Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AIVAN USKOMATONTA, että 6-vuotiaansa yksin sairastamaan jättävää

Vierailija
04.09.2012 |

opettajaäitiä ei tuomita lainkaan! Miten se on pienempi paha jättää 6-vuotias lapsi kuumeessa yksin kotiin useiden tuntien ajaksi TÖIDEN vuoksi, kuin vaikkapa baariin menon ajaksi?

Baariin lähtevät vanhemmat kyllä tuomitaan (ja on toki syytäkin), mutta sitten kun OPETTAJA jättää lapsensa täysin heitteille, käsketään vain syöttää lapselle enemmän vitamiineja! Ei hyvää päivää!

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jos teidän 6-vuotias on kipeänä niin istutteko te sen vieressä koko ajan kotona ollessanne? Nää naurettavat sähkölaitetulipalo ym. spekuloinnit voi tapahtua sillä aikaa, kun käyt vessassa tai viet niitä roskia eikä siinä välttämättä ehdi hätiin sittenkään. Harvemmin on uutisoitu, että perus flunssa olisi vienyt lapsilta hengen yhtäkkiä muutamassa tunnissa. Tää on tätä ylihysterisoinnin kulttuuria, kun kaikki pitää kääriä kuplamuoviin ettei vain mitään satu ikinä. Oma perusturvallisuuteni ei ole kärsinyt vaikka olen muutaman kerran vuodessa flunssassa ollessani joutunut olemaan yksin kotona 8h putkeen.

Ihan turhaan raivoat täällä ja yksityiskohtaisesti paljastat yksinkertaisuutesi. Kysy ihmeessä vaikkapa joukolta asiantuntijoita, että "onko ok jättää 6-vuotias yksin kotiin koko päiväksi (sairaana tai terveenä)"? Ja sitten vielä pyydät heitä kertomaan normaali 6-vuotiaan kehitystasosta ja vertaamaan sitä 9-vuotiaaseen. Viisastut, opit ja ymmärrät. Et opi jankuttamalla typeryyttäsi täällä netissä.

Minulle on ihan se ja sama olenko mielestäsi yksinkertainen. Itse en aio kasvattaa lapsestani tuollaista nykyaikaista pumpulihöttöpullamössölasta jonka ympärillä pyöritään ja helistään jokaisesta pikku inahduksesta aina aikuisikään saakka. Itse meinaat, että jokainen 6-vuotias on kehitykseltään samanlainen. Minä taas olen tehnyt havainnon, että kaikki ovat eri tasolla. Jotkut ovat todella ujoja, hiljaisia ja helposti hätääntyviä. Toiset taas iloisia, sosiaalisia ja yksinkin reippaasti toimeentulevia tai jotain tuosta väliltä. Jokainen tuntee oman lapsensa ja hänen pystyvyytensä. Jotkut 9-vuotiaat voivat olla paljon herkempiä kuin 6-vuotiaat, mutta sinä se vaan meinaat, että tuo ikä kertoo sen voiko lasta jättää yksin kotiin vai ei.

aivan täysin kykenevä olemaan yksin 8h (meillä työpäivä on 7.5h ja matkat päälle) niin siitä vaan. Se ei tarkoita sitä että toimisit lapsesi kannalta oikein tai että lapsesi olisi jotenkin kypsempi kuin muut. 6v on vielä tosi pieni ja aivan sama onko sosiaalinen vai ei, yksin ei tuon ikäisen pitäisi joutua olemaan pitkää päivää. Surullista jos itsellesi pystyt tämän jotenkin perustelemaan.

Vierailija
62/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että lapsesta tulee pullamössölapsi, jos vanhempi ei jätä häntä kotiin 6-vuotiaana yksin sairastamaan :D :D

Veikkaisin ennemminkin, että tällaisista lapsista tulee niitä ahdistuneita kulkijoita :)

Onhan siinä lapsella sulattelemista, kun äiti ja isä eivät sen vertaa välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on vanhempiensa mielestä niin fiksu että voi jättää hyvin yksin.

Lapsi on aivan toivoton. Takertuu ulkonakin heti kun näkee jonkun aikuisen. Etenkin miesten seura tuntuu kiinnostavan. On erityiskoulussa ja käy psykiatrilla mutta on se REIPAS ja hienosti käyttää sitä kännykkää! Näin tietenkään ei teillä ole.

Vierailija
64/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että lapsesta tulee pullamössölapsi, jos vanhempi ei jätä häntä kotiin 6-vuotiaana yksin sairastamaan :D :D

Veikkaisin ennemminkin, että tällaisista lapsista tulee niitä ahdistuneita kulkijoita :)

Jos kerran tai kaksi vuodessa, joutuisi olemaan sairaana kotona (joka flunssassa yleensä pääasiassa käsittää nukkumista) niin se ei tee lapsesta ahdistunutta kulkijaa.

Mutta kai nämä nykyajan pullamössöt on parikin kertaa kuukaudessa nykyään kipeänä niin taidan ymmärtää huolenaiheenne. Huolen tosin voisi siirtää ihan sitten siihen miksi ne lapset on niin usein kipeänä.

