Naapurin äiti ihmetyttää...
Lapsemme leikkivät lähes joka ilta ja viikonloppuisin yhdessä, milloin meillä ja milloin heillä. Homma toimii ihan hyvin.
He asuvat meidän naapurissa viistosti, meidän keskellä on talo mutta näe osittin heidän pihalleen.
Heillä on trampoliini, meillä ei joten 5-vuotiaamme hyppivät usein heidän trampoliinilla.
Eilen tämä äiti soitti ja kysyi oliko heidän 5-vuotiaan ulkohousut jääneet meille. Sanoin etten ainakaan ole nähnyt mutta lupasin katsoa. Sen jälkeen hän sanoi:
- mahtaako olla muuten teidän pojan huppari tuolla meidän tramppiksen alla, on ollut jo monta päivää?
No olihan se. Pyysin lasta hakemaan sen, huppari oli ollut siellä jo useamman päivän, AIVAN märkä ja kuranen, meillä kun on satanut jo monena päivänä.
Tuli hirveä vitutus. Naapurin äiti on nähnyt sen hupparin siellä (meiltä ei esim. näe heidän pihalleen eli en osannut kaivata hupparia) mutta ANTANUT SEN OLLA SIELLÄ ja kastua !??!
Tyynesti ilmottaa mulle että sieltä löytyy. Ja tiesi tasan tarkkaan että se on meidän koska muita lapsia heille ei ole eikä käy.
Sama juttu kävi pyöräilykypärän kanssa, se oli jätetty rappusille moneksi päiväksi ja oli kanssa sisältä ihan märkä. Kerran hän sitten sanoi minulle kun hain lasta sieltä että "toi taitaa olla teidän" - miksei sitäkään oltu voitu nostaa sisälle??
Mua vituttaa kun pientä eläintä. Ihan kun tasallaan tekisi kiusaa tollasilla pienillä asioilla.
JOs hänen lapsensa vaatteet jää meidän pihalle (niin kun on käynytkin) kyllä minä nostan ne sisälle tai pistän jopa lapset viemään ne naapuriin.
Voi vittu että ottaa päähän.
Kommentit (77)
Se ei vaan tajua. Mä olen just tollanen. Ai tuolla pihalla on joku rätti lojumassa, kenenkähän se on, ai niin mitä mun pitikään ostaa kaupasta...
Ja jos se tekee kiusaa, niin sitten on kyse siitä että sitä ärsyttää se että teidän muksut jättää aina kaiken lojumaan ympäriinsä ja vielä omia tavaroitaankin.
Opeta lastasi pitämään huolta tavaroistaan. Ei ole naapurin tehtävä lapsesi tavaroita keräillä hänen jäljiltään. Jos ei tuo onnistu niin sinun täytyy itse vääntäytyä sinne pihalle illalla katselemaan, että omaisuus ei ole pitkin naapurustoa.
ja käskeä ottaa mukaan.
Itse kiikutan naapurin lasten vaatteita toisinaan kotiovelle asti.
Ei ole kauhean kivaa jos vaate menee pilalle tuollaisen laiskuuden vuoksi.
Opeta lastasi pitämään huolta tavaroistaan. Ei ole naapurin tehtävä lapsesi tavaroita keräillä hänen jäljiltään. Jos ei tuo onnistu niin sinun täytyy itse vääntäytyä sinne pihalle illalla katselemaan, että omaisuus ei ole pitkin naapurustoa.
Miten et edes huomaa, kun sun 5v kotiutuu, että siltä puuttuu vaatteita? Oletko yhtä huoleton kuin lapsesi?
En välttämättä kävisi keräilemässä lasten vaatteita pihoilta. Ilmoittaisin tavaran omistajalle että noutaan artikkelinsa heti kun seuraavan kerran olisi mahdollisuus.
Näin myös omien lasten kanssa, saavat itse keräillä tavaransa pihalta.
muidenkin lasten tavaroita, mutta ei niitä kaikkia aina huomaa. En mä ainakaan katso joka päivä ikkuansta, että onko trampan alla jotain. Tai jos kypärä on rappusilla, niin ajattelisin, että lapsi huomaa sen siitä ja vie kotiinsa enkä ajattelisi, että toivottavasti kohta sataa vettä ja naapurin ämmä saa opetuksen.
kuin vaikkapa koululaiselta.
5v voi ihan oikeasti unohtaa mitä vaatetta hänellä oli mukanaan.
Sinänsä sekin ihmetyttää että onko tuollaisilla piha muutenkin kauhean sotkuinen. Mua ainakin häiritsisi jos jonkun naapurin tavaroita lojuisi meillä pitkin pihaa.
ikävä tunne, kun tuntuu, että toinen ei kyllä toivo parasta, vaan pahinta.
ja vielä lapsen kaverin äiti.
ja käskeä ottaa mukaan.
Itse kiikutan naapurin lasten vaatteita toisinaan kotiovelle asti.
Ei ole kauhean kivaa jos vaate menee pilalle tuollaisen laiskuuden vuoksi.
Ja trampoliinin alle ei edes sada.
sama tyyppi on vielä olevinaan niin kiva ja mukava tyyppi, joillekin.
Jätäpä vaatteesi muutamaksi päiväksi ulos kosteaan säähän mytyksi ja katso millainen on.
vaate ei pilaannu kastuessaan.
Lapsemme leikkivät lähes joka ilta ja viikonloppuisin yhdessä, milloin meillä ja milloin heillä. Homma toimii ihan hyvin. He asuvat meidän naapurissa viistosti, meidän keskellä on talo mutta näe osittin heidän pihalleen. Heillä on trampoliini, meillä ei joten 5-vuotiaamme hyppivät usein heidän trampoliinilla. Eilen tämä äiti soitti ja kysyi oliko heidän 5-vuotiaan ulkohousut jääneet meille. Sanoin etten ainakaan ole nähnyt mutta lupasin katsoa. Sen jälkeen hän sanoi: - mahtaako olla muuten teidän pojan huppari tuolla meidän tramppiksen alla, on ollut jo monta päivää? No olihan se. Pyysin lasta hakemaan sen, huppari oli ollut siellä jo useamman päivän, AIVAN märkä ja kuranen, meillä kun on satanut jo monena päivänä. Tuli hirveä vitutus. Naapurin äiti on nähnyt sen hupparin siellä (meiltä ei esim. näe heidän pihalleen eli en osannut kaivata hupparia) mutta ANTANUT SEN OLLA SIELLÄ ja kastua !??! Tyynesti ilmottaa mulle että sieltä löytyy. Ja tiesi tasan tarkkaan että se on meidän koska muita lapsia heille ei ole eikä käy. Sama juttu kävi pyöräilykypärän kanssa, se oli jätetty rappusille moneksi päiväksi ja oli kanssa sisältä ihan märkä. Kerran hän sitten sanoi minulle kun hain lasta sieltä että "toi taitaa olla teidän" - miksei sitäkään oltu voitu nostaa sisälle?? Mua vituttaa kun pientä eläintä. Ihan kun tasallaan tekisi kiusaa tollasilla pienillä asioilla. JOs hänen lapsensa vaatteet jää meidän pihalle (niin kun on käynytkin) kyllä minä nostan ne sisälle tai pistän jopa lapset viemään ne naapuriin. Voi vittu että ottaa päähän.
ainakin huomaan jos lapseni joku vaate tai kypärä olisi kadotsissa etenkin monta päivää!
ja sanonut asiasta lapsellesi, unohtanut sen jälkeen asia, mutta lapsesi ei olekaan hakenut sitä sieltä. Pääosin mä sanoisin, että ihan oma syy, jos sun lasten tavarat on pitkin toisten pihaa. Kyllä ne oppii äkkiä.
Ap, on nyt vaan jostain syystä kateellinen naapurilleen. Eikai kukaan nyt ala vaahtoamaan kun lapsen pusero on jossain väärillä teillä.
Mikä sun oikea syy harmitukseen on? Miehesi ei kuuntele/ota huomioon?
Miten muuten olisi mahdollista pitää joka ainoasta vaatekappaleesta lukua.
Lapsemme leikkivät lähes joka ilta ja viikonloppuisin yhdessä, milloin meillä ja milloin heillä. Homma toimii ihan hyvin. He asuvat meidän naapurissa viistosti, meidän keskellä on talo mutta näe osittin heidän pihalleen. Heillä on trampoliini, meillä ei joten 5-vuotiaamme hyppivät usein heidän trampoliinilla. Eilen tämä äiti soitti ja kysyi oliko heidän 5-vuotiaan ulkohousut jääneet meille. Sanoin etten ainakaan ole nähnyt mutta lupasin katsoa. Sen jälkeen hän sanoi: - mahtaako olla muuten teidän pojan huppari tuolla meidän tramppiksen alla, on ollut jo monta päivää? No olihan se. Pyysin lasta hakemaan sen, huppari oli ollut siellä jo useamman päivän, AIVAN märkä ja kuranen, meillä kun on satanut jo monena päivänä. Tuli hirveä vitutus. Naapurin äiti on nähnyt sen hupparin siellä (meiltä ei esim. näe heidän pihalleen eli en osannut kaivata hupparia) mutta ANTANUT SEN OLLA SIELLÄ ja kastua !??! Tyynesti ilmottaa mulle että sieltä löytyy. Ja tiesi tasan tarkkaan että se on meidän koska muita lapsia heille ei ole eikä käy. Sama juttu kävi pyöräilykypärän kanssa, se oli jätetty rappusille moneksi päiväksi ja oli kanssa sisältä ihan märkä. Kerran hän sitten sanoi minulle kun hain lasta sieltä että "toi taitaa olla teidän" - miksei sitäkään oltu voitu nostaa sisälle?? Mua vituttaa kun pientä eläintä. Ihan kun tasallaan tekisi kiusaa tollasilla pienillä asioilla. JOs hänen lapsensa vaatteet jää meidän pihalle (niin kun on käynytkin) kyllä minä nostan ne sisälle tai pistän jopa lapset viemään ne naapuriin. Voi vittu että ottaa päähän.
ainakin huomaan jos lapseni joku vaate tai kypärä olisi kadotsissa etenkin monta päivää!
kamppeista mutta vastavuoroisesti naapuri ei piittaa mitään.
No jotkut on tuollaisia, muiden tavarat ei ole minkään arvoisia. Juuri he paiskovat esim. parkkipaikoilla lommoja toisten autoihin, lapset saa kosketella tahmaisilla käsillä toisten tapetteja jne.
Olet kyllä aika nipo. Meillä jää jos sun mitä naapurin lasten kamaa, en todellakaan jaksa pitää kirjaa enkä edes muista, kun on aika täynnä tämä arki. Sun arkesi on selvästi väljempää kun ehdit kiinnittää huomiota tuollaisiin asioihin ja vielä hermostua niistä. Voisitko yrittää ymmärtää et ihmiset ovat erilaisia??? Meillä on usein paljon lapsia leikkimässä, mutta minä ainakaan en ole mikään yleiskerho-ta huoltopiste. Jos joku vetaisi herneen nenään tuollaisesta niin siinähän vetäisi.
Meillä hyppää kans koko naapurin tenavat, ja mua ottaa päähän, et eivät itse huolehdi tavaroistaan. Omat lapset laitan keräämään kavereidenkin pihalle levittämät lelut tms. Mua ärsyttää siis, jos pitkin pihaa jätetään naapureiden pyörät, kypärät, vaatteet.... kyllä mä aika usein annan niiden olla, on se kumma kun ei kakarat itse osaa viedä tuomiaan tavaroita. Jos jättävät niin jättävät omalla vastuulla ja kärsivät seuraukset (esim pyykkääminen).
Saatanhan mä tosin ne pihalta keräillä (tai siis laittaa omat lapset huolehtimaan toistenkin tavaroista) ja laittaa esim. läjään kuistille sateelta suojaan. Mutta en todellakaan ala sisällä pitämään mitään löytötavaralaatikkoa.
kamppeista mutta vastavuoroisesti naapuri ei piittaa mitään.
No jotkut on tuollaisia, muiden tavarat ei ole minkään arvoisia. Juuri he paiskovat esim. parkkipaikoilla lommoja toisten autoihin, lapset saa kosketella tahmaisilla käsillä toisten tapetteja jne.
Ihmiset ovat ERILAISIA ja se mikä sulle on tärkeää ei ole sitä toiselle. tai se mihin sinä kiinnität huomiota, toiset kiinnittävät JOHONKIN MUUHUN. Mä en huomaa pitää kirjaa siitä miiä milloinkin pihalle jää, mutta osaan kyllä kasvattaa lapseni ja parkkeerata autoni. Kyllä on yksinkertaista porukkaa täällä:D
Että oppivat huolehtimaan tavaroistaan. Tai sitten on tosi kyllästynyt oman perheensä paapomiseen ja se kynnys ylittyy lasten kavereiden kanssa. Ei halua alkaa paapomaan vieraidenkin lapsia. Tuskin se kuitenkaan mitenkään tahallista kiusantekoa on.