Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AIVAN USKOMATONTA, että 6-vuotiaansa yksin sairastamaan jättävää

Vierailija
04.09.2012 |

opettajaäitiä ei tuomita lainkaan! Miten se on pienempi paha jättää 6-vuotias lapsi kuumeessa yksin kotiin useiden tuntien ajaksi TÖIDEN vuoksi, kuin vaikkapa baariin menon ajaksi?

Baariin lähtevät vanhemmat kyllä tuomitaan (ja on toki syytäkin), mutta sitten kun OPETTAJA jättää lapsensa täysin heitteille, käsketään vain syöttää lapselle enemmän vitamiineja! Ei hyvää päivää!

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi jättää koko päiväksi yksin kotiin! Ja vaikka olisi kuinka omatoiminen, niin ei se huolenpitoa korvaa, että osaa itse tehdä voileivän. Suomessa tosiaan jätetään ne lapset kasvamaan ja pärjäämään yksin todella pienestä pitäen; joko yksinään tai sitten tungetaan viel pikkusisarus valvottavaksi jotta mamma saa sitä "omaa aikaa."

Vierailija
42/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä merkitsee

Entäs jos sairaus pahenee, lapsi vaikka menee tajuttomaksi kuumeen vuoksi tms? LAIN mukaan alle 10-vuotiasta on lupa jäädä kotiin hoitamaan. TYÖNANTAJAN homma on huolehtia sijainen.

Laista valittavat eivät ikinä menesty töissä. Mitä enemmän valitat sitä varmemmin kukaan ei sinua töihin halua. Juuri tuollaiset ovat ensimmäisiä jotka lentävät YT-neuvotteluissa ulos. Kuka haluaa sinun kaltaistasi töihin? Kun haet työtä he soittavat edelliselle työnantajalle. Siellä sanotaan että sinä valitat koko ajan, et ole töissä ja aiheutat harmia. ET varmasti saa töitä. Laki tulee muuttumaan usko se. Onneksi kokoomus on johtava puolue. MIksi muiden pitää maksaa siitä että sinä et halua tehdä töitä?

Minulla on AINA ollut töitä. Olen ihan vakitöissä.

Taidat vaan ressukka olla kade meille joilla on inhmillinen työnantaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on huudella, jos itsellä kaikki on mennyt hyvin.

on erittäin hyvä huudella kun ei ole sössinyt asioitaan.

Elämä opettaa...

Vierailija
44/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pieni nuha-kuume kyseessä. Varsinkin nykyään, kun on puhelimet kaikilla. Se on jo iso lapsi ja järjen pitäisi pelata kuin isommalla, riippuen tietenkin siitä, miten pumpulissa sitä siellä kiven alla on pidetty. :/

Vierailija
45/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä opettaa...

sitten pitää vaan ullittaa!

Vierailija
46/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pieni nuha-kuume kyseessä. Varsinkin nykyään, kun on puhelimet kaikilla. Se on jo iso lapsi ja järjen pitäisi pelata kuin isommalla, riippuen tietenkin siitä, miten pumpulissa sitä siellä kiven alla on pidetty. :/

6v ikäisenä? Aivan uskomatonta paskaa. Mitä se puhelin auttaa, jos vanhemmat ovat 40km päässä töissä? Mä haluan antaa lapselle turvallisen lapsuuden, en mitään puhelimen kautta kasvatusta ja itsekseen jättämistä niin aikaisin kuin mahdollista. En ihmettele että lapset sitten soittelevat kaikenmaailman tukilinjoille kun pelkäävät yksin kotona tai tuntevat olonsa yksinäiseksi.

Vierailija
47/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se puhelin auttaa, jos vanhemmat ovat 40km päässä töissä? .

ne voi soittaa vaikka tänne!

http://www.mll.fi/nuorille/lnpn/

Vierailija
48/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin pitää olla varaa hommata lapselle hoitaja. Mikään ei oikeuta jättämään 6-vuotiasta lasta yksin vain siksi, että äidin pitää päästä töihin... Jos työpaikka on sellainen, että ei voi sairaan lapsen takia jättää tulematta töihin, niin on aika etsiä toinen työpaikka. Tai sitten miettiä valmiiksi miten sairaan lapsen hoito järjestetään.

