Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ero KÄYTÄNNÖSSÄ on sillä, onko diploomi-inssi vai pelkkä insnööri vaan?

Vierailija
06.09.2012 |

kaks sulhasta ois tässä ehdolla

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinöörejä valmistuu teknillisistä korkeakouluista ja joistakin yliopistoista.

Koulun nimestä riippumatta DI-tutkinto on yliopistotutkinto. Insinööri on ammattikorkeakoulututkinto (aiemmin opistotutkinto).

Vierailija
62/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen valintaan, miten sä täällä kyselet.., yhden kriteeri on esim tietty hiustenväri, toisen tietty pituus. Mulla kriteeri on aina ollut ylioistokoulutus. En ole koskaan edes käynyt treffeillä muiden kuin yliopistossa opiskelevien/ yliopistotutkinnon suorittaneiden kanssa aikuisiällä. Silloin kun olin vasta lukiossa en treffaillut amislaisia.

Mutta en tarkoita että olisivat huonompia, mutta se on vaan mun kriteeri. Kavereita (hyviäkin) on AMK tyyppejä, mutta puolisoksi olen halunnut yliopistossa koulutetun.

Sulla ap on varmaan toiset kriteerit ja AMK inssi ehkä

Sulle käy ihan yhtä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, ettet liiku yliopistopiireissä.

Meillä suvussa ei ole ketään jolla ei olisi yliopistotutkintoa, ja tuntuisi tosi oudolta itse valita puolisoksi AMK inssi. Edes kaveripiirissä ei ole muita kuin yliopistokoulutettuja.

Toisissa piireissä sitten toisin. Jokaisella omat mieltymyksensä.

Lika barn leker bäst :)

Vierailija
64/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kriteeri on aina ollut ylioistokoulutus. En ole koskaan edes käynyt treffeillä muiden kuin yliopistossa opiskelevien/ yliopistotutkinnon suorittaneiden kanssa aikuisiällä.

Onko sulla oikeasti vikaa päässä? Miten ihminen muuttuu paremmaksi sillä, että hänellä on yliopistotutkinto?

Voin kumota kriteerisi ihan jo parilla nopeasti mieleen tulleella esimerkillä:

- Joku maalaisyliopisto voi hyvinkin olla jollain alalla tasoltaan ison kaupungin AMK:ta heikompi. Miksi tällaisen maalaisyliopiston suorittanut olisi sinulle sopivampi?

- Henkilö on älykäs, sivistynyt ja fiksu, mutta kärsii lukihäiriöstä tms. ongelmsta, johon ei itse voi vaikuttaa. Hän kokee "kirjojen pänttäämiseen" perustuvat opinnot liian työläinä ja haluaa suorittaa käytännönläheisemmän AMK-tutkinnon. Miksi tällainen henkilö ei sinulle kelpaisi?

Vierailija
65/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan valitse sulhasta koulutuksen perusteella? Ymmärrän siinä tapauksessa, jos toisella ei olisi mitään koulutusta/ammattia/työtä eikä edes mitään hajua mitä tekisi. Mutta jos kummallakin on ihan kelvollinen tutkinto, niin vain joku idioottiblondi rupeaa tutkinnon perusteella valitsemaan!

Hyvinkin monet. Nimen omaan ne yliopistokoulutetut naiset. Itse et ehkä ole kovin koulutettu, tai sitten olet ns luokkaretkellä työläistaustasta? Kun omassa suvussa ollaan jo ties kuinka monessa polvessa kaikki akateemisia, on se itsestäänselvyys että puolisonkin pitää olla.

Vierailija
66/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodollisia vaatimuksia pätevyydestä ei ole. Totta. Mutta minun alalla, joka on vanhoillinen, käytännössä insinööri ei etene päällikkötasoa korkeammalle. Hyville insinööreille kyllä vihjataan, että kannattaisi jatkaa lukuja että eteneminen on mahdollista. Insinööri, joka etenee johtajatasolle ilman DI opintoja, on todella poikkeusyksilö. Käytännössä tiedän yhden tapauksen.

Vierailija
67/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan valitse sulhasta koulutuksen perusteella? Ymmärrän siinä tapauksessa, jos toisella ei olisi mitään koulutusta/ammattia/työtä eikä edes mitään hajua mitä tekisi. Mutta jos kummallakin on ihan kelvollinen tutkinto, niin vain joku idioottiblondi rupeaa tutkinnon perusteella valitsemaan!

