Onko keskustelutyylisi muuttunut netinkäytön myötä?
Minun keskustelutyylini on muuttunut paljon sen jälkeen, kun olen alkanut käymään aktiivisemmin vauvapalstalla (minä siis oikeasti keskustelen täällä, en provosoi). Mulla ei ole enää mitään tarvetta väitellä tai vääntää omasta mielipiteestäni muiden kanssa irl. Ennen tykkäsin kovastikin keskustella ajankohtaisista aiheista, ja tuoda omaa mielipidettäni esille. Itse asiassa mulla ei enää ole juurikaan mitään mielenkiintoa korostaa omaa mielipidettäni toisten seurassa, koska netissä saan keskustella itseäni kiinnostavista asioista aivan riittävästi. Ja täällä olen huomannut, että totuuksia voi todellakin olla monenlaisia ja joskus omakin kanta vaatii vähän tarkistamista.
Minusta on tullut nyt sellainen rauhoittunut ihminen, joka seurassa rupattelee niitä näitä, malttaa kuunnella muita ja joka ärsyyntyy niistä kavereista, jotka alkavat meuhkaaman politiikasta tai muista ajankohtaisista aiheista. Mietin että mitä tuokin tuossa mesoaa muiden aikaa viemässä, menis nettiin. ;)