Kokoarvio 4300g ja lähetettiin kotiin kasvamaan.
Epäuskoinen olo. Laskettu aika meni juuri ja kävin synnärillä neuvottelemassa synnytyksen käynnistyksestä. Ultralla saatiin kokoarvioksi 4300g ja kuvittelin, että noin isoa vauvaa lähdettäisiin käynnistelemään heti, mutta mitä vielä. Lääkäri ilmoitti, että saan lähteä vielä kotiin ja soittelen sitten alkuviikosta uudestaan, jos vaikka ruvettaisiin silloin käynnistelemään.
Minulla on insuliinihoitoinen rd ja aiempi lääkäri sanoi, että insuliinin kanssa raskautta ei päästetä lasketun ajan yli, oli kokoarvio mitä tahansa. Tulin sairaalaan kassi kourassa valmiina jäämään käynnistykseen, kuten aiemman lääkärin puheista olin ymmärtänyt.
En ole erityisen isokokoinen ja hirvittää se, että kokoarviohan on +/-10% eli lapsi on luultavasti nyt väliltä 3900-4800g. Jos lapsen annetaan kasvaa vielä parisataa grammaa, joudun siis pahimmassa tapauksessa synnyttämään viisikiloisen.
Onko kellään vastaavia kokemuksia? Miksi sitä käynnistystä täytyy pihdata viimeiseen asti? Eikö sektio tule kuitenkin yhteiskunnalle kalliimmaksi, jos lapsi ei mahdukaan alateitse syntymään.
Kommentit (22)
Nyt vaan iltakävelylle,saunaan ja seksiä niin voihan tuo käynnistyä luomustikin ;)
Minulla oli laskettuna päivänä painoarvio 4300g ja heti seuraavana päivänä olisi ollut käynnistys mutta vauva syntyi jo yöllä ja painoi onneksi vain 4kg. Painoarvion tehnyt lääkäri teki vähän ronskimman sisätutkimuksen kun arveli, että voi synnytys käynnistyä siitäkin ja oikeassa oli.
eli sektiovalmius on olemassa. En vain haluaisi siihen päätyä.
Ensimmäinen lääkärinikin meinasi ettei raskautta päästetä yliajalle, mutta tämänpäiväinen päättikin toisin.
ap