Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piheyden huipentumia

Vierailija
09.09.2012 |

Kertokaa tänne omia tai läheistenne piheys-juttuja :)

Kaverillani on ollut tämä tapa vaikka kuinka pitkään: kun laittaa esim. puhelimen latautumaan, niin ensin laittaa sen johdon pään puhelimeen ja sitten vasta pistokkeen seinään. Näin ei mene yhtään sähköä hukkaan! Samoin kun ottaa pois, niin ensin seinästä töpseli ja sitten vasta puhelimesta

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on ollut tämä tapa vaikka kuinka pitkään: kun laittaa esim. puhelimen latautumaan, niin ensin laittaa sen johdon pään puhelimeen ja sitten vasta pistokkeen seinään. Näin ei mene yhtään sähköä hukkaan! Samoin kun ottaa pois, niin ensin seinästä töpseli ja sitten vasta puhelimesta

häneltä, mihin sitä sähköä menee kun laturin päässä ei ole puhelinta?

Luuleeko se raukka että sähköä valuu maahan kuin aukijätetystä hanasta ikään?

Ja uskooko hän kummituksiin ja ennustajiin myös?

Vierailija
2/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat laturit kuluttavat sähköä, kun ne ovat "tyhjänä" seinässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan siitä että se on merkittävä tulipaloriski

Vierailija
4/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi on Kop Kop!

Vierailija
5/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häneltä, mihin sitä sähköä menee kun laturin päässä ei ole puhelinta?

Luuleeko se raukka että sähköä valuu maahan kuin aukijätetystä hanasta ikään?

Ja uskooko hän kummituksiin ja ennustajiin myös?

Itse et taida uskoa yleissivistyksen voimaan...

Vierailija
6/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö nimenomaan "valuu hukkan", kuten asian joku ilmaisi. Kuluttaa sähköä yllättävän paljon. Kannattaa irrottaa töpselistä tyhjä laturi. Senhän nyt tietää kaikki!

Vierailija
7/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en jätä laturia lojumaan tyhjänä seinään, mutta niin tarkka en ole että ensin laittaisin puhelimen päähän. Siinähän sitä sähköä menee hukkaan vain 3 sekunttia :D

Erään ystäväni mies käyttää suodatinpussit pari kolme kertaa. Kuivattaa siis aina ja sitten uudelleen käyttöön. Samoin teepussit.

Kerrain join heillä teetä, ja teepussi oli ollut jo kolmessa mukissa aiemmin. Oli pikkuisen laihaa teetä!

Vierailija
8/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisko palata itse ketjun aiheeseen eli pihiyteen?

Itse olen niin pihi että niistän ensin vessapaperiin nenäni ja sen jälkeen pyyhin sillä vielä pyllyni pissaamisen jälkeen.

Vierailija
9/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen kerran kuulleeni jostain henkilöstä, joka punnitsi hedelmät irrallisena ennen siihen pussiin laittoa, ettei vaan joudu maksamaan siitä pussista. Oli kai joskus sen punninnut ja todennut, että jonkun gramman painoi :-)

Vierailija
10/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutaman kerran kans olen huomannut, että punnitaan kaikki hedelmät erikseen ja sitten vasta pussiin. Onneksi olen törmännyt tähän vain muutaman kerran!

Kuulin kerran, että joku kaverin kaverin kaveri poltti tulitikut molemmista päistä. Ensiksi siis raapaisi sen toisen puolen, antoi jäähtyä ja sitten sillä toisella puolella.

Vierailija
11/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö nimenomaan "valuu hukkan", kuten asian joku ilmaisi. Kuluttaa sähköä yllättävän paljon. Kannattaa irrottaa töpselistä tyhjä laturi. Senhän nyt tietää kaikki!

nyt meille, mihin se sähkö menee?

Älykäs laturi varmaan vie hiukan sähköä mutta nyt puhutaan todella pienestä virrankulutuksesta.

Näin toistakymmentä vuotta puhelimien kanssa pelanneena odotan innolla selityksiä!

Kamoon, antaa tulla...

Vierailija
12/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan puhelimen kannalta parempi laittaa noin päin latautumaan, ensin puhelimeen piuha ja sitten vasta seinään. Jokin jännitejuttu tms.

Vierailija
13/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tarvi niin isoa annosta? ja paperintuhlaus on turhaa jos ei tarvi paperia kerralla paljon. ihme palautetta täällä

Vierailija
14/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kuinka kova kipu tahansa.

Vierailija
15/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt meille, mihin se sähkö menee?

Älykäs laturi varmaan vie hiukan sähköä mutta nyt puhutaan todella pienestä virrankulutuksesta.

Näin toistakymmentä vuotta puhelimien kanssa pelanneena odotan innolla selityksiä!

Kamoon, antaa tulla...

Sähköenergia muuttuu lämpöenergiaksi.

Ehkä yhden laturin kulutus voi tuntua pieneltä, mutta otetaanpas vaikka satatuhatta laturia, jotka ovat seinässä yötä päivää - tai kun Suomessa ollaan, vaikka kolme miljoonaa. Megawatti poikineen vuositasolla aivan turhaan, tulipaloriskistä puhumattakaan...

Vierailija
16/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hyvä pesutulos tulee. Neljänneskin riittäisi, mutta sitten pitäisi veitsellä puolittaa ja sitä en jaksa. Rahan takia en sitä tee.

Vierailija
17/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisko palata itse ketjun aiheeseen eli pihiyteen?

Itse olen niin pihi että niistän ensin vessapaperiin nenäni ja sen jälkeen pyyhin sillä vielä pyllyni pissaamisen jälkeen.

Miksi sä pyllyä pyyhit pissaamisen jälkeen?

Vierailija
18/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hyviä vinkkejä, jotkut näistä on kyllä jo käytössä. Tuo nenän niistäminen vessassa ennen pyllyn pyhkimistä täälläkin käytössä.

Vierailija
19/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistetään nenä ennen alapään pyyhkimistä! :D

tai siis minä niistän, mies ei..

Muuten en osaa sanoa että missään pihistettäisiin. En olisi tätäkään laskenut pihistämiseksi ellei joku sitä olisi maininnut..

Hauska ketju :)

Vierailija
20/54 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsehän pissaan aina suihkussa käydessä, säästyy paperia? ;D

pesukonetabletin puolittaminen ei ookkaan tullut mieleen! se pakettihan nyt muutenkin kestää ikuisuuden, kun ostan aina tarjouksesta jonkun megasupersäästöpaketin...