Hyvinkin monet. Nimen omaan ne yliopistokoulutetut naiset. Itse et ehkä ole kovin koulutettu, tai sitten olet ns luokkaretkellä työläistaustasta? Kun omassa suvussa ollaan jo ties kuinka monessa polvessa kaikki akateemisia, on se itsestäänselvyys että puolisonkin pitää olla.

Olen yliopistotutkinnon suorittaneiden vanhempien yliopistotutkinnon suorittanut lapsi ja sisaruksillakin on yliopistotutkinto, mutta en vaan voi sietää tällaista ihmisten luokittelua tai kumppanin valintaa tutkintojen perusteella. Yliopisto ei tee kenestäkään parempaa ihmistä. Tärkeintä on se, että opiskelee alaa ja tekee työtä, joka kiinnostaa ja jonka kokee mielekkääksi ja omaan persoonaan sopivaksi. Sillä, mikä tutkinnon "taso" on, ei ole mitään väliä.

Vierailija
68/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kriteeri on aina ollut ylioistokoulutus. En ole koskaan edes käynyt treffeillä muiden kuin yliopistossa opiskelevien/ yliopistotutkinnon suorittaneiden kanssa aikuisiällä.

Onko sulla oikeasti vikaa päässä? Miten ihminen muuttuu paremmaksi sillä, että hänellä on yliopistotutkinto?

Voin kumota kriteerisi ihan jo parilla nopeasti mieleen tulleella esimerkillä:

- Joku maalaisyliopisto voi hyvinkin olla jollain alalla tasoltaan ison kaupungin AMK:ta heikompi. Miksi tällaisen maalaisyliopiston suorittanut olisi sinulle sopivampi?

- Henkilö on älykäs, sivistynyt ja fiksu, mutta kärsii lukihäiriöstä tms. ongelmsta, johon ei itse voi vaikuttaa. Hän kokee "kirjojen pänttäämiseen" perustuvat opinnot liian työläinä ja haluaa suorittaa käytännönläheisemmän AMK-tutkinnon. Miksi tällainen henkilö ei sinulle kelpaisi?

Et varmasti voikaan ymmärtää jos itse et ole akateemisesta suvusta. Ei sun tarvitsekaan. Parempi että

makuja on monia!

Ja en tunne ketään maalaisyliopistoista, meillä

suvussa ollaan (HY) lääkäreitä, hammaslääkäreitä, DI tä Otaniemestä tai hkkk ktm :iä. Muutamia humanisteja myös HYltä.

Itse silti uskon että maalsisyliopistot ovat taidokkaampia kuin AMK t. Kaverin sisko esim metropoliassa ja on kyllä aivan eri tasoa kuin yliopisto. Toki en tiedä millaista on vaikka kuopion yliopistossa.

Vierailija
69/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin varakkaasta ja koulutetusta suvusta, mutta tämä on johtanut siihen että koulutukselle en laita juuri painoa. Se ei ole minulle mitenkään "hienoa" kuten ei sekään jos on rahaa, ja koska se ei ole hienoa sen painoarvo missään menettää merkitystään.

Toki haluan ihmisen josta on minulle älyllisesti kumppaniksi, vaikea on kuvitella avioliittoa sellaisen kanssa joka osaisi puhua vain jääkiekkomatseista ja autojen rassaamisesta. Mutta näitä syvällisiä ja älyllisiä ihmisiä löytyy kyllä kaikista koulutustasoista, eikä aina akateeminen kouluskaan sitä takaa että on sellainen.

Vierailija
70/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliopistotutkinnon suorittaneiden vanhempien yliopistotutkinnon suorittanut lapsi ja sisaruksillakin on yliopistotutkinto, mutta en vaan voi sietää tällaista ihmisten luokittelua tai kumppanin valintaa tutkintojen perusteella. Yliopisto ei tee kenestäkään parempaa ihmistä. Tärkeintä on se, että opiskelee alaa ja tekee työtä, joka kiinnostaa ja jonka kokee mielekkääksi ja omaan persoonaan sopivaksi. Sillä, mikä tutkinnon "taso" on, ei ole mitään väliä.

Muelioiteeseesi. Samoin mulla omaani.

En ole sanonut että pitäisin ihmisiä huonointa tai hyvinä. Puolisokseni vaan haluan yliopistokoulutetun (mieluiten tietyltä alalta vielä).

Sä ehkä haluat puolisoksesi vaaleatukkaisen 180-senttinen hyväpeppuisen hunksin, eikä mulla ole mitään sanomista siihen. Et varmaan silti pidä vaikka ruskeatukkaisia miehiä alempana kastina. Miten se on niin vaikea hyväksyä

että ihmiset pitävät eri asioista?

Vierailija
71/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muelioiteeseesi. Samoin mulla omaani. En ole sanonut että pitäisin ihmisiä huonointa tai hyvinä. Puolisokseni vaan haluan yliopistokoulutetun (mieluiten tietyltä alalta vielä). Sä ehkä haluat puolisoksesi vaaleatukkaisen 180-senttinen hyväpeppuisen hunksin, eikä mulla ole mitään sanomista siihen. Et varmaan silti pidä vaikka ruskeatukkaisia miehiä alempana kastina. Miten se on niin vaikea hyväksyä että ihmiset pitävät eri asioista?

...tai yksi suurimmista torvista foorumilla. No, tulet oppimaan vielä elämässä, että yliopisto-koulutus on yksi pienimmistä asioista mitä tulet murehtimaan parisuhteesi aikana. Tai voihan sitä jossain ylevässä illuusiossa elää.

Vierailija
72/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muelioiteeseesi. Samoin mulla omaani. En ole sanonut että pitäisin ihmisiä huonointa tai hyvinä. Puolisokseni vaan haluan yliopistokoulutetun (mieluiten tietyltä alalta vielä). Sä ehkä haluat puolisoksesi vaaleatukkaisen 180-senttinen hyväpeppuisen hunksin, eikä mulla ole mitään sanomista siihen. Et varmaan silti pidä vaikka ruskeatukkaisia miehiä alempana kastina. Miten se on niin vaikea hyväksyä että ihmiset pitävät eri asioista?

...tai yksi suurimmista torvista foorumilla. No, tulet oppimaan vielä elämässä, että yliopisto-koulutus on yksi pienimmistä asioista mitä tulet murehtimaan parisuhteesi aikana. Tai voihan sitä jossain ylevässä illuusiossa elää.

Miksi ylipistokoulutus kriteerinä on noin tunteita herättävä asia? Jos sanoisin että haluan vaikka komean miehen niin sitä ei varmasti arvosteltaisi ollenkaan. Tai vaikka eläinrakkaan kun itsekin olen.

Koulutuksen arvostaminen on tässä maassa tabu. Demari/ ps-piireissä varsinkin. Muistutat erästä kaveriani, joka ei ole käynyt peruskoulun jälkeen kuin amiksen, samoin koko sukunsa. On tosi mukava ja fiksu ja reilu kaveri. Mitta koulutuksesta puhuminen on hänelle tabu. Hiiltyy aina jos kerron omista arvostuksistani. Hän taas on aika ulkonäkökeskeinen ja arvostelee miesten ulkonäköä ja hänellä tietyt siihen liittyvät kriteerit eikä tule mieleenkään arvostella häntä niiden takia.

Vierailija
73/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sinä tulet oppimaan käytöstapoja elämäsi aikana. Samoin suvaitsevaisuutta. Toisen haukkuminen torveksi eriävän mielipiteen (kyllä, nämä ovat mielipide-eroja) takia kertoo aika paljon ajatusmaailmastasi. Mot.

Vierailija
74/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: duunarimies

Vierailija
75/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ottaa vaivoikseen naisen, joka ei tiedä mitä eroa on ins. ja DI:llä, mutta haluaa kovasti yliopisto-koulutuksen omaavan miehen ?.

Kuulostaa hölmöltä elätettävältä.

Vierailija
76/79 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusinsinööri ostaa vaatteensa Cittarista/Prismasta, pihi, tyylitön, jonkun alainen, ajattelee asiat monimutkaisesti, selittää asiat juurta jaksain. Petteri Perusjamppa.

Dippi taas on johtavassa asemassa oleva laatumies. Ihan helmi.

Vierailija
77/79 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen mielipide on oikea, tosin minun MIELESTÄNI on arveluttavaa lokeroida ihmisiä minkään opitun asian perusteella. Kumppanin äly ja käytöstavat ovat ulkonäön ohella tärkeimpiä.

Vierailija
78/79 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI:t ovat usein myös älykkäitä. Plussana se, että osaavat hauskoja juomalauluja.

Vierailija
79/79 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon TkT ja palkka on tosi huono. Oon puoliksi apurahalla ja puoliksi palkattuna. Mun mies on TkT ja sillä on ihan ok palkka. Meidän DI kaverit tienaa kaikki meitä paremmin. Kannattaa siis selvittää työpaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi