Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On epäreilua etten ole pullantuoksuinen äiti vaikka haluaisin olla sen henkinen.

Vierailija
05.09.2012 |

Eli asun omakotitalossa jossa on omenat keräämättä, viinimarjat ja karviaiset roikkuu pensaissa. Perheeseen kuuluu mies, mä ja 2-vuotias lapsi. Mikä olisi mukavempaa kuin taaperon kanssa keräillä vaikka marjoja. mutta eiii en jaksa. Työpäivien jälkeen käydään kotona syömässä ja 2-3:na päivänä käyn salilla ja lapsi on lapsiparkissa jonka jälkeen tullaan kylpemään kotiin ja nukkumaan. Silloin kun ollaan kotona pestään pyykkiä tai vaan ollaan peräti sohvalla ja ihmetellään.

Sanokaa nyt helkkari miten saan itseäni niskasta kiinni ja alkaisin innostua myös pihan hoidosta ja muutenkin olemaan enemmän äiti. varmaan moni teilaa tuon salilla käynnin, kun lapsi joutuu olemaan lapsiparkissa päiväkodin lisäksi ja on niin nuori, no semmoista se on kun on ollaan miehen kanssa sitouduttu saliin niin pakko siellä on käydä, kun siitä maksaa.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi on elämässäsi ykkönen? Millä tavalla?

No monellakin tavalla??!! Mitä tarkoitat?? Sitä että olen itsekäs kun käyn töissä miehen kanssa että on varaa ostaa ruokaa ja elättää perhe. Ja sitten super itsekäs kun viikossa käytän itseeni eli salilla olemiseen 3hja 45minuuttia maksimissaan..

:D aika hulluja naisia olette jos oikeasti tämä on jonkun mielestä väärin? ettekö te töissä muut käy saati mitään harrasta?

ruokaa ja elättää perhe.. Mutta, mietipä nyt itse sinulla on aikaa lapselle 2pvää vkossa. Muina päivinä lapsi hoidossa miltei koko päivän ja kolmena niistä todella pitkään.. Vuoropäivinä jos kävisitte lapsi saisi olla toisen vanhemman kanssa edes illan ja rauhoittua.

Vierailija
42/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinulla on rahan takia pakko käydä töissä - ja sitten ihan tyynesti toteat, että tuhlaat samaan aikaan maltaita omaan harrastukseesi!

No sä oot tosi köyhä jos 50€ joka siis on oma osuuteni salimaksusta on paljon :D

Ja se joka väitti sössötykseksi niin mun mies tienaa vähemmän kuin minä ja laskut jäis maksamatta jos kotia jäisin että pidä vaan turpas kii ku et mitää tiedä mun asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttui tähän parkkiin kovasti. Kaikkiaan ap:n perhe on varmasti lastaan rakastava. On niin monta eri tapaa olla äiti ja isä.

Vierailija
44/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se joka väitti sössötykseksi niin mun mies tienaa vähemmän kuin minä ja laskut jäis maksamatta jos kotia jäisin että pidä vaan turpas kii ku et mitää tiedä mun asioista.

Se koira älähtää jne =) Kielenkäytöstä päätellen taidat kaiken lisäksi olla vielä melko nuorikin. Mä en ottanut kantaa juuri teidän tilanteeseen, sanoin vaan yleisesti etten jaksa näitä selityssössöttelyjä siitä kun ei muka voi kotiin jäädä. Myöntäisitte vaan ettette halua tinkiä mukavuudestanne niin paljon :D Btw, meillä mies on myös ollut koti-isänä.

Vierailija
45/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa ei olla ja silloinkin kun lyhyesti ollaan valitellaan, että ei osata olla.

On myös valitettavasti paljon huonoja vanhempia. Tässä selkeästi yksi sellainen. Epäkypsä.

Vierailija
46/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä kolmekymppinen onkin nuori. Ja kyllä sitä saa loukkaantua oli sitten nuori taikka vanha. Se että rakkauteni lasta kohtaan en osaa rivien välistä esiin tuoda on voi voi. Ja se että en kerää omenoita ja marjoja on voi voi. Lapseni saa kaiken tarvitsemansa kyllä ja enemmänkin. Lopetin tupakoinninkin raskaus uutisen saatuani aikanaan kuulla ja tässä päätöksessä olen pysynyt, kuolisin lapseni vuoksi koska tahansa. Se että sinä mittaat minun rakkauteni lasta kohtaan siinä jos käyn urheilemassa niin on aika tökeröä. Monet vanhemmat lenkittävät koiransa, ovat työmatkoilla ja poissa pitkiä aikoja, en silti koskaan väittäisi että heille heidän lapsensa ei olisi ykkönen. Kummallista ajattelutapaa, eli jos en jätä "omaa aikaani" ja työtäni en rakadta lastani eikä hän ole minulle se ykkösasia. Pah, tästä ketjusta vain pahoitin mieleni ja kadun koko aloitusta vaikka toedän sen olevan erittäin hölmöä sillä täällä palstalla ei kannata muuta kuin mouhota jonnin joutavia.

Vierailija
47/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä kolmekymppinen onkin nuori. Ja kyllä sitä saa loukkaantua oli sitten nuori taikka vanha. Se että rakkauteni lasta kohtaan en osaa rivien välistä esiin tuoda on voi voi. Ja se että en kerää omenoita ja marjoja on voi voi. Lapseni saa kaiken tarvitsemansa kyllä ja enemmänkin. Lopetin tupakoinninkin raskaus uutisen saatuani aikanaan kuulla ja tässä päätöksessä olen pysynyt, kuolisin lapseni vuoksi koska tahansa. Se että sinä mittaat minun rakkauteni lasta kohtaan siinä jos käyn urheilemassa niin on aika tökeröä. Monet vanhemmat lenkittävät koiransa, ovat työmatkoilla ja poissa pitkiä aikoja, en silti koskaan väittäisi että heille heidän lapsensa ei olisi ykkönen. Kummallista ajattelutapaa, eli jos en jätä "omaa aikaani" ja työtäni en rakadta lastani eikä hän ole minulle se ykkösasia. Pah, tästä ketjusta vain pahoitin mieleni ja kadun koko aloitusta vaikka toedän sen olevan erittäin hölmöä sillä täällä palstalla ei kannata muuta kuin mouhota jonnin joutavia.

Ei voi mitään.

Jotkut (esim minä) ei vaan ymmärrä miten se sali on niin tärkeä, kun voisi hyvällä säällä lähteä pyöräilemään lapsen kanssa, lapsi olisi mukana, vaikka istuisikin istuimessa takana, tai lähteä kävelylle/juoksulenkille ja lapsi rattaisiin.

Jos salilla nyt käy 2-3krt/vko niin kävisi 2krt/vko ulkona lapsen kanssa ja kerran salilla.

Talvella voi keksiä jotain muuta, hiihtäminen esim.

Monet äidit ei vaan ymmärrä sitä että se oma aika on tärkeämpi kuin lapsen aika vanhempiensa kanssa.

Vierailija
48/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaali ajattelutapa se, että työssäkäyvät vanhemmat pyrkivät viettämään kaiken liikenevän vapaa-ajan lapsen kanssa. Meilläkin molemmat vanhemmat harrastaa useita kertoja viikossa, mutta tehdään se niin, että lapset ovat nukkumassa. Lapset menevät nukkumaan kahdeksan aikaan, siinä jää iltaa vielä paljon aikuisille..

Koen, että lasten hereillä ollessa harrastukset ovat heiltä pois, joten olemme järjestäneet näin.

Ap pahoitti ehkä mielensä, mutta voihan silti olla, että omia toimintatapoja voisi vähän miettiä.. Ehkä..

Vierailija
49/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli asun omakotitalossa jossa on omenat keräämättä, viinimarjat ja karviaiset roikkuu pensaissa. Perheeseen kuuluu mies, mä ja 2-vuotias lapsi. Mikä olisi mukavempaa kuin taaperon kanssa keräillä vaikka marjoja. mutta eiii en jaksa. Työpäivien jälkeen käydään kotona syömässä ja 2-3:na päivänä käyn salilla ja lapsi on lapsiparkissa jonka jälkeen tullaan kylpemään kotiin ja nukkumaan. Silloin kun ollaan kotona pestään pyykkiä tai vaan ollaan peräti sohvalla ja ihmetellään. Sanokaa nyt helkkari miten saan itseäni niskasta kiinni ja alkaisin innostua myös pihan hoidosta ja muutenkin olemaan enemmän äiti. varmaan moni teilaa tuon salilla käynnin, kun lapsi joutuu olemaan lapsiparkissa päiväkodin lisäksi ja on niin nuori, no semmoista se on kun on ollaan miehen kanssa sitouduttu saliin niin pakko siellä on käydä, kun siitä maksaa.

En ole koskaan tuoksunut pullalle ja minulla on kaksi hyvinkin täyspäistä lasta. Tunnustan etten/ettemme ole koskaan tarjonneet mitään prototyyppi lapsuutta, mutta viimeeksi tänään puhuin molempien kanssa perheestämme ja siitä miten olemme perheenä eläneet. Tyttäreni nyt 24v.,kiitti meitä siitä, että olemme olleet niin "kusipäisiä"(positiivisesti), että olemme vaatineet noudattamaan kotiintuloaikoja, olemme opettaneet syömään kaikenmaailman ruuat ja olemme opettaneet kunnioittamaan ihmisiä ja eläimiä.

He myös kiittivät työmoraalin opista ja vastuuntunnosta. Eli, ei se pullantuoksu kaikkea korvaa, pitää olla maalaisjärkinen ja kuunteleva.....saahan sen pullantuoksun valmispullillakin =0).

Vierailija
50/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaali ajattelutapa se, että työssäkäyvät vanhemmat pyrkivät viettämään kaiken liikenevän vapaa-ajan lapsen kanssa. Meilläkin molemmat vanhemmat harrastaa useita kertoja viikossa, mutta tehdään se niin, että lapset ovat nukkumassa. Lapset menevät nukkumaan kahdeksan aikaan, siinä jää iltaa vielä paljon aikuisille..

Koen, että lasten hereillä ollessa harrastukset ovat heiltä pois, joten olemme järjestäneet näin.

Ap pahoitti ehkä mielensä, mutta voihan silti olla, että omia toimintatapoja voisi vähän miettiä.. Ehkä..

Niin.. Meillä lapsi nukahtaa 22 aikaan, edes unikoululla emme saaneet tähän muutosta, joten en voi lähteä enään silloin mihinkään koska menen itse myös nukkumaan usein viimeistään 22 joten minulla ei ole omaa aikaa kun siellä salilla se 3x viikossa monet äidit saavat oman aikansa esim illalla kun lapsi nukkuu joillain jo 19 aikaan... Vapaapäivinä en saa lasta nukkumaan päiväuniakaan, päiväkodissa nukkuu 30 minuttia hyvässä lykyssä. Käymme lapsen kanssa puistossa yms mutta lapseni ei jostain syystä koe tarvitsevansa unta herää myös joka yö vähintään kerran. Joten teillä muilla mammoilla on omat aikanne joka päivä, tosin lapsi nukkuu eikä tarvitse olla hoidossa, minun ei nuku.

Vierailija
51/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että kuntoilet. Uskon kyllä, että rakastat lastasi ja olet hyvä äiti. Äitiys ei tarkoita, että pitäisi unohtaa kaikki omat tarpeensa. Minulla on neljä lasta. Käyn salilla 1 - 2 krt viikossa, ja olen sen ansiosta parempi äiti. Saan omaa aikaa, paremman kunnon jne., joten jaksan olla iloisempi ja kivempi äiti. Minun lapseni eivät ole hoidosssa, mutta kävisin salilla, vaikka he olisivatkin.