Vierailija
65/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tai kaksi vuodessa, joutuisi olemaan sairaana kotona (joka flunssassa yleensä pääasiassa käsittää nukkumista) niin se ei tee lapsesta ahdistunutta kulkijaa.

niin tuntuisko se ihan mahdottomalta ajatukselta olla hänen kanssaan kotona silloin? Vai onko ne molemmat vanhemmat niin korvaamattomia, että kun pistää sormen vesilasiin ja vetää sen pois, niin siihen jää kuoppa?

Vierailija
66/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai nämä nykyajan pullamössöt on parikin kertaa kuukaudessa nykyään kipeänä niin taidan ymmärtää huolenaiheenne. Huolen tosin voisi siirtää ihan sitten siihen miksi ne lapset on niin usein kipeänä.

Mutta en sentään niin idiootti ole, että jättäisin pienen lapsen yksin kotiin :)

Minun ura ei ole lastani tärkeämpää :)

Ikävää jos teidän tapauksessanne niin on.

Ja kyllä, lasta voi ahdistaa olla yksin kotona, mutta eihän se teitä haittaa!! Pääasia, ettei teidän kullanmurusta tule pullamössölasta. Onhan se hirveää osoittaa välittävänsä :D

Minä olen aina saanut kuulla miten paska äiti olen ikäni takia, mutta kyllä voin nyt väittää iloisesti, että päihitän muutaman ihmisen mennen tullen ja palatessa :)

Lapseni eivät ole pullamössö kansaa, he osaavat toimia itsenäisestikin, mutta heidän ei koskaan tarvitse ajatella, että olisin hylännyt heidät :)

Vierailija
67/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Oma perusturvallisuuteni ei ole kärsinyt vaikka olen muutaman kerran vuodessa flunssassa ollessani joutunut olemaan yksin kotona 8h putkeen" Onhan se, huomaahan sen, että sinä et ole saanut huolenpitoa ja välittämistä osaksesi.

"Itse en aio kasvattaa lapsestani tuollaista nykyaikaista pumpulihöttöpullamössölasta jonka ympärillä pyöritään ja helistään jokaisesta pikku inahduksesta aina aikuisikään saakka" Lapsuudesta voi siirtyä vaikka, kuinka myöhään aikuisuuteen, sillä ei ole mitään kiirettä. Aikuisuudesta ei ole enää paluuta lapsuuteen.

Lapsen tulee saada kerätä itsensä täyteen rakkautta, huolenpitoa, ja välittämistä niin, että sitä riittää koko elämän ajaksi.

Täällä tuntuu tikittävän vailla hoivaa ja kodin turvaa kasvaneiden aikuisten joukko. Kuinka voisivat edes olla rakastavia ja hyviä vanhempia omille lapsillen, jos he eivät ole saaneet itse sitä osakseen.

Vierailija
68/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

[/quote]

Minulle on ihan se ja sama olenko mielestäsi yksinkertainen. Itse en aio kasvattaa lapsestani tuollaista nykyaikaista pumpulihöttöpullamössölasta jonka ympärillä pyöritään ja helistään jokaisesta pikku inahduksesta aina aikuisikään saakka. Itse meinaat, että jokainen 6-vuotias on kehitykseltään samanlainen. Minä taas olen tehnyt havainnon, että kaikki ovat eri tasolla. Jotkut ovat todella ujoja, hiljaisia ja helposti hätääntyviä. Toiset taas iloisia, sosiaalisia ja yksinkin reippaasti toimeentulevia tai jotain tuosta väliltä. Jokainen tuntee oman lapsensa ja hänen pystyvyytensä. Jotkut 9-vuotiaat voivat olla paljon herkempiä kuin 6-vuotiaat, mutta sinä se vaan meinaat, että tuo ikä kertoo sen voiko lasta jättää yksin kotiin vai ei.

[/quote]

aivan täysin kykenevä olemaan yksin 8h (meillä työpäivä on 7.5h ja matkat päälle) niin siitä vaan. Se ei tarkoita sitä että toimisit lapsesi kannalta oikein tai että lapsesi olisi jotenkin kypsempi kuin muut. 6v on vielä tosi pieni ja aivan sama onko sosiaalinen vai ei, yksin ei tuon ikäisen pitäisi joutua olemaan pitkää päivää. Surullista jos itsellesi pystyt tämän jotenkin perustelemaan.

[/quote]

Käsität asian edelleen täysin ja totaalisen väärin. Kyse ei ole mistään paapomisesta tai pullamössöydestä, ei siellä päinkään. Aivan turhaan sekoita nuo asiat tähän asiayhteyteen, sillä niillä ei ole tällä kertaa mitään tekemistä itse asian kanssa. Voit olla aivan varma, ettei meillä kasvateta sellaisia lapsia, joille isi/äityli tekevät kaiken valmiiksi. Voit olla myös yhtä varma siitä, että lapsista pidetään huolta heidän kehitystasonsa huomoiden.

