Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

??? KESÄKUISET 2013 ???

Kommentit (286)

41/286 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille,

minäkin tuolta toukokuisista siirryn tänne jatkamaan :)

Blowfish kp 3/27-30 yk 3

42/286 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans kesäkuu vauvaa yritetään kovasti. :D minä 23v, mies 25v ja tyttö 3v ja nyt ois siis neidille pikkusisko/veli toiveissa. Pillerit lopetin toukokuussa, ja yritys on ollu siitä asti aktiivista, vielä ei oo mitää kuulunut nyt menossa kp 20/28, jospa se ois tässä kierrossa tärpännyt. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/286 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn sit toukokuisista tänne.

Täällä kp1(26/28) yk5. Esikoinen kohta 4v niin kovasti toivoo sisarrusta:) ehkä se joku päivä viel toivottavasti onnistuu.

Vierailija
44/286 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille, joista osa on kyllä vanhoja tuttuja tuolta aiemmista kk-pinoista. Viheliäistä, että teistäkin niin moni täällä vielä hilluu, mutta onneksi aika hyvällä prosentilla niitä plussiakin on tippunut =).

Epätoivon hetkillä kannattaa muistaa, että vaikkei kummassakaan vauvaa yrittävässä osapuolessa olisi vikaa niin silti vain joka neljäs munasolu on hedelmöityskykyinen. Näin muistutti lapsettomuuslääkärini. Ja tuo 25% mahis tietty pienenee, jos jotain vikaa onkin... Malttia siis vaan tasapuolisesti kaikille =).

Marjana: mä en kanssa jotenkin osaa enkä uskalla edes kurkkailla mitään äitiyspakkauksia tai edes vaatteita tuolla kaupoissa kierrellessäni. Tuntuu kuitenkin vielä niin utopialle joku oma vauva... Mutta ihanaahan niitä on hiplata jos sille päälle sattuu ja mulla on tuolla vaatehuoneen perimmäisessä nurkassa vanhassa äippälootassa säästössä pikkuruisia vaatteita edellisiltä. Jospa ne tulis käyttöön vielä joskus...?

ON: Mulla oli aivan HIRVEET oviskivut eilen. Kivut alkoi noin 10 korvilla ja iltapäivään saakka hengittäminenkin sattui. Tärinä, auton liikkeet ja kävely sai mut lähes oksentamaan, kipu oli niin kaamea. Ilmeisesti otti elimistölle vähän koville tuo lamaantuneesta munasarjasta kahden ison follikkelin irroitus =). No, nyt on ok olo jo ja ovis hyödynnettiin optimaalisesti. Nyt sitten toivotaan, että olisi kohdalla se "joka neljäs munasolu".

Voimia viikkoon kaikille ja plussatuulia!

RM kp16

Vierailija
45/286 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

RM, pakko myöntää, että ite en muistanutkaan että vaan joka neljäs on hedelmöityskykyinen.. Mutta hyvä kun muistutit :D Ei tuu joka "tärpäämättömässä" kierrossa mietittyä, että kummassakohan se vika nyt on :-D

ON: Ei mitään uutta. Hirveä päänsärky pukkasi tänään.. Mutta vähän jänskättää väsytääkö miestä taas, vaikka/kun on oviksen aika. Sekun tuppaa sattumaan aina viikolla.. Ja me yleensä (pakko myöntää) puuhastellaan vaan kerran/kaks viikossa, ja se on viikonloppuna kun on saanut nukuttua hyvin..

Bella kp8

Ps. Minä kirjoittelen tänne, jos joku jaksaa/haluaa lueskella:

http://kunpikkuinensaapuu.blogspot.fi/

Vierailija
46/286 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli liitytään nyt sitten kesäkuisiin kun ne menkat sieltä sujuvasti saapuivat päivän myöhässä. Hetken ehdin kyllä leijailemaan toiveessa ja siitä kuinka iloinen mieskin oli, tipahdin kyllä taas vaihteeksi melko rytinällä. Itkut ei vaan auta, joten tänne sitten.

