Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman vaatimus on mielestäsi oikeutetumpi, minun vain anopin?

Vierailija
03.09.2012 |

Anoppi vaatii että saa tulla kylään milloin tahansa ilmoittamatta etukäteen.

Minä vaadin, että anoppi ilmoittaa vaikkapa pari tuntia etukäteen, esim. kysymällä tekstarilla että olemmeko kotosalla. Minulla on sellainen kotiskasvatus, että kun tulee viereita, paikat ei ole sekaisin ja on jotain tarjottavaa. Onko tämä kohtuutonta? Kun saan heiteltyä pahimmat ympäriinsä lojuvat tavarat pois, olen paljon, paljon parempaa seuraa.

Ymmärtäisin jos anoppi asuisi naapurissa ja kanssakäyminen olisi jatkuvaa. Näin ei ole.

Voisitteko yllätysvierailijat selittää, että mikä pakko se yllätysvierailu oikein on? En vaadi todellakaan tarkkaa kellonaikaa, riittää sillä tarkkuudella että voisin tänään poiketa teille, sopiiko.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on oikeutetumpi.

Mutta toisaalta helpompaa on kun ei stressaa yllätysvierailuja ja toteaa vaan että omalla vastuulla sisään kun ei tiedetty puunata ja tarjottavaa saattaa löytyä ainakin keksejä.

Itse olen jättänyt "nipottamisen" ja siirtynyt tuohon rentoon meininkiin. Jos menen yllätysvierailulle (joskus vaikka pyöräillään perheenä ja nähdään tutut pihalla) niin en odota meitä varten siivotun tai mitään tarjoilua.

Vierailija
42/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on teidän kotinne - ei hänen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuullista että jos olet pyytänyt häntä soittamaan ja sopimaan tulemisestaan, että hän tätä kunnioittaa. Jos anoppi on rentoa seuraa, en kyllä stressaisi vaikka olisi vähän sekaista tai ei olisi muuta kuin kahvia. Jos ei sovi etukäteen tulostaan, ei voi olettaa että sinulla on aikaa hänelle.

Vierailija
44/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarviis etukäteen ilmotella. Meillä käy paljonkin kavereita+ molempien vanhemmat piipahtamassa ilman etukäteisilmoittelua. Ei niitä sotkut haittaa ja siihenkin ovat tottuneet ettei mitään kahvileipää välttämättä ole. Ja että emäntä hilluu siellä kotona pitkikset jalassa:D Sanotaan jos ollaan jonnekin lähdössä tms. eikä siitä kukaan loukkaannu. Itekki käydään varsinkin anopilla usein ja aivan ilmottelematta. Mutta nää ihmiset ovatkin meille läheisiä, ei ne ole vieraita. Vieraat kulkee ajallaan ja talo elää tavallaan vai miten se vanha sanonta menee. Nykyaikana kaikki tuppaa olemaan liian suunniteltua ja kontrolloitua, missä on se kaikki spontaanius joka tekee elämästä yllättävää ja hauskaa?

Vierailija
45/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun en oo kotina HETI, ihmetellään. Voinkin olla asioilla, kahvilla kaverin kaa, puistossa...

Ei opi

Vierailija
46/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi ja appi (eronneet) harrastaa molemmat sitä, että soittavat suunnilleen meidän tiehaarassa että ollaan nyt tulossa (välimatka myös 50 km). Meillä kävi myös kerran niin ettei oltu kotona kun anoppi tuli yllätysvierailulle, oli käynyt ostamassa pihvit ja kaikki, olisi ollut niin kiva grillata yhdessä. No niinpä olisikin, jos oltais tiedetty olla kotona. Ja voi sitä loukkaantumisen määrää!

Vierailija
47/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikalle kesken päivän!! Olkoonkin että se työpaikka toimii samalla kotina....

Vierailija
48/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että emäntä hilluu siellä kotona pitkikset jalassa:D

Pitkikset, siis pitkät housut? Nehän on ihan normaalit vaatteet...

Vierailija
49/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti tuovat omat pullatkin mukanaan, hyvä etteivät omia kahveja tuo termarissa. Tämä siinä mielessä ihan ok, kun siis ilmoittamatta tulevat meillä kun ei ole kaapissa koskaan mitään tarjottavaa "varalta". Mutta kun tuovat omat eväät silloinkin kun tulevat kutsuttuna. Sitten onkin pöytä täynnä herkkuja ja suurin osa menee roskiin, koska ne jätetään meille ja meillä niitä ei kukaan syö juhlien jälkeen.

Vierailija
50/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran että ilmoittaa milloin olisi tulossa ja sopiiko.Pyyntösi on minusta ihan kohtuullinen.

Anoppisi on sen aikakauden ihmisiä, joille yllätysvierailut olivat mukavia. Nykyään se on häiritsevää ja tungettelua.

Vierailija
51/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tykkää tulla kylään milloin haluaa. Anoppi tekee niin. Hän on tyytyväinen.

