Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minunkin lapsi on et:ssä, mutta pakko sanoa että vähän järkytyin

Vierailija
05.09.2012 |

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/376623_101510141…

En minä haluaisi, että ekaluokkalaiseni tällaisia vielä opiskelisi! Lisäksi tuosta tulee sellainen olo, että homosuhteet olisivat ihan yhtä tavallisia kuin heterosuhteet.

Monulla on homoseksuaalisia kavereita ja se ei ole minulle mikään ongelma. Mielestäni on kuitenkin väärin opettaa, että se on yhtä tavallista kuin heterosuhteet. Ihminenhän on seksuaalisena olentona täysin estoton, jos estoja ei jostain opeteta. Omaa nautintoa haetaan vaikka heinäseipäästä ja varmasti sitä saa samasta sukupuolestakin vaikkei homoseksuaali olisikaan.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten vauvat laitetaan alulle. Kukaan ei ole koskaan asiasta kysellyt vaikka ovat vauvoja ja ison mahan minulla nähneet.

panisiko hän isona pippelin tytön pimppiin vai pojan anaaliin.

Ihan muut jutut oli vielä pojilla siinä iässä mielessä.

Ja ei, emme silti kuulu kirkkoon, vaikka lapset ei miettineetkään ihmisten seksiasioita, että ovatko he suuntautuneet samaan vai eri sukupuoleen.

Vierailija
42/52 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä on homous, oppi isoveljeltään ja asiasta on asiallisesti keskustelu kotona.

Olen teroittanut homouden koskevan pientä osaa väestöstä ja olevan täysin ok. Lapset eivät olleet moksiskaan vaikka aihe tietysti vähän mietitytti ja vähän hihityttikin :)

Mielästäni ekaluokkalainen ei ole liian pieni käsittelemään erilaisia perhemuotoja. Onhan Suomessa paljon lapsia, jotka asuvat sateenkaariperheissä ja heillekin on varmasti hyvä, että ikätovereille vähän avataan tätä asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä on homous, oppi isoveljeltään ja asiasta on asiallisesti keskustelu kotona. Olen teroittanut homouden koskevan pientä osaa väestöstä ja olevan täysin ok. Lapset eivät olleet moksiskaan vaikka aihe tietysti vähän mietitytti ja vähän hihityttikin :) Mielästäni ekaluokkalainen ei ole liian pieni käsittelemään erilaisia perhemuotoja. Onhan Suomessa paljon lapsia, jotka asuvat sateenkaariperheissä ja heillekin on varmasti hyvä, että ikätovereille vähän avataan tätä asiaa.

mitä on homous, oppi isoveljeltään ja asiasta on asiallisesti keskustelu kotona. Olen teroittanut homouden koskevan pientä osaa väestöstä ja olevan täysin ok. Lapset eivät olleet moksiskaan vaikka aihe tietysti vähän mietitytti ja vähän hihityttikin :) Mielästäni ekaluokkalainen ei ole liian pieni käsittelemään erilaisia perhemuotoja. Onhan Suomessa paljon lapsia, jotka asuvat sateenkaariperheissä ja heillekin on varmasti hyvä, että ikätovereille vähän avataan tätä asiaa.

Lapset käsittelevät näitä asioita siis tykkäämistasolla. Ei tämän ikäisten kanssa mitään seksiaktiin liittyviä asioita käydä läpi.

Vierailija
44/52 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on kyllä puhuttu homoudesta ja lesboudesta kotona lasten kanssa. Ei mitenkään itsetarkoituksellisesti, vaan asia on jotenkin tullut esiin ja siitä on herännyt kysymyksiä.

sta. Meillä on puhuttu myös eri uskonnoista ja kaikesta maan ja taivaan välillä.

Kerron asiat neutraalisti: että tällaistakin on ja näinkin ihmiset voivat toimia tai ajatella. Lapsi saa sitten itse muodostaa oman käsityksensä asioista.

Meillä puhutaan, että väkivalta on väärin ja rakkaus on hyvä asia. Tuossa ap:n linkissähän puhutaan rakkaudesta. Miksi se olisi väärin?

Ei lapsesta tule homoseksuaalista siksi, että asiasta kerrotaan hänelle. Hän löytää oman seksuaalisuutensa jossain vaiheessa, joko ahdistuu siitä tai pitää sitä normaalina ja hyväksyttävänä.

En ymmärrä ahdistustasi, ap. Oletko itse kaappihomo? Homofoobikko? Miksi?

