Saatko vanhemmiltasi sen mitä verottomana saa 3 vuoden välein antaa?
Mun äiti antaa mulle ja veljelleni 3 vuoden välein 3999e. Matkustellaan lähinnä niillä rahoilla. Kiitos äiti!
Kommentit (29)
ja lapsilisätkin menivät meidän elatukseemme. Ihan tavalliset raha-asioistaan huolehtivat vanhemmat ovat, mutta ei heillä ole varaa rahojaan jakaa aikuisille lapsille.
että monelle lapselle olisi noin paljon varaa antaa. Sen sijaan olen jo miettinyt, että varmaan jossain vaiheessa heidän vanhuutta tulee meille lapsille jotain maksettavaksi, kun eläkkeet ei riitä kaikkeen, etenkin, kun toinen kuolee, niin sillä jäljelle jäävälle jää aika vähän rahaa käyttöön.
Joskus tulee mieleen, että miksi valtio maksaa lapsilisiä niille, jotka vain laittavat ne säästöön ja antavat könttäsummana aikuistuville lapsille. Verovaroista pitäisi tukea niitä vanhempia, jotka oikeasti tarvitsevat nekin rahat perheen menoihin silloin, kun lapset on pieniä.
ja ennakoivaa verosuunnittelua. Jos on sattumalta varallisuutta; mitä järkeä niistä on myöhemmin maksaa suuria perintöveroja verottajalle? Meillä tehdään samoin joka sukupolvessa, koska jokainen on maksanut jo ihan täysin riittävästi veroja muutenkin. Huomaatteko, että maksatte paitsi tuloveroa, niin joka päivä verottajalle muitakin veroja - ruuassa, viihteessä, alkoholissa, tupakassa - jopa suklaassa...on kiinteistöveroa, autoveroa, sähköveroa,bensaveroa, arvonlisäveroa, ensi vuonna jopa yle-tv-vero...
En saa. Vähän hassua se olisikin, jos minä saisin vahemmiltani, koska olen varmaan parempituloinen ja varallisuuttakin saattaa olla enemmän kuin heillä.
Siis vanhemmat antaa meille kumpikin sen 4000 Euroa/nenä eli yhteensä 32 000 Euroa. (kaksi lasta, minä + puoliso)
Sen päälle antavat muutenkin. Joulurahat, matkarahat, autonvaihtorahat jne.
Ikää meilläkin jo pian 40, eikä hävetä pätkän vertaa. Töissä tässä itsekin käydään ja ei me niitä rahoja mihinkään tuhlata. Talo saatiin just näin tuettuna maksettua ja lapsilla on mukavat tilit odottamassa aikuistumista. Jos vanhemmat ei antaisi rahaa, niin pärjättäisiin silti. Ihan jokainen lasku ja laina tulisi maksettua, ruokaakin löytyisi pöydästä.
Sitä odottaessa mekin lapsineen saamme silloin tällöin nelisentuhatta lahjaksi. Ja maksamme veroa tehdystä työstä, kuten vanhempanikin ansaitsemistaan.
toisaalta itkeä, että perheitä verotetaan liikaa ja samalla itse tehdä kaikkensa, että vero% pysyy korkealla ja osa verotettavaksi laskettavasta tulosta jää verotuksen ulkopuolelle.
Siis vanhemmat antaa meille kumpikin sen 4000 Euroa/nenä eli yhteensä 32 000 Euroa. (kaksi lasta, minä + puoliso)
Sen päälle antavat muutenkin. Joulurahat, matkarahat, autonvaihtorahat jne.
Ikää meilläkin jo pian 40, eikä hävetä pätkän vertaa. Töissä tässä itsekin käydään ja ei me niitä rahoja mihinkään tuhlata. Talo saatiin just näin tuettuna maksettua ja lapsilla on mukavat tilit odottamassa aikuistumista. Jos vanhemmat ei antaisi rahaa, niin pärjättäisiin silti. Ihan jokainen lasku ja laina tulisi maksettua, ruokaakin löytyisi pöydästä.
Muista ensi kerralla, kun aiot kirjoittaa omasta erinomaisuudestasi.
lähdin kotoa alaikäisenä, mukaan otin vain vaatteet. Rahaa ei tarvinnut kotoa pyytää, ah, ihana äiti...