa :) onneksi.
Tosiaan on kylmä! Meillä oli aamulla 6 aikoihin -2,5 lämpötila. Hyrrr. Pitää alkaa ettimään talvivaatteita ja tekemään villasukkia :)
ON: Mieskin oli illalla viriilissä kunnossa ja saatiin ovis hyödynnettyä, toivottavasti. Edellinen talletus oli sunnuntaina. Ovis oli joko eilen tai tänään.. Joten luultavasti ihan hyvät mahikset? :) Mieskin alkaa olla enemmän innoissaan tästä projektista.. Se on kyselly että millon ovuloin jne. Sitten näytin sille kokoelman mun ovistikuista, eli sai jotain konkreettista ajateltavaa.. :D se aina puhuu mun mahalle vaikka siellä ei mitää vielä olekaan x) aika suloista.
Tässä kierrossa oli käytössä nuo “perinteiset“ ovistikut. Jos ei tällä yk tärppää niin seuraavaks kokeillaan digitaalista. Hivenen vaikea tietää millon se viiva nyt on ovisviiva kun ainakin mulla siinä näky hento toinen viiva koko testauksen ajan ja lopuksi se oli vähän tummempi. Ei kuitenkaan niin tumma kun kontrolliviiva. Ja tikut loppu vähän liian aikaisin :-D
Emila, mites siellä, joko testaillut oot?
mupis, yleensähän se suositus onkin että joka toinen päivä niin pelataan ainakin varman päälle;) Kuulostaa kyllä ihan ovisoireilta! Mieskin taitaa olla enemmän kuin innoissaan?:D
Makkarakeitto, kiitos plussapuhureista, otin ne enemmän kuin innolla vastaan!! Talletettu on:D
Merette joko oot varannu ensimmäisen neuvola-ajan?
Bella, hyvältä kuulostaa! Parashan se onkin että joko ovista edeltävänä päivänä tai samana päivänä kuin ovis niin on pelattu ainakin varman päälle. Meilläkin pupuiltiin edellisenä päivänä kuin ovis oli.
RM, me mennään näköjään aika samoilla päivillä. Onko vieläkään menkkatuntemuksia? Ja vastustuskykyhän monesti heikkenee alussa joten toivotaan flunssaoireiden olevan myös jotain hyvääkin!;D
ON: Täällä ei vielä minkäänlaisia menkkatuntemuksia, rinnat on vaan törkeen kipeet ja kokoajan saa juosta pissalla. Kamala närästys on iskenyt vaivaksi... Kamalat piinapäivät menossa!!:(
Makkarakeitto: Kiitos noista sanoista. :) itelläkin on ihan hyvä tunne, eilen tosin tein testin ja se oli negatiivinen. :( mutta tätiä ei ole näkynyt, eikä minkäänlaisia menkka oireita ole ollut. Ajattelin tehdä uuden testin loppuviikosta aamuvirtsasta. "raskaus oireita" on edelleen. Maha on todella turvonnut, tuntuu semmosta jännää muljahtelua aina välillä. Sekä närästystä ja väsymystä on edelleen ja myöskin rintoja kihelmöi koko ajan. Tiedä sitten kuvittelenko vaan... Emila kp 30/28 yk 4
Moikka kaikille ja onnea jo plussanneille!
Olin mukana jo toukokuisissa, nyt siirryn jännäämään tänne pinoon. Oli hieman keskustelua miehen kanssa, jatketaanko yritystä vai ei, mutta nyt päätimme jatkaa!
Toista yritämme, poika 2007. Olen jo pitkään toista halunnut, miestä on saanut puhua ympäri.. Toukokuussa jätin kierukan pois, mutta vasta elokuussa varsinainen yritys alkoi. Mikäli nyt tärppäisi, la olisi vasta ihan kuun lopussa, mutta kesäkuisiin itseni nyt ilmoitan :)
/Cätsy kp 7/28-30
hei en ole nyt varma tuleeko tää tohon yleiseen juttuun olen uusi täällä.... joten kysynpä tälläistä mulla alko heti oviksen jälkeen tuo rintojen vihlonta jota ei ole muissa oviksissa tapahttunutja mies ystävän kanssa oltiin oviksen aikaan sänkypuuhissa niin voisiko olla mahdollista että oisin jäänyt oottamaan?? ja on muitakinerillaisia tuntemuksia ollut mitä ei muissa kierroissa ole ollut... et tosi hämmentävää on tää
Tere tere, täällä taas.
