Minunkin lapsi on et:ssä, mutta pakko sanoa että vähän järkytyin
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/376623_101510141…
En minä haluaisi, että ekaluokkalaiseni tällaisia vielä opiskelisi! Lisäksi tuosta tulee sellainen olo, että homosuhteet olisivat ihan yhtä tavallisia kuin heterosuhteet.
Monulla on homoseksuaalisia kavereita ja se ei ole minulle mikään ongelma. Mielestäni on kuitenkin väärin opettaa, että se on yhtä tavallista kuin heterosuhteet. Ihminenhän on seksuaalisena olentona täysin estoton, jos estoja ei jostain opeteta. Omaa nautintoa haetaan vaikka heinäseipäästä ja varmasti sitä saa samasta sukupuolestakin vaikkei homoseksuaali olisikaan.
Kommentit (52)
Olen itse harrastanut seksiä toisen naisen kanssa, vaikken ole homoseksuaali. Yritän siis sanoa sitä, että ihminen on pohjimmiltaan hyvin vapaamielinen seksuaalisuutensa kanssa ja ns. oikeat seksuaalisuuden muodot on myös opittuja. ap
loistava todiste siitä miten homojen pelkääjät on itse biseksuaaleja! Eli sä ap oikeasti koet sen että sulla on valinnan mahdollisuus ja että seksuaalisuutesi voisi jotenkin mennä kumminpäin vaan. Kaikilla ei ole näin! Itse olen 100% hetero, en ole ikinä halunnut minkäänlaista äksöniä naisen kanssa enkä koe homoja uhkaksi ollenkaan.
Ja tiedän itsekin, että minulla on valinnanmahdollisuus. En ole ainoa, vaan tämä on aika yleistä. Siksi minusta on ihan hyvä opettaa myös ns. seksuaalista normia.
No nyt varmaan ollaankin vanhanaikaisuuteni ytimessä. Kun valinnanmahdollisuus on olemassa, on mielestäni ihan hyvä ohjata valintoja heterosuuntaan. Jaa miksi? No ehkä siksi, että minun mielestäni yhteiskunta kuitenkin rakentuu pääasiassa isä-lapsi-äiti-suhteen varaan. Toki yhteiskunta voisi rakentua jotenkin toisinkin, mutta en nyt pidä erityisen tarpeellisena sellaisen muutoksen aikaansaamista.
ap
homous on sairaus, eikä homosuhteita pitäisi hyväksyä millään tasolla. Nainen ja mies ovat tarkoitettuja toisillensa ja lisääntymään keskenään. Homous on luonnotonta ja vääristynyttä.
Aivan sama, mitä koulussa heille tullaan opettamaan, aion edelleen erittäin painokkaasti opettaa homouden olevan sairaan yhteiskunnan sallima seksuaalisuuden ilmentymä.
En pidä tätä vielä ekaluokkalaiselle kuuluvana asiana. Ehkä juuri 3-4-luokkalaisella voisi olla paremmin paikallaan. ap
tule mieleen, että siellä luokassa voi olla joku, jolla on vanhempina kaksi äitiä tai kaksi isää? Tai ainakin jonkun lapsen tuttavapiiriin kuuluu tällainen perhe. Senkin vuoksi on tärkeää, että jo lapsikin tunnistaa, että tällaiset perheet ja parit ovat ihan ok, eikä jotain mistä ei pidä lapsille puhua, aivan kuin niissä kuitenkin olisi pohjimmiltaan jotain vikaa tai epäilyttävää, kun asia pitää salata.
Kun valinnanmahdollisuus on olemassa, on mielestäni ihan hyvä ohjata valintoja heterosuuntaan. Jaa miksi? No ehkä siksi, että minun mielestäni yhteiskunta kuitenkin rakentuu pääasiassa isä-lapsi-äiti-suhteen varaan. Toki yhteiskunta voisi rakentua jotenkin toisinkin, mutta en nyt pidä erityisen tarpeellisena sellaisen muutoksen aikaansaamista. ap
homous on geneettistä ja heitä on pieni osa väestöstä. Sateenkaariperheiden lapsilla on suurin mahdollinen valinnan vapaus ja ehkä jopa paineen tynkää valita juuri ei-heteronormatiivisesti, mutta silti sateenkaariperheiden lapset valitsee puolisonsa samassa suhteessa kuin normiperheidenkin. Siitäkin huolimatta että sateenkaariperheiden lapsilla on muita enemmän kokeiluja saman sukupuolen kanssa. Eli ei sulla ole oikeasti mitäään pelättävää.
Puhumattakaan nyt siitä, että kaikkien perheiden pitäisi olla samanlaisia. Mutta en jaksa tuosta edes aloittaa.
homous on sairaus, eikä homosuhteita pitäisi hyväksyä millään tasolla. Nainen ja mies ovat tarkoitettuja toisillensa ja lisääntymään keskenään. Homous on luonnotonta ja vääristynyttä.
Aivan sama, mitä koulussa heille tullaan opettamaan, aion edelleen erittäin painokkaasti opettaa homouden olevan sairaan yhteiskunnan sallima seksuaalisuuden ilmentymä.
sun lapsia mt-ongelmaisen vanhemman kanssa samassa perheessä.
jos ekaluokkalainen ei tiedä, miten vauvat laitetaan alulle!!!!
Huhhuh.
Suuri osa ei vielä edes tiedä miten vauvat laitetaan alulle. Siis sukupuolten biologinen merkitys ei vielä ole kunnolla selvillä. Nuo homosuhteet on ehkä vähän isommille 3.-4.-luokkalaisille sopivampaa aihetta.
homous on geneettistä ja heitä on pieni osa väestöstä. Sateenkaariperheiden lapsilla on suurin mahdollinen valinnan vapaus ja ehkä jopa paineen tynkää valita juuri ei-heteronormatiivisesti, mutta silti sateenkaariperheiden lapset valitsee puolisonsa samassa suhteessa kuin normiperheidenkin. Siitäkin huolimatta että sateenkaariperheiden lapsilla on muita enemmän kokeiluja saman sukupuolen kanssa. Eli ei sulla ole oikeasti mitäään pelättävää.Puhumattakaan nyt siitä, että kaikkien perheiden pitäisi olla samanlaisia. Mutta en jaksa tuosta edes aloittaa.
Toisaalta... Yhteiskunta on niin yliseksuaalinen muutenkin, että minusta vaan tuntuu, ettei niitä ihan kaikkia kokeiluja tarttis välttämättä edes olla. Ei kaikesta tarvis oikeesti puhua niin avoimesti ja suvaitsevaisesti.
Kyllä meilläkin käy kylässä samaa sukupuolta oleva pariskunta. Ei tämä ole meidän lapsille mikään ongelma ja ihmetys koskaan ollut. Ongelmia syntyy, jos opetetaan jonkin asian olevan väärin, esim, kotona "homous on sairaus". Mutta välttämättä ei tarvitsisi aktiivisesti opettaa jonkun toisen asian olevan oikein.
Tottakai kouluopetus on vain yksi puoli tässä asiassa. Jos oma koululaiseni toisi kotiin tuon vihon, käytäisiin varmaan kotona sitten lisää keskustelua aiheesta, näistä omista näkökulmistani katsoen.
ap
Ei ekaluokkalaisille uskonnonopetuksessakaan korosteta, että Maria oli neitsyt, ymmärrättekös lapset, että raskaaksi voi tulla silloinkin. Sitten vastaavasti mietittäisiin, että miten moinen on mahdollista ja sattuuko synnytys silloin enemmän.
Minä ymmärrän AP:n kannan erinomaisesti, jonka hän myös perustelee hyvin.
Suvaitsevaisuus on ihan eri juttu, joka voi muuttua yhdenlaiseksi epäjumalaksi. Joku ruotsalaisen kirkon pappi vastasi näihin asioihin, että kaikki rakkaus on hyvästä. Tämä kuvaa hyvin sekä sen kirkon maallistumista, että hedonistista mä ja mulle maailmankuvaa, jota kirkkoonkin yritetään ympätä, ja Ruotsissa ovat onnistuneetkin.
Täälläkin SETA:n jäsenet huusivat, että KIRKON pitää tulla 2000-luvulle ja hyväksyä homoliitot... huhhuh.
Sitä voi kysyä sitten siltä pedofiilin uhriltakin, että kuinka hyvästä tuo kaikki rakkaus olikaan. Annetaan kaikkien kukkien kukkia -asenne hävittää meiltä moraalin.
En myöskään ala lapsilleni esittelemään samaa sukupuolta olevaa kumppania varteen otettavana vaihtoehtona. Se on harhaanjohtamista.
AP - tuonhan voisi tarkistaa ET:n opetussuunnitelmasta ja sen sisällöistä mikä heillä on meininki. Omat lapseni ovat uskonnon tunneilla ja aion tarkistaa nekin sisällöt. Saatamme molemmat löytää yllätyksiä.
Huomaatko muuten, että sinulla selvästi on kristilliset arvot? :)
homous on sairaus, jonka meidän sairas yhteiskuntamme hyväksyy.
Ei ekaluokkalaisille tarvi vielä tuollasia opettaa ja toisekseen ei se homous nyt noin yleistä ole kuin tuo antaa ymmärtää.
Ja ensimmäisenä tuli mieleen, että lapsi on viety et:n tunneille vain siksi, kun se on nyt niin trendikästä.
Ongelma on juuri siinä, että seksuaalisuudesta ei vielä kauheasti tiedetä. Siksi voi mietityttää että onko se homoutta jos parhaat kaverit on samaa sukupuolta.
Ei silloin puhuta seksisstä ja panemisesta (nämä ovat aikuisten ajatuksia ja kertovat jotain meistä aikuisista). Silloin puhutaan ystäyydestä ja tykkäämisestä, yhdessä viihtymisestä.
Homo-puheet ja haukkuminen tulevat pikkukoululaisia vastaan kuin kiviseinä koulun pihalla. Silloin on erittäin tärkeää, että lapsi tietää, ettei sellainen haukkumineen ole sopivaa homojen itsensä takia, ihmisarvon takia. Eli homoudessa ei ole mitään sellaista vikaa, jonka takia ketään saisi ilkeästi nimitellä sillä sanalla. Niinkuin on väärin vammaisia kohtaan käyttää haukkumasanana heidän ominaisuuttaan.
Me aikuisethan ymmärretään nää, eiks niin?
parisuhteen ja ystävyyden eron?
Voihan se hyvä ystävä olla myös vastakkaista sukupuolta!
Ja ensimmäisenä tuli mieleen, että lapsi on viety et:n tunneille vain siksi, kun se on nyt niin trendikästä.
Kuulun kirkkoon, eikä minulla ole mitään aikomusta erota siitä. Mieheni on ateisti, eikä halunnut lapsia kastettavan. Minulle tämä on ihan ok, jos tulevat joskus uskoon, niin liittyvät sitten itse kirkkoon.
Et:n tunneille ei muuten voi "viedä", jos lapsi kuuluu kirkkoon.
ap
joku omista lapsistasi on homo?
jos ekaluokkalainen ei tiedä, miten vauvat laitetaan alulle!!!!
Huhhuh.
Suuri osa ei vielä edes tiedä miten vauvat laitetaan alulle. Siis sukupuolten biologinen merkitys ei vielä ole kunnolla selvillä. Nuo homosuhteet on ehkä vähän isommille 3.-4.-luokkalaisille sopivampaa aihetta.
Kyllä normaali 7-vuotias tietää ainakin jollain tasolla miten lapsia tehdään, ja tajuaa myös selkeän eron "tykkäämisen" ja ystävyyden välillä!
Missä kohdin piirrosta kerrotaan homosuhteiden tavallisuudesta tai yleisyydestä? Ap:n ja muutamien vastanneiden vastauksista huomaa miten kirjoittajan oma asenne ja ajatus vaikuttaa. Aivan kuten minulle tuo piirros kertoo kuinka ekaluokkalaiselle on kerrottu että on poika voi myös rakastua poikaan ja tyttö tyttöön. Syväanalyysinne ovat teidän omassa mielessänne eikä ekaluokkalaiset pysty käsittelemään niitä. Mikäli lähdette korjailemaan lapsenne ajatusta saatatte saada suurta vahinkoa aikaiseksi. Lapsenne on valmis tekemään oman mielipiteensä kehityttyään ja saatuaan lisää tietoa. Vastailkaa lasten kysymyksiin niin että lapsi pystyy ymmärtämään vastaukset ja niin että lapselle jää tilaa kehittyä ja ilmaista yksilönä oman mielipiteensä. Ja kyllä, se on mahdollista ilman curlingia tai aivopesua.
miten vauvat laitetaan alulle. Kukaan ei ole koskaan asiasta kysellyt vaikka ovat vauvoja ja ison mahan minulla nähneet.
Mut mulla on 12 ja 9-vuotiaat lapset.
Molemmat kyllä tietävät mitä ovat:
- heteropariskunnat
- homopariskunnat
- lesbopariskunnat
Siinä ei ole mitään ihmeellistä että on homo tai lesbo tai vaikkapa sitten se bi eli tykkää molemmista. Kaikki nämä vaihtoehdot ovat yhtä hyväksyttyjä!
Just tollasen AP:n tapaisten ihmisten takia, ei ihme että meillä ei suvaitsevaisuus kasva.
Nyt ei eletä enää millään 1800 luvulla, vaan eletään lukua 2012 ja kun tämä maailma on nyt muutenkin niin moderni, niin voisi se olla kanssa siinä suhteessa sitten avoin seksuaalivähemmistöjä kohtaan.
AP miksi sun lapsille ei saa opettaa seksuaalivähemmistöistä?
Just sen takia jos ei opeteta, ei sunkaan lapset suvaitsevaisiksi kasva. Vai etkö sä sitä halua edes?
Ihminen ei mun mielestä rakastu aina läheskään sen sukupuolen perusteella. Vaan ihminen rakastuu ennemmin ihmiseen. Jokainenhan meistä on joka tapauksessa yksilö, ei löydy kahta samallaista ihmistä ulkonäöllisesti tai luonteellisesti. Silloin kun rakastuu vaan sen ihmisen luonteen tai ulkonäön perusteella, ei välttämättä ole enää väliä sillä onko sillä ihmisellä pippeli vai pillu.
Ja ei hätää AP, ei niitä sinun lapsiasi homoiksi tai lesboiksi KASVATETA, se kiinostus siihen samaan sukupuoleen tulee sitten itsestään jos tulee. Ei ainakaan hätää sen puoleen et olis jonkun painostuksen takia varsinkaan tulossa, kun on täällä meidän maapallolla niin epäsuvaitsevaa sakkia jotka ovat suuriosa silleen "hyi homoja!! hyi lesboja!! " joten kyllä varmasti lapsillesi tulee kaveripiireissä vielä selväksi käymään että tuota homoutta ja lesboutta pidetään paljon oksettavampana asiana ja epäsuositumpana kuin heterosuhteita.
Se että AP tossa koittaa meille jotain selittää et on mullakin homo kavereita et ei siinä mitään. Ei oo mitään vastaan. Sit kun lapsillensa opetetaan niistä niin alkaa vinkuminen ja marina. Eli ihan silkkaa paskanjauhantaa tuo AP:n suvaitsevaisuus, ei sitä kannata ottaa tosissaan :)
Ja jos kaveri sattuukin olemaan eri sukupuolta, kyseessä on sinun logiikallasi oltava rakkautta ja avioliittolupaus?
Just, just.