Miten toimitaan, kun olen niin sairaana etten voi hoitaa esikoista ja 2vk ikäistä vauvaa...
ja mies väittää että ei saa jäädä kotiin, vaikka lääkäri kirjoitti hänelle sairastodistuksen siitä että minä olen kykenemätön lapsia hoitamaan tällä hetkellä. Onko oikeasti niin että mies ei saa jäädä kotiin, eikä ainakaan saa palkkaa näiltä 3-5 päivältä jotka kotona joutuisi olemaan?
Kommentit (26)
vaikka seuraavasti. Sanot miehelle, että jos hän ei halua jäädä kotiin hoitamaan lapsia (vaikka lääkäri on kirjoittanut sairaslomaa), niin hän sitten hommaa hoitajan niille.
Meillä mies on ollut kotona hoitamassa lapsia, kun olen ollut tosi sairaana. Lääkäri on kirjoittanut sairaslomaa, mutta palkkaa ei ole silti maksettu. Ai niin ja toisella kertaa palkkaa ei maksettu kun mies oli 2,5-vuotiaan kanssa lastenosastolla yön ja päivän. Meillä oli myös vastasyntynyt vauva ja kolmaskin lapsi, joten en voinut itse olla sairaalassa lapsen kanssa. Lääkäri kirjoitti silloinkin miehelle sairaslomaa, mutta palkkaa ei maksettu, koska työnantajan mielestä lapsi olisi voinut olla siellä yksinkin.
[i
Pakottavista perhesyistä pitää myöntää vapaata ]mutta palkanmaksu riippuu TES:stä ja työantajasta.
Eli mies puhuu puuta heinää - saa jäädä hoitamaan teitä- mutta palkkaa ei välttämättä saa.
[/quote]
..sairaslomatodistus terveelle miehelle?????
No kyllä se kuuluu tällaisissa tapauksissa kirjoittaa. Ja työnantajan kuuluu maksaa palkka sairausloma-ajalta. terveisin sairaanhoitaja
jos ei tule palkkaa niin sitten ei tule...
Ap
Miksei teillä ole tukiverkkoa? Väestöliitto, Mll, Hoivanet jne. Palkatkaa sieltä hoitaja!
No kyllä se kuuluu tällaisissa tapauksissa kirjoittaa. Ja työnantajan kuuluu maksaa palkka sairausloma-ajalta. terveisin sairaanhoitaja