Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes JOKAINEN kaunis ja/tai seksikäs nuori nainen on raiskattu!

Vierailija
28.11.2005 |

=pakotettu/painostettu seksiin. Erikseen on tietysti tynnyrissä kasvaneet, mutta normaalia elämää viettävien parissa on näin. Huolestuttavinta on, että yhä nuoremmat ovat tuon painostuksen uhreina ympäristön paineen vuoksi.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei KOSKAAN saa syyllistää UHRIA raiskatuksi tulemisesta! Jos sinulle tulee sim. sairaskohtaus tai sinut huumataan, onko oikein, että sinut raiskataan? Ei nuoren/lapsen alkoholinkäyttö ole hallittua, muista se!

ap

Vierailija
2/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä " piiloraiskauksia" tapahtuu liikaa ehdottomasti (poikaystävä, oma aviomies, ns. kännissä pakotetaan) eikä niistä tehdä mitään ilmoituksia kun luullaan, että oma syy oli.

Kiitän onneani, että vaikka olenkin ollut vaarallisissa tilanteissa monta kertaa, niin koskaan näin ei ole käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostusta olen kokenut monestikin, kaipa osan voi jo luokitella hieman sinne raiskausyrityksen puolelle ( olo ainakin ollut jälkeenpäin todella ikävä henkisellä puolella)

Nuorempana ja epävarmempana sitä kai joskus on hieman taipunutkin painostuksen edessä. Nuoruuden epävarmuudessa ei tajua, että mies (poika) joka painostaa ei ole vaivan arvonen. Nyt vanhempana todellisuudentaju paremmin kohdallaan.

Vierailija
4/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että vain kauniita on painostettu seksiin? Ja että rumat saa sitten olla vain ihan rauhassa? Koska minua ei ole raiskattu niin taidanpa sitten olla ruma tai tynnyrissä kasvanut ts. En normaalia elämää viettänyt nuori. Huh huh, mitä juttuja! Oletkos ihan itse tämän tutkimuksen tehnyt? Voi mitä sontaa!!!!

Vierailija
5/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen pohtimaan, olisiko omalle kohdalle voinut käydä niin. Nimenomaan " piiloraiskauksia" tässä ajoinkin takaa, en pusikossa päällekarkauksia (vaikka niitäkin sattuu liian usein). Naisille on vaikea myöntää, että heidän seksuaalisuutensa on monelta osin miehen miellyttämistä - ja vain sitä.

ap

Vierailija
6/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina tunsin nuoruudessani yhden raiskatun koulusta. Parikymppisena kuulin, etta kaksi muutakin tuttua on raiskattu.

Minun tuttavapiirissani ei siis ole JOKAISTA raiskattu. Mutta mina elinkin nuoruuteni 80-luvulla (olen nyt 37v) ja olen itse tynnyrissa kasvanut...

Vierailija
7/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lähes jokainen..."

Höpön löpön. Tai sitten ap:n käsitys kauniista ja seksikkäästä on kovin suppea.

Ja toisaalta - ei tarvitse olla kaunis tai seksikäs tullakseen raiskatuksi.

Miksi keskustelette provosoiden ja provosoituen tärkeistä asioista? Todella typerää tehdä nuorten naisten seksielämän aloittamisesta ja toisaalta raiskauksista tällainen sotkeutuva ja vääriin " faktoihin" perustuva sotku. Jos keskustelunavauksen väite pitäisi paikkansa, niin se näkyisi kyllä nuorille tehdyissä tutkimuksissa ja arjessakin. Ellei sitten koko keskustelun ongelma ole vain ap:n kauneuskäsitys joka on rajoittuneempi kuin muilla.

T: Nuorisopsykiatriaan erikoistuva LL

Vierailija
8/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekavia viestejä ja outoa kommentointia. Tulee pakostakin mieleen ihmisen sosiaaliluokka ja omanarvontunto. Kaupungissa kasvaneelle valveutuneiden vanhempien lapselle aika outo juttu. Olihan siellä ne omanaikansa pissikset, mutta normaalioloissa kasvaneet ystäväni ovat myöskin säilyneet ap:n viestin kohtalolta.

Alkaa olla ahdasta jo tynnyrissä.

Vierailija
9/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

=pakotettu/painostettu seksiin. Erikseen on tietysti tynnyrissä kasvaneet, mutta normaalia elämää viettävien parissa on näin. Huolestuttavinta on, että yhä nuoremmat ovat tuon painostuksen uhreina ympäristön paineen vuoksi.

Vierailija
10/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipäätään tulee tuollainen mielikuva maailmanmenosta.

Nyt kun mietin asiaa, tiedän ne tyypit. Yhtä voisi ehkä jonkinlaiseksi kaveriksinikin sanoa. Täytyyhän niitä on enemmänkin. " Monta kaveriani on raiskattu..." tulee kyllä selkeä mielikuva millasissa porukoissa liikutaan. En kuulu niihin.

Helsingissä käytetään huumeita, sanoo äitini. Joo, asun Helsingissä, mutta en tiedä asiasta mitään.

Ap tuntee nämä raiskatut tyypit ja väittää kaikkien kauneiden kuuluvan niihin...

Mitä tästä voi päätellä?

Vierailija
11/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itse olen maalta, samoin kuin raiskatut ystävänikin... olisiko siis maaseudun ongelma?

-se raiskattu-

Vierailija
12/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
13/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

=pakotettu/painostettu seksiin. Erikseen on tietysti tynnyrissä kasvaneet, mutta normaalia elämää viettävien parissa on näin.

Joopa joo. Harvinaisen huono aloitus. Ja vielä kun ap lisää että jos näin ei ole omassa elämässä tapahtunut niin on sitten tynnyrissä kasvanut tai muuten epänormaali. Tai sitten tietenkin ruma.

Herätys ap. Pari faktaa:

1. Myös rumia tyttöjä/naisia/mummoikäisiä raiskataan/pakotetaan seksiin

2. Lähes jokaista kaunista nuorta (tai rumaa tai siltä väliltä) ei ole todellakaan raiskattu/painostettu seksiin. Oikeampi sanonta voisi olla " hälyttävän monta nuorta..." tms. Vai onko ap:lla näyttää jotain tutkimusta jossa esim. 90% kauniista nuorista olisi raiskattu tms? Ehkäpä jos näin olisi asia näkyisi myös nuorisotutkimuksissa.

3. Ei täydy olla " epänormaali" tai " tynnyrissä kasvanut" jotta näin EI olisi käynyt. Mitä siihen riittää ettei ole tullut raiskatuksi/pakotetuksi/painostetuksi seksiin? No esim. hyvä itsetunto ja itseluottamus (jota löytyy todella monelta nuorelta - ei ole pakko " antaa jotta olisi hyväksytty" ). Tai sitten se ettei dokaa aivojaan narikkaan jolloin hyväksikäytön riski kasvaa (tosin ehkä tämä käytös on ap:n mielestä tynnyrissä kasvamista...).

Kaikenkaikkiaan ap:sta ja hänen motiiveistaan saa toooodella oudon kuvan. Asia on tietenkin tärkeä ja siihen tulisi kiinnittää huomiota mutta ei nyt asiaa kannata räikeästi liiotellakaan.

Vierailija
14/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vaikeaa on vetää rajaa. Kuinka paljon itse nuorta tyttöä syyllistetään, mikäli hänelle käy huonosti. " Mitäs pukeutui liian lyhyeen hameeseen" tai " pakkoko on juoda aivot narikkaan" -tyyppiset yleistykset sulkevat todella tehokkaasti raiskatun suun.

Minullekin kaveri totesi, kun kerroin raiskatuksi joutumisestani 14-vuotiaana, että " olet sitten ollut aika ressukka, kun et ole osannut pitää puoliasi" . Kuka haluaa olla ressukka? Kuinka monelle luulet minun tuon jälkeen kertoneen?

Herätkää itse, tynnyrissä kasvaneet!!!

Vierailija
15/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tulee pakostakin mieleen ihmisen sosiaaliluokka ja omanarvontunto. Kaupungissa kasvaneelle valveutuneiden vanhempien lapselle aika outo juttu. Olihan siellä ne omanaikansa pissikset, mutta normaalioloissa kasvaneet ystäväni ovat myöskin säilyneet ap:n viestin kohtalolta. Alkaa olla ahdasta jo tynnyrissä.

Eli nuoria joilla ei ole pätkääkään itsearvostusta, -tuntoa ja/tai -luottamusta. He ovat niitä jotka toivovat ansaitsevansa toisten hyväksynnän sillä että suostuvat (vaikkeivät haluaisi) seksiin. He ovat niitä jotka koittavat kasvattaa itsetuntoaan olemalla koviksia, juomalla itsensä sekaisin joka viikonloppu ja heilumalla samalla epämääräisissä jengeissä jolloin raiskauksen/seksiin pakottamisen riski ymmärrettävästi kasvaa.

Ennen kuin ap tulee tänne mesoamaan että " ei saa syyllistää nuoria ja uhri on aina uhri" niin totta kai näin onkin. Mutta em. seikat vaikuttavat kuitenkin riskeihin. Halusi ap tai ei.

Kaiken kaikkiaan täytyy sanoa että tunnen/tiedän tasan kaksi ihmistä siitä isosta nuorisopiiristä johon kuuluin nuorena jotka tulivat raiskatuiksi. He olivat kummatkin juuri em. tyylisiä henkilöitä joilla itsetunto oli nollassa.

Vierailija
16/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minullekin kaveri totesi, kun kerroin raiskatuksi joutumisestani 14-vuotiaana, että " olet sitten ollut aika ressukka, kun et ole osannut pitää puoliasi" . Kuka haluaa olla ressukka? Kuinka monelle luulet minun tuon jälkeen kertoneen?

Herätkää itse, tynnyrissä kasvaneet!!!

Eli jos sinulle kävi huonosti niin sitten on lähes kaikille muillekin käynyt??? Harvinaisen narsistista ajattelua sinulla 36. Olet itse tynnyrissä kasvanut.

Vierailija
17/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ikäluokastani on todella monta raiskattu, minä ja monta ystävääni, vaikka olemme raittiita uskovaisia nuoria.

olen siis 20v, ehkä tätä ei tapahtunut vielä 80-luvulla?

minulla raiskaaja oli oma poikaystävä, alkoholi ei liittynyt mitenkään asiaan. ja maalta olemme!

Vierailija
18/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Naisille on vaikea myöntää, että heidän seksuaalisuutensa on monelta osin miehen miellyttämistä - ja vain sitä.

ap

Onneksi ei kuitenkaan " lähes kaikille" .

Vierailija
19/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minun ikäluokastani on todella monta raiskattu, minä ja monta ystävääni, vaikka olemme raittiita uskovaisia nuoria.

olen siis 20v, ehkä tätä ei tapahtunut vielä 80-luvulla?

minulla raiskaaja oli oma poikaystävä, alkoholi ei liittynyt mitenkään asiaan. ja maalta olemme!

Itse olen nimittäin 30v eikä ystäväpiiristäni ole raiskattu ketään. Olemme pk-seudulta. Ja sen verran läheisiä että olisimme kyllä kuulleet tuollaisesta. Olemme sen verran nimittäin erilaisia muita tragedioita (abortteja yms) kuulleet toisiltamme.

Vierailija
20/56 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä 16-vuotiaana jolloin tämä tapahtui, minulla oli kotiintuloaika puoli kahdeksalta (salkkariaika), yhdeksältä piti olla omassa huoneessa nukkumassa, jos ei nukuttanut niin piti silti olla valot sammuksissa hiljaa koskaa " nuoret tarvitsee unta" .

-39-