+Maalismussukoiden alkuviikko+ (ma-ti)
Kommentit (28)
Sain vihdoin omaa aikaa koneella istumiseen kun aloitin isommalle pojalle lego-leikit ja pienempi saa tutkia vaaratonta leivontaväline laatikkoa:)
Ihanaa kun joulu lähestyy ja talokin pikku hiljaa valmistuu yläkerrastakin niin päästän " joulu-jokulin" irti;) Terassilla odottaa pari sypressiä ruukuttamista ja jouluvaloja, koristelaatikot pursuavat kaikenlaista uutta ja vanhaa joulusälää..Ikkunassa komeilee kylläkin jo ikeasta ostettu valokranssi- aikas härvelin näköinen johtoineen näin päivällä mutta tosi kaunis pimeällä!
Lauantaina vietettiin pikkujoulua ihan perheen kesken. Plantagenista ostettu pukki-nukke yllätti lapset(varsinkin ihanan ihmeisiin uskovan 4vee isoveljen)kun oli hypännyt kaapista ulos soittamaan kädessä olevaa kelloa ihan ITSESTÄÄN ja kun juostiin katsoman kilinää,pukin vieressä olikin kortti tontulta joka toivotti hyvää pikkujoulua ja käski olemaan kiltti äidille ja isille;) sekä kehotti poikia katsomaan kuivausrumpuun ja lauteiden alle josta YLLÄTYS YLLÄTYS löytyi pikku paketit!! Voi mikä joulumieli tuli itsellekin kun näki jännittyneet ilmeet ja sen pukkiin uskomisen lumon..
Viime viikot olen kärsinyt järkyttävästä flunssasta- yskä muuttui niin rajuksi että puuskan jälkeen tuntui sydänoireita joista soittelin ä-polille ja lopulta menin lääkäriin kun ihan ahdisti. Määräsi yskänhoitoon Pana-codia ja totesi rajun keuhkoputkentulehduksen johon sain antibiootit ja täyslepoa pari pvää. Lääkkeet alkoivat vaikuttaa heti ja nyt olen kuin uusi ihminen! Tosi tehokas yskään se Panacod- kuulemma ainoa jota voi turvallisesti määrätä raskaana olevalle, vaikkakin kolmio pakkauksen kyljessä hirvittää. Sydän raukkahan joutuu koville jo raskauden takia ja yskän puuskakin lisää kuormaa eikä tulehdus keuhkoputkissakaan voi parantaa oloa eli syystäkin vähän muljahteli..
Viime viikolla oli myös lääkäri- vaavilla kaikki hyvin, painoa rv 26 oli n.900g ja sf mitta keskikäyrällä 23cm. Paikat kiinni mutta pehmenneet ed.käyntiin verrattuna mutta lienee ihan normaalia. Rautaa aloittelin ummetuksen uhallakin kun hb:tä ei mitattu aikoihin ja väsy on valtava, laiska lääkärikään ei mitannut mutta kehoitti aloittamaan, ei siitä kuulemma vaaraakaan ole.. Seur.neuvola vasta 22.12.
Jotenkin tuntuu että viikot rientää mutta toisaalta ei koskaan ole tyytyväinen viikojen määrään. Aluksi odottaa että tulisi jo se rv 12 sitten 18 ja 24 nyt odotan että pääsen rv 30 yli sitten alkaa tuntua että loppu lähestyy-hui!! Tosiasiassa taidan olla tyytyväinen vasta kun vauva on sylissä:)
Viime viikolla oli ainakin puhetta lapsilukumäärästä, meillä on aina ollut toiveena 3 ja nyt se on toteutumassa-eikä enempää tule:) Sen verran hulinaa elämä on kolmen pienen kanssa..
Mukavaa maanantaita kaikki!
jokuli ja mönkijätär:) 26+4
En tiedä minne se aika hupenee kun en muka jouda pinoutumaan tai edes lukemaan kuulumisia. En siis yhtään tiedä mitä kellekkiin kuuluu :)
Jos omasta navasta jotain. Viime viikolla oli neuvola ja kaikki ok. Sf-mitta huitelee yläkäyrillä 22cm rv 22+4. Menee aika samoissa kuin esikolla ja painoarviota tai " pelotteluakin" on annettu. Eli syntymäpainoksi kätilö sanoi 4,5kg. Toivottavasti ei mene paljon yli ;) Ultrakin oli ja siellä kaikki ok. Tyttöä odotellaan. Sellainen on myös olo ollutkin mut katsotaan nyt mihin se vielä muuttuu. Seuraava neuvola joulun alla ja ultra sit tammikuussa. Täällä on pulaa lääkäreistä jotka ultraisi niin pääsee vasta silloin :(
Mitäs muuta...hmmm....ei kai ihmeempiä. " Lotta" on kova potkimaan ja riehumaan juuri silloin kun haluisin nukkua. Maha oikein pomppii kun tyttö pistää menemään. Isukista on kiva kattoo kun makaan ja punnerran hieman päätäni ylös niin tohon navan ja kylkiluiden välimaastoon nousee sellainen " patti" . Liekkö tytön pää sit mut sitä voi ihan silittää....
Mut nyt kaffeeta kun saa rauhassa juoda esikon nukkuessa. Hauskaa ja lumista joulun odotusta maalikset!
Jarniina ja " Lotta" rv 23+1
Ja heti eka satsi pyykkikoneeseen, että kohta pääsee silittämään pienenpieniä potkareita ym. Soitin tänään kelalle, että mikäköhän osoite niillä on minun kohdallani. Täti sanoi sen olevan postilokero-osoite, joten ei ihme ettei laatikosta ole löytynyt pakettikorttia. (taitaa olla sen aikaisia peruja kun ei ollut " virallista" asuntoa).
Huomenna olisi se sokerirasitustesti. Yäk jo etukäteen. Kamala aavistus siitä, että lukemat ovat pilvissä. Äitilläni ja äitini isällä on diabetes ja viimeeksi neuvolakäynnillä painoni oli noussut 4:ssä viikossa 4,5kg.
Ylihuomenna on neuvolalääkäri, jospa jatkaisi saitsia selän takia... sitä on liikkeellä. Mieheni ei enää mennyt ruokiksen jälkeen tänään töihin, selkää koskee. Tuossa se nyt istuu sohvalla muikean raukea ilme naamallaan (muutaman kipunapin otettuaan).
t: Hönniäinen ja kapellimestari rv 26+3
[color=deeppink]Minusta on tullut melkoisen laiska kirjoittaja ja lukijakin... Aika vain tuntuu hurahtavan jonnekin täällä kotona pyöriessä. Tänään muka lähdin töistä ajoissa ja otin ylitöitä pois. Kotona sitten huomasin työpaikan puhelimen jääneen taskuun ja eikun takasin. Meni sekin puolituntinen ihan hukkaan. Täällä siis vaivaa myös äitipää kyllästymiseen asti (ei nimittäin ollut eka kerta kun kotona kyseisen puhelimen löysin taskustani)!
Tänään onkin ollut ihme juilimista vasemmalla puolella alavatsassa/nivusissa ja tuntuu ihan yhtä lailla levossa ja liikkeessä. No, jospa se tästä menis. Masu alkaa olla sellaista kokoa, että toisetkin huomaa mun odottavan vauvaa. Aika metkaa, kun on näin kauan pysynyt piilossa.
Sitten kysymystä SUONIKOHJUISTA: Eli onko kenelläkään tullut kohjuja ja minne? Mulla jalassa tukisukat, mutta kauhukseni huomasin outoa pullistelua alapäässä! Välillä onkin ollut kummallista painon tunnetta ja olo jotenkin turpea. Että olenko ainoa, jolla kohjut mitä omituisimmassa paikassa? Ei kyllä mitenkään mieltä ylentävää... Ei taida tähän tukisukka auttaa!
Miestä odottellessa kotiin ryhdyn ruuanlaittoon. Illanjatkoa mussukat!
~cadavera&muru~ rv23+1
[color=orange]Se siitä ihanan valkoisesta maisemasta... Täällä Järvenpäässä ainakin sataa vettä oikein loikottamalla ja lumi sulaa. Ja mä kun ehdin tänään lapsille laittaa viestiä kotiinkin, että huomenna liikuntatunnilla ollaan ulkona rakentelemassa lumiukkoja, -linnoja jne... mutta täällä näyttää kyllä nyt siltä, että saadaankin leikkiä vesileikkejä. Joulufiilikset meinaa valua viemäriin tuon vesisateen mukana. Laitoin äsken kynttilöitä palamaan, jospa se nostaisi joulufiilistä...
HAMMASLÄÄKÄRIIN olen varannut itselleni ajan jo elokuussa ja vieläkään ei ole tullut minkäänlaista kutsua. Rupeaa se puolen vuoden hoitotakuuaika lähestymään. Kauhea ruuhka täällä Järvenpäässä noihin kunnallisiin hammashoitoihin. Saa nähdä, pystynkö edes menemään sitten kun ajan saan, kun nyt jo tuntuu, että selällään maatessa tulee huono olo.
Massuun ei ihmeempiä kuulu. Masu näyttää kasvaneen tässä ihan pienen ajan sisällä hurjasti... voi tietty olla, etä mä vaan kuvittelen... Nyt on ruvennu liikkeet näkymään muutaman päivän aikana uloskin päin, välillä oikein tömähtää. Mutta mies ei ole sattunut olemaan silloin lähettyvillä, joten hän vielä odottelee ekaa kontaktia masuasukkaaseen. Muutenkin tuntuu, että kun hän laittaa käden masulle, niin silloin vaavi hiljenee. Sama homma esikoista odottaessa.
Mitenkäs on yritetäänkö tässä vielä järjestää TAPAAMISTA Helsinkiin ennen joulua? Jos mentäis jonnekin syömään. Mä voisin ehdottaa tuota maanantaita 19.12. tai edellisen viikon keskiviikkoa...
-Monkey ja mosse rv. 23+5-
en ole pitkään aikaan saanut itseäni tähän koneelle (enkä kyllä minnekään muuallekaan), mutta jospa taas aktivoituisin hiukan.
Mulla vatsa kasvaa edellisen raskauden lailla, eli yläkäyrän yläpuolella mennään taas komeasti. Vauva vastaa päivälleen viikkoja, mutta vatsa oli rv 22 jo sf-mitoissa 24 cm ;-) Muut jaksaa päivitellä, itse en asiaa juurikaan jaksa miettiä. Selkäkipuja on edelleen jonkun verran ja pitkät työmatkat ottaa välillä tosi koville. Olen vaan kylmästi ottanut sairaslomaa aina kun tuntuu liian ylivoimaiselta ja niin sitä jaksaa porskuttaa. Varmaan töissä supinaa ja napinaa tulee, kun melkein joka toinen viikko olen joutunut olemaan päivän tai kaksi poissa. Mulla virallisesti alkaa äippäloma 1.2., mutta varmaan jätän työt tähän syyslukukauteen - saavat oppilaat hieman kärsivällisemmän ja pirteämmän opettajan kevääksi..
Vaan nyt, esikoinen hiljeni sänkyynsä, joten taidan vallata taas kerran sohvan ja katsoa vaikka jonkun leffan.
Mukavaa - ja toivottavasti lumista loppuviikkoa kaikille!
t. Anna ja asukas rv 25+6 (kai?)
Nyt vasta ehdin tänne ja heti silmääni pisti Syksy79:n kirjoitus. Itken täällä edelleen kun tuli niin mielettömän paha olo. Miten tuollaista voi tapahtua?! Ihan hirveää. En osaa edes kuvitella miten tuollaisesta menetyksestä voi toipua. Elämän on kuitenkin jatkuttava. Tavalla tai toisella.
HAMMASLÄÄKÄRISTÄ. Minä varasin muistaakseni elokuussa ajan hampitohtorille ja sain ajan 15.12. Eli eipä täällä Espoossakaan helposti saa aikaa. Eivät olisi antaneet ollenkaan mutta kun kerroin olevani raskaana niin lupasivat ottaa.
Tämä päivä on mennyt tiiviisti gradun parissa. Mies tuli jo kuudelta kotiin ja käytiin ruokaostoksilla. Sen jälkeen olen pessyt vähän pyykkiä ja polkenut kuntopyörällä. Nyt odottelen että Täydelliset naiset alkavat.
Omassa (.) ei kummempia. Lonkkia on särkenyt jotenkin kummallisesti tänään. Kävellessä tuntuu siltä kuin kramppais vaikka eihän luu voi krampata. Ja häpyluussa tuntuu tavallista enemmän " sukkapuikkopistelyä" kuin yleensä vaikka mitään kummempaa en olekaan tosiaan tehnyt. Vauveli on liikkunut ihan normaalisti. Kova iltajumppaus on nytkin menossa.
Huomenna ja keskiviikkona menen aamuvuoroon töihin. Torstain pyhitän gradulle ja perjantaina palautan ensimmäisen version. Jännittää kuinka pahoja mokia on tullut tehtyä..
Itkettää edelleen.. Mies tuossa vieressä katsoo ja yrittää lohduttaa. Ehkä mä vaan menen sen kainaloon itkemään itkuni rauhassa. Toivottavasti Syksy79 selviää tästä ja elämä jatkuu. Rauhallista iltaa kaikille!
Lily & Nappo 26+5
[color=green]oli mahtava ulkoiluilma viikonloppuna! puistot oli keskustassakin ihan valkoisena puita myöten (kunnes sitten sunnuntai-iipeenä alkanut vesisade sulatti ne lumet..) nyt on taas ennusteissa että tulevaan viikonloppuun saataisiin lunta.
NapNap, olin itsekin iltaulkoilemassa sekä pe&la; ja varsinkin la-aamuna oli olo ihan kuin krapulassa. mulle ei tuo myöhään valvominen yleensäkään sovi ja kun mukaan ottaa vielä tunkkaiset baarit, oli olo kaamea.
hammaslääkäristä; täällä hgin puolella varasin ajan elokuun lopussa, sain ajan noin kahden kuukauden päähän eli lokakuuhun. muuten hampilääkäri ei yhtään tykännyt että tulin tarkastukseen raskaana. ottavat kuulemma nykyään lähes aina kuvat hampaista jossa sitten selviää kaikki reiänalut yms. mitä valolla ei näe. ja siis raskaana noita kuvia ei voi ottaa. sanoi että olisin ihan hyvin voinut odottaa kevääseen ja tulla vasta sitten (mikäli siis ei ole mitään ongelmia, minäkin kävin ihan tarkastuksessa).
treffasin ulkomailla asuvan kaverin viikonloppuna, lupasi meille ainakin kehdon ja pinniksen lainaan sekä käytetyt ja reissussa rähjääntyneet matkarattaat (mikä on vain hyvä, sillä silloin niitä voi surutta antaa heittää lentokoneen ruumaan). miettii vielä josko antaisi myös teutonian yhdistelmät, mutta uskon että hankin omat sillä heillä nuorin vasta vuoden joten voi olla itselläkin käyttöä.
nyt voisi alkaa hakea sopivia jouluvaloja kaupasta. ihan vielä en halua niitä ripustella; tykkään enemmän oikeista kynttilöistä ja poltan niitä urakalla näin syys/ talviaikaan, mutta reilusti tuolla joulukuun puolella voisi törkätä lamput pistorasiaan.
viikon jatkoa,
Caddie ja Pirpana, rv 24+6[/color]