Aiemmisssa pinoissakin olen kirjoitellut harvakseltaan enkä oikein jaksa kovin kommentoidakaan kenellekään. Päivät kun itse tekee haastavaa ihmissuhdetyötä niin ei jotenkin vaan jaksa tsemppailla muita koko aikaa. Mulle tämän palstan parasta antia on toisten matkoista oppiminen, hiljainen myötäeläminen ja sitäkautta asioiden laittaminen omalla kohdalla oikeisiin mittasuhteisiin:) Kuitenkin alkaa tuo usko tähän projektiin olla koetuksella, enkä ole vielä oivaltanut mikä tämän odottelun tarkoitus. Toivottavasti selviää jonain päivänä?! Josko jo tässä kuussa rohkenisi lääkärin pakeille pyytämään lähetettä joko lapsettomuusasioihin perehtyneelle tohtorille tai vaihtoehtoisesti psykiatrille...

Jotenkin en vaan rohkene... pelottaa että sieltä tulee jonkinlainen tuomio, joka asettaa pisteen tälle kuumeilulle.

Aliina kp 3/30-34 yk 10

Vierailija
47/286 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä on jo taival teilläkin ollut. Josko kesäkuussa ois teidän vuoro?

Tämän palstan ihanin puoli onkin se vertaistuki ja samanhenkisten kanssa jaarittelu. Kukin kirjoittaa niin taajaan kuin hyvälle tuntuu. Parasta antiahan onkin se, että oppii ehkä jotain uutta ja tajuaa, ettei ehkä olekaan tiettyjen ajatustensa kanssa ihan yksin.

Sen odottamisen tarkoitusta en tajua minäkään, vaikka jo 10 vuotta nämä lapsiasiat ovat mielessä olleet enemmän ja vähemmän. Mutta kaikella on aikansa, se lienee pakko vaan hyväksyä.

Mutta oikeastaan se syy, miksi halusin sulle vastata on tuo viimeinen lauseesi siitä, että jonkinlainen tuomio pelottaa. Itse koin aivan samalla tavalla vuonna 2003 kun vauvaa vaan ei kuulunut. Oli kuitenkin todella hyvä ottaa se askel, että kävi tutkituttamassa itsensä ja miehen, koska kävi ilmi ihan pienillä lääkkeillä "korjattavat" viat, joiden kuntoon hoitaminen soi meille ne kolme kullannuppua. Itse siis kehotan aina kaikkia uskaltamaan sen askeleen ottoon jos aikaa menee, koska kyseessä voi olla jokin minimaalinen juttu, jonka hoitamalla saakin sen vauvan sitten alulleen samantien.

Kukin tietenkin päättää itse nämä asiat, mutta ota rohkeasti yhteyttä asiantuntijaan ja puhu tunnoistasi, se saattaa helpottaa jo kummasti. Tutkimukset eivät ole iso juttu ja paljon selviää jo yhdelle gynekäynnillä. Voimia ja rohkeutta!

RM

Vierailija
48/286 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottamaan hirmuisesti onnea kaikille tähän kesäkuisten pinoon!:)

Tekstin häviämisestä: Kannattaa kopioida se ennen kuin postittaa niin ei tarvitse koko asiaa uudelleen alusta kirjoittaa:) Nimimerkillä saman kokenut turhankin monta kertaa!:D

Minni: Teillä kuitenkin hyvät mahdollisuudet saada pikkuinen alulle kun on noita haamujakin tullut, tietää ainakin että jotakin siellä tapahtuu. Tsemppiä!

Ovistesteistä: Mä en ole koskaan tikuttanut. Uskoisin että alkaisin stressaamaan niistä enemmän (vaikka toki sitten ei tarvitsisi stressata onko ovis mahdollisesti hyödynnetty vai ei:D). Periaatteessa siis itseni tuntien varmasti kun ovisplussa tulisi, tulisi kaikesta muustakin pakko pullaa. Meillä on muutenkin aika vilkas seksielämä joten uskoisin ettei siitä ole kiinni. Ovistestit voi myös antaa sen plussan vaikkei itse ovulaatiota tapahtuisikaan, näin olen kuullut, että se hormonihuippu tulee joka tapauksessa vaikkei munasolu irtoaisikaan.

