Pyysin kaveripariskuntaa lähtemään
Mies on amatöörikokki, ruoanlaittaja jumalan armosta mielestään. On saattanut esim. meillä ruveta väsäämään extrakastiketta ruokaan, koska hänen mielestään ruoka vaatii vielä yhtä lajia.
Eilen he tulivat meille. Olimme sopineet, että he tulevat klo 17.00 (meillä on pieniä lapsia). Klo 19.00 heiltä tuli tekstiviesti, että ovat juuri lähteneet. Sitä ennen oli laittanut tämän 2 h aikana useamman viestin, että eivätkö aio tullakaan.
He olivat meillä 19.30 - siis 2,5 h myöhässä. Olin jo aivan raivoissani. Olin tähdännyt ruoan silloin 17.00, joten arvaa vaan, kuinka kuivaa se oli 19.30? Aloimme syömään ja mies kommentoi, että onpa kuivaa pataruokaa.
Voi vittu. Tuli sellainen kylmä raivo. Totesin, että se oli hyvää silloin kun teidät oli kutsuttu ja pyysin, että he poistuvat. En ole ikinä reagoinut mihinkään noin voimakkaasti. Tuli vain mitta täyteen. He lähtivät ja tukin vessanpöntön sillä saatanan padalla, vaikka biojätteeseen se tietty olisi pitänyt viedä. Ei vain ajatus toiminut.
Olen tänään saanut kaveriltani muutaman tekstarin, sovittelevan, mutta en vielä pysty vastaamaan. Ihan sama, vaikken enää tapaisi.
Kommentit (30)
2h ei ole myohastyminen vaan silkkaa valinpitamattomyytta. Oikein toimittu -ulos vain mokomat porsaat ja toiste ei tarvitse tulla. Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa: meilla oli grillibileet. Vieraille ilmoitettiin, etta grilli on kuumana klo 18, jolloin saapi tulla syomaan. Kaveripariskunta ilmoitti, etta tulevat vasta klo 20 aikaan, koska heilla on ensin muuta menoa. Saapuessaan 20.30 jalkeen kaverin mies totesi narkastyneena, etta eiko heille olekaan grilliruokaa. Siina sitten mieheni lahti sytyttamaan uusia grillihiilia yksin pihalle ja mina valmistelin lisaa syotavia kaveripariskunnalle. Silla aikaa kun he tosiaan jaivat sisalle juomaan viinilasejansa ja juttelemaan muiden vieraiden kanssa. Vittu etta vitutti ja jos ei olisi ollut muita vieraita kylassa, olisivat saaneet samat terveiset kuin ap:lta.
että ruoka oli sovittuun aikaan ennen klo 20.00, joten nyt kannattaa tyytyä juomapuoleen.
Mies on amatöörikokki, ruoanlaittaja jumalan armosta mielestään. On saattanut esim. meillä ruveta väsäämään extrakastiketta ruokaan, koska hänen mielestään ruoka vaatii vielä yhtä lajia.
Tuollaiset besserwisseriukot saisi ajaa useamminkin pihalle, jos siitä oppisivat tavoille. Mikä helkkari siinäkin muuten on, että nuo ärsyttävät amatöörikokit ovat AINA miehiä?
Meillä loppui yhden pariskunnan luona kyläilyt siihen, kun niitten miespuolisko aina kehui valmistamiaan perussapuskoita itse maasta taivaisiin ja muisti kertoa, kuinka naisensa saa vain tiskata astiat, kun ei siitä ole ruoanlaittajaksi... Sitä ei voinut omasta kodistaan heittää pihalle eikä se nainenkaan sitä tajunnut.
kukaan sanoi sille miehelle suorat sanat.
Miten voi joku arvostella kyläpaikan ruokaa ääneen?Todellakin ilmoitetaan, jos ollaan myöhässä sovitusta ajasta.
Anna kaverin viestitellä. Laita sitten kohtelias viesti, että ovat hyvän illallisen velkaa ;)
Mitäs luulisit tuollaisen tollon amatöörikokkiukon siitä ajattelevan. Tietysti se tekisi ap:lle mehevää pataruokaa ja kehuisi omaa tuotostaan taukoamatta, kun ei ole kuivaa jne. Ei sellaiset tajua pientä piikkiä.
että et päästä vieraita ollenkaan sisälle, vaan olisit ilmoittanut silloin 19.00, että enään ette voi tulla. Olette jo 2 tuntia myöhässä ja meillä alkaa lasten iltatoimet nyt.
Joo kyllä sen padan pitää antaa jäähtyä, koska kuivaksi se muuten menee.
