Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ADHD naiselle tyypillistä, että kun

Vierailija
25.09.2023 |

hän rakastuu, hän rakastuu täysillä. Suhde ollut alusta saakka yhtä vuoristorataa. Välillä rakastetaan, toisinaan vihataan. Muitakin oireita on.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa!

Vierailija
2/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD-miehelle on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oma tyttöystävä on tuollainen. Hänellä ADD ja järkyttävä hylkäämisen pelko.

Vierailija
4/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus.

Onko adhd naiselle tyypillistä, että kun menee paskalle niin sitä paskaa tuleekin ihan täysillä?

Vierailija
5/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

ADHD:n ydinoireet voivat näkyä monin eri tavoin parisuhteessa:

Voimakas tunteidenilmaisu, harkitsematon rahankäyttö sekä runsaspuheisuus ovat esimerkkejä impulsiivisen käytöksen haitallisista puolista. Parisuhteeseen impulsiivisuus tuo ennakoimattomuutta, yllätyksiä ja pettymyksiä.

Pitkään jatkuneet kielteiset kokemukset kehittävät usein negatiivisia uskomuksia itsestään ja kyvyistään, jolloin itsetunto rakentuu heikoksi. Silloin ADHD-oireisen puolison asenne näyttäytyy parisuhteessa negatiivisena. Hän ei luota itseensä ja tulkitsee asiat negatiivisesti.

ADHD-oireinen saattaa tylsistyä nopeasti parisuhteessakin, jonka hän mahdollisesti tulkitsee rakkauden loppumiseksi. Tylsistyminen saattaa johtaa useisiin ja vaihtuviin parisuhteisiin.

ADHD-oireisen liiallinen keskittyminen tai juuttuminen johonkin tehtävään häiritsee muiden tehtävien suorittamista. Parisuhteessa puolison tarpeet ovat silloin toissijaisia.

Pitkäkestoinen suunnitelmallisuus ja harkittu päätöksenteko ovat ADHD-oireiselle vaikeita, jonka vuoksi elämässä on paljon epäjärjestystä ja kaaosta. Puoliso joutuu usein vastuunkantajan ja tehtävien toteuttajan rooliin.

ADHD-oireisen muistivaikeuksien vuoksi sovitut lupaukset eivät välttämättä toteudu, joka aiheuttaa pettymyksen tunteita puolisolle.

ADHD-oireisen aikuisen kommunikaatio-ongelmat aiheuttavat helposti väärinkäsityksiä ja riitoja.

ADHD-oireet näyttäytyvät hyvin moni eri tavoin parisuhteessa. Parisuhteen hyvinvointiin vaikuttavat voimakkaasti myös kuormittavat elämäntapahtumat, esimerkiksi taloudelliset ongelmat, työttömyys sekä muut sairaudet, jotka ovat ADHD-oireisilla keskimääräistä yleisimpiä. N. joka seitsemällä (15%:lla) ADHD-oireisella oleva päihdehäiriö on aina merkittävä riski parisuhteelle. ADHD:n liitännäishäiriöinä voi olla myös aistitoimintojen poikkeavuutta sekä motorista kömpelyyttä. Puolisoiden väliseen fyysiseen läheisyyteen ne tuovat erityispiirteitä.

Vierailija
6/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

We are all mad down here.

Vierailija
7/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitko jotain? Ääks, en huomannut. Teeksi. Hei, seinällä menee hämppi!

Vierailija
8/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen silmänräpäyskin diagnosoidaan.

Vierailija
9/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piriä naamaariin niin rauhottuu!

Vierailija
10/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ADHD ja mikään suhde ei ole ollut noin... säälittävä. Muutenkin esim. ADHD -ryhmien seuraaminen vaikka facessa aiheuttaa sellaisen tunteen, että ei.mulla kyllä taida olla tätä.. Kun ainoa piirre on keskittymiskyvyttömyys ja aikaansaamattomuus. Tästä johtuen työ on rankkaa ja kämppä sekaisin, mutta ihmissuhteet toimii. Olen älykäs, johtuu varmaan siitä. Osaan päästää irti jos toinen niin haluaa.

Vierailija
11/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä siis epäillään ADHD:ta muutenkin. On tutkimukset vielä kesken. -AP

Vierailija
12/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä siis epäillään ADHD:ta muutenkin. On tutkimukset vielä kesken. -AP

Olen todella yllättynyt että kyse vain epäilystä. En.

Vierailija
13/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ADHD ja mikään suhde ei ole ollut noin... säälittävä. Muutenkin esim. ADHD -ryhmien seuraaminen vaikka facessa aiheuttaa sellaisen tunteen, että ei.mulla kyllä taida olla tätä.. Kun ainoa piirre on keskittymiskyvyttömyys ja aikaansaamattomuus. Tästä johtuen työ on rankkaa ja kämppä sekaisin, mutta ihmissuhteet toimii. Olen älykäs, johtuu varmaan siitä. Osaan päästää irti jos toinen niin haluaa.

Ei ole säälittävää tuntea voimakkaasti. Säälittävää on vähätellä muita, kuten sinä teet.

Vierailija
14/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei jaksa impulsiivista kumppania, ihan sama, onko diagnoosi vai ei. Toiset taas saa kiksejä impulsiivisesta kumppanista. Parisuhteessa kemia on tärkeämpi kuin diagnoosit. 

Vierailija
15/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla adhd ja rakaatun erittäin harvoin mutta kun rakastun niin rakastun palavasti. Olen 41 ja 2 kertaa ollut rakastunut.

Ekassa suhteessa olin 5 vuotta. Meillä molemmilla oli adhd niin ei se suhde toiminut. Miehellä oli lisäksi ongelma päihteiden kanssa niin se oli syy että oli pakko pistää suhde poikki. Lapsen takia. Ei sellaisessa vuoristoradassa pystynyt elämään ja lasta kasvattamaan.

Toisessa suhteessani olen ollut nyt 15 vuotta. Minulla ei ole ollut sinä aikana muita ihastuksia ja edelleen on perhosia vatsassa jos mieeheni katsoo tietyllä tavalla tai koskettaa. Se kyky minulla on että pystyn rakastumaan häneen aina vain uudestaan. Mies tasapainottaa minua paljon ja on rauhoittanut minua.

Puhutko ap nyt omasta suhteestasi? Oletko varma ettei itselläsikin ole adhd jos pelkkää vuoristorataa on teidän suhde? Mulla kokemusta vain yhdestä suhteesta kaltaiseni kanssa ja aivan älytöntä oli. Tunteet heitteli laidasta laitaan. Suhteessa ns tavismieheen joka tasapainoinen niin ei tätä ongelmaa ole.

Vierailija
16/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia olla impulssiivinen suhteessa jossa toisella ADHD

Vierailija
17/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys vaikuttaa paljon, miten adhd osaa käytännössä toimia. Siksi menestyvät adhd:t ovat nimenomaan älykkäitä. He kykenevät muokkaamaan ja ohjaamaan itseään.

Ulkopuolinen ei edes huomaa eroa.

Vierailija
18/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys vaikuttaa paljon, miten adhd osaa käytännössä toimia. Siksi menestyvät adhd:t ovat nimenomaan älykkäitä. He kykenevät muokkaamaan ja ohjaamaan itseään.

Se ei todellakaan ole kiinni henkilön älykkyydestä. 😂 Olipa typerä väite.

Vierailija
19/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tärkeää ymmärtää, että älykkyys ja ADHD ovat erillisiä asioita. Älykkyydellä voi olla vaikutusta siihen, miten henkilö käsittelee ADHD-oireitaan ja miten hän kehittää strategioita niiden hallitsemiseksi, mutta se ei ole ainoa tekijä. Monet ihmiset, jotka eivät ole älykkäiksi määriteltyjä, elävät täysipainoista ja tyydyttävää elämää ADHD:n kanssa, kun he saavat tarvitsemaansa tukea ja hoitoa.

Vierailija
20/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mielestäsi olen tyhmä, kun äo:ni on 115 ja minulla on ADHD. En kykene elämään normaalia elämää, kärsin ahdistuskohtauksista. Olen yrittänyt tehdä kokopäivätyötä, mutta aina kyllästyn. En ole löytänyt mitään työtä, jolla pystyisi elämään ja olisi samalla mieluisaa vielä 6kk jälkeenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi