Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ostaa Dacia Duster?

Vierailija
01.06.2015 |

Ensimmäinen auto hankinnassa. Tähän mennessä olen itse ajanut lähinnä Toyotaa (yarista ja aurista) sen vähän mitä olen ajanut viime vuosina. Mielelläni ottaisinkin meille pienen ja söpön auton, mutta tyttären harrastuksen takia tarvitsemme ison auton, jossa on tilava takakontti. Dacia Duster olisi mukavan hintainen, mutta millainen se on ajaa, parkkeerata, istua kyydissä pidempää matkaa jne? Olemme tietysti menossa koeajamaan autoja, mutta olisi kiva kartoittaa vähän etukäteen. Muitakin autoja saa ehdottaa. Tarvitaan reilun kokoinen auto, johon mahtuu tavaraa ja jossa on kiva istua pidempikin matka.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tiedetään, parhaita tietäjiä esim Dusterista on ne jotka eivät ole ajaneetkaan sillä.

Halpisnimitys lähti alun alkaen eräiden merkkien ja toimittajien taholta.

Huvittaa kun joku kirjoitti että halpisjämäosista koottu.

Esim. samaa dieselmoottoria käyttää mersu. Nissaneissa samamoja alustan osia samalta tehtaalta.

Mersu ja nissankin siis käyttää renun jämäosat.

Haloo, moiset kommentit kuuluu suomi24 sivuille jossa melkein kaikki on juuri vastaavia kirjoituksia.

Vierailija
42/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo 130 000 km ajettuna, neliveto . Lapsia, koiria ja hevosharrastus, joten tilaa tarvitaan. Olen myös pitkä ja tykkään istua korkealla, joten sopii minulle. Kai mä nyt Jeepin ottaisin, jos saisi samalla rahalla, mutta ei saa. Nää neppiauto-lässyttäjät menee kuitenkin julkisilla, joten mitä väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmmm... Renaultin ja Nissanin jämäosista Romaniassa tehty halpisauto. Kyllä pitäisi hälytyskellojen jo soida.

Näin on. Laita reilu 70 000€ lisää ja osta Toyota Land Cruiser. On huomattavasti laadukkaampi 4 veto.

Vierailija
44/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatuukohan tuo 10 vuodessa?

Vierailija
45/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duster on kyvykäs neliveto ja alustaltaan yksi parhaista huonolla tiellä. Mikään matka-auto se ei ole, eikä tavaratilaltaan suuri. Uudemmat ovat hyviä, vanhempien melu- ja laatutaso ei vakuuta.

Vierailija
46/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo 130 000 km ajettuna, neliveto . Lapsia, koiria ja hevosharrastus, joten tilaa tarvitaan. Olen myös pitkä ja tykkään istua korkealla, joten sopii minulle. Kai mä nyt Jeepin ottaisin, jos saisi samalla rahalla, mutta ei saa. Nää neppiauto-lässyttäjät menee kuitenkin julkisilla, joten mitä väliä.

Jeep menne minne vaan kun jaksaa vetää tai työntää. Johtaa vikatilastoja vähänväliä...

Vierailija
47/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:53"]

Mulla ollut nyt 4 vuotta ja olen todella tyytyväinen. Kaikki toiminut hyvin, 4-veto on näpsäkkä talven liukkaissa ylämäissä jne. Tavaratila on riittävä 2 koiran ja lasten tarvikkeidenkin kanssa. Dieselkone. Toki ottaisin vaikka Jeepin, jos rahaa olisi, mutta kun ei ole, niin tämä on oikein hyvä. Nyt oli ekaa kertaa moottorin tietokoneessa joku vikakoodi, jonka korjaaminen maksoi pari sataa, mitään muuta ongelmaa ei ole ollut. Niin, ja uutena ostin siis.

Ja ihmettelen niitä, jotka sanoo ettei kannata ostaa, miksei? Miten muuten saisi asiallisen nelivedon samalla hinnalla?

Ehkä yksi syy on että arvo laskee hyvin nopeasti tällaisessa. Jos ostat uutena ja vaikkapa osamaksulla, kun olet maksanut kaikki erät, et saa autosta enää juuri mitään.

Vierailija
48/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vanhemmassa jeepissäkin, jonka ostat samalla hinnalla kuin uuden dusterin, on 5 vuoden päästä isompi jälleenmyyntiarvo ja kysyntä. Jos minulta kysyttäisi mielipidettä niin noilla tiedoilla ostaisin esim. käytetyn xc70.

Vierailija
49/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dusteri on hemmetin pieni sisätiloiltaan. Takaovet ja luukku pienet ja ahtaat.

Eihän tuonne saa edes kolmea lasta turvaistuimissaan takapenkille.

Hinta vastaa laaduntuntua, onhan tuo kolho ja muovinen, mutta hintakin edukas.

Farkku octaviakin on sisätiloiltaan suurempi ja käytännöllisempi...

Tuli meinaan jonkun verran kierrettyä autokaupoilla tässä taannoin...

Havaittua että yleisesti ottaen nämä maasturimalliset autot eivät ole sisätiloiltaan erityisen kookkaita.

Vierailija
50/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 9 vuotta nelkku dustereilla eikä merkki vaihdu kirjoitti:

Kuten tiedetään, parhaita tietäjiä esim Dusterista on ne jotka eivät ole ajaneetkaan sillä.

Halpisnimitys lähti alun alkaen eräiden merkkien ja toimittajien taholta.

Huvittaa kun joku kirjoitti että halpisjämäosista koottu.

Esim. samaa dieselmoottoria käyttää mersu. Nissaneissa samamoja alustan osia samalta tehtaalta.

Mersu ja nissankin siis käyttää renun jämäosat.

Haloo, moiset kommentit kuuluu suomi24 sivuille jossa melkein kaikki on juuri vastaavia kirjoituksia.

Dacia on mersu ostaessa.

Sama kuin seatti on puheissa audi silloin kun sitä ostetaan.

Vierailija
51/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maatuukohan tuo 10 vuodessa?

Tuo auto maksaa 10 000-12 000 € ulkomailla. Sen tarkoitus on olla halpa ja toimiva. Suomessa taitaa olla tuplat ainakin melkein triplat verotuksen kanssa. Rahalle vastinetta jos kymppitonnin maksaa uutena. Näitä dacioita käytetään Euroopassa takseina ja monilla ajettu miljoona km jopa. Romania valmisti toisessa maailmansodassa hävittäjiä joilla tiputettiin jopa amerikkalaisia koneita.

Vierailija
52/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuunnella naisen mielipidettä jossain asiassa, hetkinen ei nyt tule mieleen missä, mutten ainakaan autoa ostaessa!

Vierailija
53/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
54/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajelee paljon mökkiteitä, niin ainakin tuolla Dusterilla olisi huoleton ajella ja hyvä maavara. Ihmeen moni Dacia-kuski on tutkimusten mukaan tyytyväinen autoonsa. Täytyy olla kyse hinta/laatusuhteesta, koska eihän se ole uusinta tekniikkaa. Itsellä ei kokemusta, mutta relluja on ollut sen verran etten niitä kammoksu.

Vierailija
55/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajelee paljon mökkiteitä, niin ainakin tuolla Dusterilla olisi huoleton ajella ja hyvä maavara. Ihmeen moni Dacia-kuski on tutkimusten mukaan tyytyväinen autoonsa. Täytyy olla kyse hinta/laatusuhteesta, koska eihän se ole uusinta tekniikkaa. Itsellä ei kokemusta, mutta relluja on ollut sen verran etten niitä kammoksu.

Miksi ei olisi tyytyväisiä? :D Auto myy paremmin kuin hyvin Euroopassa. Ei hitto miten ennakkoluuloista porukkaa tässä maassa.

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/dacia-duster-europes-best-s…

Vierailija
56/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, voihan olla että laatu on parantunut takavuosista. Oltiin miehen kanssa autoliikkeessä joskus 2014,  etsittiin mulle autoa. Katselin sekä uutta Dacia Lodgya että samassa liikkeessä ollutta Toyota Avensista vm 2009. 

Dacian peltien paksuus ei ollenkaan vakuuttanut mua + että se ei ollut automaatti (ajan paljon kaupungeissa ja kyllä se automaatti helpottaa hommaa). Ostin sen Toyotan, se on edelleen ruosteeton eikä mitään vikaa, mitä nyt kuluvia osia on luonnollisesti uusittu ja viimeksi herkistettiin takajarrut.

En mä nyt usko että se huono auto on kuitenkaan, mutta kysy joltain autonkorjaajalta tai jos tunnet jonkun jobbarin, niillä on paras tieto. 

Vierailija
57/74 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:53"]

Mulla ollut nyt 4 vuotta ja olen todella tyytyväinen. Kaikki toiminut hyvin, 4-veto on näpsäkkä talven liukkaissa ylämäissä jne. Tavaratila on riittävä 2 koiran ja lasten tarvikkeidenkin kanssa. Dieselkone. Toki ottaisin vaikka Jeepin, jos rahaa olisi, mutta kun ei ole, niin tämä on oikein hyvä. Nyt oli ekaa kertaa moottorin tietokoneessa joku vikakoodi, jonka korjaaminen maksoi pari sataa, mitään muuta ongelmaa ei ole ollut. Niin, ja uutena ostin siis.

Ja ihmettelen niitä, jotka sanoo ettei kannata ostaa, miksei? Miten muuten saisi asiallisen nelivedon samalla hinnalla?

Ehkä yksi syy on että arvo laskee hyvin nopeasti tällaisessa. Jos ostat uutena ja vaikkapa osamaksulla, kun olet maksanut kaikki erät, et saa autosta enää juuri mitään.[/quote

Prosenteissa tuskin putoaa enempi kun muissakaan.

Vierailija
58/74 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dacia Duster 2011 itsellä, tosi hyvä auto. Täälläkin näyttää olevan "tietäjiä".  Hienoa, kun ei tarvi laskeutua autoon, eikä kiivetä ylös maantieltä autosta noustessa, niinkuin jossakin lättä-bemarissa :) 

Vierailija
59/74 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dusteri on hemmetin pieni sisätiloiltaan. Takaovet ja luukku pienet ja ahtaat.

Eihän tuonne saa edes kolmea lasta turvaistuimissaan takapenkille.

Hinta vastaa laaduntuntua, onhan tuo kolho ja muovinen, mutta hintakin edukas.

Farkku octaviakin on sisätiloiltaan suurempi ja käytännöllisempi...

Tuli meinaan jonkun verran kierrettyä autokaupoilla tässä taannoin...

Havaittua että yleisesti ottaen nämä maasturimalliset autot eivät ole sisätiloiltaan erityisen kookkaita.

Ei ole pieni vaan hyvin mahtuu harrastaan sek s iä Dusterissa. Niin rannoilla ja metsissä.

Vierailija
60/74 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta autolta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän