UK:ssa asuvat, kuinka jaksatte tätä jatkuvaa sadetta?
Hammasta purren olen yrittänyt elää normaalielämää, sadekuurojen välissä heti lasten kanssa ulkoilemaan, kauppareissuille ym. mutta tänään sain tarpeekseni. Olen kurkkua myöten täynnä tätä märkää ja koleaa säätä! Meidän 6v lähti kauan odotetulle luokkaretkelle, metsään erätaitoja oppimaan, ja koko päivän on satanut aivan kaatamalla. Toki niillä on sadevaatteet, mutta vettä on tullut niin paljon ja "kovalla paineella", ettei reissu kovin nautinnollinen ole voinut olla. Meillä satoi kesäkuussa yli 200 % kesäkuun normaalisademäärästä... Ei jaksa enää!!
Kommentit (21)
Sieltähän se prinssi Philip sai virtsatietulehduksen tms. ja joutui sairaalaan.
taalla on kuumempi kuin Floridassa, siihenkin kyllastyy.
Suomessa ollut maailman pahin sää ja ilmasto-olosuhteet.
Älkää valittako siellä. Ulkomailla on kaikki paremmin. Sää ja ihmiset ihania ja rauhanomaisua ja ystävällisiä ja nuoret käyttäytyy hyvin yms.
Suomessa ollut maailman pahin sää ja ilmasto-olosuhteet. Älkää valittako siellä. Ulkomailla on kaikki paremmin. Sää ja ihmiset ihania ja rauhanomaisua ja ystävällisiä ja nuoret käyttäytyy hyvin yms.
Oikeasti saat ap hieman myös empatiaani. Käyn enkkulaisessa chatissa jossa päivittäin marina on tuo alituinen sade, laaksossa asuvat harkitsevat kohta kuulemma veneen ostoa kun ei ovesta muuten pääse mihinkään :)
Suomessa ollut maailman pahin sää ja ilmasto-olosuhteet.
Älkää valittako siellä. Ulkomailla on kaikki paremmin. Sää ja ihmiset ihania ja rauhanomaisua ja ystävällisiä ja nuoret käyttäytyy hyvin yms.
ei päästy tänään mihinkään. Seuraavaksi kun muutetaan niin sen pitää olla kyllä joku maa missä on lämmintä, muttei liian kuuma kuitenkaan.
Mutta tämä kesä kyllä tuntuisi olevan huono joka puolella eurooppaa, ainakin pohjois ja keski sellaista.
että se olis mulle ihanteellinen paikka asua koska rakastan sadetta. Aurinko sattuu mun silmiin ja oon jotenkin masentunut aina kun aurinko paistaa.
Jos on sateinen päivä niin menen ulos haistelemaan ilmaa ja tunnen oloni onnelliseksi
sade masentaa ja sattuu päähän.
että se olis mulle ihanteellinen paikka asua koska rakastan sadetta. Aurinko sattuu mun silmiin ja oon jotenkin masentunut aina kun aurinko paistaa.
Jos on sateinen päivä niin menen ulos haistelemaan ilmaa ja tunnen oloni onnelliseksi
ja ennen tuota pari vuotta (ja välissä sitten vuoden Suomessa).
Perhe muutti jouluna takaisin Suomeen ja serkku just jaksaa ihmetellä sitä, kuinka HYVÄ sää täällä oikeasti on. Ja se sade ja kosteus oli alkanut oikeasti rasittamaan (ja se, että talot olivat niin perhanan kylmiä jne.).
ihan mielelläni siellä asuisin. Mutta meidän perheen tilanne on se, että asutaan nyt Englannissa. Ja täällä sataa ja sataa ja sataa. Paljon enemmän siis tänä kesänä kuin tavallisesti. Sikäli en kyllä voi valittaa, että meillä Ei sentään vesi ole tullut taloon sisään. Koputan puuta ettei mitään tulvia tuliskaan...
noin yleensa. nyt on vaan tullu tammonen sadekausi. eipa se suomessakaan oo hyva kesa ollu. tykkaan enkkujen saasta kun on 'syksyista' suuren osan vuodesta. tykkaan pitaa farkkuja ja korkeakorko saappaita!!!
ihan mielelläni siellä asuisin. Mutta meidän perheen tilanne on se, että asutaan nyt Englannissa. Ja täällä sataa ja sataa ja sataa. Paljon enemmän siis tänä kesänä kuin tavallisesti. Sikäli en kyllä voi valittaa, että meillä Ei sentään vesi ole tullut taloon sisään. Koputan puuta ettei mitään tulvia tuliskaan...
siellä nihkeetä sisälläkin?
mites pyykit kuivaa?
asut? Lontoossa ei ole satanut juurikaan, eikä täällä sada paljoa ylipäätään. Kostea on, silloin tällon tihkuttaa mutta kunnon sadetta ei ole nähty juurikaan.
siellä nihkeetä sisälläkin? mites pyykit kuivaa?
pyykit kuivataan joko pesulassa tai sit kuivuvat viikon / pari sisalla (ellei ole kuivaajaa)
jos joskus on kuivaa ja aurinkosta pitaa pesta pyykkia paljon!
Tänään tuli meille jo parempaa ilmaa ja hyökkäsin äsken pihalle nurtsia leikkaamaan, kun kerrankin pystyin... Nurmikko ja kukat ainakin tykkäävät tästä loputtomasta sateesta, sellainen kukkaloisto tuolla meidänkin pihalla on nyt, että huhhuh!!
Meillä oli aivan loistava talvi ja alkukevät, oltiin silloin t-paidoissa pihalla ja terassillakin istuttiin. Metsämansikat kypsyivät takapihalla jo helmikuun lopulla! Lapsille haettiin pehmiksiä ja käytiin biitsillä Maaliskuussa. Nyt sitten maksetaan siitä ilosta näköjään...
Parempia ilmoja odotellessa siis. No, me tullaan Suomeen lomailemaan tän kuun lopulla, ehkä osuisi just hellekausi sinne sitten! : )
Lontoossa ja Kaakkois-Englannissa tosiaan yleensä taitaa sataa hieman vähemmän kuin muualla maassa. Ehkä pitäiskin muuttaa sinne. Pyykit nyt ei kyllä kuivu varmaan missään, kuivuria käytettävä jos rutikuivaa haluaa.
ap
meillä Lontoossa ON satanut... mutta taitaa olla niin laaja alue, kuulemma joihinkin kohtiin kehittynyt oma "makroilmasto" jossa lämpimämpää ja kuivempaa kuin viereisissä kaupunginosissa :D