Mupis: tsemppiä täältä aukiolotutkimukseen! Oletteko aiemmin käyneet jossakin tutkimuksissa? Hyvähän se aina on tarkistaa, tsemppiä!

Roxymama: Sullekin toivotan onneaihan älyttömästi!:) Onko sulla siis diagnosoitu munasarjoissa jotain häikkää?Ja aivan loistavaa että sait ultrasta hyviä uutisia, ihana lääkäri! Toivottavasti lääkitys kuitenkin tuo sen toivotun pikkuisen:)

Marjana: Teillä tosiaan mahdollisuus raskautua ihan luomustikin joten hirmusti onnea tähän kiertoon! Toisaalta voi olla mukavaakin ottaayksi kierto vähän rennommin:)

Hilma: Mulla takana tässä yrityksen aikana nyt 2 keskenmenoa, yksi kemiallinen ja kohdunulkoinen. Ei olla kuitenkaan pidetty taukoa missään vaiheessa. Itse ajattelen niin ettei mikään muu keskenmenon suruun autakuin uusi raskaus ja toivottavasti onnistunut sellainen.

Tervetuloa kaikille uusille!

Gabrielaa täältä vielä huhuilen!?

ON: Tosiaan olisi "kuulunut" siirtyä tänne kesäkuisiin jo ajat sitten mutta olen taustaillut tämän alkukierron. Oikeastaan menkkojen pitäisi kait ensi viikolla alkaa? Olen sen verran pihalla mikä kiertopäivä on menossa etten tarkalleen tiedä milloin tädin pitäisi tulla mutta en siis ole päiviä laskenutkaan:D Peittoja on kuitenkin heilutettu aktiivisesti. Rennolla asenteella siis mennään: Tulee jos on tullakseen.

Mulla kun näyttää kuitenkin raskaus saavan alkunsa vaikka ei tosin enää niin helpolla kuin esikoisesta ja kuopuksesta. Vaikkei ikää kyllä hirmusti olekaan. Tiedä sitten mistä johtuu... Mutta kaksi kertaa tänäkin vuonna ollaan raskaana oltu. Sekä maaliskuussa että heinäkuussa...

Sen verran taustoja että yritetty on 10/2010. Keskenmeno 3/2011, 3/2012 ja kohdunulkoinen 7/2012. Lasten välissä oli myös kohdunulkoinenraskaus. Esikoinen on siis syntynyt 2005 ja kuopus 2006. Lääkäri on sanonut että kaikki mahdollisuudet onnistuneeseen raskauteen on, eli mitään hoitoja ei meidän kohdalla tarvita. Gynellä olen myös käynyt ja siellä kaikki näytti loistavalta. No, katsotaan mitä elämä tuo. Keskitän ajatukset muualle kuin tähän vauvaprojektiin koska stressaamalla se ei alkuaan tunnu saavan:D Käyn kuitenkin täällä moikkailemassa!

Plussapuhureita kaikille!

Ele kp?

Vierailija
49/286 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkärin määräyksestä pitää harrastaa paljon paljon paljon seksiä :) Isäntä tykkäsi tästä kirjoittamattomasta reseptistä :))

parin kuukauden päähän halusi lääkäri mulle ajan jolla katsotaan kunnon kuva kohdun sisältä kun oli näkevinään limakalvo riekaleen ultrassa ja ei ollut varma kuitenkaan että onko se sisällä vai ulkona, mutta vakuutti ettei sitä ole mitään haittaa mihinkään eli nyt vaan aloitetaan uimaopetus ukon simpoille :)