Tollaset vieraat voi jatkossa kutsua kahville ja tarjota jotain valmista suolasta ja makeaa.
Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa: meilla oli grillibileet. Vieraille ilmoitettiin, etta grilli on kuumana klo 18, jolloin saapi tulla syomaan. Kaveripariskunta ilmoitti, etta tulevat vasta klo 20 aikaan, koska heilla on ensin muuta menoa.
Saapuessaan 20.30 jalkeen kaverin mies totesi narkastyneena, etta eiko heille olekaan grilliruokaa.Siina sitten mieheni lahti sytyttamaan uusia grillihiilia yksin pihalle ja mina valmistelin lisaa syotavia kaveripariskunnalle. Silla aikaa kun he tosiaan jaivat sisalle juomaan viinilasejansa ja juttelemaan muiden vieraiden kanssa. Vittu etta vitutti ja jos ei olisi ollut muita vieraita kylassa, olisivat saaneet samat terveiset kuin ap:lta.
Ainakin meillä menee niin, että jos pidetään illanistujaiset/juhlat, joissa ruoka on keskeisessä osassa, ja joku ilmoittaa kohteliaasti etukäteen, että pääsee saapumaan paikalle vasta myöhemmin, myöhemmin tulevalle jätetään ruokaa sivuun. Pätee etenkin, jos grilli-illan tapaan tarjoilumetodi on lähempänä seisovaa pöytää kuin pyötiintarjoilua. ;)
Toisena vaihtoehtona olen laittanut vastausviestin, jossa mainitaan ainakin epäsuorasti, että ruokaa ei enää ole tarjolla. Viimeksi laitoin muistaakseni vastaukseksi jotain tyyliin "No sittenhän tulette juuri sopivasti jälkiruualle". Vieraat saivat jälkiruuan ja kahvit ja tiesivät syödä jotain ennen tänne tuloa.
Sama on pätenyt oikeastaan joka kerta myös kun olen ollut vieraana, lähtien nuoruuden kotibileistä. Jos ilmoitti tulevansa vasta tosi myöhään, emäntä/isäntä toivotti tervetulleeksi ja lisäsi, että booli on kyllä sit varmaan jo loppu.
Ainakin meillä menee niin, että jos pidetään illanistujaiset/juhlat, joissa ruoka on keskeisessä osassa, ja joku ilmoittaa kohteliaasti etukäteen, että pääsee saapumaan paikalle vasta myöhemmin, myöhemmin tulevalle jätetään ruokaa sivuun. Pätee etenkin, jos grilli-illan tapaan tarjoilumetodi on lähempänä seisovaa pöytää kuin pyötiintarjoilua. ;)
Grillaatko makkarat mustiksi ja jätät pöydälle kahdeksi tunniksi jäähtymään? Siitähän nuo valittajat olisi varmasti tykänneet. Ei grilli-ilta sitä tarkoita, että isäntäparin pitää koko ilta olla valmiina grillaamaan lisää, jos joku tahtoo.
Miten järkkäät grilli-illassa?
Ainakin meillä menee niin, että jos pidetään illanistujaiset/juhlat, joissa ruoka on keskeisessä osassa, ja joku ilmoittaa kohteliaasti etukäteen, että pääsee saapumaan paikalle vasta myöhemmin, myöhemmin tulevalle jätetään ruokaa sivuun. Pätee etenkin, jos grilli-illan tapaan tarjoilumetodi on lähempänä seisovaa pöytää kuin pyötiintarjoilua. ;)Grillaatko makkarat mustiksi ja jätät pöydälle kahdeksi tunniksi jäähtymään? Siitähän nuo valittajat olisi varmasti tykänneet. Ei grilli-ilta sitä tarkoita, että isäntäparin pitää koko ilta olla valmiina grillaamaan lisää, jos joku tahtoo.
laittanut uuniin grillivastuksen alle kun vieraat ovat saapuneet. Kovin montaa kertaa ei ole kyllä tuollaista sattunut nimenomaan grillatessa, mutta eipä ole kukaan valittanut.
selvästi olivat tehneet klassisen "17:00 = klo 7:00" -mokan.
kuka oikeasti kutsuu ketään illalliselle klo 17:00?
selvästi olivat tehneet klassisen "17:00 = klo 7:00" -mokan.
kuka oikeasti kutsuu ketään illalliselle klo 17:00?
kukaan sanoi sille miehelle suorat sanat.
Miten voi joku arvostella kyläpaikan ruokaa ääneen?
Todellakin ilmoitetaan, jos ollaan myöhässä sovitusta ajasta.
Anna kaverin viestitellä. Laita sitten kohtelias viesti, että ovat hyvän illallisen velkaa ;)