Kumman vaatimus on mielestäsi oikeutetumpi, minun vain anopin?
Anoppi vaatii että saa tulla kylään milloin tahansa ilmoittamatta etukäteen.
Minä vaadin, että anoppi ilmoittaa vaikkapa pari tuntia etukäteen, esim. kysymällä tekstarilla että olemmeko kotosalla. Minulla on sellainen kotiskasvatus, että kun tulee viereita, paikat ei ole sekaisin ja on jotain tarjottavaa. Onko tämä kohtuutonta? Kun saan heiteltyä pahimmat ympäriinsä lojuvat tavarat pois, olen paljon, paljon parempaa seuraa.
Ymmärtäisin jos anoppi asuisi naapurissa ja kanssakäyminen olisi jatkuvaa. Näin ei ole.
Voisitteko yllätysvierailijat selittää, että mikä pakko se yllätysvierailu oikein on? En vaadi todellakaan tarkkaa kellonaikaa, riittää sillä tarkkuudella että voisin tänään poiketa teille, sopiiko.
Kommentit (64)
Mua ei haittaa, vaikka tulee yllätysvieraita. Itseasiassa mun isä ja muutama kaveri käy usein yllätysvierailulla. Ei mua haittaa, vaikka kämppä ei aina ole tip top.
Mua enemmän ärsyttää, jos aina tarttee sopia tarkkaa kyläilyt etukäteen. Muksuna oltiin paljon sukulaisen luona maalla ja siellä kävi paljon vieraita ex-tempore.
tule kattoon vaan lapsia. Ja ruokaa sillä on varmaan kotona, et tuskin mitään tarttee tarjota, jos sulla on noin vaikeeta. Luulis et elämässä olis muutakin sisältöä ku kirjoitella yllärivieraista nettiin. Hävettääkö sua oikeesti se et sä et viitti pitää kotia kunnossa?
Asuvat suht lähellä ja kokevat sen niin että eivät halua häiritä. Eli tulevat kylään jos ollaan kotona ilmoittamatta etukäteen, jos ei olla kotona niin ok.
Minä en tästä tykkää.
joten minä en yksin saa sanella kodin ehtoja. Siinä olikin opettelemista. Meillä kyse ei ole anopista vaan miehen kavereista ja isästä. OLi pakko opetella, että he saavat tulla meille aina, kun se miehelle sopii.