Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä konstilla vanhemmat sais pitämään räkäiset ja kröhäiset lapsensa kotona?

Vierailija
06.09.2012 |

Työskentelen päiväkodissa ja suuri ongelma on se että vanhemmat tuovat selvästi sairaita, ei kuitenkaan kuumeisia, lapsiaan päivähoitoon. Lapset tartuttavat sitten muut lapset ja meidät aikuiset ja kierre on valmis. Kaunis puhe siitä miten lapsi on ollut hyvin väsynyt, räkä on valunut koko päivän, ei ole syönyt jne. ei auta asiassa ollenkaan. Mitä tehdä? En halua itse enää sairastua!

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan puhu sellaisesta että lapsi vähän joskus yskii tai aivastelee. Vaan sellaisesta että lapsi on niin väsynyt ja voimaton ettei jaksa leikkiä, eikä edes kävellä itse, ei halua syödä, räkä valuu vihreinä kynttilöinä nenästä koko ajan ja keuhkot rohisevat jokaisella hengenvedolla.

Vierailija
62/72 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan puhu sellaisesta että lapsi vähän joskus yskii tai aivastelee. Vaan sellaisesta että lapsi on niin väsynyt ja voimaton ettei jaksa leikkiä, eikä edes kävellä itse, ei halua syödä, räkä valuu vihreinä kynttilöinä nenästä koko ajan ja keuhkot rohisevat jokaisella hengenvedolla.

Jos lapsi jaksaa touhuta (vaikka nenä valuukin), vien pk:iin. Yhden kuumeettoman päivän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo lapsia niin, että kuume on alennettu keinotekoisesti kuumelääkkeellä. Kiva sitten lapselle maata koko päivä jossain nurkassa, kun vointi on totaalisen huono, pääasia että mamma pääsee aamulla töihin ja isi palaveriin.

terv. tarhan täti

Vierailija
64/72 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ohje yleensä kaikissa päiväkodeissa ole sama; jos ei jaksa osallistua päiväkodin toimintaan, niin lapsen paikka ei ole hoidossa.

On vanhempien ongelma, miten järjestävät lapsen hoidon kotona. Meillä ei ole isovanhempia tai muita sukulaisia hoitoavuksi, joten itse on hoidettava.

Vierailija
65/72 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaton olotila on aika hyvä mittari

Jos lapsi jaksaa touhuta (vaikka nenä valuukin), vien pk:iin. Yhden kuumeettoman päivän jälkeen.

Vierailija
66/72 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo lapsia niin, että kuume on alennettu keinotekoisesti kuumelääkkeellä. Kiva sitten lapselle maata koko päivä jossain nurkassa, kun vointi on totaalisen huono, pääasia että mamma pääsee aamulla töihin ja isi palaveriin. terv. tarhan täti

ennen kuin vanhempi on jo livahtanut ovesta ulos.

Vierailija
67/72 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ohje yleensä kaikissa päiväkodeissa ole sama; jos ei jaksa osallistua päiväkodin toimintaan, niin lapsen paikka ei ole hoidossa. On vanhempien ongelma, miten järjestävät lapsen hoidon kotona. Meillä ei ole isovanhempia tai muita sukulaisia hoitoavuksi, joten itse on hoidettava.

Vierailija
68/72 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kovin usein olet kipeänä niin kannattaa kiinnittää siihen käsihygieniin ihan oikeasti huomiota. Itse kohtaan lukuisia sairaita päivittäin (tk. hoitsu ) ja en ole ollut päivääkään kipeänä viimiseen viiteen vuoteen.

Vierailija
69/72 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen päiväkodissa ja suuri ongelma on se että vanhemmat tuovat selvästi sairaita, ei kuitenkaan kuumeisia, lapsiaan päivähoitoon. Lapset tartuttavat sitten muut lapset ja meidät aikuiset ja kierre on valmis. Kaunis puhe siitä miten lapsi on ollut hyvin väsynyt, räkä on valunut koko päivän, ei ole syönyt jne. ei auta asiassa ollenkaan. Mitä tehdä? En halua itse enää sairastua!

että jos vanhemmat saisivat palkallisen vapaa / tai palkallisen hoitajan kotiin hoitamaan niin silloin voisi olla lapsi kotona jos on vähän räkäinen. Sellainen vähän räkäinen kun voi olla useamman viikonkin, niin ei siihen ole mitään perustelua syytä pitää kotona. Lisäksi kuka nyky ihminen siihen edes pystyi.

Vierailija
70/72 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vanhemmat saisivat palkallisen vapaa / tai palkallisen hoitajan kotiin hoitamaan niin silloin voisi olla lapsi kotona jos on vähän räkäinen. Sellainen vähän räkäinen kun voi olla useamman viikonkin, niin ei siihen ole mitään perustelua syytä pitää kotona. Lisäksi kuka nyky ihminen siihen edes pystyi.

Persana, lue nyt edes vähän tätät ketjua. Kyse oli lapsista, joiden yleisvointi on tosi huono, eivät jaksa leikkiä tai syödä. SE ei kestä useita viikkoja.

Vierailija
71/72 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei puhu pelkästä nuhasta tai yskästä.

Vaan siitä selkeästi päällä olevasta flunssasta, jossa lapsi ei jaksa leikkiä eikä syödä.

Se vaihe ei kestä viikkoja, vaan muutaman päivän. Pelkkä nuha tai yskä voi kestää viikkoja, mutta siitä ei nyt ollut tääsä kyse.

Onko nyt sinullekin muka uutinen se, että lapsen yleisvointi ratkaisee, ei pelkkä kuume. Lääkäri antaa saikkua, jos lapsi täysin vetämätön.

Monesti päivä ennen kuumeilua on paha myös, lapsi pärskii, yskii ja on selvästi huono olo. Aikuinen ei välttämättä voi olla aina sairastaessaan poiussa töistä, mutta lapsen tulisi saada sairastaa kotona. Flunssan alkupäivät on muuten myös niitä pahimpia tartuttamispäiviä....

Vierailija
72/72 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kuume ei ole mikään tae!

itse sain juurikin lasten tarttutaman räkää valtoimenaan vuotavan ihan kamalan räkätaudin ilman kuumetta mutta olo oli kuin tiejyrän alle jääneenä, eikä tod tehnyt mieli mennä töihin!!

Nuorimmaisellani oli lievää nuhaa ja minä sain siitä kuumetaudin ja poskiontelotulehduksen. Kestänyt jo kaksi viikkoa ja vielä jatkuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi