Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ostaa Dacia Duster?

Vierailija
01.06.2015 |

Ensimmäinen auto hankinnassa. Tähän mennessä olen itse ajanut lähinnä Toyotaa (yarista ja aurista) sen vähän mitä olen ajanut viime vuosina. Mielelläni ottaisinkin meille pienen ja söpön auton, mutta tyttären harrastuksen takia tarvitsemme ison auton, jossa on tilava takakontti. Dacia Duster olisi mukavan hintainen, mutta millainen se on ajaa, parkkeerata, istua kyydissä pidempää matkaa jne? Olemme tietysti menossa koeajamaan autoja, mutta olisi kiva kartoittaa vähän etukäteen. Muitakin autoja saa ehdottaa. Tarvitaan reilun kokoinen auto, johon mahtuu tavaraa ja jossa on kiva istua pidempikin matka.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se citymaasturi ole??? Mitähän sillä ykkösellä...

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:58"]

No, kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle vaihteen, niin siinä on jotain jännää erilaista, ainakin siinä vanhemmassa mallissa.

[/quote]

Mitä sä olet tehnyt ykkösellä? Ollut jossain ojanpohjalla vai? Jos siis neliveto, niin ei sitä ykkösvaihdetta juuri käytetä.

[/quote]

Vierailija
2/74 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:54"]

Hmmmm... Renaultin ja Nissanin jämäosista Romaniassa tehty halpisauto. Kyllä pitäisi hälytyskellojen jo soida.

[/quote]

Onneksi ei ole volkkarin osilla kasattu.

[/quote]

Volkkarin jämäosista halvalla kasattu - löytyy sekin. Seat! Melkein kuitenkin jos noiden kahden välillä olisi pakko valita niin Seatin ottaisin, saksalaiset jämät on kuitenkin ihan eri, mitä ranskiksen jämät!
[/quote]
skoda myös.
sama asia kuin ennenvanhaan perämoottoreissa,johnsonit tehtiin yövuorossa linjalta pudonneista evinruden osista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

(melkein) kaikki uudet perheautot on niin toisensa kaltaisia että niitä ei välttämättä maallikko erota toisistaan muuten kuin ulkomuodolta ja lisävarusteilta. Kannattaa kuitenkin käydä koeajamassa ainakin paria eri merkkiä ja kokeilla pikkaisen eri kokoisia siinä kokoluokassa mitä on hakemassa. 

Vierailija
4/74 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
5/74 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh :D No ei kannata.

Vierailija
6/74 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurolla saa euron auton.

duster on varmaan ihan hyvä, jos ei muusta tiedä.

Vierailija
7/74 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dacia on halpis rellu, hinta on halpa koska on vanhaa ja halpaa tekniikkaa, penkit huonot ym.
Kannattaa googlettaa ja käydä koeajamassa ajan kanssa, pyytää koko päiväksi auto.

Vierailija
8/74 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut nyt 4 vuotta ja olen todella tyytyväinen. Kaikki toiminut hyvin, 4-veto on näpsäkkä talven liukkaissa ylämäissä jne. Tavaratila on riittävä 2 koiran ja lasten tarvikkeidenkin kanssa. Dieselkone. Toki ottaisin vaikka Jeepin, jos rahaa olisi, mutta kun ei ole, niin tämä on oikein hyvä. Nyt oli ekaa kertaa moottorin tietokoneessa joku vikakoodi, jonka korjaaminen maksoi pari sataa, mitään muuta ongelmaa ei ole ollut. Niin, ja uutena ostin siis.

Vierailija
9/74 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 16:53"]

Mulla ollut nyt 4 vuotta ja olen todella tyytyväinen. Kaikki toiminut hyvin, 4-veto on näpsäkkä talven liukkaissa ylämäissä jne. Tavaratila on riittävä 2 koiran ja lasten tarvikkeidenkin kanssa. Dieselkone. Toki ottaisin vaikka Jeepin, jos rahaa olisi, mutta kun ei ole, niin tämä on oikein hyvä. Nyt oli ekaa kertaa moottorin tietokoneessa joku vikakoodi, jonka korjaaminen maksoi pari sataa, mitään muuta ongelmaa ei ole ollut. Niin, ja uutena ostin siis.

[/quote]

Ja ihmettelen niitä, jotka sanoo ettei kannata ostaa, miksei? Miten muuten saisi asiallisen nelivedon samalla hinnalla?

Vierailija
10/74 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/74 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vain juntit ajavat Dusterilla. Muovinen ylisuuri neppiauto on se.

