Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin kaveripariskuntaa lähtemään

Vierailija
09.09.2012 |

Mies on amatöörikokki, ruoanlaittaja jumalan armosta mielestään. On saattanut esim. meillä ruveta väsäämään extrakastiketta ruokaan, koska hänen mielestään ruoka vaatii vielä yhtä lajia.

Eilen he tulivat meille. Olimme sopineet, että he tulevat klo 17.00 (meillä on pieniä lapsia). Klo 19.00 heiltä tuli tekstiviesti, että ovat juuri lähteneet. Sitä ennen oli laittanut tämän 2 h aikana useamman viestin, että eivätkö aio tullakaan.

He olivat meillä 19.30 - siis 2,5 h myöhässä. Olin jo aivan raivoissani. Olin tähdännyt ruoan silloin 17.00, joten arvaa vaan, kuinka kuivaa se oli 19.30? Aloimme syömään ja mies kommentoi, että onpa kuivaa pataruokaa.

Voi vittu. Tuli sellainen kylmä raivo. Totesin, että se oli hyvää silloin kun teidät oli kutsuttu ja pyysin, että he poistuvat. En ole ikinä reagoinut mihinkään noin voimakkaasti. Tuli vain mitta täyteen. He lähtivät ja tukin vessanpöntön sillä saatanan padalla, vaikka biojätteeseen se tietty olisi pitänyt viedä. Ei vain ajatus toiminut.

Olen tänään saanut kaveriltani muutaman tekstarin, sovittelevan, mutta en vielä pysty vastaamaan. Ihan sama, vaikken enää tapaisi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta,miksi annoit ruuan kuivahtaa?mä olisin ottanut ruuan pois uunista. ja miksi heitit sen pois?

Vierailija
2/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä yritin pitää sitä muhevana, mutta ei se oikein onnistunut. Ja se poisheittäminen oli primitiivireaktio, joka kadutti 0.5 sekuntia sen jälkeen.

mutta,miksi annoit ruuan kuivahtaa?mä olisin ottanut ruuan pois uunista. ja miksi heitit sen pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa tekstiviestiin vasta kun olet täysin rauhoittunut. Ja mielestäni sen miehen pitäisi pyytää anteeksi.

Vierailija
4/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat harvoin viisaita ja kypsän harkinnan tuloksia. :)

Miesvieraasi ei ymmärrä ruuasta oikeasti mitään. Kukaan ruokaa arvostava ja harrastava ei myöhästy ruokakylästä. Jos sattuu jotain odottamatonta, ilmoitetaan emännälle tai isännälle myöhästymisestä heti.

Vierailija
5/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä yritin pitää sitä muhevana, mutta ei se oikein onnistunut. Ja se poisheittäminen oli primitiivireaktio, joka kadutti 0.5 sekuntia sen jälkeen.

ei tuollaisia kannata kutsua enää,ja harkita kannattaa ovat kaveruuden arvoisia..

olen kyllä pahoillani puolestasi; toinen näkee vaivaa ja yhet ei arvosta yhtään! voi pöh!

Vierailija
6/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan fiksua ettei vihoissaan vastaa mitään.

Vierailija
7/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain viestiä laitat, niin älä sinä ainakaan ala anteeksi pyydellä käytöstäsi. Kyllä vika oli ihan noissa vieraissa. Moukkia.

Vierailija
8/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene millään tavalla jakeluun miten kukaan voisi käyttäytyä noin, ellei ole oma veli ja siltikin tosi epäkohteliasta ja ajattelematonta. Älä kutsu heitä enää ruokavieraiksi.

Vierailija
9/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ruoka jäähtymään silloin kun se on valmista ja kuumenna sitten kun syöjät on paikalla.

Aika näpsäkästi pääsit eroon kavreista.

Vierailija
10/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ruoka jäähtymään silloin kun se on valmista ja kuumenna sitten kun syöjät on paikalla.

Varsinkin toi viimeinen heitto? Vittuiletko? Ja miksi lyöt lyötyä? Vastaisuudessa: vieraat huolehtikoon siitä, että perkele ovat paikalla sovittuun aikaan. Emännän ei tosiaankaan tarvitse alkaa jäähdyttelemään ruokia ja lämmittelemään uudelleen, kunhan vieraat suvaitsevat saapua. Täsmällisyys ja sovitusta kiinni pitäminen ovat kohteliaisuutta ja hyvää käytöstä, jota sinä 11 et selvästikään hallitse.

Vierailija
11/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se tukkii vessanpytyn. Ei onnistunut pata mene kahdessa tunnissa betoniksi. Ap voi katsoa peiliin, sieltä se vika löytyy!

Vierailija
12/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin toi viimeinen heitto? Vittuiletko? Ja miksi lyöt lyötyä? Vastaisuudessa: vieraat huolehtikoon siitä, että perkele ovat paikalla sovittuun aikaan. Emännän ei tosiaankaan tarvitse alkaa jäähdyttelemään ruokia ja lämmittelemään uudelleen, kunhan vieraat suvaitsevat saapua. Täsmällisyys ja sovitusta kiinni pitäminen ovat kohteliaisuutta ja hyvää käytöstä, jota sinä 11 et selvästikään hallitse.

että 11 halusi vittuilla,vaan tarkoitti,että ei olisi ruoka mennyt pilalle. olisi oma porukka saanut nauttia hyvästä ruuasta,vaikka vieraat käyttäytyivät huonosti. ei kait oman porukan pidä kärsiä,jos vieraat ovat törppöjä.

Vierailija
13/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se syyllistäjäkin sieltä, ihanaa.

Eli sinulle on ihan ok, että kaverit ilmestyvät paikalle tuntikausia myöhässä mitään ilmoittamatta, vaikka perään on kyseltykin ja sitten kaupan päälle haukkuvat tarjottavasi. Okei...? No, eihän siinä sitten...

Vierailija
14/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oma perhe on syönyt, kun ruoka on ollut valmista ja vieraille olen tarjonnut kahvia ja omenapiirakkaa. Jos on myöhässä niin sitten ei saa ruokaa. Onpa ollut yksi kerta, jolloin vieraat tulivat vasta klo 20.00 sovitun 17.00 sijaan, jolloin meillä oli lasten iltarituaalit menossa (tosin ei sen kummenpaa kuin iltapala, pisut ja pesut). Silloin sanoin vieraille, että meillä alkoi nyt ilta, joten he voivat odottaa keittiössä, että talo hiljenee. Mitään en tarjonnut, koska heillä ei ollut myöhästymiseen mitään syytä.

Vierailija
15/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn niin samaistumaan tuohon reaktioon, vessanpönttöön heittämistä myöten. Oikein teit, eikä sinun tarvitse tekoasi pyydellä jälkikäteen anteeksi.

Sen sijaan tuo klo 17 olisi minulle aivan liian varhainen aika syödä päivällistä, syön aikaisintaan seitsemältä. Mutta tämä tietysti sovitaan etukäteen, eikä saavuta kyläpaikkaan vasta sitten, kun nälkä kurnii. :D

Vierailija
16/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ohjeistin miten ruoka olisi ollut kelvollista ja on itsestään selvää että te olisitte syöneet klo 17 tai hieman sen jälkeen. Talo elää tavallaan vieraat käyvät ajallaan, tällainen sananlasku tuli mieleen.

Törkeää on etteivät tulleet sovitusti.

Totesin että näpsäkästi pääsit eroon kavereista, tuota tapaa voi muutkin käyttää jos jotkut naamat tai joidenkin tavat alkaa tympimään.

Itse en olisi pystynyt toimimaan noin radikaalisti.

Olen kokki, joten siksi tuo ohjeistus ruoasta.

Tulihan se syyllistäjäkin sieltä, ihanaa.

Eli sinulle on ihan ok, että kaverit ilmestyvät paikalle tuntikausia myöhässä mitään ilmoittamatta, vaikka perään on kyseltykin ja sitten kaupan päälle haukkuvat tarjottavasi. Okei...? No, eihän siinä sitten...

Vierailija
17/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon. pönttöön ei kylläkään saa laittaa ruokaa!!!

Vierailija
18/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2h ei ole myohastyminen vaan silkkaa valinpitamattomyytta. Oikein toimittu -ulos vain mokomat porsaat ja toiste ei tarvitse tulla.

Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa: meilla oli grillibileet. Vieraille ilmoitettiin, etta grilli on kuumana klo 18, jolloin saapi tulla syomaan. Kaveripariskunta ilmoitti, etta tulevat vasta klo 20 aikaan, koska heilla on ensin muuta menoa.

Saapuessaan 20.30 jalkeen kaverin mies totesi narkastyneena, etta eiko heille olekaan grilliruokaa.

Siina sitten mieheni lahti sytyttamaan uusia grillihiilia yksin pihalle ja mina valmistelin lisaa syotavia kaveripariskunnalle. Silla aikaa kun he tosiaan jaivat sisalle juomaan viinilasejansa ja juttelemaan muiden vieraiden kanssa. Vittu etta vitutti ja jos ei olisi ollut muita vieraita kylassa, olisivat saaneet samat terveiset kuin ap:lta.

Vierailija
19/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi olivat tehneet klassisen "17:00 = klo 7:00" -mokan.

kuka oikeasti kutsuu ketään illalliselle klo 17:00?

Vierailija
20/30 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi olivat tehneet klassisen "17:00 = klo 7:00" -mokan. kuka oikeasti kutsuu ketään illalliselle klo 17:00?

Aika harvassa lapsiperheessä Suomessa käydään pöytään klo 19.00, moni lapsi kun menee nukkumaan jo 20.00.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi