Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti! Kuinka paljon sinua ärsyttää se, että teen osa-aikatöitä en

Vierailija
04.09.2012 |

enkä aiokaan mennä kokopäivätyöhön? Monta kuukautta olen saanut nyt vaan palkkaa, mutta yleensä saan palkkaa n. 450-550 euroa ja päälle soviteltua päivärahaa 300-350 euroa, vaihdellen. Ei ole aikomustakaan hakea kokopäivätyöhön vaan pidän siitä että itselle jää mukavasti omaa aikaa ja aikaa myös lapsille. Heinäkuun lomailin ilman palkkaa mutta sain soviteltua reilun 600 käteen. Yleensä joulukuussa teen myös tosi vähän töitä ja nostan soviteltua niin saa rauhassa laittaa kotona joulua =)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivärahalla hommia kokopäivä työn jälkeen. Jossain vaiheessa, olisiko 500 päivän jälkeen, työtömyyskorvaus laski, kun se laskettiin uudelleen tulojen mukaan.

Vierailija
22/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on valintasi. Aika pieneksi jäävät tulosi, itse en tuolla summalla meidän elämää pyörittäis ollenkaan. Soviteltu päivärahakin loppunee aikanaan. Mut hyvähän se on jos toimeen tulet, ei itsensä näännyttämisessä työllä ole mitään hienoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosin jonkun aikaa kokonaan työttömänä ja olikohan niin että työssäoloehto ei enää täyttynyt.

Tarveharkinnan vuoksi ei sitten tippunut enää mitään.

Vierailija
24/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan käteen 2800, joten olisi vaikea sovitella menot tuloihin, jos ne putoaisivat noin paljon.

Vierailija
25/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä teet ilmaiseksi töitä, työttömänä minä saisin saman verran. Eikä ärsytä.

Vierailija
26/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen, miten tulet toimeen noin pienillä tuloilla, rikas mies?



Meillä me molemmat tehdään töitä vaan osa-aikaisesti ja syynä nimenomaan se, että halutaan antaa aikaa perheelle ja kaikelle muulle elämässä.



En saa mitään tukia, vuosiansio noin 30 000€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kotirouvana ja suht isot lapset eikä aikomustakaan mennä töihin. Itse en menisi edes osa-aikaiseen työhön ellei palkka olisi riittävän suuri.

Vierailija
28/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä aiokaan mennä kokopäivätyöhön? Monta kuukautta olen saanut nyt vaan palkkaa, mutta yleensä saan palkkaa n. 450-550 euroa ja päälle soviteltua päivärahaa 300-350 euroa, vaihdellen. Ei ole aikomustakaan hakea kokopäivätyöhön vaan pidän siitä että itselle jää mukavasti omaa aikaa ja aikaa myös lapsille. Heinäkuun lomailin ilman palkkaa mutta sain soviteltua reilun 600 käteen. Yleensä joulukuussa teen myös tosi vähän töitä ja nostan soviteltua niin saa rauhassa laittaa kotona joulua =)


Miten se on noin suuri?

Itse teen lyhennettyä työpäivää koska on pieniä lapsia, eli saan 30h/vk palkkaa 2100 ja kelalta ainoastaan 90€ onkohan se nyt sitten kotihoidontukea tai päivärahaa tms.

Ihan kiva järjestely jos jää aikaa ja saan sen verran rahaa että pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aikatyötä tekevälle on eri asia kuin osittainen hoitoraha, jonka saa kun lyhentää kokoaikatyönsä alle 30 viikkotyötuntiin lapsen hoidon vuoksi.

Vierailija
30/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapas =) Työmarkkinatuen kestoa ei ole rajoitettu. En myöskään usko, että me tulemme koskaan eläkkeitä saamaan joten sikäli sama. Ja kun nyt elän mukavaa elämään suht pienillä tuloilla (mies) niin tuskin muutun ihmisenä niin paljoa, että tarvisin eläkkeellä enempää, varsinkin kun sitten olen todennäköisesti velaton eli turha ainakaan sääliä =)


Kivat sulle sitten, mutta jos olet pienituloinen ja sairastut, et saa lääkkeitä (sossu ei välttämättä maksa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosin jonkun aikaa kokonaan työttömänä ja olikohan niin että työssäoloehto ei enää täyttynyt.

Tarveharkinnan vuoksi ei sitten tippunut enää mitään.

Mulla otetaan jo huomioon tarveharkinta, mutta miehen tulot ovat sen verran pienet (brutto 2000-2300) että työmarkkinatuen määrään eivät taida juuri vaikuttaa. Ja saan siis nimenomaan työmarkkinatukea, jonka maksuaikaa ei ole rajoitettu, en peruspäivärahaa.

Ja mies on niinkin rikas, että hällä nettotulot 1500-1900 euroa vaihdellen. :D

Vierailija
32/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Kivat sulle sitten, mutta jos olet pienituloinen ja sairastut, et saa lääkkeitä (sossu ei välttämättä maksa).

(mulla on jo nyt lääkekuluja) Jos kaikki menee ok niin eiköpähän mulla ole eläkkeellä jonkin verran säästöjä ja omaisuutta joten en sikäli ole huolissani. Lisäksi jossain vaiheessa aion toki siirtyä työelämään kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan 2000 euroa kuussa kevyestä toimistötyöstä käteen. Voin tehdä töitä myös kotona milloin haluan ja olla vaikka sairaan lapsen kanssa, työaikanani ei ole sidottu juurikaan aikaan tai paikkaan. Voin myös ihan vapaasti lähteä asioille keskellä päivää toimistosta vaikka olisi puhelinpalaveri, se hoituu kännykällä nappi korvassa vaikka autolla ajaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi