Mitä luulette että kumman itsetunto saa kovemman kolauksen kun jätetään
Kommentit (14)
Samaa paskan jauhantaa . Riippuu ihmisistä .Tähän ei ole täsmävastausta .
Naisella se ei ole ehkä itsetunto tai pelkästään se, vaan tulee hylkääminen jos on muista riippuvainen tai tunteita. Ellei ole jotain turvaa tai tukipilareita elämässä muualla.
Riippuu ihmisestä, ei sukupuolesta.
Tapailunainen ilmoitti jo alussa, että jos erotaan niin hän on sitten se joka jättää :D
Miehenä tuntuu, että kun vaimo jätti toisen miehen takia, niin häpeä oli kyllä valtava. En kehdannut sanoa kenellekkään joka ei tiennyt, että vaimo löysi paremman. Mietin kaikki mahdolliset asiat, missä olin mahdollisesti epäonnistunut vaimon mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä tuntuu, että kun vaimo jätti toisen miehen takia, niin häpeä oli kyllä valtava. En kehdannut sanoa kenellekkään joka ei tiennyt, että vaimo löysi paremman. Mietin kaikki mahdolliset asiat, missä olin mahdollisesti epäonnistunut vaimon mielestä.
Kiitos tästä. Minulla on tiedossa eräs mies - joka ei itse ole kertonut, mutta muut minulle - että minua ennen hänet oli joku nainen jättänyt mutta ei siis vaimo. Arvelen että hänellä on voinut olla tämmöset fiilikset vaikka en tiedä olivatko edes olleet kihloissa. Kun hän sitten törmäsi minuun niin elämä meni kyllä ihan solmuun. Olisiko taustalla ollut tämmöinen juttu ja suhde jota ei ehkä edes oltu päätetty asianmukaisesti. Minulle tuli sitten perin omituinen kohtalo. Nykyaikoina olen kovasti joutunut miettimään että mikä meidän juttumme oli koska minä tulin ensin jätetyksi ja hylätyksi ja mies lähti pettämään jonkun kolmannen kanssa - en edes ymmärrä mikä nainen sillä joku ihan ufo juttu... sitten mies ilmestyi kosimaan ihan kuin sillä olis voinut korvata kaiken paskan. Annoin rukkaset. Mutta nyt näyttää siltä, että mies elänyt kaikki vuodet minun päässäni - JA EHKÄ, en siis tiedä eli EHKÄ minä hänen päässään... MIKÄ OLISI KYLLÄ IHAN KAMALAA... paluuta ei siis ollut suhteeseemme mutta olisiko nyt? Elämä on kyllä aivan hirveää mutta sanotaan, että ihminen makaa niin kuin petaa - siis niinkö muka? Mutta ei voi sanoa että löysi paremman vaan ehkä itselleen sopivamman. Hurjaa että oli päätynyt ihan avioon kanssasi! Miten sekin on ollut mahdollista?
Miehillä on kroonisesti huonompi itsetunto ja naiset suojelevat heidän tunteitaan koko ajan. Joten ehdottomasti miehet
Miehellä ego kyllä saa melkoisen kolauksen. Naisella ennemminkin suru ja pettymys on tunteita jotka valtaa mielen.
Miehet ovat pinnallisia ja riippuvaisi ihailusta ja ja palvonnasta. Naiset kaipaa yhteenkuuluvaisuutta ja kun se menetetään se voi oillekin olla kova paikka. Mies siis reagoi egollaan, nainen tunteilla.
Sen tietää siitäkin että avioero tai naisen lähteminen suhteesta on kaikista vaarallisin vaihe. Heikko ego kun särkyy, on tullut monta kertaa pahaa jälkeä missä lapsetkin on joutuneet kärsimään.
Itsellänin on kokemusta mm. stalkkaamisesta eron jälkeen, ja uhkailusta. Enkä ole ainoa nainen tätä kokenut.
Naiset pärjäävät arjessa paremmin ja heillä on paremmat sosiaaliset verkostot. Miehen itsetunto saa kovemman kolauksen.
Vain miessukupuolen surkeimmissa yksilöissä on niitä Omega-Juntteja, jotka jäävät vuosikymmeniksi vainoamaan saatuaan yhdet tusinapakit. Kai ne ovat samaa sarjaa kuin he, joiden ego ei pääse erosta ylitse lainkaan. 👎
Riippuu siitä miksi ja miten jätetään.
Mut on jätetty esim. viestillä facebookissa. Syy oli vähän niin ja näin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset pärjäävät arjessa paremmin ja heillä on paremmat sosiaaliset verkostot. Miehen itsetunto saa kovemman kolauksen.
Ei se noin mene. Ei ole mulla noin.
T. nainen
Tapauskohtaista. Mutta miehinen ego on yleensä hauras.