Vierailija
52/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. Meillä lapsi nukahtaa 22 aikaan, edes unikoululla emme saaneet tähän muutosta, joten en voi lähteä enään silloin mihinkään koska menen itse myös nukkumaan usein viimeistään 22 joten minulla ei ole omaa aikaa kun siellä salilla se 3x viikossa monet äidit saavat oman aikansa esim illalla kun lapsi nukkuu joillain jo 19 aikaan... Vapaapäivinä en saa lasta nukkumaan päiväuniakaan, päiväkodissa nukkuu 30 minuttia hyvässä lykyssä. Käymme lapsen kanssa puistossa yms mutta lapseni ei jostain syystä koe tarvitsevansa unta herää myös joka yö vähintään kerran. Joten teillä muilla mammoilla on omat aikanne joka päivä, tosin lapsi nukkuu eikä tarvitse olla hoidossa, minun ei nuku.

Vierailija
53/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys 6.30

Päiväkotiin 9.00

Päiväkodista kotiin 16.15

2-3xvkossa salin lapsiparkki 18-19.15

Kotona olemista ulkoilua

Iltapala 19.30

20.00 alkaen taistelu nukkumaan menosta (luetaan iltasatu ja lauletaan yölaulut

22 yleensä nukahtaa joskus ei sillonkaan

Vierailija
55/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä herää pirteänä aamulla.

Ja tuollakin luki että järjestä omaa aikaa eli kiitos linkistä ;)

Öitä

Vierailija
56/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä herää pirteänä aamulla.

Ja tuollakin luki että järjestä omaa aikaa eli kiitos linkistä ;)

Öitä

Vierailija
57/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi saa olla iltaisin omassa kodissa toisen vanhemman kanssa. Lapsella on jo pitkä tarhapäivä, ei hän sen päälle enää kaipaa lapsiparkkeja!

Ei lapsen kanssa tarvitse mitään ihmeellistä puuhailla, ottaa vaan lapsi mukaan niihin kotihommiin. Siinä se ilta menee ruokaa laittaessa ja pyykkiä pestessä. Vähän aikaa pihalla jos jaksatte. Sitten se joka tulee salilta voi laittaa lapsen nukkumaan kun toinen on viettänyt illan lapsen kanssa.

Onkohan ongelma se, ettet osaa olla kaksistaan lapsen kanssa? Kyllä se alkaa sujua kun vietätte vaan yhdessä aikaa. Viinimarjoja ehdit kyllä poimia kun lapsi on vähän vanhempi. Kahden vuoden päästä on jo ihan eri tilanne.

Vierailija
58/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että lapsi tarvitsee rauhallista aikaa kotona vanhempien kanssa ennen kuin on valmis nukahtamaan. Jos kotiutuu vasta 19.30 voi olla tosi vaikea mennä heti nukkumaan.

Sinänsä sali on hyvä juttu vanhemmille jos se auttaa jaksamaan. Liikunta lisää energiaa ja parantaa unta ja antaa oman hetken vanhemmille.

Mutta siis edelleen ehdotan että lapsi tarhasta kotiin ja vanhemmat vuoropäivinä salille.

Vierailija
59/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kuulostaa paljolta tuo lapsiparkki kahtena tai kolmena päivänä viikossa. Eikö lapsen ollessa noin pieni riittäisi esim. Kerta viikkoon salia ja lisäksi sitten jotain kotona harrastettavaa liikuntaa, jos siis et tosiaan voi eri aikaan miehesi kanssa mennä.

Sanot että kuolisit lapsesi puolesta, mutta tuohan on vain sanan helinää, jos todellisuudessa et ole valmis tinkimään edes harrastuksesta. Aika pientä siihen kuolemiseen verrattuna, etkä halua tehdä sitäkään. Ei sille lapselle ole merkitystä sillä miten kauniisti hänestä ajattelet, vaan sillä oikeasti yhdessä vietetyllä ajalla. Puhe on vain puhetta, teot ne on mitkä lasketaan.

Ehkä jaksaisit tehdä lapsen kanssa jotain, jos olisit kotona enemmän.

Vierailija
60/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähältä unelta noin pienelle lapselle.Klo: 22-6.30 nukkuu ja pk:ssakin vain puoli tuntia. Mutta jos lapsi on iloinen ja pirteä ja jaksaa touhuta niin kai määrä sitten riittää?!

Se on tietysti ymmärrettävää,että salipäivinä lapsi ei heti nukahdakaan,koska puoli tuntia on aika lyhyt rauhoittumisaika.

T.rytmin kyselijä