Jospas se olis nyt sitten meidän aika saada kesäkuinen kun meistäkin kumpikin on kesäkuussa syntynyt :) Lisää kaksosia jääräpäitä taloomme :)

ja siis hoitohommista sen verran että ihan luomuna nyt mennään kun ei mitään ongelmia löytynyt ja jos ei vuoden sisällä onnistu niin sitten uudelleen lääkärin puheille ja sitten mietitään hoitojen aloittamista. Olo on nyt kuitenkin huiman paljon kevyempi ja usko jotenkin korkeammalla. Nyt vaan jalkoja ylös ja kaikki kivat huppas konsit käyttöön :)

Otin aamulla 800mg buranaa ihan vaan varulta ja kipuja ei oo ollut ollenkaan nyt. aluksi oli vähän vaikea istua kun tuntui inhottavalle mutta ei kipeälle kuitekaan että en tiiä oliko buranasta apua vaan eikö kipuja vaan tullut :)

Lääkäri kehui kovasti kohdun rakenetta ja sanoi että näihin johtimiin pitäisi simppojen kyllä hulahtaa jo vahingossakin :) eli kaippa siellä kaikki on sitten niinku pitääkin :)

Nyt tuli kyllä kovasti omaa napaa mutta sitä vaan on niin huojentunut olo :)

mupis kp6/28 yk10

Vierailija
50/286 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täällä on niin aktiivinen palsta!

Onnea Mupis hienoista uutisista! Nyt vaan lääkärin määräystä toteuttamaan ;)

Ele: Ihanan rento ja positiivinen asenne! Eiköhän tuolla asenteella pitäisi tärpätä.

RM: Kuulostaa hyvältä noi ovisoireet. Ainakin tietää. että jotain on tapahtunut. Nyt vaan sormet ristissä oottelemaan ja voihan sitä vielä varmistellakin ;)

Aliiina: Sehän tässä palstailussa onkin niin hienoa, että jokainen saa tehdä sen tyylillään. Meillä esikoinen sai alkunsa helposti, joten nyt joudun itse ensimmäistä kertaa vähän odottelemaan ja toteamaan että kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan. Ja meillä ei oo tän kakkosen yritystä edes paljon vielä takana, joten en osaa edes kuvitella miltä pidempi odottelu tuntuu. Ainakin kärsivällisyyttä odottelu opettaa, jos ei muuta ja sitä kyllä tarvitaan lastenkin kanssa :) Toivon sydämeni pohajsta että olisi teidän vuoro!

Marjana: En voi kuin ihailla sun positiivisuutta, ihan sanattomaksi vetää. Erityisen suuret tsemppihalit!

Bella: pitääkin käydä tutustumassa sun blogiin :)

Sitten vähän omia juttuja: luulen että ovis oli kp 13, ainakin oireista päätellen. Eilen illalla ja tänään aamulla (kp 19), on kuitenkin vatsaa nippailut jatkuvasti ja turvottaa tosi paljon. Mietinkin nyt, että onkohan mulla ovis vasta nyt... No toisaalta ei sillä oo väliä milloin on ollut, pyritään muutenkin puuhailemaan usein miehen kanssa ja tän projektin myötä tietysti entistä useammin. Piristää parisuhdetta mukavasti! Ainakaan tässä kuussa ei jää yrityksen puutteesta kiikastamaan :)

Nyt ulkoilemaan esikoisen kanssa, kun on niin ihana auringon paiste! Mukavaa päivää kaikille :)

Nyytis kp19 yk1+km+yk4

Vierailija
51/286 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan!

Ele: Kiitos toivotuksista, niitähän ei koskaan saa liikaa =D! Mulla on siis jo aikanaan ennen noita kolmea murua todettu, että vasen munasarja toimii laiskasti eikä kummastakaan munasarjasta irtoa munasolu kovin helpolla. Kuten naisilla yleensä, mullakin toimii munasarjat aina vuorokuukausina. Oikea tekee kohtuullisen hyvän munasolun mutta se ei välttämättä irtoa. Vasuri taas ei tee edes munasolua. Olen malliesimerkki siitä, että ovistikuista ei ole mitään hyötyä koska hormonitasot nousee kyllä ja huippu tulee, mutta koska munasolu ei irtoa, itse ovulaatiota ei teknisesti tapahdu. Moni kun luulee, että ovuloi aina kun saa huipun näkyviin...

Ja ihana lukea sun pirteästä, melko stressittömältä vaikuttavasta asenteesta, vaikka kovia tekin ootte jo ehtineet kokea. Vilkas seksielämä on kyllä tässä prokkiksessa iso asia =). Niin, että teretulemast vaan kesäkuisiin, jatketaan tässä kuussa tuota toukokuisten hirmuista plussapuhuria.

Mupis: Hienoja uutisia! Eikö olekin huojentavaa kuulla, että kaikki on hyvin ja sitten vaan härkämäisesti kohti tavoitetta =).

Nyytis: kiitos tsemppailusta!

Mitäs muille kuuluu?

Oma olo ihan perus-olo tässä vaiheessa kiertoa. Pregnyl saa olon sekaisin, kuumottaa, itkettää, suututtaa, pissattaa, vihloo alavatsaa... Rintoja särkee. Olo kuin ois jo viikolla 6-7 menossa =D. Onneksi tän kestää kun tietää, että viikon sisällä hormonitaso laskee ja oireet vaimenee. Mies on niin kultainen, kyselee vointia, hieroo jalkoja ja halailee. Kyllä tää tästä.

Mukavaa päivää kaikille,

RM kp17, pp3

Vierailija
52/286 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan. Eli menkat tuli ja meni, ei tullut toukovauvaa. Nyt kp 17 ja epäilen ovulaation olleen eilen ("kivuista" päätellen ja testissäkin oli jonkun näköinen piikki, testasin kahdella eri testillä. digi ei antanut hymynaamaa ollenkaan. Nyt testit jo loppu, joten en tänään pääse enää testaamaan) tai tänään. Saa nähdä, nyt yritystä oli enemmänkin ennen ovulaatiota. Jos ovulaatio oli eilen niin mahdollisuudet on kai ihan hyvät. Nyt hermostuttaa enemmän, kuin edellisissä kierroissa ja ei tämä hermoilu kyllä voi hyväksi olla.

Mutta siis, eli täällä kp 17/27-30 yk 4 (vaikka paria ekaa kiertoa en oikein kunnolla laske, ne meni vähän ihmetellessä.. :)

53/286 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan osallistua tähän pinoon mukaan. olen siis aikaisemmissa ketjuissa ollut ja mukana jännännyt, mutta välillä ottanut etäisyyttä koko palstasta. harmi nähdä näinkin monta tuttua nimeä. :(

mutta jospa vaikka itseni esittelisin.. eli olemme 30-v., yritystä aloitettu tammikuussa ja sillä tiellä olemme. muutama kierto jäänyt välistä pois miehen työmatkojen vuoksi. "odotusajan" pituus on yllättänyt meidät, mutta toistaiseksi menemme luomuna, jos satunnaisia ovulaatiotikutuksia ei lasketa.

tällä hetkellä ovulaatiotestit näyttävät hentoista viivaa. En kyllä huomannut aloittaa testausta kp 10. Eri ovulaatiolaskurit näyttävät otollista aikaa nyt/mennyt muutama päivä sitten, joten oletan ovulaation menneen. Limat mulla olleet sangen niukat aina, joten niiden perusteella en oikein osaa sanoa. mutta peittoa on heiluteltu noin parin päivän välein kp 10 lähtien, joten luulisi nyt osuvan kohdalleen.

yk en enää muista, mutta laitetaan vaikka yk 6

netta 14/23-27 yk 6

54/286 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille uusille tervetuloa!

Elluh: Reippaasti tehty! Pääsetkin heti tästä kierrosta sitten ovista tikuttamaan.

Regalo: Toivottavasti vatsaoireilu on merkki raskaudesta, eikä mahataudista.

RM: Mahtavaa! Ainakin siellä on nyt follit irronneet! :D Ärhäkät oireet tuo Pregnyl sinulle kyllä tekee. Ihmettelen miten oireilen itse niin vähän noista hormoneista. Kun taas mitkään e-pillerit ei ole koskaan sopineet.

Bella: Tsemppaatte vaan oviksen aikaan! Se vaatii välillä työtä ja tahtoa. Meillä on välillä käytännössä vaan sovittu, että hoidetaan hommat nopeasti ja mennään nukkumaan, jos on työvuorot mennyt ristiin siten, että peittoja päästään heiluttelemaan vasta iltayhdeltätoista tms. Ei siellä tarvitse aina koko yötä kuherrella. ;)

Aliina: Sitä odottamisen tarkoitusta minäkin olen pohtinut tässä 2,5 vuoden aikana useamman kerran. Yritän vaan ajatella, että tämä valmistaa meitä vanhemmiksi ja lujittaa meitä yhteen ennen sen raskauden alkua. Ja kädet ristissä toivon, että se lapsi meillekin vielä suodaan. Muistan tuon tunteen, kun pelotti lähteä ottamaan selvää siitä, miksi se lapsi antaa odotuttaa itseään. Minä rohkaisen sinua RM:n tavoin ottamaan sen askeleen ja käymään perustutkimuksissa. Tai teidän molempien tietenkin. Miehen simpat kannattaa tarkistuttaa heti aluksi myös.

Ele: Tsemppiä loppukiertoon! :) Minä kannatan myös tuota, että kannattaa keskittyä ihan muihin asioihin kuin tähän vauvakuumeeseen. Elämässä on paljon nautittavaa juuri nytkin. :)

mupis: aivan mahtavia uutisia! Ihanaa kuulla, että kaikki on niin kuin kuuluukin ja miellyttävä "reseptikin" saatu. ;)

Nyytis: Parastahan se onkin, jos oviksen ajankohtaa ei ole edes pakko määrittää tarkasti vaan puuhasteluja tulee riittävästi muutenkin. Silloin usein stressihormonitasokin on matalammalla ja raskauden alkaminen on helpompaa. Tsemppiä loppukiertoon! :)

ON: Menkat on olleet kohtuullisen runsaat. Nyt vähän jo helpottamaan päin onneksi. Mies onkin nyt reissussa sunnuntaihin asti ja minulla tekisi järkyttävästi mieli seksiä! Pääsee suoraan hommiin, kun palaa sunnuntaina kotiin. :D

Olen tehnyt tässä rankat työputken ja nyt ulkoilin koko illan ja parasta aikaa nautin yhtä kylmää siideriä palkaksi tämän työputken selvittämisestä. Huomenna vapaapäivä ja aion keskittyä vain itseeni ja eläimiini. :) Ehkä vähän kotiinkin, jos oikein innostun jotakin tekemään.

Plussapuhureita!

Marjana kp 6/30-33 yk 30

Vierailija
55/286 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen uusi tässä ketjussa, mutta todennäköisesti ainoastaan pienen hetken, sillä olen menossa jo KP23/29. Mahdollinen raskautuminen on nyt lähestyvien kiertopäivien täyttymisen kynnyksellä alkanut mietityttää hyvin paljon ja on mukavaa, kun on tällaisia vertaistuki-palstoja, jossa voi sanallistaa ajatuksiaan.

Olen 30v, naimisissa 1v. yrityskerta on toinen. Viime keväänä sain varhaisen keskenmenon aika pian plussauksen jälkeen, eikä sen jälkeen olla yritetty. Minusta tuntuu, että olen nyt raskaana, ja toivon, että se ei ole toiveajattelua. Viitisen päivää pitäisi vielä malttaa odottaa testausta.

Oireita ovat:

-suurimpana mainittakoon nippailu oikean munasarjan kohdalla. Tätä on kestänyt nyt viisi päivää, eikä minulla ole ennen ollut tällaista kipua.

-Nenä on ollut tukossa myös viitisen päivää, eikä muita flunssan oireita ole havaittavissa.