Ei se nyt niin kamalan vaikeaa ole - meillä molemmilla on vuorotyö ja jo pelkässä arjessa riittää järjesteltävää, sairaan lapsen hoitamisen järjestämisestä puhumattakaan. Mutta silti on aina ollut muita vaihtoehtoja kuin lapsen jättäminen yksin kotiin sairastamaan...

Vierailija
49/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jos teidän 6-vuotias on kipeänä niin istutteko te sen vieressä koko ajan kotona ollessanne?

Nää naurettavat sähkölaitetulipalo ym. spekuloinnit voi tapahtua sillä aikaa, kun käyt vessassa tai viet niitä roskia eikä siinä välttämättä ehdi hätiin sittenkään.

Harvemmin on uutisoitu, että perus flunssa olisi vienyt lapsilta hengen yhtäkkiä muutamassa tunnissa.

Tää on tätä ylihysterisoinnin kulttuuria, kun kaikki pitää kääriä kuplamuoviin ettei vain mitään satu ikinä. Oma perusturvallisuuteni ei ole kärsinyt vaikka olen muutaman kerran vuodessa flunssassa ollessani joutunut olemaan yksin kotona 8h putkeen.

Vierailija
50/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jos teidän 6-vuotias on kipeänä niin istutteko te sen vieressä koko ajan kotona ollessanne? Nää naurettavat sähkölaitetulipalo ym. spekuloinnit voi tapahtua sillä aikaa, kun käyt vessassa tai viet niitä roskia eikä siinä välttämättä ehdi hätiin sittenkään. Harvemmin on uutisoitu, että perus flunssa olisi vienyt lapsilta hengen yhtäkkiä muutamassa tunnissa. Tää on tätä ylihysterisoinnin kulttuuria, kun kaikki pitää kääriä kuplamuoviin ettei vain mitään satu ikinä. Oma perusturvallisuuteni ei ole kärsinyt vaikka olen muutaman kerran vuodessa flunssassa ollessani joutunut olemaan yksin kotona 8h putkeen.

Oletko koskaan ajatellut, että lapselle riittää jo se ajatus ja tunne, että joku on kotona ja tarpeen tullen tavoitettavissa, vaikka ei vieressä istukaan? Ei tartte olla hengenmenetys lähellä, minusta on ihan vanhemman tehtävä taata lapsen perusturvallisuus myös henkisellä tasolla.

Vierailija
51/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei ihan aukene meille normaaleille tuo sinun provoilusi. Kerrotko mikä on se juttu tässä mistä ne kiksit saat?

Vierailija
52/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jos teidän 6-vuotias on kipeänä niin istutteko te sen vieressä koko ajan kotona ollessanne?

Nää naurettavat sähkölaitetulipalo ym. spekuloinnit voi tapahtua sillä aikaa, kun käyt vessassa tai viet niitä roskia eikä siinä välttämättä ehdi hätiin sittenkään.

Harvemmin on uutisoitu, että perus flunssa olisi vienyt lapsilta hengen yhtäkkiä muutamassa tunnissa.

Tää on tätä ylihysterisoinnin kulttuuria, kun kaikki pitää kääriä kuplamuoviin ettei vain mitään satu ikinä. Oma perusturvallisuuteni ei ole kärsinyt vaikka olen muutaman kerran vuodessa flunssassa ollessani joutunut olemaan yksin kotona 8h putkeen.

Tuon ikäistä lasta ei vain saa jättää yksin kotiin.

Ei ole ylihysteeristä, että ei jätä pientä lasta yksin kotiin sairaana.

Se on välinpitämättömyyttä, että jättää yksin ja se on myös heitteillejättö.

Lastensuojeluilmoitus pitää tehdä tuollaisesta ihmisestä joka ei piittaa paskaakaan omasta lapsestaan.

Vierailija
53/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällaisen ihmisen ei taas tulisi hankiia lapsia ollenkaan. Eihän tämantasoisella empatialla voi lapsia kasvattaa. Joskus elämässä tapahtuu yllätyksellisiä asioita, joita ei voi etukäteen ennustaa kuten ei voi tietää, miten hulluksi joku ihan kiva ihminen voi heittäytyä. Empatiat lastesi puolella.

yh:n lapsella on isä, tosin joidenkin lasten isät ovat kuolleet. Isä voi kuitenkin asua toisessa kaupungissa (tai jopa maassa) tai olla kyvytön hoitamaan lasta, joissakin tapauksissa hänellä on jopa lähestymiskielto lapseensa. Joo, lapsen sairastumisesta johtuvia poissaoloja pitää voida jakaa, mutta aina ei vaan voi.

etukäteen kenelle revaansa levittää ilman kumia? Ihan vinkkinä teille joilla exänä kaikenmaailman sekopäitä ja vastuuttomia pellejä...

Vierailija
54/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei ihan aukene meille normaaleille tuo sinun provoilusi. Kerrotko mikä on se juttu tässä mistä ne kiksit saat?

pakotettu sairaan lapsensa kanssa kotiin vähäksi aikaa ja jutut on sitä tasoa. Ihan diipadaapaa monessa ketjussa.

Vierailija
55/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan raivoat täällä ja yksityiskohtaisesti paljastat yksinkertaisuutesi.

Kysy ihmeessä vaikkapa joukolta asiantuntijoita, että "onko ok jättää 6-vuotias yksin kotiin koko päiväksi (sairaana tai terveenä)"? Ja sitten vielä pyydät heitä kertomaan normaali 6-vuotiaan kehitystasosta ja vertaamaan sitä 9-vuotiaaseen. Viisastut, opit ja ymmärrät. Et opi jankuttamalla typeryyttäsi täällä netissä.

Vierailija
56/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MINÄ sössin minun mieheni sairaaksi? No siitähän hän kyllä minua syytti skitsoissaan.

Vierailija
57/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelätä minkälaisia ahdistuneita ihmisraunioita valloittaa kadut tulevaisuudessa. Joutuuko, tai siis saako lapset nykyään edes itse perunoitansa kuoria tai leipää voidella? Vai onko veitsi liian terävä?

Vierailija
58/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MINÄ sössin minun mieheni sairaaksi? No siitähän hän kyllä minua syytti skitsoissaan.

jos noin on päässyt käymään, sinun pitää sitten ottaa vaan vastuu asioista ja lapsista ihan itse.

Vierailija
59/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelätä minkälaisia ahdistuneita ihmisraunioita valloittaa kadut tulevaisuudessa. Joutuuko, tai siis saako lapset nykyään edes itse perunoitansa kuoria tai leipää voidella? Vai onko veitsi liian terävä?

Mutta ei sitä voi verrata yksin jättämiseen :)

Aivan eri asioita!!

Miten sellaisesta lapsesta voi tulla ahdistunut ihmisraunio, josta on huolehdittu eikä jätetty yksin sairastamaan vain sen takia, ettei vanhempia ole kiinnostanut olla poissa töistä hänen takiaan? :)

Vierailija
60/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan raivoat täällä ja yksityiskohtaisesti paljastat yksinkertaisuutesi.

Kysy ihmeessä vaikkapa joukolta asiantuntijoita, että "onko ok jättää 6-vuotias yksin kotiin koko päiväksi (sairaana tai terveenä)"? Ja sitten vielä pyydät heitä kertomaan normaali 6-vuotiaan kehitystasosta ja vertaamaan sitä 9-vuotiaaseen. Viisastut, opit ja ymmärrät. Et opi jankuttamalla typeryyttäsi täällä netissä.

Minulle on ihan se ja sama olenko mielestäsi yksinkertainen. Itse en aio kasvattaa lapsestani tuollaista nykyaikaista pumpulihöttöpullamössölasta jonka ympärillä pyöritään ja helistään jokaisesta pikku inahduksesta aina aikuisikään saakka.

Itse meinaat, että jokainen 6-vuotias on kehitykseltään samanlainen. Minä taas olen tehnyt havainnon, että kaikki ovat eri tasolla. Jotkut ovat todella ujoja, hiljaisia ja helposti hätääntyviä. Toiset taas iloisia, sosiaalisia ja yksinkin reippaasti toimeentulevia tai jotain tuosta väliltä. Jokainen tuntee oman lapsensa ja hänen pystyvyytensä. Jotkut 9-vuotiaat voivat olla paljon herkempiä kuin 6-vuotiaat, mutta sinä se vaan meinaat, että tuo ikä kertoo sen voiko lasta jättää yksin kotiin vai ei.