Sinä haluaisit, että anoppi ilmoittaisi vierailustaan kaksi tuntia ennen saapumistaan. Jostain syystä hän ei sitä pysty tai halua tehdä. Sinä stressaat ja kiukkuat ja häpeät sotkuista kotiasi.

Hän on tyytyväinen. Sinä olet tyytymätön.

Ainoa asia, mihin sinä voit itse vaikuttaa, on tuo oma tyytymättömyytesi. Luovu siitä ja kaikki ovat onnellisia!

Vierailija
52/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä appi ja anoppi ajoivat 300 km ja loukkaantuivat kun pyysimme että he soittaisivat ennen kun tulevat. Oppivat kun kerran jäivät oven taakse kun oltiin poissa kotoa.

Vierailija
53/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan peruskohteliaisuutta ilmoittaa jos tulee käymään ja mielellään hyvissä ajoin (ensisijaiseti tietysti kutsuttuna ajankohtana). Mä yllätysvierailen vaan mun oman mummin luona, mutta hänestä tiedän, ettei tarvitse ilmoittaa hyvissä ajoin.

Jos oot sanonut anopille, että toivot aina ilmoituksen vierailusta niin minusta sitä pitää noudattaa. Ainakaan sulla ei ole velvollisuutta päästää ketään sisään jos oot vaikka "suunnitellut muuta menoa juuri".

Vierailija
54/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei pysty, niin ajattele näin: "Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa."

Vierailija
55/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on tyytyväinen. Sinä olet tyytymätön.

tyytyväinen myös parantuneisiin väleihimme, jos haluaisi tässä asiassa kunnoittaa toivettani. Mutta kukin taaplaa tyylillään ja anoppi kyllä tietää minun kannan tähän asiaan. ap

Vierailija
56/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatko samaa omalta äidiltäsi myös, että hän ilmoittaa pari tuntia etukäteen saako tulla? Jos oletat samaa myös omalta äidiltäsi etkä vain anopilta, niin OK.

Parempi on kuitenkin pitää koti aina siistinä, eikä jättää kaikkia tavaroita lojumaan ympäriinsä. Itselläsi, miehelläsi ja lapsilla on varmasti näin mukavampi. Ja ei joka viisiitllä tarvitse olla kakkua leivottuna, ihan teen keittäminen varmasti riittää :) Anoppi ehkä ajattelee olevansa osa perhettä ja niin läheinen ettei oman pojan kodin sotkuisuus haittaa.

Vierailija
57/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama juttu heti lapsen syntymän jälkeen. Pyysimme, että ei tulisi ilman ennakkovaroitusta, kun olin huonokuntoinen (suuri verenhukka) ja imetyskään ei vielä onnistunut, niinkuin piti. Jouduin pumppaamaan maitoa tunnin välein, että sain sen nousemaan tarpeeksi. (Kahden viikon jälkeen sitten tuokin toimi.) Anoppi oli sitä mieltä, että hänhän ei kysele, passaako tulla, vaan tulee.

Kerran mieheni sitten, kun anoppi taas huonoon aikaan soitteli ovikelloa, passitti anopin takaisin kotiinsa. Kyllähän se valitti, kun oli 30 km ajanut turhaan meille, mutta mitäs ei soittanut ja kysynyt etukäteen. Oma moka.

Kotinne on teidän kotinne, ei anopin. Anoppi on vieras, jonka sopii kysyä, käykö vierailu. (Niin ja ennenkuin joku alkaa vänkyttämään, jos ollaan anoppilaan menossa, niin soitetaan ensin. Ja minun vanhemmat ilmoittavat vierailulle tulostaan ainakin 2 kk aikaisemmin, kun asuvat 2000 km:n päässä.)

Vierailija
58/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittamatta, sen tekee jo välimatka.

Tietenkin olen ajatellut että mistä tämä kaikki johtuu. Onko tämä asia kenties anopeille statuskysymys? Ne kisaavat keskenään siitä kuka on läheisin lastensa perheiden kanssa ja voittaja on se jonka miniä on kuin tytär? Minulla ja anopilla on välillä ollut ihan oikeasti läheiset välit ja tämä juttu kalvaa siltä pohjaa pois. Eli huonosti toimii tuollainen kisaaminen tässä tapauksessa. ap

Vierailija
59/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että soita Ennenkuin lähdette ajamaan. Juu olisi antanut tunnin varoajan kun sanoin

Meneväni kaupungille.

Soitti kun oli oven takana ja mä en kotona

Vierailija
60/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anoppini, äitini eikä edes paras ystäväni. Minulla ei ole omassa kodissani velvollisuutta päästää ketään sisään, jos en halua. En istua nakota siististi sohvalla odottelemassa huvittaako anoppia tulla kotiini kutsumatta. Saatan olla suihkussa, harrastamassa seksiä, oksennustaudissa pää vessanpytyssä... Jos anoppisi tuppaa kotiisi kutsumatta, avaa ovi, ilmoita, että juuri nyt ei sovi ja laita ovi kiinni.