Kannattaako ostaa Dacia Duster?
Ensimmäinen auto hankinnassa. Tähän mennessä olen itse ajanut lähinnä Toyotaa (yarista ja aurista) sen vähän mitä olen ajanut viime vuosina. Mielelläni ottaisinkin meille pienen ja söpön auton, mutta tyttären harrastuksen takia tarvitsemme ison auton, jossa on tilava takakontti. Dacia Duster olisi mukavan hintainen, mutta millainen se on ajaa, parkkeerata, istua kyydissä pidempää matkaa jne? Olemme tietysti menossa koeajamaan autoja, mutta olisi kiva kartoittaa vähän etukäteen. Muitakin autoja saa ehdottaa. Tarvitaan reilun kokoinen auto, johon mahtuu tavaraa ja jossa on kiva istua pidempikin matka.
Kommentit (74)
Uutena ei kannata. Käytettynä kyllä jos löydät alle 150000 ajetun niin kyllä sillä muutaman vuoden ajelee. Vanha tekniikka on todellakin vaan plussaa.
Ei ole pieni vaan hyvin mahtuu harrastaan sek s iä Dusterissa. Niin rannoilla ja metsissä.
Tämä on totta!!!
Ihme juttu. 2019 ostettiin Duster 15700€. Nyt oli ajettu 97000km ja myytiin 15200€.
Vierailija kirjoitti:
Ihme juttu. 2019 ostettiin Duster 15700€. Nyt oli ajettu 97000km ja myytiin 15200€.
Siis 2019 syksyllä ostettiin uutena.
Arvon alenema 500€ viidessä vuodessa / 100000km ajettuna?
Haje saksasta samalla rahalla käytetty pätkä-pajero.
Mulla oli monta vuotta, ja tykkäsin tosi paljon! Se on niin simppeli auto että hyvin vähän voi mennä vikaan, minulla ei mennyt mikään rikki ja myin sen sitten noin 5 vuoden jälkeen kun halusin vielä isomman. Jos olet snobi tai et kestä että snobit siitä sulle kuittailee, niin se ei käy sinulle koska on tosiaan halpa neliveto. Mulla oli turvallinen tunne kun se on aika iso.
Hyvä perusvarma auto ilman turhaa hajoavaa tekniikkaa! 10v ollut, ei mitään normaalihuoltojen ulkopuolisia vikoja.
Vierailija kirjoitti:
Eurolla saa euron auton.
duster on varmaan ihan hyvä, jos ei muusta tiedä.
Meillä on jo lähes 10 vuotta ollut Dusteri uudesta asti. Maksoi 22500 euroa nelivedolla. Vieläkin liikkeessä pyytävät samasta mallista yli 10000 euroa.
Takuun piikkiin alussa 3 vuotta korjailtiin. Mutta ei takuun loputtua ole ollut suurempia vikoja.
Ainakin 2015 vuosimallin kieppeillä Nissan Qashqai on käytännössä Dusterin sisarauto tekniikalta. Vikoja ja ongelmiin ratkaisuja voi haeskella ristiin Nissanin ja Rellun foorumeilta.
Molemmissa on Nissanin voimansiirto nelivedossa ja Rellun moottori.
Dacia on auto joka säilyttää hintansa parhaiten. 2011 ostettiin uutena 12000€, 2021 myytiin puolella uuden hinnasta 5700€. Ei suurempia vikoja normaalien kulutusosien lisäksi, kun ei juuri hajoavia osia ole. Ikkunatkin oli veivattavia.
Tää on muuten totta. Mun 2003Primerassa on paljon paremmat sisätilat kuin Nissan Qashgai 2007 mallissa. Ja se kassu oli myös järkyttävän huono ajettava.
Raidleveyden takia kun se on yhtä leveä melkeen kun pitkä. Aivan kauhea kiikku ja tämä oli kärjessä ostomäärissä vuosikausia 😀 osoittaa vaan sen että imagosyistä ihmisten piti saada "maasturi"