Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman vaatimus on mielestäsi oikeutetumpi, minun vain anopin?

Vierailija
03.09.2012 |

Anoppi vaatii että saa tulla kylään milloin tahansa ilmoittamatta etukäteen.

Minä vaadin, että anoppi ilmoittaa vaikkapa pari tuntia etukäteen, esim. kysymällä tekstarilla että olemmeko kotosalla. Minulla on sellainen kotiskasvatus, että kun tulee viereita, paikat ei ole sekaisin ja on jotain tarjottavaa. Onko tämä kohtuutonta? Kun saan heiteltyä pahimmat ympäriinsä lojuvat tavarat pois, olen paljon, paljon parempaa seuraa.

Ymmärtäisin jos anoppi asuisi naapurissa ja kanssakäyminen olisi jatkuvaa. Näin ei ole.

Voisitteko yllätysvierailijat selittää, että mikä pakko se yllätysvierailu oikein on? En vaadi todellakaan tarkkaa kellonaikaa, riittää sillä tarkkuudella että voisin tänään poiketa teille, sopiiko.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla enää helpompaa.

Vierailija
22/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatko samaa omalta äidiltäsi myös, että hän ilmoittaa pari tuntia etukäteen saako tulla? Jos oletat samaa myös omalta äidiltäsi etkä vain anopilta, niin OK. Parempi on kuitenkin pitää koti aina siistinä, eikä jättää kaikkia tavaroita lojumaan ympäriinsä. Itselläsi, miehelläsi ja lapsilla on varmasti näin mukavampi. Ja ei joka viisiitllä tarvitse olla kakkua leivottuna, ihan teen keittäminen varmasti riittää :) Anoppi ehkä ajattelee olevansa osa perhettä ja niin läheinen ettei oman pojan kodin sotkuisuus haittaa.

miehen ja lasten jäljet, jotta anoppi voi tulla kylään, niin että miehellä, lapsilla ja vars anopilla on mukavampi elämä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten minä en yksin saa sanella kodin ehtoja. Siinä olikin opettelemista. Meillä kyse ei ole anopista vaan miehen kavereista ja isästä. OLi pakko opetella, että he saavat tulla meille aina, kun se miehelle sopii.

Vierailija
24/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä vielä kovin pitkä aika ole, kun oli yleinen tapa pistäytyä kylässä erikseen kutsumatta ja ilmoittamatta. Itse asiassa se on tapana paikoin vieläkin.

Siihen on helppo suhtautua kun

- huusholli on aina jonkinlaisessa kunnossa ja jos ei ole, ei ota siitä mitään turhaa stressiä

- ei suotta vaadi mahdottomia itseltään yllätysvieraiden kestitsemisestä. Keksipaketti tai korppupussi riittää aivan loistavasti (meillä ei ole aina niitäkään).

ja lisään, että monissa paikoissa (maalla) tämä on vieläkin hyvin yleistä, että ei ilmoitella tulostaan. Ja minä itseasiassa tykkään tästä. Minusta on ihanaa, jos ihmiset piipahtaa kylään kun siltä tuntuu, meillä on vieraille kyllä aina avoimet ovet.

Itse olen asunut vuosikausia Keski-Euroopassa ja täällä Suomessa jopa vähän kaipaan sitä, että voi spontaanisti mennä toisille kylään. Onneksi minulla on kaveripiiri, jossa tämä onnistuu.

Vierailija
25/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies päättää KODISSAAN, että sinne saa tulla kuka haluaa koska haluaa?! Se on teidän yhteinen koti! Ei pelkästään miehen koti. Oletko nainen vai lammas?

Vierailija
26/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on teidän yhteinen koti, jossa nainen päättää =)

Vierailija
27/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä pidän enemmän siitä, että menemme itse kylään johonkin, kutsuttuina. En ikinä menisi yllättäen kenenkään luo.

myös vastavuoroisesti takaisin päin.

Vierailija
28/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoon yhteyteen liität sanan vaatii?! Ja outo on kysymysasettelukin tuollaisessa asiayhteydessä kuin:

Kumman VAATIMUS on mielestäsi OIKEUTETUMPI, MINUN vai anopin?

Aloituksesi on hyvin lapsenomainen. Voin kuvitella sen kirjoittajan tytöksi, joka ei saa tikkaria ja aloittaa shown vetämisen kassajonossa.

Vierailija
29/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyä ainakin soittamaan tai tekstaamaan ennen tuloaan, ellei vierailun haluta olla oikeasti yllätys. Mitäs jos sulla ja miehellä on pari tuntia yhteistä aikaa just silloin? Eikö olisi kohtuullista että sulla/teillä on mahdollisuus reagoida esimerkiksi "tervetuloa parin tunnin päästä, olemme silloin kotona:-)"

Vierailija
30/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saa kyllä tuen omille päähänpinttymille asiassa kuin asiassa, mutta sitten ne eivät välttämättä toimi samassa muodossa irl.

Aamutauolla ehdin lukemaan kirjoituksia ja saan päivään mukavan alun nauramalla ääneen näille hauskoille ongelmille.

Vierailija
31/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näihin anoppi-aloituksiin, ei tuollaisia ookkaan, terv, yks anoppi.

Vierailija
32/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä niinpäin että miniä ja poika lapsensa kanssa tulevat kylään hyvin usein, mutta soittavat kyllä aina että oletteko kotona ja sopiiko tulla.

Aluksi ei kehdattu miehen kanssa kieltää koskaan vaikka omat harrastukset meni siltä illallta/päivältä pipariksi, mutta nykyisin sitten vastataan että ...ollaan just lähdössä xxxx,tulkaa kello yyy. Tai että meillä on tänään xxxx, voitteko tulla huomenna. Eivät ole kyllä loukkaantuneet. Me ollaan nuoria isovanhempia ja meillä on harrastuksia.

Vierailija
33/64 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotisi, mutta anoppia on turha suututtaa. Loppujen lopuksi pikku juttu, jos teillä on vähän sotkuista. MUTTA jos sinä teet töitä kotona ja hän on tunkemassa kylään keskellä työpäivää, niin ei se anopin käytöskään niin fiksua ole. Minä teen töitä kotona eikä tänne ole anoppi tai kukaan muukaan ollut tulossa yllätysvierailulle kesken työpäivän. Olisin toki päästänyt sisälle yllätysvieraatkin, mutta onneksi ymmärtävät minun tekevän kotona töitä ja kysyvät etukäteen sopiiko kyläily.

Vierailija
34/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viime viikolla anoppi soitti työpäivänä kolmelta (teen töitä kotona) että olisin nyt paikkakunnalla, voinko tulla NYT HETI. just. ap

Vierailija
36/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko se jotenkin yleistä hänen perheessään/suvussaan?

Vierailija
37/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu reilun 50 km päässä ja tulee yllärivisiiteille noin 4-5 kertaa vuodessa. Joka kerta on ollut aivan järkyttävä sotku (yleensä olen kipeänä tai jotain muuta kiirettä).

Kerran ei oltu kotona ja oli ihan loukkaantunut, kun ei oltu. En tajua. Ei kai meidän tarvitse vaistota hänen aikomuksiaan?

Minäkin ihmettelen, miksi ei voi soittaa etukäteen. Siis parin tunnin varoitus olisi ihan kohtuullista.

Vierailija
38/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on teidän kotinne - ei hänen.

Vierailija
39/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisen (myös anopin!) tulisi tajuta, ettei toisen kotiin astella kuin omaansa.

Jo hyviin tapoihin kuuluu kysyä että sopiiko tulla käymään.

Vierailija
40/64 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap