onko nimen annon jälkeen harmittanut että tuli annettua väärä nimi lapselle?
Kommentit (10)
just ihmettelin kun oltiin ihan hakusessa nimen suhteen ei tiedetty että mikä laitettaisiin niin ei nyt enää osaa kuvitella että olis joku toinen nimi annettu.
Lapsi on nyt reilun vuoden enkä voisi kuvitellakaan hänelle mitään muuta nimeä.
että kirjoitetaan 1 o:lla. Olisi se jo omasta nimestäni pitänyt muistaa, että ongelmia tulee.
Meillä jokainen perheenjäsen (isä,äiti ja 2 teiniä) etsi pari nimiehdotusta suomen, ruotsin ja saamenkielen nimistä) tulokkaalle. Ainoa vaatimus oli kansainvälisyys. Näin kaikki perheeen nimet ovat helposti lausuttavia ja ymmärrettäviä. Tuosta listasta sitten äänestettiin lopputulos.
Tämä käytäntö on helpottanut paljon nimen anto ongelmaa.
Aika usein jossain vaiheessa kaikki lapset haluaisivat olla jonkun toisen nimisä....minä halusin olla Kristiina :)
Mietin ja mietin, että onko nimi huono lapselle. Samoin kävi toisen lapsen kanssa.
Ajan myötä ja käytännössä nimiä testattuamme, ovat molemmat hyviä nimiä. Toivottavasti lapsetkin ovat aikuisina samaa mieltä :)
kovin vakavasti... Itse inhosin nimeäni koko kouluajan ja marisin siitä säännöllisesti vanhemmilleni, sitten vasta tajusin sen arvon. On tosi harvinainen nimi ja se on nykyään tosi mukavaa, jää ihmisten mieleen. Nuorempana olin ujo enkä olis halunnut jäädä mieleen.
Kuinka harvinainen nimesi on?
Kertoisikto vielä, onko se ns. kansainvälinen, uudisnimi vai yhdistelämnimi kenties?
T. Yksi joka miettii, onkohan nimen erikoisuudesta sittenkin haittaa :(
Kantajia useita satoja, mutta ei koskaan ollut yleinen. Ja vähän hankala kansainvälisesti, mutta onhan se kiva kun voi ulkkareille kääntää nimen merkityksen.