Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AIVAN USKOMATONTA, että 6-vuotiaansa yksin sairastamaan jättävää

Vierailija
04.09.2012 |

opettajaäitiä ei tuomita lainkaan! Miten se on pienempi paha jättää 6-vuotias lapsi kuumeessa yksin kotiin useiden tuntien ajaksi TÖIDEN vuoksi, kuin vaikkapa baariin menon ajaksi?

Baariin lähtevät vanhemmat kyllä tuomitaan (ja on toki syytäkin), mutta sitten kun OPETTAJA jättää lapsensa täysin heitteille, käsketään vain syöttää lapselle enemmän vitamiineja! Ei hyvää päivää!

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on huudella, jos itsellä kaikki on mennyt hyvin.

on erittäin hyvä huudella kun ei ole sössinyt asioitaan.

Vierailija
22/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko mieleen, että ehkä se miehen todellinen luonne paljastuikin vasta lapsen synnyttyä?Siinä vaiheessa on vaikea enää perääntyä. Mutta tokihan jokainen nainen on selvännäkijä ja tietää tarkasti, kenen kanssa uskaltaa lisääntyä. Toivokaa vaan te kaikki, joilla kunnolliset miehet, etteivät ne miehet jonain päivänä muutu kykenemättömiksi hoitamaan yhteistä lastanne... Hyvä se on huudella, jos itsellä kaikki on mennyt hyvin.

Ainahan sitä voidaan tietysti sanoa, että mies oli niin ja niin herttainen ja ystävällinen kun tapasimme, mutta mentyämme naimisiin hän osoittautui sadistiksi.

Ja missään tapauksessa ei kannatta tutkia miehen taustoja tarkkaan, ei haastatella mahdollisia edellisiä tyttöystäviä tai seurustella tarpeeksi pitkään

Mieshän on aina se sika, joka rutiininomaisesti kohtelee kaltoin kilttiä ja ahkeraa naista ja samalla paha paha mies tekee myös lasten elämästä kamalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että jokainen tuntee oman lapsensa ja tietää voiko sen jättää työpäivän ajaksi kotiin kipeänä vai ei.

Itse olen pärjännyt lapsena aivan hyvin ilman vanhempia kipeänä kotona, veljeni taas ei.

Tässä on kyse 6-vuotiaasta. Siis kuusivuotiaasta. Käsitätkö?

Tuon ikäistä EI jätetä kipeänä eikä terveenä päiväksi yksin, kai sen nyt sanoo jokaisen maalaisjärkikin! Kyseessä on eskari-ikäinen nappula, ei mikään neljäsluokkalainen tms.

Vierailija
24/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kiehahtaa joka kerta kun joku väittää että "jos olet tukiverkoton niin älä tee lapsia". Lapsienteko-oikeus on tukiverkottomallakin, mua v***ttaa kun nämä tukiverkon omaavat nostavat itsensä jotenkin parempaan kastiin. Mitäs jos ne teidän mahtavat tukiverkotkin vaikkapa kuolevat?

Meillä on lapsilla 4 tervettä eläkeläisisovanhempaa joista YKSIKÄÄN ei suostu auttamaan meitä edes äärimmäisessä hädässä, eivät suostu hoitamaan lapsia edes minuuttiakaan. Eivät esim halunneet auttaa synnytysten aikana eli piti synnyttää yksin nuoremmat lapset. Eivät osallistu mitenkään elämäämme, kerta kahteen vuoteen tavataan puoli tuntia. Se että meillä on tällaiset itsekkäät paskaisovanhemmat EI OLE MINUN SYYNI. Vanhempiaan kun ei voi valita.

Joten ollaan totaalitukiverkottomia kun suvut on pienet, muuta sukua ei oikeastaan ole ja tuo lähisuku on täydellisen piittaamatonta. Lapsia on silti kolme, ja olemme hyvät vanhemmat lapsillemme - äskeisen kirjoittajan mukaan meidän olisi kuitenkin pitänyt jättää lapset tekemättä.

Se on helppo ylemmyydentuntoisena sanella toisille ehtoja, milloin saa lapsia tehdä ja milloin ei. Melkein toivon että tällaisen ylimielisen tukiverkollisen tukiverkot äkkiä romahtaisivat niin tulisi vähän toinen ääni kelloon ja vähän nöyryyttä lisää elämään.

Tukiverkoton ei saa apua lastenhoitoon koskaan, ikinä. Silloin on vaan selvittävä omin avuin.

PS: ilmeisesti sitten juopot, hullut, luonnevikaiset ja väkivaltaiset saavat tehdä lapsia ihan miten vain kun heillähän on ne _tukiverkot_? Niiden lasten elämä on sitten varmaan tosi onnellista kun on ne _tukiverkot_? Ja meidän lasten elämä turvallisessa kodissa on todella surkeaa ja onnetonta kun taas ne _tukiverkot_ puuttuvat.

Kyllä v***ttaa!

Vierailija
25/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä eka- tai tokaluokkalaistakaan. Oli sitten terve tai sairas. Viidesluokkalaisen olen jo jättänyt, jos kyse on perusflunssasta. Kovassa kuumeessa en jättäisi häntäkään.

Vierailija
26/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on mennyt täysin sivuraiteille.

Herranen aika sentään, eikö kenenkään muun mielestä ole "hieman hälyttävää", että 6-vuotiasta ollaan jättämässä päiväksi kotiin (ja vielä kipeänä)! Ihan turha vatvoa mitään muita asiaan liittyviä seikkoja, jos ei tuota tärkeintä juttua tajuta! Ei tuon ikäistä kerta kaikkiaan jätetä yksin kotiin.

Vierailija
27/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä merkitsee

Entäs jos sairaus pahenee, lapsi vaikka menee tajuttomaksi kuumeen vuoksi tms? LAIN mukaan alle 10-vuotiasta on lupa jäädä kotiin hoitamaan. TYÖNANTAJAN homma on huolehtia sijainen.

Laista valittavat eivät ikinä menesty töissä. Mitä enemmän valitat sitä varmemmin kukaan ei sinua töihin halua. Juuri tuollaiset ovat ensimmäisiä jotka lentävät YT-neuvotteluissa ulos. Kuka haluaa sinun kaltaistasi töihin? Kun haet työtä he soittavat edelliselle työnantajalle. Siellä sanotaan että sinä valitat koko ajan, et ole töissä ja aiheutat harmia. ET varmasti saa töitä. Laki tulee muuttumaan usko se. Onneksi kokoomus on johtava puolue. MIksi muiden pitää maksaa siitä että sinä et halua tehdä töitä?

Vierailija
28/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että jokainen tuntee oman lapsensa ja tietää voiko sen jättää työpäivän ajaksi kotiin kipeänä vai ei.

Itse olen pärjännyt lapsena aivan hyvin ilman vanhempia kipeänä kotona, veljeni taas ei.

Tässä on kyse 6-vuotiaasta. Siis kuusivuotiaasta. Käsitätkö?

Tuon ikäistä EI jätetä kipeänä eikä terveenä päiväksi yksin, kai sen nyt sanoo jokaisen maalaisjärkikin! Kyseessä on eskari-ikäinen nappula, ei mikään neljäsluokkalainen tms.

mistä tämä aihe on repäisty, mutta lähtökohtaisesti ajattelen, että pikkuflunssassa oleva 6-vuotias eskarilainen pystyy olemaan yhden työpäivän yksinään.

Ajatella, ennen oli vain lankapuhelin jolla sai ihmiset kiinni, en siltikään kuollut perus nuhaan kotona ollessani. Nykyään saa vaikka jatkuvan kuvallisen internet yhteyden siihen pikku mussukkaan, joka makaa kuumeessa sohvalla katsoen piirrettyjä.

Vierailija
29/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuusivuotiasta saa jättää yksin sairastamaan!

Eikä se tukiverkottomuus ole mikään syy jättää.

Jos ei ole tukiverkostoa, niin sitten itse hoitaa kuten muutkin.

Ei minullakaan ole apua mutta en todellakaan jättäisi työni takia lastani yksin sairastamaan kotiin. Varsinkaan noin pientä!

Vierailija
30/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kiehahtaa joka kerta kun joku väittää että "jos olet tukiverkoton niin älä tee lapsia". Lapsienteko-oikeus on tukiverkottomallakin, mua v***ttaa kun nämä tukiverkon omaavat nostavat itsensä jotenkin parempaan kastiin. Mitäs jos ne teidän mahtavat tukiverkotkin vaikkapa kuolevat? Meillä on lapsilla 4 tervettä eläkeläisisovanhempaa joista YKSIKÄÄN ei suostu auttamaan meitä edes äärimmäisessä hädässä, eivät suostu hoitamaan lapsia edes minuuttiakaan. Eivät esim halunneet auttaa synnytysten aikana eli piti synnyttää yksin nuoremmat lapset. Eivät osallistu mitenkään elämäämme, kerta kahteen vuoteen tavataan puoli tuntia. Se että meillä on tällaiset itsekkäät paskaisovanhemmat EI OLE MINUN SYYNI. Vanhempiaan kun ei voi valita. Joten ollaan totaalitukiverkottomia kun suvut on pienet, muuta sukua ei oikeastaan ole ja tuo lähisuku on täydellisen piittaamatonta. Lapsia on silti kolme, ja olemme hyvät vanhemmat lapsillemme - äskeisen kirjoittajan mukaan meidän olisi kuitenkin pitänyt jättää lapset tekemättä. Se on helppo ylemmyydentuntoisena sanella toisille ehtoja, milloin saa lapsia tehdä ja milloin ei. Melkein toivon että tällaisen ylimielisen tukiverkollisen tukiverkot äkkiä romahtaisivat niin tulisi vähän toinen ääni kelloon ja vähän nöyryyttä lisää elämään. Tukiverkoton ei saa apua lastenhoitoon koskaan, ikinä. Silloin on vaan selvittävä omin avuin. PS: ilmeisesti sitten juopot, hullut, luonnevikaiset ja väkivaltaiset saavat tehdä lapsia ihan miten vain kun heillähän on ne _tukiverkot_? Niiden lasten elämä on sitten varmaan tosi onnellista kun on ne _tukiverkot_? Ja meidän lasten elämä turvallisessa kodissa on todella surkeaa ja onnetonta kun taas ne _tukiverkot_ puuttuvat. Kyllä v***ttaa!

Lasten teko ei ole perusoikeus vaan etuoikeus. Vaan tarpeeksi varakkaiden ja muutenkin kykeneväisten pitäisi tehdä lapsia. Ongelmat tulevat siitä kun vanhemmilla ei ole rahaa, osaamista tai tukiverkostoa. Sitten valitetaan valtiolle kun ei pysty sitä eikä tätä. Valtion velvollisuus ei ole autta eikä yrityksen. Vaan ja ainoastaan teidän tai jotka vapaaehtoisesti haluavat. Kannattaisi myös katso peiliin jos kukaan ei halua teidän lapsia hoitaa. Jos joku ei sinusta pidä syy voi olla toisessa mutta jos kukaan ei pidä niin syy on sinussa.

Vierailija
31/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on täysin avuton 6v rääpäle, niin ei sellaista voisi kotiin jättää, mutta jos taas normaalisti kasvatettu 6v, niin yksi päivä pikku flunssassa yksin ei kuulosta kovinkaan vakavalta...

Vierailija
32/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tämä aihe on repäisty, mutta lähtökohtaisesti ajattelen, että pikkuflunssassa oleva 6-vuotias eskarilainen pystyy olemaan yhden työpäivän yksinään.

Ajatella, ennen oli vain lankapuhelin jolla sai ihmiset kiinni, en siltikään kuollut perus nuhaan kotona ollessani. Nykyään saa vaikka jatkuvan kuvallisen internet yhteyden siihen pikku mussukkaan, joka makaa kuumeessa sohvalla katsoen piirrettyjä.

Oletko tosissasi? Taidat olla....Onko sinulla omia lapsia? Onko sinulla käsitystä 6-vuotiaan käsityskyvystä jne.? Selvästi ei, ja ilmeisestikin aika on kullannut muistot omaltakin osaltasi.

Kyse ei ole lainkaan siitä, onko lapsi "pikkuflunssasa". Sekoitatko suotta asiat etkä käsitä pointtia: Kyse on siitä, että 6-vuotias on vielä liian pieni olemaan yksin kotona. Vaikkapa 9-vuotias on ihan eri asia. 6-vuotias on eskarilainen, jolta ei vielä voi odottaa omatoimista selviytymistä kotona. Ei tuon ikäinen osaa toimia, jos kotona jotain sattuu, kuten vaikkapa jokin sähkölaite sytty tuleen tai vaikkapa ovelle tulee kaupustelijoita tms. Tai toki joissain tilanteissa osaa, muttei aina eikä sitä 6-vuotiaalta voi odottaa.

Tämä ei ole minun mutuani vaan fakta. Jos et minua usko, niin kysy minua viisaammilta.

Vierailija
33/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on täysin avuton 6v rääpäle, niin ei sellaista voisi kotiin jättää, mutta jos taas normaalisti kasvatettu 6v, niin yksi päivä pikku flunssassa yksin ei kuulosta kovinkaan vakavalta...

silti et jätä yksin kotiin.

Vierailija
34/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vastuuton vanhempi, joka jättää pienen lapsen yksin kotiin.

Ei ole mikään ihme, että nykyään lapset voivat huonosti kun näin hyvin vanhemmat osoittavat välittävänsä!!!

Vierailija
35/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kiehahtaa joka kerta kun joku väittää että "jos olet tukiverkoton niin älä tee lapsia". Lapsienteko-oikeus on tukiverkottomallakin, mua v***ttaa kun nämä tukiverkon omaavat nostavat itsensä jotenkin parempaan kastiin. Mitäs jos ne teidän mahtavat tukiverkotkin vaikkapa kuolevat?

Meillä on lapsilla 4 tervettä eläkeläisisovanhempaa joista YKSIKÄÄN ei suostu auttamaan meitä edes äärimmäisessä hädässä, eivät suostu hoitamaan lapsia edes minuuttiakaan. Eivät esim halunneet auttaa synnytysten aikana eli piti synnyttää yksin nuoremmat lapset. Eivät osallistu mitenkään elämäämme, kerta kahteen vuoteen tavataan puoli tuntia. Se että meillä on tällaiset itsekkäät paskaisovanhemmat EI OLE MINUN SYYNI. Vanhempiaan kun ei voi valita.

Joten ollaan totaalitukiverkottomia kun suvut on pienet, muuta sukua ei oikeastaan ole ja tuo lähisuku on täydellisen piittaamatonta. Lapsia on silti kolme, ja olemme hyvät vanhemmat lapsillemme - äskeisen kirjoittajan mukaan meidän olisi kuitenkin pitänyt jättää lapset tekemättä.

Se on helppo ylemmyydentuntoisena sanella toisille ehtoja, milloin saa lapsia tehdä ja milloin ei. Melkein toivon että tällaisen ylimielisen tukiverkollisen tukiverkot äkkiä romahtaisivat niin tulisi vähän toinen ääni kelloon ja vähän nöyryyttä lisää elämään.

Tukiverkoton ei saa apua lastenhoitoon koskaan, ikinä. Silloin on vaan selvittävä omin avuin.

PS: ilmeisesti sitten juopot, hullut, luonnevikaiset ja väkivaltaiset saavat tehdä lapsia ihan miten vain kun heillähän on ne _tukiverkot_? Niiden lasten elämä on sitten varmaan tosi onnellista kun on ne _tukiverkot_? Ja meidän lasten elämä turvallisessa kodissa on todella surkeaa ja onnetonta kun taas ne _tukiverkot_ puuttuvat.

Kyllä v***ttaa!

samalla logiikalla lapset pitäisi ottaa pois elämää ymmärtämättömiltä kontrollifriikeiltä, koska heillä on todella vajaat eväät lapselle tarjottavana

Vierailija
36/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten valitetaan valtiolle kun ei pysty sitä eikä tätä. Valtion velvollisuus ei ole autta eikä yrityksen. Vaan ja ainoastaan teidän tai jotka vapaaehtoisesti haluavat. Kannattaisi myös katso peiliin jos kukaan ei halua teidän lapsia hoitaa. Jos joku ei sinusta pidä syy voi olla toisessa mutta jos kukaan ei pidä niin syy on sinussa.

on sulla ollut tylsä päivä :)

Vierailija
37/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensa tulevaisuuden tärvelemisestä ylisuojelevalla pumpulissa kasvattamisella.

Vierailija
38/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen se tukiverkoton ja arvasinkin että tulee tuo "sinussa on vika kun isovanhemmat ei auta" vastaus. No minussa ei ole vikaa, katsos kun toiset isovanhemmat ovat vapaudenhuumassaan viettämässä uutta teini-ikää ja toiset olivat jo omalle lapselleen piittaamattomia ja julmia. Olen vissiin sitten syyllinen itse siihenkin että minua on lapsena pahoinpidelty? Ja että vanhempani kohtelivat minua kaltoin eivätkä hoitaneet silloinkaan?

Just tuo palstameininki taas rullaa.

Ja kiitos kysymästä, ollaan akateemisia, varakkaita, menestyviä ja kunnon ihmisiä, mutta vaan TUKIVERKOTTOMIA. Ai niin mutta se tekeemin meistä ö-luokan kansalaisia.

Toistan toiveeni siitä että sinullekin kävisi niin että tukiverkostot hups vaan katoaisivat niin näkisit vähän sitten mitä se elämä ilman tukiverkkoa on. Se on helppo puskasta huudella ja sättiä toista ylimielisenä ja ylemmuudentuntoisena, mutta kun omalle kohdalle napsahtaa.... niin onkin vähän toinen juttu.

Ei muuta kuin aurinkoista syksynjatkoa sinulle, luomankunnan kruunulle, joka olet niin paljon parempi, korketasoisempi ja ylempiarvoinen ihminen kuin me muut rupusakkilaiset.

t. maan matonen tukiverkoton, tietenkin paska ja inhottava sellainen joka "ihan itse" on tilanteensa aiheuttanut.... ;-P

Vierailija
39/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei ole tämän ketjun aihe eikä sitä kannata tähän ottaakaan. Toisilla on tukiverkkoja ja toisilla ei. Asian ydin on se, ettei kuusivuotiasta voi tietenkään jättää kotiin noin pitkäksi aikaa missään oloissa. Sehän on heitteillejättö täysin kiistatta. Olen hieman hämmentynyt, että tässä ketjussa on muutamia, joiden mukaan on "ihan ok", että 6-vuotias on päivän yksikseen kotona. Toki oletan, ettei näillä ihmisillä ole suurempaa käsitystä eri ikäisten lasten kehitystasosta saati tuon ikäisiä omia lapsia. On se silti outoa, että täällä ollaan valmiita jakamaan "asiantuntijalausuntoja"....

Vierailija
40/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatus on nimenomaan sitä, että 6-veen turvana ollaan...

usein omatoimisimpia ja kilteimpiä ovat... niin no... ne kovin ottein koulitut, jotka eivät uskalla tarvita ketään