Mago: aika samoissa mennään juu, sulla onkin jo jännät paikat. Ootko tietoinen millon oli ovis eli onko tiedossa lyhyempi vai pidempi kierto? Tsemp!!!
Emila: tsemppiä, jopa ovis oli vaan myöhemmin ja plussaat sitten parin päivän päästä!
Cätsy: tervetuloa mukaan!
leiska: tuotahan ei tiiä.. voi olla tai sitten ei. Mikä kp sulla ja koska oli ovis? Testaamalla se sitten selviää, malttia!!!
ON: kiitos mago kysymästä, menkkaoireita ei vielä ole. Ihan selkeet PMS-oireet kuitenkin ilmassa, ihan sitä samaa kuin jokaisessa kierrossa. Ainut ero minkä huomaan on tää aivan armoton alakulo ja v*tutus, olen aivan kamalalla päällä ja läheiset saa huutia kokoajan =/. En oma itseni. Nännit on myös kipeämmät kuin ehkä ikinä, mutta en luota siihen raskausoireena ollenkaan. Syystä, että noissa raskauskierroissa mun nännit ei kipeytyneet lainkaan vaan kipu alkoi sivuissa, kainalon luona pari päivää ennen plussaa. Ei siis plussaolo lainkaan, mutta viikonloppuna sen viimeistään näkee.
RM kp25 dpo11
Onnea plussanneille! Hyvä kun saatiin plussaukset hyvään vauhtiin.
Nyt kuulkaa on sellainen olo että on tärpännyt. Ei ole mitään kummempia oireita, vatsaa ehkä väjän turvottaa, mutta sitä se tekee yleensä aina tässä vaiheessa kiertoa. Jotenkin on vaan raskautunut olo, en osaa selittää. Esikoisesta oli samanlainen olo ja sieltähän se plussa ja myöhemmin vauvakin tuli :) Toki voi olla että mieli tekee vaan temppujaan ja sit tiputaankin korkealta ja lujaa. Mutta olen päättänyt että kunnes toisin todistetaan, olen raskaana :) Nyt siis kp 27, ajattelin että perjantaina voisi jollain herkällä testillä testata... Anteeksi omanapaisuus, nyt vaan jännittää niin kovin!
Nyytis kp 27
kiertopäivä on 24/28 ja ovis oli 17pvä :)vai oonko mää muutren sekasin ko mää kumminkii tunnen oman oviksen joka kerta tosi hyvin...
saako tästä ees selvää
Oviksen bongasin varmasti kp14 limojen ja kipujen perusteella. Eli tänään dpo 12, sullakin näköjään ollut ovis tuolloin!
Cätsylle tervetuloa mukaan!:)
Nyytis, kuulostaa hyvältä! Jotenkin mullakin myös aika varma olo(eikö sitä sanota että kyllä sen tietää) mutta sitten todellakin tiputaan korkelta ja lujaa kun menkat alkaiskin:(
Mut voi poistaa listasta.... Täti kurvas tänään paikalle, joten se siitä kierroksesta taas..... :p
auringonkukkaselle parempaa onnea ensi koitokseen :)
cätsy: harmi kun tulit mutta onnea tähän kiertoon :)
ja nyt omaa: mulla on ihan hirvee paineen tunne ollu alamahassa viimeset pari tuntia. oiskohan ovista päällä nyt?? :) ja missä se ukko viipyy kun sitä tarvittais!!! :)))
vai oiskohan eiliset talletukset tarpeeksi.. no koskaan ei voi näköjään ottaa liian varmanpäälle :)
Aamulla oli olo että meille ei koskaan onnistu ja nyt on olo että tästä se tulee nyt :)
tietty se meinaa myös että jos ei tulekkaan niin tippuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ja kolahtaa lujaa.. NO positiivisilla mielin mennään niin eiköhön se joskus sitten meillekkin suoda.
mupis 14/28
Makkarakeito: Raskauslaskurin mukaan la olisi 2.6. Oireita ei juurikaan enää ole. Alamahaa vihloo välillä, varsinkin jos tekee äkkinäisiä liikeitä. Rinnat on jonkin verran arat, mutta mitään muita oireita ei ole. Oikeastaan minulla ei ole yhtään sellainen olo että olisin raskaana.
Mupis: Minullakin meinasi jo toivo loppua, kun kierto oli niin säännöllinen ja tiesin tarkaan koska ovis oli niin ei vaan meinannut tärpätä. Olin jo selvittänyt valmiiksi mihin pitää ottaa yhteyttä lapsettomuus testejä varten, kävin juuri ennen ovista papassakin ihan sen takia että sain tietää kaiken olevan sillä saralla kunnossa. ja sitten se plussa tulikin kun vähiten odotti.