6-vuotias on 6-vuotias. Ei asia muutu siitä yhtään mihinkään, onko kyseessä ujo ja herkkä 6-vuotias vai superkehittynyt 6-vuotias, kuten teillä ehkä on. Eli vastauksena kysymykseesi, Kyllä ikä itse asiassa tässä tapauksessa kertoo aivan suoraan sen, ettei noin pientä lasta todellakaan jätetä tunneiksi yksin. Se, että lapsi "pärjää" tunteja yksin ei ole sama asia kuin että yksinolo noin pienelle olisi millään hyväksi tai turvallista. Toistan, että kysy asiasta alan asiantuntijoilta. MIelellään monelta, niin ehkä sitten uskot. Ihan turhaan minä enää käytän aikaani sinun opettamiseen, kun et ihan tunnu pääsevän kartalle...

Vierailija
69/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisella lapsella menee aina vain vuosi vuodelta heikommin ja heikommin, he eivät todellakaan ole näitä pumpulihöttöpullamössölapsia.

Heitettään vaan kaikki lapset suoraan laitokselta ilmaan, eikä oteta koppia.

Vierailija
70/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oletettavasti lapsi joutuisi olemaan 16h (miinus joka ikinen yö) vuodesta ilman vanhemman antamaa hellää hoivaa ja suurta rakkautta, hänestä kasvaa ahdistunut aikuinen joka ei pysty antamaan rakkautta omalle lapselleen?

Se kuitenkin on ihan ok juttu, että vanhemmat hankkivat omaa aikaa ja sysäävät lapset hoitoon viikonloppuisin jollekkin tuntemattomalle mll:n teinilikalle "hoitoon". Eikös tällä teidän logiikalla näistäkin lapsista kasva ihan kieroja ja huonosti rakastettuja aikuisia?

Vierailija
71/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tississä kiinni sinne aikuisuuteen asti ja sitten poikkastaan vihdoin se napanuorakin. Mitäs sitten? Sen sijaan, että "lapsi" osaa ja pystyy luottamaan muihinkin, niin tämä menettää nyt ainoan turvansa. Mitäs sitten käy?

Vierailija
72/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuitenkin on ihan ok juttu, että vanhemmat hankkivat omaa aikaa ja sysäävät lapset hoitoon viikonloppuisin jollekkin tuntemattomalle mll:n teinilikalle "hoitoon". Eikös tällä teidän logiikalla näistäkin lapsista kasva ihan kieroja ja huonosti rakastettuja aikuisia?

mutta eikös sille sairaalle lapselle voisi palkata sen hoitajan arkipäivänäkin? Kun sen kerran viikonloppunakin pystyy maksamaan. Miksi silloin sairaana pitää olla yksin? Ja selitys ei ole se, että kunmäenhaluuollasenkanssa!

Vierailija
73/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oletettavasti lapsi joutuisi olemaan 16h (miinus joka ikinen yö) vuodesta ilman vanhemman antamaa hellää hoivaa ja suurta rakkautta, hänestä kasvaa ahdistunut aikuinen joka ei pysty antamaan rakkautta omalle lapselleen? Se kuitenkin on ihan ok juttu, että vanhemmat hankkivat omaa aikaa ja sysäävät lapset hoitoon viikonloppuisin jollekkin tuntemattomalle mll:n teinilikalle "hoitoon". Eikös tällä teidän logiikalla näistäkin lapsista kasva ihan kieroja ja huonosti rakastettuja aikuisia?

Vierailija
74/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tississä kiinni sinne aikuisuuteen asti ja sitten poikkastaan vihdoin se napanuorakin. Mitäs sitten? Sen sijaan, että "lapsi" osaa ja pystyy luottamaan muihinkin, niin tämä menettää nyt ainoan turvansa. Mitäs sitten käy?

Maailma on niin mustavalkoinen.

Vierailija
75/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyvät toisiinsa?

Vierailija
76/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oletettavasti lapsi joutuisi olemaan 16h (miinus joka ikinen yö) vuodesta ilman vanhemman antamaa hellää hoivaa ja suurta rakkautta, hänestä kasvaa ahdistunut aikuinen joka ei pysty antamaan rakkautta omalle lapselleen?

jos ei kykene edes tuota aikaa olemaan sairaan pienen lapsen kanssa kotona? Ja edelleen oli kyse siitä 6 vuotiaasta.

Tuskin muunakaan aikana mitenkään välittävä vanhempi on.

Lapsi ottaa oppia omilta vanhemmiltaan, eli tekin siirrätte sen välinpitämättömyyden hänelle.

Nuo jotka sysäävät lapsensa viikonloppuisin hoitoon, hommaavat sentään sen lapsenvahdin! Eivätkä jätä lasta yksin. Kuten nämä joiden mielestä on ok jättää sairastava lapsi yksin kotiin. Jo 6-vuotiaana.

Vierailija
77/77 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen halunnut hoitaa potilaat(omat lapset) itse, minulla on alan koulutusta miehellä ei. Kuumekouristus on kamala ja se voi tulla aivan yllättäen ekan kerran, niinkuin esikoiselleni, eikä hän ollut edes pieni taapero. Nyt kuudes lapseni taapero iässä, olen hoitovapaalla, ja parasta aikaa hoidan kotona 8-luokkalaista kuumepotilasta.