Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ostaa Dacia Duster?

Vierailija
01.06.2015 |

Ensimmäinen auto hankinnassa. Tähän mennessä olen itse ajanut lähinnä Toyotaa (yarista ja aurista) sen vähän mitä olen ajanut viime vuosina. Mielelläni ottaisinkin meille pienen ja söpön auton, mutta tyttären harrastuksen takia tarvitsemme ison auton, jossa on tilava takakontti. Dacia Duster olisi mukavan hintainen, mutta millainen se on ajaa, parkkeerata, istua kyydissä pidempää matkaa jne? Olemme tietysti menossa koeajamaan autoja, mutta olisi kiva kartoittaa vähän etukäteen. Muitakin autoja saa ehdottaa. Tarvitaan reilun kokoinen auto, johon mahtuu tavaraa ja jossa on kiva istua pidempikin matka.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy siinä Toyotassa vaan, Corolla (eli Auris) on vikatilastoissa aina varsin hyvin menestynyt. Nämä halvat Daciat ja Kiat eivät todellakaan ole. Muovinen sisustushan näistä kaikista löytyy, mutta oleellinen ero on konepellin alla.

Vierailija
22/74 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanttaa ajaa uutta 2018 mallia, on aivan eri maata kun edellinen versio. Penkit ja sisusta parempia ja äänieristystä lisätty. Vaikkakin penkin kiskon alle etulaitaan suosittelen muutaman sentin korotusta ja vararenkaan ympärille äänieristystä ja oviin lisäpainoa äänieristeellä. Taakse sisälokarit on hyvä hommata jos ajaa paljon soralla. Hinta laatusuhde kohdallaan. Nissan/Renault on ajanut tekniikan viat/lastentaudit pois. Koska dacia tehdään näitten vanhalla tekniikalla, mitä minä pidän pelkkänä plussana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäydy siinä tojotassa. Miksi huonompaan haluaisit vaihtaa?

Vierailija
24/74 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota menestyy vikatilastoissa. Naisystävällä on toyota yaris ja mulla citroen, molemmat kymmenen vuotta vanhoja.

Mun Citroenista on mennyt ohjauksen niveliä, laturi, ikkunanostin ja pari parkkitutkan anturia ja ilmeisesti vesipumppu vuotaa vähän ja jakohihna pitäisi kohta vaihtaa. Naisystävän toyota on ollut korjattavana vain pari kertaa. Citroenilla on nyt ajettu lähes 300 tkm, Toyotalla 100 tkm.

Vierailija
25/74 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan taas pitkään matka-ajoon ehkä sopivin jollei sitten diesel.Suomessa yleensä myös autot myydään riisuttuna varusteista joten varustelu ei kiukuta.Ainostaan huollot tarkkaan liikkeessä jos esiintyy sitten isompia vikoja korvausten takia joita esiintyi alkusarjoissa.

Vierailija
26/74 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:53"]

Mulla ollut nyt 4 vuotta ja olen todella tyytyväinen. Kaikki toiminut hyvin, 4-veto on näpsäkkä talven liukkaissa ylämäissä jne. Tavaratila on riittävä 2 koiran ja lasten tarvikkeidenkin kanssa. Dieselkone. Toki ottaisin vaikka Jeepin, jos rahaa olisi, mutta kun ei ole, niin tämä on oikein hyvä. Nyt oli ekaa kertaa moottorin tietokoneessa joku vikakoodi, jonka korjaaminen maksoi pari sataa, mitään muuta ongelmaa ei ole ollut. Niin, ja uutena ostin siis.

Ja ihmettelen niitä, jotka sanoo ettei kannata ostaa, miksei? Miten muuten saisi asiallisen nelivedon samalla hinnalla?

Mitsubishi asx oli ainakin vielä viime vuonna halvin 4-veto automaattina. Made in Japan. Huollot Mitsuun aika kalliita, niin porukka vaihtanut niitä Suzuki Vitaraan.

Vierailija
27/74 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on sinun selälle hyvä ei välttämättä ole minun selälle hyvä.

Käy koeajolla niin tiedät onko penkit ja ajettavuus sinulle hyvä.

Muissa kyselyissä vaihtaisin palstaa sinne missä oikeasti asioista tiedetään.

Tämä palsta ei ole siihen paras ja luotettavin.

Vierailija
28/74 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:53"]

Mulla ollut nyt 4 vuotta ja olen todella tyytyväinen. Kaikki toiminut hyvin, 4-veto on näpsäkkä talven liukkaissa ylämäissä jne. Tavaratila on riittävä 2 koiran ja lasten tarvikkeidenkin kanssa. Dieselkone. Toki ottaisin vaikka Jeepin, jos rahaa olisi, mutta kun ei ole, niin tämä on oikein hyvä. Nyt oli ekaa kertaa moottorin tietokoneessa joku vikakoodi, jonka korjaaminen maksoi pari sataa, mitään muuta ongelmaa ei ole ollut. Niin, ja uutena ostin siis.

Ja ihmettelen niitä, jotka sanoo ettei kannata ostaa, miksei? Miten muuten saisi asiallisen nelivedon samalla hinnalla?

Mitsubishi asx oli ainakin vielä viime vuonna halvin 4-veto automaattina. Made in Japan. Huollot Mitsuun aika kalliita, niin porukka vaihtanut niitä Suzuki Vitaraan.

Isokin "porukka" niitä vaihtanut?

Vierailija
29/74 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla näyttää olevan tiedot Dusterista huhupuheita, kun ei tiedetä mistä puhutaan.

Kannattaa mennä liikkeestä hakemaan koeajoauto ja kokeilla sitä sellaisilla teillä missä ajelee.

Kannattaa kurkkia joka paikkaan, vaikka allekin miltä näyttää, ja mitä siä todella on.

Varsinkin näillä huonenevilla teillä huomaa kuin hieno jousitus siinä on. Kaikissa vastaavissa pintakova.

Tekniikkahan on testattua ja toimivaa, käytössä mm. Nissaneissa ja Mersuissa.

Väittävät tekniikkaa vanhaksi, olkoon, ei haittaa kun uusissa Mersuissakin on sitä samaa tekniikkaa!

On mukava ajella kun tietää ettei joudu olemaan uuden, varsinkaan turhakkeiden testaaja.

Vierailija
30/74 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Din din din, another one drives a Duster

Vierailija
31/74 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut Dusterilla kohta 200000 km, josta lähes puolet metsäautoteillä. Ainoa vika on ollut 52€ maksava abs-hammaskehä.

Vierailija
32/74 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:58"]

Outoja vastauksia olet saanut, tuskin noilla negatiivisia kommentteja antaneilla on omakohtaista kokemusta. Ainakaan en samaa mieltä ole.

Isällä on Duster, joten olen ajellut sillä useita kertoja, enkä osaa tähän mitään negatiivista oikein mainita. No, kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle vaihteen, niin siinä on jotain jännää erilaista, ainakin siinä vanhemmassa mallissa.

Olen myös koeajanut uudemman mallin ja oli vielä parempi kuin vanhempi malli. Kannattaa ehdottomasti koeajaa, sitten näet onko se sun makuusi.

Kytkimen ja vaihdelaatikon toiminta on tosiaan ihan "omanlaistaan" (=todella outoa..). Lisäksi käsijarru jämähtää oudon helposti jumiin, vaikken ole mikään bodari vaan keski-ikäistyvä nainen. Olen siis ajanut työpaikan Dacia Dusterilla useita kertoja.

En ostaisi itselle. Ja kokemusta / vertailupohjaa on monenlaisista autoista, halvemmista ja kalliimmista.

2018 malli on ihan jotain muuta ja uutta. Kannattaa koeajaa, auto yllätti erittäin positiivisesti! :)

Eikä mitkään 2-vetoiset ole maastoautoja, huom!

Vierailija
33/74 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/74 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kokeilemassa uutta koeajo Dusteria kun autonvaihto edessä.Lukemani perusteella piti olla tosi huono auto esim äänekäs osat irti penkit surkeat ja ovat kuulemma jo umpi ruosteessa uudetkin ,maalit irtoilee ja mikään ei toimi. Ajoin kolme eri merkkistä saman oloista autoa hinnat 23000-37000.Yllätyin koska Duster oli sisämelultaan hiljaisin tiloiltaan isoin ja ajoasento parhain ja jousitus normaali ajossa mukavin.Auton sisätilojen viimeistely samaa tasoa kuin kahdessa muussakin.En löytänyt mitään irronneita osia eikä auto vielä ollut kerennyt puhki ruostumaan.Dusteri jatkossa käyn vielä muutaman merkin kokeileen ennen kun teen päätöksen.Jos joku on vähänkään merkistä kiinnostunut kannattaa käydä ihan ajamassa auto niin saa parhaan kuvan minkälainen se on.Jos vain lukee keskustelu sivuja saattaa itselle sopiva auto jäädä kauppaan.

Vierailija
35/74 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväperheellä on ollut vuosikaudet, varmaan suunnilleen siitä lähtien kun näitä kyseisiä autoja sai, ja ovat olleet todella tyytyväisiä. Juuri vaihtoivat uuteen malliin.

Vierailija
36/74 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajojen jälkeen laitoin 1,5 diesel Dusterin tilaukseen on kyllä hintaluokassaan hyvä.TM lehti 04 2019 testasi useita autoja Lapissa mukana myös Duster 1,6 bensiini.Omat huomioni olivat samanlaiset kuin lehden.Lähivalot ovat hiukan heikot niin kuin monessa muussakin merkissä mutta helposti korjattavissa paremmilla polttimoilla ja lisäkaukovaloja löytyy paljon erilaisia niin johan rupee näkemään.Kannattaa ostaa lehti ja lukaista jos Dusterin lämpimyys, eteneminen lumessa,jarrut,ajettavuus arveluttaa .

Vierailija
37/74 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmmm... Renaultin ja Nissanin jämäosista Romaniassa tehty halpisauto. Kyllä pitäisi hälytyskellojen jo soida.

Tyypillistä suoli-24 palstan asiatonta ja perustelematonta mölinää.

Kannattaa jättää omaan arvoonsa. tuo kommentti.

Vierailija
38/74 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mikäli liikkuu paljon pääkaupunkiseudun ulkopuolella ei kaupparatsuille eikä stadussymboliksi. Maavaraa on kunnon pohja ei muovia, oikea neliveto. Helppo huoltaa polttimoiden vaihdot, öljyn vaihdot, sulakkeet hyvin käsillä. Löytyy tilaa webastolle. Metalli vanteet maastossa ne ainoat oikeat.

Auto etenee hyvin kivikossa, lumessa, mudassa.

Kromia eikä liikaa herkkää elektroniikkaa.

Huollon tarve ollut todella vähäinen 201000 kilometrin aikana lommoja kylläkin tullut.

Pitkille usein toistuville moottoritie reissuille ja näyttely koristeeksi pihalle hommaisin jonkun muun.

Vierailija
39/74 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaus Johnson perämoottoriin evikan jäännösosista osoittaa täydellistä kokemuksen puutetta. Itselläni ja kaverillani - 80luvun alkupuolen 20 hv Johnson pm. Ei minkäänlaista ogelmaayli 35 vuoden käytössä kummallakaan. Ajan paljon. Koko aikana vain pari perushuoloa kassaariin ja normaslit öljyn vaihdot. Ne on työkoneita, jotka tehty Usassa ihan eri käyttötuntimääriin, joita Suomessa ei kerkeä eläessään edes ajella. Luotettavuuden huippuja

Vierailija
40/74 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaus Johnson perämoottoriin evikan jäännösosista osoittaa täydellistä kokemuksen puutetta. Itselläni ja kaverillani - 80luvun alkupuolen 20 hv Johnson pm. Ei minkäänlaista ogelmaayli 35 vuoden käytössä kummallakaan. Ajan paljon. Koko aikana vain pari perushuoloa kassaariin ja normaslit öljyn vaihdot. Ne on työkoneita, jotka tehty Usassa ihan eri käyttötuntimääriin, joita Suomessa ei kerkeä eläessään edes ajella. Luotettavuuden huippuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi