Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotityöt rikkovat avioliiton? Kuis teillä?

Vierailija
03.09.2012 |

En jumalauta meinaa enää kestää tätä työmäärää, joka mulle perheellisenä naisena on sälytetty. Aiemmin tämä vielä jotenkin sujui, kun olin kotona ja opiskelelin ja vapaa-aikaa jäi enemmän.

Vaan nyt kun olen töissä, niin sama meno jatkuu. Kaikki päävastuu on mulla. Mietin mitä syödään, kuka tarvii mitäkin varusteita, mitä kaupasta tarvitaan. Pidän huolta, että pyykit peseentyy ja menee kaappeihin, etsin kauden vaihtuessa sopivat vermeet esiin, olen yhteydessä päivähoitoon. Tarkistan läksyjen tilanteen, kuskaan harrastuksiin. Teen, teen ja teen. Yritän olla lapsille läsnä ja ystävällinen, vaikka hammasta purren.

Ja mitä se mies tekee? Käy töissä ja tekee mitä pyydetään. Pyytämättä joskus jotain, mutta elää muuten kuin kuplassa. Osaa sulkea kaiken pois - mulla hommat kesken ja lapset kiljuu äiti, äiti, äiti, eikä kukaan muu kuin äiti vastaa niiden huomion hakuun.

Mitähän mun pitäisi tehdä? Oikeasti haluaisin olla tässä suhteessa ja perheessä onnellinen, mutta tällaisenaan väsymys on niin kova, ettei minusta ole tuntemaan mitään muuta kuin väsymystä ja kiukkua.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä nykyään on liikaa naisia ja miehiä jotka ei paljon muuta tee ku istuu facebookissa ja vauvapalstalla. Kitisevät lastenhoidosta vaikkei niille tarvi enää ees vaippaa vaihtaa.

Meillä menee todella hienosti 2, 4, 6 ja 7 v. poikien kans. Se on asennekysymys.

T: yh-isä

p.s. Eikä oo mummuja, pappoja tai sosiaalihuoltoa kaverina. Vain hyvä päivähoitopaikka.

Vierailija
82/84 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöistä voidaan sopia. Minulla on mies, joka tekee itsestään kotityömarttyyriä. Ts. valittaa koko ajan töitä tehdessään ja korostaa, miten paljon on tehnyt. Tämä johtuu ehkä siitä, että hänellä on huono omatunto, koska minä kuitenkin olen tehnyt paljon enemmän kotimme, lastemme, perheemme ja avioliittomme vuoksi työtä. Olisi kiva, jos hän oppisi yhtä eleettömän ahkeraksi kuin minä, mutta kaikkea ei voi saada. Avioero otetaan rakkaudettomuuden, pettämisen väkivallan tms. vuoksi. Kotitöistä neuvotellaan selkeä sopimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki pitää mitoittaa siten, että ei tarvitse joka päivä joutua tekemään ylisuorituksia. Kotityöthän on kuitenkin aika kevyttä ja relaa hommaa. Sulla on varmaan vaan stressi töihin menosta. Omaan arkeen sopivien rutiinien löytyminen vie oman aikansa. Mieti, voiko jonkun homman jättää pois tai teetättää ulkopuolisella. Myös lasten harrastuksia voi karsia. Harmi, että sulla ei ole "kotityökykyistä" puolisoa, vaan että joudut vielä osittain omaishoitajaksi. Eikö miehelläsi ole ajokorttia? Miten miehesi selviää työelämässä? Miksi ei kykene kuskaamaan lapsia? Sen luulisi olevan miehelle helppoa ja mieleistä hommaa. Jos on fyysisiä rajoitteita, niin eikö edes läksyjen tarkastaminen onnistu?

Vierailija
84/84 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies on työmatkalla, meillä on tosi siistiä ja nättiä. Kun mies on kotona, myös minun motivaationi kotitöihin katoaa. Ei tunnu reilulta tiskata kattiloita kun toinen istuu mussuttamassa leipää ja näpyttämässä tietokonetta. Sitten kun olisi itse saanut kotityöt tehtyä ja ehtisi henkäistä, mies on jo vallannut sohvan sipsipussin kanssa ja valinnut kanavan tv:stä. Nautin kotonaolosta, kun mies ei ole kotona, muulloin vituttaa. Ja syy on vain ja ainoastaan kotityöt.

En tiedä, rakastanko enää näin monen vuoden jälkeen edes niin paljon, että en voisi sen takia erota. Ihan kiva mies se on, ihan komea, hyvä isä ja kätevä käsistään, monessa asiassa meillä on sama maku. Mutta tästä yhteiselämästä en enää pidä. Vituttaa katsoa sitä leivä mussutusta tai tietokoneella nököttämistä, kun itse laittaa pyykkiä tai raivaa leluja lattialta. Yleensä painunkin aika äkkiä nukkumaan tai jään olohuoneeseen, jos mies menee nukkumaan. En halua, että se alkaa seksiä ehdottelemaan, koska ei yhtään ole sellainen olo pettyneenä ja vihaisena.