Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos todetaan kaksisuuntainen mielialahäiriö, niin pääseekö eläkkeelle?

Vierailija
08.09.2012 |

Kokemuksia. Montako vuotta kuntoutustuella?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on ainakin sanonut psykiatri että työhöntulotarkastuksessa "kannattaa" kertoa lääkitys, että kyllähän sitä kautta selviää että sitä sairastaa. En tiedä mitä minulle tällä hetkellä sanottaisiin jos vakityötä saisin ja joutuisin siihen. Varmaan eri asia jos on pitkä työsuhde takana ja sanotaan vaikka 8 oireetonta vuotta, vaikka itselläni tämä sairaus on suht koht hallinnassa pitkälti sen takia että syön lääkkeitä ja pidän säännöllistä vuorokausirytmiä jne, mut.. stressin sieto henk. koht on sitten eri asia

Vierailija
22/42 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2013 klo 22:49"]

Nämä on näitä psykiatrien huuhaa sairauksia. Jos todetaan mielisairaus lääkitään psykiatrien toimesta kuoliaaksi. Kuolet 5-10 vuodessa. Eläkettä saattaa joku armelias lääkäri kirjoittaa.

Psykiatrinen järjestelmä on järjestelmällistä ihmisten murhaamista. Psykiatrisia mielisairauksia ei ole olemassa sairauksina ja niihin ei tarvitse lääkehoitoa.

http://seroquelwithdrawal.blogspot.fi/

Psykiatrit ovat puoskareita.

[/quote]

Totta. Lääkkeet tappaa ja aiheuttaa enemmän vauriota. Pitäisi keskittyä terapiaan ja lopettaa se viimeisten mehujen puristaminen ihmisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen työssä normaalisti. Alussa oli lyhyitä sairaslomia ja jos akuutti vaihe iskee saan sairaslomia vähän.

Alussa tarjottiin kyllä sairaseläkettäkin pyytämättä ihan, mutta ikää oli alle 30v joten en suostunut.

Saan lääkitystä ja terapiaa ja kaikki hyvin.

Vierailija
24/42 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsivää töihin jos ei ole työpaikkaa ennestään?

Vierailija
25/42 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tapella Kelan kanssa yli vuoden että minulle myönnettäisiin kuntoutustukea kun olin todella huonossa kunnossa ja osastolla hoidossa tasaisin välein. Myönteisen päätöksen jälkeen olin vuoden kuntoutustuella, kun piti jatkoa hakea en jaksanut Kelan kanssa enää tapella.

Nyt käyn töissä, välillä menee huonommin ja cälillä paremmin, pakko vain pärjätä.

Ikää nyt 29v.

Vierailija
26/42 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se maniavaiheen töppäilyjä muuksi muuta vaikka missä terapiassa kävis ja masennusvaihe paranee kun elää normaalia elämää.

Näin ajattelen, diagnoosi ei kyllä vielä ole varma.

Vierailija
27/42 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha hakea töitä, joista lentää pihalle viimeistään sitten kun selviää että on bibo.

Vierailija
28/42 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanha sitten olet? Miksei ole työpaikkaa? Tai opiskelupaikkaa?

Vierailija
29/42 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä sukulaisella on aika pahakin, usein osastolla, vuosia yritetty pehmeällä laskulla töihin jne., mutta aina todetaan toivottomaksi. Hänellä oli työpaikkakin, mutta stressaantui aina siellä niin paljon, ettei pystynyt käymään kuin hetken. Sitten sai tavallaan kenkää, kun ei pystynyt töihin monesta yrityksestä huolimatta.

Vierailija
30/42 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on bipo oireettomassa vaiheessa, se ei todellakaan ole aihe potkia pois töistä edes työhöntulotarkastuksessa!

Eikä sielläkään ole pakko kertoa tästä.

Ja vaikka kertoisikin niin jos on työkykyinen ja itse haluaa tehdä töitä, niin ei se haittaa vaikka olis syöpä!

Vierailija
31/42 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kursseja, sairaslomia tai muuta ei-oikeita työpaikkoja.

Vierailija
32/42 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha hakea töitä, joista lentää pihalle viimeistään sitten kun selviää että on bibo.

En minä ainakaan siitä kerro.

Ei se vaikuta mitenkään mihinkään.

Vierailija
33/42 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet päästänyt elämäsi tuohon jamaan?