Vierailija
12/74 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos kerran Dacia on surkea, mikä kannattaisi sitten hankkia? Ap

Vierailija
13/74 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 tuhatta ajettu, ei vikoja.

Tilava kontti vaikka isolle koiralle, kun perä on niin pysty.

Maasto-ominaisuudet hyvät ison maavaran ja riittävän lyhyiden ykkösen ja pakin ansiosta. Nelivedolla ei monessa muussa autossa tee mitään, jos vääntö loppuu kesken. Lyhyt pakki on mukava myös ahtailla parkkipaikoilla.

Hyvä ajettava kuoppaisella tiellä.

Vakaa ajettava moottoritiellä.

Kapea keskikonsoli mahdollistaa esim. suksien kuljettamisen penkkien välissä.

Lokerikko varapyörän ympärillä kätevä harvemmin tarvittaville tavaroille.

Vierailija
14/74 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm... Renaultin ja Nissanin jämäosista Romaniassa tehty halpisauto. Kyllä pitäisi hälytyskellojen jo soida.

Vierailija
15/74 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja vastauksia olet saanut, tuskin noilla negatiivisia kommentteja antaneilla on omakohtaista kokemusta. Ainakaan en samaa mieltä ole.

Isällä on Duster, joten olen ajellut sillä useita kertoja, enkä osaa tähän mitään negatiivista oikein mainita. No, kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle vaihteen, niin siinä on jotain jännää erilaista, ainakin siinä vanhemmassa mallissa.

Olen myös koeajanut uudemman mallin ja oli vielä parempi kuin vanhempi malli. Kannattaa ehdottomasti koeajaa, sitten näet onko se sun makuusi.

Vierailija
16/74 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja vastauksia olet saanut, tuskin noilla negatiivisia kommentteja antaneilla on omakohtaista kokemusta. Ainakaan en samaa mieltä ole.

Isällä on Duster, joten olen ajellut sillä useita kertoja, enkä osaa tähän mitään negatiivista oikein mainita. No, kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle vaihteen, niin siinä on jotain jännää erilaista, ainakin siinä vanhemmassa mallissa.

Olen myös koeajanut uudemman mallin ja oli vielä parempi kuin vanhempi malli. Kannattaa ehdottomasti koeajaa, sitten näet onko se sun makuusi.

[/quote]

Kytkimen ja vaihdelaatikon toiminta on tosiaan ihan "omanlaistaan" (=todella outoa..). Lisäksi käsijarru jämähtää oudon helposti jumiin, vaikken ole mikään bodari vaan keski-ikäistyvä nainen. Olen siis ajanut työpaikan Dacia Dusterilla useita kertoja.

En ostaisi itselle. Ja kokemusta / vertailupohjaa on monenlaisista autoista, halvemmista ja kalliimmista.

Vierailija
17/74 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle vaihteen, niin siinä on jotain jännää erilaista, ainakin siinä vanhemmassa mallissa.

[/quote]

Mitä sä olet tehnyt ykkösellä? Ollut jossain ojanpohjalla vai? Jos siis neliveto, niin ei sitä ykkösvaihdetta juuri käytetä.

Vierailija
18/74 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:54"]

[/quote]

Etsi kukkarolle sopiva mahdollisimman vähän ajettu Avensis farkku.

Vierailija
19/74 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:54"]

[/quote]

[/quote]

Volkkarin jämäosista halvalla kasattu - löytyy sekin. Seat! Melkein kuitenkin jos noiden kahden välillä olisi pakko valita niin Seatin ottaisin, saksalaiset jämät on kuitenkin ihan eri, mitä ranskiksen jämät!

Vierailija
20/74 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöautona nelivetoisena pienillä ajoilla hyvä valinta. Töissä niitä on neljä diesel 4WD:tä ja yhdessäkään ei ole ollut vikoja 60-120 tkm ajettuina. Paksussakin lumessa menee lukoilla ja ajonvakaus poiskytkettynä aika mukavasti. Moitittavaa on mm. kuljettajan penkin olematon reisituki, sisätilojen kylmyys talvella ja rengastuksesta johtuen uraisella talvitiellä aika raju levottomuus ajossa. Muutoin näppärä auto ja etenkin huonoille teille, soralle ja lumiteille sopivampi kuin moni muu. Ennakko-odotukset ei olleet korkealla, mutta muutaman vuoden kokemuksella, käyttötarkoitukseensa hyvin soveltuvia autoja ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi