Lue keskustelun säännöt.
Jos todetaan kaksisuuntainen mielialahäiriö, niin pääseekö eläkkeelle?
Kommentit (42)
Mun ex on työkyvyttömyyseläkkeellä kaksisuuntaisen takia. Ollut kymmenisen vuotta. Ikää hänellä 50 v. Sitä ennen oli vuosia, kun ei osattu diagnosoida, ja diagnoosin jälkeenkin oli ensin kolme vuotta sairauslomalla tai jollakin määräaikaisella eläkkeellä, en enää muista tarkkaan, mutta sitten lopulta sai lopullisen työkyvyttömyyseläkepäätöksen.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Luultavasti sairastan sairautta (en ole varma) joka työpaikassa kyllästyn äkkiä ja en jaksa enää. Kyllästyn ihmisiin ja tehtäviin elleivät ne ole juuri minua kiinnostavia. Väsyn aikaisiin herätyksiin, en jaksa ja olen ärtynyt ihmisiä kohtaan ja heidän jo läsnäolonsa ärsyttää. Joskus makaan vaan sängyssä ja en pysty tekemään edes tavallisia elämän asioita. En silti ala syömään mitään lääkkeitä, olen tällainen ja muut sopeutukoot.
Ihmisiä on erilaisia - ja minä saan olla minä.
En ainakaan kerro mitään yhdelläkään työpaikalla, eihän silloin palkata.
Eläkkelle en halua, sillä tulot ovat pienet tuolloin..mielummin vaikka määräaikaisia töitä ja välissä ansiosidonnaisella jne. Vakipaikan haluan vain paikasta, johon oikeasti haluan, vuosia olen nöyristellyt vaan mitä ollut tarjolla..valehdellut haastatteluissa, jotta saan paikan jne. Seuraavaksi haluan arvolleni sopivan paikan. Olen akateeminen, opiskellutkin pitkälle, vaikka olisi bipo.
Elän terveellistä ja tasapainoista elämää, kuntoilen ja syön monipuolisesti ja otan vitamiinit. En tupakoi ja alkoholia käytän silloin tällöin - en yksin, joko lähden ulos tai kaverin kanssa johonkin.