No ehkäpä juuri siksi, että on sairas. Vai kykenetkö sinä sairaana töihin? Ai niin, sinä olet niin vahva, ettet koskaan sairastu.

Vierailija
34/42 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet päästänyt elämäsi tuohon jamaan?

mitä sossu antaa. Töitä menen hakemaan vasta sitten kun käyttöön otetaan kansalaispalkka, eikä työnteko ole pelkkää hölmöläisten peitonpidennystä.

Mitä järkeä tehdä työtä jos ei tienaa sosiaalitukia enempää?

Vierailija
35/42 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaakuntoisten työllisyyttä voisi parantaa kun täysin työkykyisiäkin on niin paljon työttöminä? Työllistäkää ensin ne "terveet" ja palataan asiaan sitten.

Ja kerro se lääkärille ja Kelan lääkäreille kans.

Vierailija
36/42 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 luku

Työnantajan velvollisuudet

10 §

Työntekijän suojelu

Jos työntekijälle suoritettu terveystarkastus osoittaa, että työntekijällä henkilökohtaisten terveydellisten ominaisuuksien takia on ilmeinen alttius saada työstä vaaraa terveydelleen, työntekijää ei saa käyttää tällaiseen työhön.

vaivat ja sairaudet. Jos niistä valehtelee, se on irtisanomisperuste. Itse olen työskennellyt 8 vuotta työterveyshuollossa ja ainoastaan kerran mun asiakas ei ole saanut sopivuuslausuntoa lääkäriltä ja silloinkin oli kyse fyysisestä työstä ja pahasta selkäviasta. Mielenterveysongelmaisia asiakkaita on pilvin pimein, masennuksesta skitsofreniaan, ja töissä käyvät ihan normaalisti.

Näytätkö lakipykälän mikä näin sanoo?

Eli jos jälkikäteen tulee ilmi, että työntekijällä on ollut jokin ominaisuus, joka olisi estänyt sopivuuslausunnonsaamisen, se on tylösuhteen purkamisperuste. Sanoin ensin väärin, että olisi irtisanomisperuste.

Edelleen, miksi kaksisuuntainen mielialanhäiriö olisi este?

Miksi se olisi sellainen että sen takia ei olisi sopiva työhön?

Koska se ei vaikuta työhön mitenkään, siitä ei myöskään tarvitse mainita.

EI myöskään tarvitse mainita kivuliaisista, runsaista kuukautisista.

Tai kondyloomasta, herpeksestä jne.

Otin ainoastaan kantaa siihen saako valehdella ettei sairasta sitä.

Vierailija
37/42 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksisuuntainen tyyppi yksi. Vuosi sairaslomaa ja kaksi vuotta kuntoutustukea. Saa nähdä mitä jatkossa.

Vierailija
38/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu vähän ammatistakin. Kunnan ja valtion työntekijöillä on ns ammatillisen työkyvyttömyyden kriteeri. Eli jos et ole kykenevä juuri siihen omaan työhösi (ole, joita, lääkäri, poliisi jne.) niin sinua ei aleta uudelleenkouluttaa. Ja nuo kaikki ammatit on semmoisia että jos ei bipo oo tosi hyvässä hoitotasapainossa niin enpä haluaisi että sellainen potilas noita töitä tekee, esim opettaja vastuussa lasten turvallisuudesta jne. Pitäisi kyllä pään olla kunnossa.

Vierailija
39/42 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2012 klo 11:53"]

lääkityksellä!!! Ja ihan työkykyisenäkin pitää. Ei taida ap jaksa syödä säännöllisesti pillereitään, siltä vähän kuulostaa.

[/quote]

Valitettavasti ei kaikilla, lääkityksestä huolimatta.

Yrittäkäää nyt ymmärtää, että nämä sairaudet oireilevat eri ihmisillä eri tavoin. Aivan samoin kuin jollakin syöpä paranee hoidolla, toinen taas kuolee siihen samaan syöpään. 

Vierailija
40/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä psykiatrien huuhaa sairauksia. Jos todetaan mielisairaus lääkitään psykiatrien toimesta kuoliaaksi. Kuolet 5-10 vuodessa. Eläkettä saattaa joku armelias lääkäri kirjoittaa.

Psykiatrinen järjestelmä on järjestelmällistä ihmisten murhaamista. Psykiatrisia mielisairauksia ei ole olemassa sairauksina ja niihin ei tarvitse lääkehoitoa.

http://seroquelwithdrawal.blogspot.fi/

Psykiatrit ovat puoskareita.