Vierailija
45/52 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näet seksiä heti kun kuulet sanan homo. Samaa sukupuolta olevien parisuhteessa on kyse seksistä aivan yhtä paljon kuin eri sukupuolta olevien suhteissa. Teemun ja Timon parisuhde ei liity rietasteluun, irtoseksiin, bikinipimuihin mainoksissa jne yhtään sen enempää kuin Liisan ja Matin suhde. Homosuhteista voi kertoa lapsille aivan _tismalleen_ samalla tavalla kuin heteroiden suhteista.

Vierailija
46/52 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän AP:n kannan erinomaisesti, jonka hän myös perustelee hyvin.

Suvaitsevaisuus on ihan eri juttu, joka voi muuttua yhdenlaiseksi epäjumalaksi. Joku ruotsalaisen kirkon pappi vastasi näihin asioihin, että kaikki rakkaus on hyvästä. Tämä kuvaa hyvin sekä sen kirkon maallistumista, että hedonistista mä ja mulle maailmankuvaa, jota kirkkoonkin yritetään ympätä, ja Ruotsissa ovat onnistuneetkin.

Täälläkin SETA:n jäsenet huusivat, että KIRKON pitää tulla 2000-luvulle ja hyväksyä homoliitot... huhhuh.

Sitä voi kysyä sitten siltä pedofiilin uhriltakin, että kuinka hyvästä tuo kaikki rakkaus olikaan. Annetaan kaikkien kukkien kukkia -asenne hävittää meiltä moraalin.

En myöskään ala lapsilleni esittelemään samaa sukupuolta olevaa kumppania varteen otettavana vaihtoehtona. Se on harhaanjohtamista.

AP - tuonhan voisi tarkistaa ET:n opetussuunnitelmasta ja sen sisällöistä mikä heillä on meininki. Omat lapseni ovat uskonnon tunneilla ja aion tarkistaa nekin sisällöt. Saatamme molemmat löytää yllätyksiä.

Huomaatko muuten, että sinulla selvästi on kristilliset arvot? :)

se on siis SINUN määritelmä siitä millaiset on kristilliset arvot...:)

Se ei tosiaankaan ole vain minun määritelmäni kristillisistä arvoista, vaan kirkon kanta taitaa olla yhteneväinen omani kanssa.

Jos olet sitä mieltä, etä jokainen voi omassa rauhassaan määritellä nämä asiat omanlaisikseen ("uskon tavallani") voimme alkaa määrittelemään myös lain jokainen yksilöllisesti, josta seuraa se, ettei meillä ole lainsuojaa kenelläkään.

Perehdy evankelisluterilaiseen uskoon ja teologiaan, jotta sisällöt ja nämä kristilliset arvomme tulisivat selviksi sinullekin.

Vierailija
47/52 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminenhän on seksuaalisena olentona täysin estoton, jos estoja ei jostain opeteta. Omaa nautintoa haetaan vaikka heinäseipäästä ja varmasti sitä saa samasta sukupuolestakin vaikkei homoseksuaali olisikaan.

Huomaan, että sinua vaivaa hyvin yleinen homofobian takana oleva ennakkoluulo, että homous voi jotenkin "levitä" yhteiskunnassa jos siitä puhutaan avoimesti.

Niin, sanot että et ole homofobinen mutta kirjoituksestasi näkyy että pikkaisen kuitenkin olet. Ei se mitään! Jos aihe on vieras on ymmärrettävää että se vähän huolettaa ja siihen ei suhtaudu luontevasti.

Ihminen EI ole seksuaalisuudessaan täysin estoton luonnostaan. Jos lapsesi on hetero, hän ei mitenkään ryhdy homoksi vaikka homous olisi hänen kasvuympäristössään hyvinkin tavallista. Tämä on monesti todettu esimerkiksi perheissä joissa vanhemmat ovat homoja :)

Ja jos sitten taas ryhtyisi, mitä pahaa siinä olisi? Kirjoitat vähän itseäsi vastaan kun olet tästä niin huolissasi vaikka "sinulle ei ole mikään ongelma että sinulla on homoseksuaalisia kavereita".

Ehkä olet huolissasi, että lapset hämmentyvät ja kyselevät "kumpi olen, hetero vai homo" liian aikaisin? Minusta on ihan hyvä että kyselevät, ja tähänhän on oikea vastaus, että "ei sitä tarvitse nyt tietää, sinä olet sinä, ja katsotaan sitten aikanaan keneen rakastut - sitäpaitsi monet ihmiset voivat rakastua sekä miehiin että naisiin... Suurin osa on kuitenkin aika heteroita ja siksi sinäkin todennäköisesti. Aika näyttää, kulta!".