-Haisen pistävältä hieltä! En yleensä käytä edes deodoranttia, sillä en yleensä hikoa.

-Mahdoton väsymys ja epätodellinen leijuva olo. Tänään nukuin pommiin, mikä on minulle epätavallista, sillä olen aamuvirkku. En vaan saanut itseäni heräämään.

-rinnat on tosi kipeät, mutta ne on usein ennen menkkoja muutenkin.

Regalo: menet aikalailla samassa kiertovaiheessa kuin minäkin, joten olisi kiinnostavaa tietää tuntemuksiasi, ja tietenkin lopulta tietää, miten kävi.

Tulipa pitkä sepustus, mutta olen tosi jännittynyt, eikä tästä vielä uskalla puhua muille. Onnea kaikille tähän kiertoon, toivottavasti saadaan ennätysmäärä plussia tähän ketjuun!

Vierailija
56/286 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille teretulemast! Olkoon visiittinne tällä puolen lyhyt ja pääsette odottajiin.

Makkarakeitto: Sullapa on mainio nikki! Tuntuu olevan myös kova usko tärppiin, hienoa. Oireita on ainakin vaikka muille jakaa, jospa oot sitten ekana siellä plussajunassa ja pidät sitä asemalla meille perässätulijoille =).

Bella: toivottavasti saatte hyödynnettyä oviksen kuitenkin, onhan tää projekti vähän sellaista, että välillä pitää sitä hammasta purra... Voimia!

Marjana: Kuulostaa siltä, että vaikka pettymystä on ollut teillä ihan liikaakin, ootte ukon kanssa samalla aaltopituudella ja osaatte nauttia elämästä. Ei muuta kuin mies petiin tai minne nyt sitten sen kaadatkin =D. Ja tänään tosiaankin nautit vapaapäivästä! Jos on tylsää niin voithan aina raportoida tänne mitä keksit.

ON: Marjana on oikeassa, tää pregnyl tekee mut ihan hulluksi. Olen aivan raatoväsy ja niin surullisen-ahdistuneen-ärsyyntynyt kaikesta, että tekis mieli vaan nukkua tää vaihe ohi. Tuntuu, että mistään ei tule ikinä mitään. Näinä pahimpina päivinä, eli 3-4pv pistämisen jälkeen ajattelen aina, ettei tää ole sen väärti. Sitten kun hormoni kropassa vähenee, olo paranee ja aina palaan omaksi itsekseni. Tässä kierrossa muistin muistuttaa miestä jo etukäteen, että olen ihan maissa nyt enkä jaksa mitään mutinoita mistään. Hyvin on mennyt toistaiseksi...

Mutta joo, tissit ja alavatsa on niin turvoksissa, että voisin ollakin jo raskaana. Onneksi täällä kotona on nuo kaksi pienempää murua mun kanssa tänään ja huomenna niin on muutakin ajateltavaa kuin tää oma olo. Ja ensi viikko menee töissä toivottavasti nopeasti...

Kertoilkaahan kuulumisia!

RM kp18 dpo4

Vierailija
57/286 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuhrutti ja tänään sitten alkoi kunnolla, joten kohti kesäkuisia..

Pieni esittely. Ollaan molemmat 34v, kuopus täytti maanantaina vuoden ja nyt kuumeillaan neljättä (ja viimeistä) kertaa.

Rontsu kp1/34-35 /yk3

Vierailija
58/286 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, aika olemattomat oireet on meikäläisellä, tuskin on siis tärppi käynyt. Nyt siis dpo 9 eli luulis jo jotain merkkejä olevan. Nekin vähäiset mitä on, voi ihan yhtä hyvin olla PMS-oireita. Sunnuntaina ajattelin tehdä ekan testin, sikäli mikäli hanat ei oo siihen mennessä auenneet.

Olemattomia oireita on tällä hetkellä:

- Polttelu alavatsassa. Alkoi dpo 6 ja on varsinkin illalla nukkumaan mennessä tosi voimakasta

- Jatkuva näläntunne, ei kuitenkaan tee mieli syödä mitään pikkunaposteltavaa kummempaa

- Päivällä väsyttää, yöllä pyörin sängyssä enkä saa unta. Väsyneenäkin on vaikea rauhoittua, tuntuu kuin kroppa kävisi ihan ylikierroksilla

- Runsas maitomainen valkovuoto

- Ja sit PMS-oireista poiketen en oo yhtään ärtynyt, pikemminkin olo on kumman seesteinen.

Saahan nähdä kuinka tässä käy. Sulla on Makkarakeitto ainakin tosi lupaavia oireita :)

Vierailija
59/286 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Regalo: Toivotaan, että sunnuntaina testi näyttää plussaa. Oireitakin näyttää löytyvän, ja monethan ovat aikalailla oireettomia ennen plussausta. Samassa aikataulussa mennään, mullakin pitäis alkaa kuukautiset sunnuntaina, jos on alkaakseen.

Ajattelin tosin testata herkällä testillä jo perjantaina, jos siellä sattuisi joku haamu näkymään. Olen vaan niin malttamaton.

Tänään olen ollut kauhean uupunut ja vaan makoillut aamuluentojen jälkeen sängyssä jaksamatta tehdä mitään. Yöt nukun kuin tukki, olen aivan kanttuvei ja näen kovin eläväisiä unia. Voiko tämäkin liittyä raskausoireisiin vai onko vaan normaalia syysväsymystä..? Jotenkin sitä alkaa kuulostella itseään tosi tarkasti ja tulkitsee mielessään kaikki poikkeukselliset asiat raskausoireiksi. Voi tätä toiveikasta ja hupsua päätä!

60/286 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on kuumeilijoilla varsinaista oirekirjoa! Hyvä hyvä! Perjantaina ja sunnuntaina päästään sitten jo jännäilemään ensimmäisten testailuja. Makkarakeitto ja Regalo tulee sitten heti raportoimaan miten kävi! Ja plussatesteistä kuvia näytille, että varmasti uskotaan. ;)

RM: Voihan Pregnyl! Koita kestää, kohta sen vaikutus vähenee. Paitsi jos oletkin raskaana, niin sittenhän ne oireet voi voimistuakin. ;) Meillä on nimenomaan tarkoitus nauttia elämästä ihan kahdestaankin, eikä elää vain raskauden toivossa. Mies on meistä se, joka enempi ahdistuu, jos aletaan tätä asiaa jatkuvasti vatvomaan ja normaali iloinen elämä katoaa.

ON: Olen nauttinut tästä vapaapäivästä niin hyvin kuin olen pystynyt. Miestä on kova ikävä, kun se siellä reissun päällä on... Olen kuitenkin ulkoillut tänään reilusti. Elukoiden kanssa meni semmoinen 5 tuntia ulkoillessa ja urheillessa. Ehkäpä ensi yönä uni maittaa taas. Viime yönä nukuin nimittäin todella levottomasti. Alkuviikon yritti joku flunssa tehdä tuloaan ja olin aivan poikki kolme päivää. Nukuin yöt kuin tukki ja päivät nuokuin siitä huolimatta. Sain vissiin sen taudin peruuntumaan, niin sitten en saanutkaan yöllä enää unta. :D Suurin syy siihen kyllä on varmasti se, että ei pääse kainaloon nukkumaan.

Vauvakuumeiluun ei kuulu mitään uutta tässä alkukierrossa. Ovulaation ajankohtaakin voi vain arvailla, mutta ainakin vielä viikko eteenpäin. Vuoto alkoi silloin torstaina, mutta varsinaiset menkkakivut tuli vasta lauantaina, joten voi olla, että se olisi ollut virallinen menkkojen alkamispäivä kuitenkin. Mutta eipä sillä niin väliä tässä ole, kun ihan luomuna nyt mennään, eikä tuota alkamispäivää tarvitse minnekään ilmoittaa tms.

Marjana kp 7/30-33 yk 30