Mago: En ole vielä soittanut neuvolaan. Meillä on neuvolassa tietyt päivät ja ajat koska vastaavat puhelimeen, perjantaina yritän soitaa jos muistan(soittoaika klo 8-9).
Vielä kerran plussa puhureita teille kanssasisarille!!!!! Minun on varmaankin jossakin vaiheessa aika siirtyä tuonne odottajien puolelle.
Merette rv 4+3
me juuri olemme käyneet kaikissa tutkimuksissa ja kaikki on niin kunnossa kun voi olla. juuri viime viikolla oli minulla aukiolo tutkimus ja lääkäri totesi että putket ovat niin auki että niihin pitäisi jo vahingossa simppojen eksyä :) No eivätpä oo löytäny perille ja siitä "syytän" mieheni uimataidottomuutta joka on selvästi periytyvä vika :D
Minulle tehdään vielä marraskuussa kohtukuvaus (joku sellanen ihan oikee kamera homma hommeli :) ) ellei plussaa ole ennen sitä tullut.
ja toivotaan että meille käy myös niin että kun vähiten odotamme se ilmoittaakin tulostaan :) ja onnea vielä plussasta!!
kohta lasillinen punkkua kiinnittymiseen ja uudet simpat tökkiin sisään kunhan se ukko kotiutus :)
mupis (varmennus 2+1=3, enne ;) )
Tervetuloa, Cätsy! :-)
Nyytis, toivotaan parasta ;-) Toivottavasti olis tärpännyt!
Auringonkukkanen:) no vooih! Pahoittelen :/ Parempaa onnea ensi kiertoon!
ON: Jotenkin nää plussatuulet on nyt tarttunut ja mullakin on sellanen olo, että nyt tärppää! Niin no, ainahan se mieli on tehnyt tepposet, niin miksei nytkin. Mutta aiemmin ei ollut mitään tietoo oviksista, nyt ne on bongattu melko tarkasti ja hyödynnetty hyvin :-D
Tänään ollaan juteltu miehen kanssa paljon vauvoista ja miten aiotaan omat lapsemme kasvattaa, mitä ostetaan, miten toimitaan ja jopa nimiäkin mietitty :-D Haha, hassua! Nauretiinkin jo miehen kanssa, että me vaa suunnitellaan jo kaikkee ihan ku olisinkin jo raskaana :-D
Tänään tuntu iltapäivällä tosi pistävä, ellensanoisi jopa porautuva, kipu keskellä alavatsaa. Aiemmin aamupäivästä molempia munasarjoja jomotti ja vihloi vuorotellen. Sen jälkeen ei oo tuntunut muuta kun tossa keskellä vaan sellaista polttelua. Mutta jos ovis oli eilen tai toissapvnä niin eihän mun vielä tänään pitäs mitään tuntea missään? :-D Mieli se taitaa taas vaan keppostella! :-D
Siis, auttaako punkku kiinnittymiseen? :-) Onkos muita konsteja auttaa asiaa? Nyt oon reilun kk syöny aamuisin foolihappotabletin, D-vitamiinia ja 2x omega kolmosta.
btw, varmennus "kaksi plus yksi = 3" tuli tännekin ;-) Sen täytyy olla joku merkki..!!
En mä tiiä vaikuttaako se oikeesti kiinnittymiseen mutta niinkin on sanottu :)
Elikkäs meillä on varmaan ovis nyt ohi ja se on kyllä hyödynnetty. varmuutta oviksesta en ossa kyllä sanoa koska unohdin tikuttaa sen aina kun menin vessaan niin vasta jälkeen muistin että ois voinu tikutella. NO jos tänään muistais ja kattos miltä ne viivat nyt näyttää.
aamulla jatkui sama paineentunne alavatsalla joka alkoi eilen. Välillä tuntuu vaikealta istua mutta ei kuitenkaan ole kipeä. Vähän niinkuin olisi ilmaa tosipaljon mahassa, mutta silti ei kuitekaan ole :) Olipas hyvä selitys :)
mupis 15/28
Roxymama: joo jännät paikat on kyllä, testaan tänään tai sitten viimestään huomenna jos ei menkat ala. Ei ole minkäänlaisia menkka tuntemuksia vielä ollut, vaikka tässä vaiheessa niitä normaalisti ois kuulunut jo olla. Jospas se nyt ois tärpännyt. :) kiitos plussatuulista. :) ilmottelen heti miten kävi kun oon testannut. :) Emila kp 29/28 yk4