Vierailija
48/52 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tähän keskusteluun on sotkettu pimpit ja pippelit ja eri reikiin poraamiset. aka seksi.

jos tuon ikäiselle lapselle puhuu että mikolla on kaksi isää, koska mikon isät rakastavat toisiaan samalla tavalla kuin äiti ja isi. niin kyllä se lapsi tämän hyväksyy ja tajuaa. eikä todellakaan mieti sen pidemmälle, että ahaa niin siis kun oma isi panee äitiä pimppiin niin mikon isit sitten panevat anaaliin. hei haloo!

ja oletan, että jokaisessa perinteisen perhemallin perheessä on lasten kanssa puhuttu rakkaudesta: lapselle sanotaan että äiti ja isi rakastaa sinua ja äiti ja isi rakastaa toisiaan. eli perheen jäsenet rakastavat toisiaan. ja lapsi tämän sisäistää, kyllä. miksi siis saman lapsen olisi jotenkin äärimmäisen vaikea käsittää että mikonkin perheessä perheenjäsenet rakastavat toisiaan.

tästä mielestäni on kyse. rakkaudesta, perheestä. ei seksistä.

joku kirjoittikin jo hyvin, että ei homous ole yhtä kuin pelkkää hanuriin poraamista. samanlaista perhe-elämää niissä perheissä eletäänm, eikä seksi ole mitenkään ylikorostunutta.

ette sitten varmaan voi lapsillenne puhua myöskään yksinhuoltajista? sekin on vaiettu aihe, koska poikkeaa ydinperhemallista? luulen, että keskustelu "maijan isi ja äiti ei rakastaneet toisiaan ja siksi maija asuu äitinsä kanssa kahden" saattaisi herättää enemmän kysymyksiä lapsessa. tiedä häntä...

(ja ei, en millään tasolla tuomitse yksinhuoltajia tai eroja, jos joku sen kuvan sai.)

Vierailija
49/52 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

homous on sairaus, eikä homosuhteita pitäisi hyväksyä millään tasolla. Nainen ja mies ovat tarkoitettuja toisillensa ja lisääntymään keskenään. Homous on luonnotonta ja vääristynyttä.

Aivan sama, mitä koulussa heille tullaan opettamaan, aion edelleen erittäin painokkaasti opettaa homouden olevan sairaan yhteiskunnan sallima seksuaalisuuden ilmentymä.

14-vuotiaana minä sitten aloin opettaa äidilleni, että on sairasta pitää homoutta sairautena, ja että homot ovat aivan samanlaisia tavallisia ihmisiä kuin me muutkin.

Nykyään äitini osaa tuon jo oikein hyvin. ;)

Vierailija
50/52 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin lapsi päättää, kumpaan sukupuoleen ihastuu. Kyseessä on erilainen aivotoiminta.

Varmista, ettei lapsesi päädy koskaan vankilaan. Tilanne on ymmärtääkseni siellä varsin erilainen.

Vierailija
51/52 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän AP:n kannan erinomaisesti, jonka hän myös perustelee hyvin.

Suvaitsevaisuus on ihan eri juttu, joka voi muuttua yhdenlaiseksi epäjumalaksi. Joku ruotsalaisen kirkon pappi vastasi näihin asioihin, että kaikki rakkaus on hyvästä. Tämä kuvaa hyvin sekä sen kirkon maallistumista, että hedonistista mä ja mulle maailmankuvaa, jota kirkkoonkin yritetään ympätä, ja Ruotsissa ovat onnistuneetkin.

Täälläkin SETA:n jäsenet huusivat, että KIRKON pitää tulla 2000-luvulle ja hyväksyä homoliitot... huhhuh.

Sitä voi kysyä sitten siltä pedofiilin uhriltakin, että kuinka hyvästä tuo kaikki rakkaus olikaan. Annetaan kaikkien kukkien kukkia -asenne hävittää meiltä moraalin.

En myöskään ala lapsilleni esittelemään samaa sukupuolta olevaa kumppania varteen otettavana vaihtoehtona. Se on harhaanjohtamista.

AP - tuonhan voisi tarkistaa ET:n opetussuunnitelmasta ja sen sisällöistä mikä heillä on meininki. Omat lapseni ovat uskonnon tunneilla ja aion tarkistaa nekin sisällöt. Saatamme molemmat löytää yllätyksiä.

Huomaatko muuten, että sinulla selvästi on kristilliset arvot? :)

se on siis SINUN määritelmä siitä millaiset on kristilliset arvot...:)

Vierailija
52/52 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lapsi on et:ssä, mutta pakko sanoa että vähän järkytyin