AIVAN USKOMATONTA, että 6-vuotiaansa yksin sairastamaan jättävää
opettajaäitiä ei tuomita lainkaan! Miten se on pienempi paha jättää 6-vuotias lapsi kuumeessa yksin kotiin useiden tuntien ajaksi TÖIDEN vuoksi, kuin vaikkapa baariin menon ajaksi?
Baariin lähtevät vanhemmat kyllä tuomitaan (ja on toki syytäkin), mutta sitten kun OPETTAJA jättää lapsensa täysin heitteille, käsketään vain syöttää lapselle enemmän vitamiineja! Ei hyvää päivää!
Kommentit (77)
mikä merkitsee
Entäs jos sairaus pahenee, lapsi vaikka menee tajuttomaksi kuumeen vuoksi tms?
LAIN mukaan alle 10-vuotiasta on lupa jäädä kotiin hoitamaan. TYÖNANTAJAN homma on huolehtia sijainen.
mikä merkitsee
ja jättää pienet lapset kotiin sairastamaan??
Luulisin, että jokainen tuntee oman lapsensa ja tietää voiko sen jättää työpäivän ajaksi kotiin kipeänä vai ei.
Itse olen pärjännyt lapsena aivan hyvin ilman vanhempia kipeänä kotona, veljeni taas ei.
Varsinkin kun lapsi sairastaa astmaa. Hengenvaarallista jättää astmalapsi yksin kotiin flunssassa!
Minulla on vielä 8-vuotiaallakin aina itkuhälytin, vaikka olen kotona.
mä en haluaisi lasteni opettajaksi opettajaa, joka ei osaa laittaa lasta etusijalle. Ja tämä ei tarkoita sitä, että opettajan pitää olla itse aina kerran kuukaudessa viikko pois töistä, vaan miettiä ihan avoimesti muitakin ratkaisuja.
Voinko minä jättä 6-vuotiaani yksin kotiin, kun hän sairastaa. Olen ammatiltani taksikuski ja minulla on ajoja myös öisin.
en jättäisi 6 vuotiasta yksin kotiin muuksi ajaksi kuin että käyn roskat viemässä ulos, 1 minsa menee, silläkin aikaa voisi toki sattua jotain.
Mutta viikkokausia ei saisi opettajaäiti olla töistäkään poissa, koska sitten valitetaan, että joka päivä on lapsilla koulussa eri sijainen tai katsotaan vaan videoita eikä mitään opita jne. Mitäköhän ne muut ratkaisut sitten voisivat olla, jos tukiverkkoja ei päiväsaikaan ole sairasta lasta hoitamaan ja yh-äidin rahat ei riitä lastenhoitajan palkkaamiseen? Kysynpä vaan.
Eikö hän voi jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta? Myös muuta tukiverkkoa voi käyttää, esim. isovanhempia, mikäli se on mahdollista.
Jos lapsella ei kuitenkaan ole ketään muuta aikuista kuin oma äiti, niin sitten äidin on pakko jäädä pois töistä. Ei siinä ole vaihtoehtoja. 6 v. on liian pieni sairastamaan yksin.
Voinko minä jättä 6-vuotiaani yksin kotiin, kun hän sairastaa. Olen ammatiltani taksikuski ja minulla on ajoja myös öisin.
8-10 tunniksikin. T: AV-raati
Mutta viikkokausia ei saisi opettajaäiti olla töistäkään poissa, koska sitten valitetaan, että joka päivä on lapsilla koulussa eri sijainen tai katsotaan vaan videoita eikä mitään opita jne. Mitäköhän ne muut ratkaisut sitten voisivat olla, jos tukiverkkoja ei päiväsaikaan ole sairasta lasta hoitamaan ja yh-äidin rahat ei riitä lastenhoitajan palkkaamiseen? Kysynpä vaan.
Ennakointi, ennakointi...
niin lapsella lienee se isäkin? Lapsen sairastamisesta johtuvia poissaoloja pitää voida jakaa, selvähän tämän pitäisi olla.
Luulisin, että jokainen tuntee oman lapsensa ja tietää voiko sen jättää työpäivän ajaksi kotiin kipeänä vai ei.
Itse olen pärjännyt lapsena aivan hyvin ilman vanhempia kipeänä kotona, veljeni taas ei.
lähtökohtaisesti tehdä mitään väärää...
Alakoulu ikäisen lapsen pitäisi olla aikuisen seurassa oli hän sairas tai ei. Lapsi saattaa kokea yksin ollessaan olonsa turvalliseksi, mutta hänellä ei useinkaan ole valmiuksia toimia oikein esim. hätätilanteissa, lapsethan muistavat vain alle puolet heille annetuista ohjeista.
6-vuotias lapsi voi yksin ollessaan kokea voimakastakin pelkoa, eikä hän varsinkaan kykene arvioimaan omaa terveydentilaansa.
yh:n lapsella on isä, tosin joidenkin lasten isät ovat kuolleet. Isä voi kuitenkin asua toisessa kaupungissa (tai jopa maassa) tai olla kyvytön hoitamaan lasta, joissakin tapauksissa hänellä on jopa lähestymiskielto lapseensa. Joo, lapsen sairastumisesta johtuvia poissaoloja pitää voida jakaa, mutta aina ei vaan voi.
yh:n lapsella on isä, tosin joidenkin lasten isät ovat kuolleet. Isä voi kuitenkin asua toisessa kaupungissa (tai jopa maassa) tai olla kyvytön hoitamaan lasta, joissakin tapauksissa hänellä on jopa lähestymiskielto lapseensa. Joo, lapsen sairastumisesta johtuvia poissaoloja pitää voida jakaa, mutta aina ei vaan voi.
etukäteen kenelle revaansa levittää ilman kumia? Ihan vinkkinä teille joilla exänä kaikenmaailman sekopäitä ja vastuuttomia pellejä...
Siinä vaiheessa on vaikea enää perääntyä. Mutta tokihan jokainen nainen on selvännäkijä ja tietää tarkasti, kenen kanssa uskaltaa lisääntyä. Toivokaa vaan te kaikki, joilla kunnolliset miehet, etteivät ne miehet jonain päivänä muutu kykenemättömiksi hoitamaan yhteistä lastanne... Hyvä se on huudella, jos itsellä kaikki on mennyt hyvin.
Ennakointi, ennakointi...
jonakin päivänä kumminkin kuolet. ja mitä kaikkea sattuukaan ennen sitä!!! MIetipäs vähän. Ennakointi, ennakointi...
etukäteen kenelle revaansa levittää ilman kumia? Ihan vinkkinä teille joilla exänä kaikenmaailman sekopäitä ja vastuuttomia pellejä...
jo miettiä mihin perheeseen syntyy, eikä vastuuttomasti tupsahtaa perheeseen jossa ei osata kasvattaa lapsesta täydellistä, virheetönä, erehtymätöntä, joka myös osaa etsiä täydellisen virheettömän puolison ja ennakoida, voi ennakoida kaikki elämän asiat niin ettei yllätyksiä pääse tulemaan. Voivoi mitä vastuuttomuutta.
mikä merkitsee